Здравейте колеги,Първо искам да се извиня, че въпроса ми е свързан с Опел Зафира, а не с Фиат, но понеже от 4 месеца се опитвам непрекъснато да се регистрирам във форума на Опел и никой не ми отговаря и не ме до пускат, а съм стар член на форума на Фиат (който обожавам) си позволих да си изкажа болката. Надявам се, че въпреки това ще се намерят хора да откликнат на проблема ми както винаги до сега.Купихме си Опел Зафира 2.0 ДТИ 2001г. в момента е на 169,000км като вярвам, че са реални, защото я взехме от немец в Германия със сервизна книжка.Проблема е следния. Сложих и малсо пълна синтетика Selenia WR 5w-40 като стар фиатаджия и много чел из форума тука. Първите 7000км без проблем. От там нататък на всеки 2000км започна бордовия компютър да показва, че няма масло. Наливам и на следващия ден (след още 2000км) пак същата работа. Започнах да се притеснявам. Някои казаха, че маслото си е загубило качеството и е станало по-тънко и затова... В друг сервиз ми казаха, че турбото е виновно. Казаха ми, че ако отворят интерколера ще бъде пълен с малсо и за да ми го докажат го направиха. Така беше. Какво ще рече това? От там нататък нищо не можаха да ми кажат. В Добрич никой неможел да отваря и да прави турбо. Трябва във Варна да търся но кого? Друг я гледа и каза, че нищо му няма да турбото. Настъпва педала до 5000 оборота и гледа за пушек отзад, няма пушек. В същото време най-отпред двигателя е целия омаслен и никой не се зае да види от къде изхвърля това масло. Къде да ходя и кого да търся. Възможно ли е турбото да е заминало, а колата да е на само 170,000км? И ако харчи по 500гр. на 2000км да карам ли така или задължително да го отварям? И като го отворя какво, ще го рециклират ли? Ще спре ли след това да губи масло? Нищо не ми е ясно. Надявам се някой да ми погомге, че я взехме да ходим в чужбина с нея, а май няма да върши работа. Много ви благодаря предварително.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Въпрос за харчене на масло (вероятно турбина) при 170000 км.
Collapse
X
-
Като за начало измий двигателя, но преди това намери къде е компютъра. Ако е в отсека на мотора го покрий добре с найлонов плик. Когато двигателят е чист, лесно си личи откъде тече масло. Или от някоя гарнитура, или от маркучите на интеркулера. За толкова километри, при недобра подръжка на колата е нормално турбото да е започнало да си отива. Все пак трябва със сигурност да разбереш дали маслото си заминава през турбото, или изтича отнякъде. И при мен тръбите от турбото са мазни, интеркулера е оклепан с масло, но пък разхода на ми на масло е минимален. Рециклиране, или турбо втора употреба... няма такъв филм, търси ново! А докато не си решиш проблема не ти препоръчвам да излизаш с колата извън България.Frontera Sport, X20SE март 1998
-
Благодаря ви много! Първо ще измия двигателя и после ще сменя маслото, но и аз се чудя какво да е. От Германия купихме Castrol 5W-40, пълна синтетика, но сега се чудя дали да не сложим полусинтетика за студен климат, например оригиналното на Опел 5w-30. Какво ще ме посъветвате?Фиат Брава 1.9 JTD 105 99'
Коментар
-
tsanibaytchev написа:Благодаря ви много! Първо ще измия двигателя и после ще сменя маслото, но и аз се чудя какво да е. От Германия купихме Castrol 5W-40, пълна синтетика, но сега се чудя дали да не сложим полусинтетика за студен климат, например оригиналното на Опел 5w-30. Какво ще ме посъветвате?http://free.bol.bg/dodo155/AlfaRomeo/Punto_JTD_all.JPG
Alfa Romeo 147 07' 1.9 JTDm Q2
FIAT Punto 02' 1.9 JTD
FIAT Punto 99' 1.7 TD
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар