Колеги, в събота нещо свиреше, сега вече тропа, като че ли е изронен лагер ли де да знам. Чува се най-силно при ГНП, която е задвижвана от ангр. ремък. Той движи също маслената и водната помпа, ако се не лъжа. Под ГНП има хидравлична помпа, която вече е на другия ремък. Отдолу и леко назад е алтернатора , пак на пистовия. М/у него и хидр. помпа има ролка. някъде от там се чува тропането. Чува се силно и ясно когато се заслушаш в ГНП отгоре, и още по-силно, когато се заслушаш отдолу, зад дясната гума. Когато колата загрее, тропането почти спира, понякога съвсем спира. Също така го има само на празен ход, мине ли 1000 - 1100 оборота, отново почти изчезва, и вече над 1200 си спира изобщо. Какво е най-лошошто което може да се случи? Не говорим за пистовия ремък, при него нещо ако се скапе, ще го преживея, вече лятото се случи. Но по ангренажния ремък какво може да се случи? Може ли да блокира например ГНП и да скъса ремъка, и буталата да се срещнат с клапаните? Или пък някоя от ролките да блокира и да направи мазало? Предварително благодаря. Леко ми е притеснено.... Днес колегата Blagun чу шума, но и той както мен не може да определи по-точно от "някъде при ремъците"Пуснах темата тук, защото си мисля че има проблем с ГНП
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Нещо разбито при ремъците - ново (30.03.09)
Collapse
X
-
Ангренажния ремък не задвижва маслената помпа ,а само водната,разпределителния вал и ГНП.Демонтирай пистовия ремък и покарай без него.Съмнявам се за лагери на алтернатора или шайбата на коляновия вал.Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
-
А какво задвижва маслената помпа? Електрическа ли е? Наскоро (юли) имах проблем - камъче влиза м/у ролката и ремъка, ролката се чупи, накъсва ремъка, той се оплита около шайбата на алтернатора, и я чупи. Това го оправиха - нов ремък, 1 ролка, и шайба на алтерн. , + преглед на основните детайли на алтернатора, и диагноза че всичко е здраво.Всички шайби ли са от този тип : като паднат оборотите се въртят по инерция по-бързо?Ето някаква картинка, така за всеки случай, не знам дали има смисъл от нея
Коментар
-
Сигурно въпроса ти е за шайбата на алтернатора.Да при теб и някой други модели монтират фрайлайф шайба.ogi28b написа:А какво задвижва маслената помпа? Електрическа ли е?Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
@ogi28b В случая описан от тебе първото нещо което се прави е да свалиш многоклиновия ремък и да запалиш двигателя и провериш има ли го същото чукане.Ако го няма значи е от нещо което се върти от него.Ако продължава с чукането влизаш с проверките в зоната на зъбчатия ремък.Първо проверяваш състоянието на обтягащата ролка,след това другата и водната помпа.Но да не вземеш да направиш опит да запалиш двигателя със свален ремък,че.......
Коментар
-
Мисля лагери на алтернатор.Ако е това, най-лошото което може да стане - блокира лагера на алтернатора при високи обороти и от там едно от изброените по-долу.- пали се ремъка.- късаш само ремък.- къса се ремъка и макар да има капак на ангренажа , той се увива около ролката на коляновият вал и следва един кофти ремонт.Най-умно ми се вижда да махнеш писторият ремък и да видиш има ли шум.Не ми се вярва да идва от водна помпа или помпа високо налягане.
Коментар
-
Развитие - вече тропането не е произволно, ритмично е с оборотите на двигателя, и вече спира при малко по-високи обороти, а не както досега - на 1100-1200. Също така когато почти не се чува отгоре, ако се заслушам отдолу откъм гумата - чува се много добре. Мисля че като го чувам отгоре, всъщност чувам отразен звук който идва някъде отдолу, може би към алтернатора. Това обяснява защо откъм гумата го чувам много изразено. Моля за помощ, че никога не съм пипал там:Свалям гумата - какво правя после? Мисля да сваля шайбата на вала, тя изпада с все ремъка, нали ?В добавка - няма никаква промяна в която и да е система - охлаждането е нормално, има си налягане на горивото, акумулатора се зарежда, компресора работи. При включване на компресора, няма никаква промяна в звука - ако го има - пак го има, ако е утихнал, пак си е утихнал.
Коментар
-
ogi28b написа:...Свалям гумата - какво правя после? Мисля да сваля шайбата на вала, тя изпада с все ремъка, нали ?...
Коментар
-
ogi28b написа:1115 написа:(и е добре някой да ти помага - ако няма кой ела пред нас)
Коментар
-
1115 написа:ogi28b написа:...Свалям гумата - какво правя после? Мисля да сваля шайбата на вала, тя изпада с все ремъка, нали ?...Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
Tornado написа:1115 написа:ogi28b написа:...Свалям гумата - какво правя после? Мисля да сваля шайбата на вала, тя изпада с все ремъка, нали ?...
Коментар
-
И като сваляш ремъка внимавай да не си сложиш пръста между ремъка и шайбата на климатика докато се опитваш да извадиш ремъка от шайбата.Аз така направих и в този момент изпуснаха обтяжната ролка и пръста ми много яко се заклещи. Уж беше само върха на пръста (1/3 от нокъта) и си мислех че мога да го издърпам, но се оказа невъзможно. Много яко стиска и много смешно се получи.За това ако го правиш сам или за първи път прокарай една тел между ремъка и шайбата на климатика, и като отхлабиш обтяжната ролка да си го издърпаш с телта.Bravo JTD 105 '98
Коментар
-
Ремъкът вече е обратно горе. Всичко работи, напаснал съм го точно. Определено когато има друг човек става за 5 секунди ! Изводи - при свален ремък шумът сприа. Сега как да разбера кое точно е разбито? На ръка въртях и бутах всички видове ролки и шайби, като на нито една не усетих дори и минимален луфт. Главната шайба също се държеше стегнато. Tornado - да, за маслената помпа имам предвид, винаги съм си ммислел че се движи от ангр. ремък Явно не е . С ремъка горе веднага се появи тракането - ритмммично, с оборотите. Сега ми е някак по-спокойно Благодаря на колегата 1115 за точните напътствия. Срещата довечера се отлага
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар