Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Нещо разбито при ремъците - ново (30.03.09)

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    Ами по-добре разглоби. Ролката с механизма имат фиксираща "пъпка" май беше и е удобно да се смени при свалена гума.Гледай да я монтираш правилно.

    Коментар


      #32
      Ок, нали ще се справя и без канал? А какво представлява пъпката? Изв. за въпроса, но ролката остана в колата, а не ми се слиза да я разглеждам подробно. тя не се ли монтира на точно място, за какво служи фикс. пъпка?

      Коментар


        #33
        Новата ролка вече е монтирана, елементарно е, отне ми точно 25 миунти. По-късно ще напиша по-подробно, ако някой има същия проблем, да знае как да го реши. Всичко вече си работи добре.

        Коментар


          #34
          Значи по най-бързия начин в 16:50 вдигнах колата, свалих гумата, и свалих предната кора под калника, точно която скрива шайбата на вала. С напъване на обтагащата ролка по посока обратна на час. стрлека с камък 15, или с лула, ролката поддава, и ремъка пада. Извадих го целия! (ремъка! ) С камък номер 13 развих болта който държи целия механизъм на ролката, той вече си е с нормална резба. Болта се вади, механизма излиза "с пиниз" - леко наляво-надоясно-нагоре-надолу-със завъртане. Новата ролка се слага в обратен ред - с пиниз се вкарва зад шайбата на вала, леко с налучкване се слага на точното място - първо пъпката се слага в дупката си, после леко се върти около пъпката , докато се "покаже" дупката на болта. Болта слага, навива се до скъсване и се връща 1/2 оборот. Стяга се хубаво. Ремъка се качва по всички шайби и се проверява, като аз си оставих шайбата на вала за последно. За всеки случай може да се принтира картинката и да се ползва. Напънах отгоре ролката хубаво, и един човек отдолу само намести ремъка на шайбата, , проверихме дали всичко е наред, дали ремъка навсякъде ляга хубаво, и запалих.Това е. Остана само сглобяването на кората и слагането на гумата, в 17:15 колата вече беше долу.Проверих отново всички други шайби и ролки по няколко пъти - всички бяха здрави, нямаше никакви луфтове никъде, ролките забавят въртенето си по описания от колегата 1115 начин. Забелязах обаче че опъващия механизъм непрекъснато вибрира надолу нагоре, около 3-4 мм. Мисля че е с честотата на двигателя. Дали е нормално? Иначе ремъка е съвсем спокоен, навсякъде се върти плавно, без да подскача. Ако вибрирането на механизма не е нормално, на какво може да се дължи?И колко лева спестих като си смених ролката сам?

          Коментар


            #35
            ogi28b написа:
            Значи по най-бързия начин в 16:50 вдигнах колата, свалих гумата, и свалих предната кора под калника, точно която скрива шайбата на вала. С напъване на обтагащата ролка по посока обратна на час. стрлека с камък 15, или с лула, ролката поддава, и ремъка пада. Извадих го целия! (ремъка! ) С камък номер 13 развих болта който държи целия механизъм на ролката, той вече си е с нормална резба. Болта се вади, механизма излиза "с пиниз" - леко наляво-надоясно-нагоре-надолу-със завъртане. Новата ролка се слага в обратен ред - с пиниз се вкарва зад шайбата на вала, леко с налучкване се слага на точното място - първо пъпката се слага в дупката си, после леко се върти около пъпката , докато се "покаже" дупката на болта. Болта слага, навива се до скъсване и се връща 1/2 оборот. Стяга се хубаво. Ремъка се качва по всички шайби и се проверява, като аз си оставих шайбата на вала за последно. За всеки случай може да се принтира картинката и да се ползва. Напънах отгоре ролката хубаво, и един човек отдолу само намести ремъка на шайбата, , проверихме дали всичко е наред, дали ремъка навсякъде ляга хубаво, и запалих.Това е. Остана само сглобяването на кората и слагането на гумата, в 17:15 колата вече беше долу.Проверих отново всички други шайби и ролки по няколко пъти - всички бяха здрави, нямаше никакви луфтове никъде, ролките забавят въртенето си по описания от колегата 1115 начин. Забелязах обаче че опъващия механизъм непрекъснато вибрира надолу нагоре, около 3-4 мм. Мисля че е с честотата на двигателя. Дали е нормално? Иначе ремъка е съвсем спокоен, навсякъде се върти плавно, без да подскача. Ако вибрирането на механизма не е нормално, на какво може да се дължи?И колко лева спестих като си смених ролката сам?
            Смени само ролката или и обтяжния механизъм?Ако обтяжния механизъм е стария има вероятност за счупена или омекнала пружина.
            Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
            Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

            Коментар


              #36
              ogi28b написа:
              Значи по най-бързия начин в 16:50 вдигнах колата, свалих гумата, и свалих предната кора под калника, точно която скрива шайбата на вала. С напъване на обтагащата ролка по посока обратна на час. стрлека с камък 15, или с лула, ролката поддава, и ремъка пада. Извадих го целия! (ремъка! ) С камък номер 13 развих болта който държи целия механизъм на ролката, той вече си е с нормална резба. Болта се вади, механизма излиза "с пиниз" - леко наляво-надоясно-нагоре-надолу-със завъртане. Новата ролка се слага в обратен ред - с пиниз се вкарва зад шайбата на вала, леко с налучкване се слага на точното място - първо пъпката се слага в дупката си, после леко се върти около пъпката , докато се "покаже" дупката на болта. Болта слага, навива се до скъсване и се връща 1/2 оборот. Стяга се хубаво. Ремъка се качва по всички шайби и се проверява, като аз си оставих шайбата на вала за последно. За всеки случай може да се принтира картинката и да се ползва. Напънах отгоре ролката хубаво, и един човек отдолу само намести ремъка на шайбата, , проверихме дали всичко е наред, дали ремъка навсякъде ляга хубаво, и запалих.Това е. Остана само сглобяването на кората и слагането на гумата, в 17:15 колата вече беше долу.Проверих отново всички други шайби и ролки по няколко пъти - всички бяха здрави, нямаше никакви луфтове никъде, ролките забавят въртенето си по описания от колегата 1115 начин. Забелязах обаче че опъващия механизъм непрекъснато вибрира надолу нагоре, около 3-4 мм. Мисля че е с честотата на двигателя. Дали е нормално? Иначе ремъка е съвсем спокоен, навсякъде се върти плавно, без да подскача. Ако вибрирането на механизма не е нормално, на какво може да се дължи?И колко лева спестих като си смених ролката сам?
              Има някакво противоречие в поста ти.Казваш:опъващия механизъм напрекъснато вибрира нагоре надолу,и в същото време:ремъка е съвсем спокоен,навсякъде се върти плавно.Няма начин това да е верно.Ако опъв. механизъм вибрира,той се води по ремъка и нормално е и той да вибрира,а не да е спокоен.Уточни проблема.Ако опъв.механизъм вибрира,това е резултат най често от неравномерна дължина на на ремъка/най често при стари неравномерно разтегнати ремъци/,но трябва и ремъка също да вибрира. И една колегиална забележка.Не ползвай термина "камък"15.Камъни никъде не се ползват във инструментариума при ремонтната деиност в автомобила.Това е терминология на майсторите-профани.Казва се вложка 15,може и гедоре 15.Поздрави за успешно завършения ремонт.

              Коментар


                #37
                Камък, по народному, за да се сетят повече хора За ремъка имах предвид че на всякъде другаде освен при ролката върви гладко. Със старата ролка вибрираше навсякъде, не само при ролката. Аз като си прочетох поста видях че противоречи, ама мислех че ще стане ясно. Ремъкът е сравнително нов, сменян е преди 2000 км, когато предишния се скъса, и се оплете около алтернатора. Какво имаш предвид под "неравномерна дължина"?Иначе всички шайби както казах са стабилни, няма необичайни луфтове, при въртене нито една не бие, всички въртят съвсем съвсем гладко. Ако не го бях гледал отстрани, може би никога нямаше да разбера, но го видях. Старата ролка с механизма беше дайко, целия механизъм смених. Сега се чуддя старата какво да я правя? Обратната резба на новата е означена с 2 стрелки на главата, сочещи ляво въртене.

                Коментар


                  #38
                  ogi28b написа:
                  Камък, по народному, за да се сетят повече хора За ремъка имах предвид че на всякъде другаде освен при ролката върви гладко. Със старата ролка вибрираше навсякъде, не само при ролката. Аз като си прочетох поста видях че противоречи, ама мислех че ще стане ясно. Ремъкът е сравнително нов, сменян е преди 2000 км, когато предишния се скъса, и се оплете около алтернатора. Какво имаш предвид под "неравномерна дължина"?Иначе всички шайби както казах са стабилни, няма необичайни луфтове, при въртене нито една не бие, всички въртят съвсем съвсем гладко. Ако не го бях гледал отстрани, може би никога нямаше да разбера, но го видях. Старата ролка с механизма беше дайко, целия механизъм смених. Сега се чуддя старата какво да я правя? Обратната резба на новата е означена с 2 стрелки на главата, сочещи ляво въртене.
                  Под неравномерна дължина на ремъка имам в пред вид следното:по време на продъл.работа ремъка неминуемо се разтяга в някаква степен/удължава дължината си/.Когато това удължение не е равномерно по цялата дължина,а в някои части на ремъка,а в други почти не тогава вибрира в зоната на обтегача.Когато вибрира и в другите зони между шайбите,то тогава имаме отслабнала пружина на обтегача.

                  Коментар


                    #39
                    ogi28b написа:
                    ...Старата ролка с механизма беше дайко, целия механизъм смених.
                    Оги, ако пазиш старата ролка, може ли само да видиш върху нея ако е отбелязана датата на производство...
                    A20DTH ЖТД ама не баш
                    1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                    Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                    Коментар


                      #40
                      Да, пазя старата ролка, мисля че ще може да се рециклира, и да стои като авариен вариант АКО е отбелязана дата, къде би могло да е? Огледах я, и видях само надписи дайко, но все пак ролката е мръсна, може би някъде под мръсотията?

                      Коментар


                        #41
                        Е не им върви на тея ролки и това е! Сега нещо друго тропа, пак там. Чух го за 1 път вчера в Пловдив, докато с колегата Airfan обсъждахме това-онова около колите, главно скъпата поддръжка на JTD. Както и да е, сега търсся отнякъде ЕПЕР, че нещо нито един линк не е активен. Май е ред на шайбата на коляновия вал. Двете ролки тоя път изглеждат здрави, нямат луфт, сменяни са скоро. Шайбата на алтернатора също няма луфт. Хидравличната помпа има лек аксиален луфт, някъде бях прочел че е нормално да има съвсем лека хлабавина. Шайбата на компресора има голям луфт и при напъване се усеща чукане на метал в метал. Или тя е на ред, или както казах - онази голямата. Тамън ще комбинирам смяната на шайбите със смяна на гарнитурата на капака на клапаните, че вече много масло тече. Как не си взех една бензинка бе, направо толкова ме е яд ! Егати и шайбите , егати чудото, егати и скъпата поддръжка. Язък че харчи 4.5-4.6 на 100.

                        Коментар


                          #42
                          ogi28b написа:
                          Как не си взех една бензинка бе, направо толкова ме е яд ! Егати и шайбите , егати чудото, егати и скъпата поддръжка. Язък че харчи 4.5-4.6 на 100.
                          Нали не мислиш ,че бензинките нямат такива шайби и ролки?
                          Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                          Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                          Коментар


                            #43
                            Tornado написа:
                            ogi28b написа:
                            Как не си взех една бензинка бе, направо толкова ме е яд ! Егати и шайбите , егати чудото, егати и скъпата поддръжка. Язък че харчи 4.5-4.6 на 100.
                            Нали не мислиш ,че бензинките нямат такива шайби и ролки?
                            Мисля, че се ебава с е’но и шес’....Оги, аз ти казах в неделя, май ти се е разтропала демпферната шайба. Ама да видим...

                            Коментар


                              #44
                              Колега дай да се срещнем някъде да видим дали еднакво чукат...понеже и мен тоя ремък много ме мъчи....а съм сменял всичко по него(даже по няколко пъти някои работи)...включително и демпферната шайба....сега нещо дрънчи яко на метал в метал....съмняваме че е шайбата на компресора, но пък един майстор ми каза че отново е демпферната шайба
                              Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI

                              Коментар


                                #45
                                Днес според мастърите в един мой доверен сервиз, демпферната шайба категорично е здрава. Шайбата на компресора категорично е разбита из основи. Обтягащата ролка която беше обект на настоящата тема, и която струва деветдесет лева , е фабрично дефектна, крив е механизма, и повежда ремъка накриво, а самия ремък както казах е много интересно нацепен от вътрешната страна, не знам дали е станало ясно защо. Сменили са ми и гарнитурата на капака на главата, а сега ако си пазя касовата бележка от обт. ролка, ще отида , и ще стане революция в оня магазин. Другия вариант е да пробвам да си направя от стария обтегач, и новата ролка - едно ново, а кривия обтегач и старата разбита ролка ще поемат към надин.Geraka - не си казал - не сме се видели Вече ремък свалям и качвам за добро утро, така че набързо ще свалим твоя, и можем да сравним всички видове шайби и ремъци. Airfan - първото нещо към което се насочих, беше да проверя демп. шайба. Доколото успях да я хвана стабилно, клатих я зверски навсякъде, опитвах се да я завъртя, и пак - нито луфт, нито нищо, ама пак успях да завъртя матора на ръка. Явно нищо не става от тоз мотор, щом на ръка се върти. е’но и шес’ицата дали може така ?

                                Коментар

                                Working...
                                X