Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Въпрос за харчене на масло (вероятно турбина) при 170000 км.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Въпрос за харчене на масло (вероятно турбина) при 170000 км.

    Здравейте колеги,Първо искам да се извиня, че въпроса ми е свързан с Опел Зафира, а не с Фиат, но понеже от 4 месеца се опитвам непрекъснато да се регистрирам във форума на Опел и никой не ми отговаря и не ме до пускат, а съм стар член на форума на Фиат (който обожавам) си позволих да си изкажа болката. Надявам се, че въпреки това ще се намерят хора да откликнат на проблема ми както винаги до сега.Купихме си Опел Зафира 2.0 ДТИ 2001г. в момента е на 169,000км като вярвам, че са реални, защото я взехме от немец в Германия със сервизна книжка.Проблема е следния. Сложих и малсо пълна синтетика Selenia WR 5w-40 като стар фиатаджия и много чел из форума тука. Първите 7000км без проблем. От там нататък на всеки 2000км започна бордовия компютър да показва, че няма масло. Наливам и на следващия ден (след още 2000км) пак същата работа. Започнах да се притеснявам. Някои казаха, че маслото си е загубило качеството и е станало по-тънко и затова... В друг сервиз ми казаха, че турбото е виновно. Казаха ми, че ако отворят интерколера ще бъде пълен с малсо и за да ми го докажат го направиха. Така беше. Какво ще рече това? От там нататък нищо не можаха да ми кажат. В Добрич никой неможел да отваря и да прави турбо. Трябва във Варна да търся но кого? Друг я гледа и каза, че нищо му няма да турбото. Настъпва педала до 5000 оборота и гледа за пушек отзад, няма пушек. В същото време най-отпред двигателя е целия омаслен и никой не се зае да види от къде изхвърля това масло. Къде да ходя и кого да търся. Възможно ли е турбото да е заминало, а колата да е на само 170,000км? И ако харчи по 500гр. на 2000км да карам ли така или задължително да го отварям? И като го отворя какво, ще го рециклират ли? Ще спре ли след това да губи масло? Нищо не ми е ясно. Надявам се някой да ми погомге, че я взехме да ходим в чужбина с нея, а май няма да върши работа. Много ви благодаря предварително.
    Фиат Брава 1.9 JTD 105 99'

    #2
    Като за начало измий двигателя, но преди това намери къде е компютъра. Ако е в отсека на мотора го покрий добре с найлонов плик. Когато двигателят е чист, лесно си личи откъде тече масло. Или от някоя гарнитура, или от маркучите на интеркулера. За толкова километри, при недобра подръжка на колата е нормално турбото да е започнало да си отива. Все пак трябва със сигурност да разбереш дали маслото си заминава през турбото, или изтича отнякъде. И при мен тръбите от турбото са мазни, интеркулера е оклепан с масло, но пък разхода на ми на масло е минимален. Рециклиране, или турбо втора употреба... няма такъв филм, търси ново! А докато не си решиш проблема не ти препоръчвам да излизаш с колата извън България.
    Frontera Sport, X20SE март 1998

    Коментар


      #3
      Първо се убеди напълно че е от турбото и тогава се хвърляй на него.Според това което казваш маслото ти трябва да е на 11 000 км.,смени първо него да видиш какъв ще е ефекта,но с какво,нека кажат колегите,не съм карал турбо дизел.

      Коментар


        #4
        Благодаря ви много! Първо ще измия двигателя и после ще сменя маслото, но и аз се чудя какво да е. От Германия купихме Castrol 5W-40, пълна синтетика, но сега се чудя дали да не сложим полусинтетика за студен климат, например оригиналното на Опел 5w-30. Какво ще ме посъветвате?
        Фиат Брава 1.9 JTD 105 99'

        Коментар


          #5
          tsanibaytchev написа:
          Благодаря ви много! Първо ще измия двигателя и после ще сменя маслото, но и аз се чудя какво да е. От Германия купихме Castrol 5W-40, пълна синтетика, но сега се чудя дали да не сложим полусинтетика за студен климат, например оригиналното на Опел 5w-30. Какво ще ме посъветвате?
          5W30 на GM е пълна синтетика Отдавна СЕЛЕНИЯ не е хубаво масло, това вече е мит. Сложи си МОТУЛ, AGIP, МОБИЛ или ФИНА, за момента не знам да са развалени Погледни масления сепаратор, обикновено когато се запуши, започва да харчи масло. Може да са заминали и гумички на клапани. Възможно и да е от турбото. Малко ме съмнява да е на 170 000 км (реални) и да харчи масло
          http://free.bol.bg/dodo155/AlfaRomeo/Punto_JTD_all.JPG
          Alfa Romeo 147 07' 1.9 JTDm Q2
          FIAT Punto 02' 1.9 JTD
          FIAT Punto 99' 1.7 TD

          Коментар


            #6
            А защо не минеш вече на 10W40.И то не Селения.А ако имаш теч от някъде може и 5лт.да и изхарчи за 1000км.Не знам какво ще кажат колегите тук но по другите форуми има добри отзиви за Q8.Пусни една търсачка в Гугъл ,излизат доста неща.
            И да знаете!!!За всичко е виновна твърдата вода

            Коментар


              #7
              Във Варна има много добър сервиз за рециклиране на турбо компресори. Ако проблема се окаже там де. Разполагат с много добра техника, както и с балансираща машина за турбини. Намират се в МЕИ.
              Fiat Marea TD100

              Коментар

              Working...
              X