Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Относно турбото на Фиат Браво-JTD

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Относно турбото на Фиат Браво-JTD

    Колеги здравейте,имам един въпрос относно тубината на JTD-то!Имали някой от форума,който си е "надувал"турбото?Нека сподели имали някакви проблеми,с доколко бара може да се надуе,то естествено,че ще се усеща но все пак изкажете си мнението!!!Кажете кой марки boost controleri е препоръчително да се слагат!Мисля,че темата е за този раздел но ако модераторите преценят,че е за tuning раздела нека е преместят!Мненията ви ще са ми от голяма полза! :D
    ФИАТ ФОРУМ БЪЛГАРИЯ

    #2
    Аз поради подобни идеи тръся карта на това турбо Ама нищо не съм намерил досега.Чувал съм нещо от сорта на 1.5 бара, но ми се струва че си го казват просто така щото 1.5 звучи добре. Нямам и идея до къде са разумните стойности. Все пак няма смисъл да надуем турбото на 2 бара примерно пък то да вкара по-малко въздух от колкото на 1 бар Подобна тема бях пуснал във fiatforum.com но не получих отговор.
    FIAT Bravo JTD GT '99

    Коментар


      #3
      Някаде имаше писано по въпроса ако се сетя ще дам линк, по спомени 20-30% от номинала което е приблизително 1.2-1.3 бара. Ето едно клипче как подобна турбона прави 1.5 бара , но това е следствие чип и то продължава само докато механичната защита на турбината успее да разтовари.


      r_osen@yahoo.com

      Коментар


        #4
        Искаме си клипчето
        FIAT Bravo JTD GT '99

        Коментар


          #5
          vsd написа:
          Аз поради подобни идеи тръся карта на това турбо Ама нищо не съм намерил досега.Чувал съм нещо от сорта на 1.5 бара, но ми се струва че си го казват просто така щото 1.5 звучи добре. Нямам и идея до къде са разумните стойности. Все пак няма смисъл да надуем турбото на 2 бара примерно пък то да вкара по-малко въздух от колкото на 1 бар Подобна тема бях пуснал във fiatforum.com но не получих отговор.
          Разумните стойност за налягането на турбината са тези,които фирмата производител на двигателя ги е заложила.Ако можеше да са по-високи щеше бъди сигурен да го направи.Да ама не.Това твърдение твое,че може да се надуе налягането на турбината до два бара и тя да вкара по малко количество въздух в двигателя отколкото при един бар е гршно твърдение.Въздуха има свойствота на свиващ се/намаляващ обема си при компресиране/ флуид и няма как да получиш по голямо налягане с по-малко постъпил въздух.Това си го избии от главата.По голямото постигнато налягане ВИНАГИ е постигнато с повече въздух.Иначе си на път да откриеш нов закон във физиката и нов принос във флуидиката.От твърдението ти излиза че въздуха е несвиваем т.е. като течностите. Може да вдигнеш и на 3 бара налягането на турбината,но това никой производител не го прави освен ако произвежда Драгстери.Когато се фризира един двигател за повече мощност,целта е не да се постигне с повече от нормалното количество въздух чрез надув от турбината,а по други начини/има такива/.И така го правят.Новите дизел-двигатели 1,9-150-160 к.с. работят с налягане на турбините си 1-1,1 бара.Но са 16 клапанови,два разпред.вала,променливо газоразпределение,променлив обем на всмукателния тракт и т.н.Надявам се да си разбрал грешките,които допускаш в разсъжденията си.

          Коментар


            #6
            Мисля че itan75 спомена нещо от сорта на 1.4 бара, при които обаче стойността излязла извън картата и ЕКУ се бъгнало. Сигурно е с windows 95....

            Коментар


              #7
              ogi28b написа:
              Мисля че itan75 спомена нещо от сорта на 1.4 бара, при които обаче стойността излязла извън картата и ЕКУ се бъгнало. Сигурно е с windows 95....
              Оги почети windows 95 . Просто в Eku -то има карта за максимално налягане на турбината ,което се следи от мап-сензора с цел да не може да пренадуе турбината в следствие на механичен проблем около механиката за разтоварване. В момент когато турбината превиши налягане зададено в картата Eku-то прекратява принудително достъпа на гориво до двигателя . След като се изгаси контакта на колата тя може да бъде запалена пак с цел да се придвижите до най близкия сервиз за отсраняване на проблема.


              r_osen@yahoo.com

              Коментар


                #8
                Stefan Hadjov написа:
                ...
                Стефане, това с 2-та бара го казах образно Това което има предвид е следното. Когато вдигаме налягането, тогава се повишава и температурата на въздуха след студената част на турбото. Колкото повече вдигаме налягането, толкова по-голяма става и температурата на въздуха и в крайна сметка, правим голямо налягане, но тъй като темп на въздуха е висока, килограмите въздух за час, които вкарваме в двг, не са пропорционално по-големи. В смисъл 2 пъти повече налягане, не означава 2 пъти повече въздух в двигателя. Освен това високите налягания могат да докарат турбото в "choke" областта където ефективността на турбината рязко пада. Не съм 100% сигурен дали може да се получи ситуация в която при високо налягане да вкараме по-малко въздух, но няма да се учудя ако може поради горните причини.rosenmvr знаеш ли при какво налягане ECU-то спира горивото.Между другото, никой ли няма карта на турбото на 105 JTD.
                FIAT Bravo JTD GT '99

                Коментар


                  #9
                  Ок колеги!Сега ми кажете ако го оставя на 1-1 1-2бара ще имали проблеми!Колега по горе беше написал,че е чувал за 1.5бара ама на мен ми се виждат доста!Мисля,че турбаляка ще здаде багажа!А също така съм чувал,че ако се надува ще трябва да се бара и горивото,е то е естествено че няма как да го надуеш и количеството горивото да остане същото!Какво ще кажете по въпроса??? :D
                  ФИАТ ФОРУМ БЪЛГАРИЯ

                  Коментар


                    #10
                    vsd написа:
                    Stefan Hadjov написа:
                    ...
                    Стефане, това с 2-та бара го казах образно Това което има предвид е следното. Когато вдигаме налягането, тогава се повишава и температурата на въздуха след студената част на турбото. Колкото повече вдигаме налягането, толкова по-голяма става и температурата на въздуха и в крайна сметка, правим голямо налягане, но тъй като темп на въздуха е висока, килограмите въздух за час, които вкарваме в двг, не са пропорционално по-големи. В смисъл 2 пъти повече налягане, не означава 2 пъти повече въздух в двигателя. Освен това високите налягания могат да докарат турбото в "choke" областта където ефективността на турбината рязко пада. Не съм 100% сигурен дали може да се получи ситуация в която при високо налягане да вкараме по-малко въздух, но няма да се учудя ако може поради горните причини.rosenmvr знаеш ли при какво налягане ECU-то спира горивото.Между другото, никой ли няма карта на турбото на 105 JTD.
                    Всичко това което казваш е съвсем верно.Само с добавката,че се касае за масата вкаран въздух от турбото.Тя не е пропорционална на налягането.Защо е така си го написъл.След това твое обяснение трябва веднага да си отговориш защо фирмите не желаят да вдигат налягането на турбините.Температурата на вкарания въздух расте,на самата турбина-още повече.Налага се да се поставят интерколери с голяма площ за охлаждане,но това води веднага до голям обем и от тук голям лаг.А биттката при производителите на турбини е как да се намали колкото се може лага на турбините./За да не задават въпроси по форумите защо ми се включва турбото от 2200-2500 об.нагоре./Иска се и специални масла,съкращава се живота на турбината и т.н.Да се постигне високо налягане,няма проблеми ама никакви.Проблемите са след това.Много може да се каже по този въпрос ама ше отидеме към една друга тема,която за някои не е приятна.А пък и за мене-също.

                    Коментар


                      #11
                      Да, на мен за масата вкаран въздух ми е идеята, защото в крайна сметка нали целта е да вкараме максимално количество въздух, а не да се похвалим че турбината ни бачка на 1,5 бара примерно.Според мен, за да се каже дали има смисъл да се вдига налягането или не, трябва да се види картата, иначе си е гадаене.Иначе за интеркулера съм съгласен. И на него съм му замислил да се сменя ама ще видим. Лага ако е в нормални граници не ме притеснява толкова, защото като я държиш в обороти няма проблем.Специално за jtd 105, съм 90% сигурен, че ако се сложи едно кранче, налягането ще стигне 1,2 - 1,3 без проблем. Друг е въпроса какво ще стане с турбината. Нормално е турбото да има някакъв запас все пак.
                      FIAT Bravo JTD GT '99

                      Коментар


                        #12
                        за турбината и за двигателите може много да се поспорипреди една седмица купих на жената браво жтди смятам да направя едно проектчеза сега и направих едно леко драгаджииско софтчегт 15 ша оди на боклука ако някои я иска ще има промо ценаочаквам доставка на внт 20 която ще се интегрира значи правил сьм проекти за vw които могат спокоино да се карат стоково на 1.5барта смятам че това жтд спокоино ще се надува на 1.3-1.4баркато пика да не минава 1.5и за какво ви е турбо картата като турбото не се управлява :D
                        тунинговам си колите за удоволствие
                        някои с турбо други с чип

                        Коментар


                          #13
                          Не се управлява макс бооста, но се управлява начина по който го достига. Освен това, как можеш да знаеш какво ще стане на 1,4 бара като нямаш картата. Все пак говорим за случая че си сложим боост контролерче
                          FIAT Bravo JTD GT '99

                          Коментар


                            #14
                            колега трябва малко да се почете и всичко ще ти стане яснозначи когато искаш да си направиш някакво проектче освен ентосиазьм ти трябват и малко знаниякато за начало прочети за турбините каква е разликата м/у гт и внт и как работят примерно казваме че си прочел и всичко вече ти е ясноима едни програми фри са из нета дет им викат турбикалкулатори смятат на поразия квот тии требенамираш подходящата за твоя проект турбина и си 6сипваш една туба нафта и слагаме софт точно сьобразен с твоя проект тва му викат разни кьстьм тунингако искаш да ми помогнеш малко и да ми кажеш мапа до какво налягане показва значи примерно закачваш на една диагностика дрзпаш онова малкото мьркучле и гас на бургияако примерно боша с които аз работя покаже 1.5 ти няма да се нуждаеш от нов мап
                            тунинговам си колите за удоволствие
                            някои с турбо други с чип

                            Коментар


                              #15
                              Чел съм за турбото и т.н.Въпроса е че не искам да си сменям турбото, а да видя до къде може да стигне това.Това с калкулаторите е ясно. Но като си сметнеш нещата, нали пак ти трябва картата на турбото за да видиш дали става за теб или не.За map-а при нас май мери до 2,5 или 2,55 бара, а на 16/20v са до 3 бара. Ама не гарантирам изобщо за данните, щото са цитирани по спомен от форуми, а не от литература.
                              FIAT Bravo JTD GT '99

                              Коментар

                              Working...
                              X