Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Изолиране на EGR-системата - 1.9 JTD 105, и др.

Collapse
Заключена тема
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    BEX---GT написа:
    това не го оспорвам, но карам на ниски обороти и с галене на педала на газта, не е като да го натискам като изумен не е фрапантен разхода - 8,2 за зимата е добре, че лятото съм го свалял на 7,5..от това, което прочетох, разбрах, че явно карам (градско) главно в тези режими, в които е отворен ЕГР клапана и влизат изгорелите газове и това искам да го отстраня.
    И да го отстраниш,пак ще ти е този разхода.И да махнеш катализатора-пак същото.Само се намирате на работа и си губите времето.

    Коментар


      ще го направя за тест, когато съм по-свободен... не очаквам чудеса
      A big fan of 'Top Gear' and 'Foose design'
      e30 forever!

      Коментар


        Аз лично моя го бях затапил защото беше проблемен. Рециклирах го на 100% и сега отново си работи. Лично мое наблюдение и усещане е, че има много малка разлика между затапен и изряден клапан, но я има. Не може да няма разлика след като на ниските обороти със затапен показаният на дебитомера са 500мг а с работещ клапан 300мг. При ускорение и задържане примерно на 3000об/м първоначално показанията са примерно 600мг и в един момент ЕГР-а започва да отваря и ги прави на 400мг. От към въздух определено ЕГР-а намалява притока, но от към гориво дали ЕКУ-то намалява не знам. Лично при мен със затапен ЕГР постоянно записваше грешка за него и за турбината. Турбината се чуваше много повече от колкото когато си е работещ клапана.

        Коментар


          При затапен егер и при мен се чува малко повече, турбината.
          пунто 1,7тд

          Коментар


            pyntoto написа:
            При затапен егер и при мен се чува малко повече, турбината.
            И върви повече! Потокът на изгорелите газове си вдига скоростта и турбината развърта по-бързо, а ко махнеш катализаторът - още по-бързо.Колегата по-горе спомена стойностите на дебитомера, което означава - повече вървене, но и по-висок разход....на пръв поглед! Моите тестове с изключване на дебитомера потвърждават вашите наблюдения - турбината се чува малко повече, въпреки, че моята не се чува много-много, но като спра всички източници на шум и съм на тихо място се чува отчетливо.Колата върви повече особено в някои диапазони - бях го описал подробно, идва повече въртящ момент на по-ниски обороти.Колкото до разходът на гориво, ако се настъпва повече, без EGR, харчи повече, но при внимателно каране, разходът леко пада, защото идва малко повече въртящ момент и не настъпваш толкоз.Хаджов знае по-добре как са организирани нещата, но вероятно при по-високи измервания на дебитомера се пуска и повче гориво, но....име едно "но", електрониката е настроена за работещ EGR и се "съобразява" с това, че при определени показания на дебитомера се добавят корекции за EGR-а и това какъв ефект предизвиква - не ми е ясно!Трябва да се гледат горивни таблици и ще се разбере, но алгоритъмът на изчисление, само може да се апроксимира по количеството на горивото.
            Fiat Marea JTD 105 09.2000г

            Коментар


              На моята Брава 1.9JTD запапих ЕГР клапана още като я купих.Беше ме много яд на тази система как може да да ми вкарва огън и пушек в смукателния колектор едновременно със студения въздух от интеркулера.Това направо обесмисля ролята на кулера.Както обичам да карам икономично около 2000 оборота,то постоянно биха ми влизали горещи газове и кулера трябваше да го продавам.Смукателния колектор беше страшилище.Пълен с 5 мм нагари и мазнини.Трябваше да го смъквам и мия.Сега колата си върви чудесно и много икомично.На дълъг път 4.5 л/100 км.
              Petar

              Коментар


                Tornado написа:
                Ако има още нещо питай ,но е елементарно с особенност ,че е малко завряно.
                Че е завряно, завряно е... как успя да развиеш болтовете между клапана и тръбичката от долната страна? Защото преди време, като сменях подгряващите свещи се опитах да разглобя и клапана, но стигнах до тези странно завити болтове... и ми се струва, че без да се развие тръбата от долната страна (откъм изпускателния колектор) свалянето на клапана е мисия невъзможна! Някой да не се обърка, иде реч за TD100!
                Frontera Sport, X20SE март 1998

                Коментар


                  ogi28b написа:
                  КИМИ написа:
                  Без екологията- колата ви ще гори с 20- 30 % повече,
                  Надявам се и колегата vsd да се включи в темата, той също е с изолирана, но по друг начин ситема - изваден е управляващия маркуч който доставя вакуум. Неговата кола харчи 6.1 , както ще видите и в подписа му. Според теб, КИМИ, ако системата му работи, колата му ще харчи 4.7 - 5 / 100 ?
                  На моя EGR направо му дръпнах кабела от буксата. Като го свалихме да го чистим- половин час чернилка. Сега колата не пуши и е много по-пъргава до 2000об/мин. Със затапен EGR, но с включена букса пушеше повече, затова му "дръпнахме шалтера". Това за JTD-110.
                  Fiat Marea Weekend 1.9 jtd 110 SX- еmzo power

                  Коментар


                    Аз също съм на мнение, че ако се затапва трябва да се изключи и буксата. По този начин ще запише грешка, но ЕКУ-то ще знае, че го няма и ще започне да работи в режим без клапана. Това си е мое разсъждение и не знам дали е правилно, но по пътя на логиката трябва да е така.

                    Коментар


                      chaveto написа:
                      Аз също съм на мнение, че ако се затапва трябва да се изключи и буксата. По този начин ще запише грешка, но ЕКУ-то ще знае, че го няма и ще започне да работи в режим без клапана. Това си е мое разсъждение и не знам дали е правилно, но по пътя на логиката трябва да е така.
                      Разбира че го няма и без да си изключил куплунга и ще неще работи в режим без него.

                      Коментар


                        А за TD100?

                        Колеги... смятам, че в заглавието "и др." трябва да се премахне! При TD100 захващането на клапана е съвсем различно и никъде в темата не прочетох адекватно обяснение, как се сваля! Попитах Tornado на лични, но той не помни и не можа да ми помогне... а, и като гледам никой друг няма представа, как се получава работата... Основният проблем е, че тръбата е захваната отдолу на клапана и дори, когато той се откачи от колектора развиването на тръбата е мисия невъзможна! Просто отдолу няма, как да се бръкне. Единственият начин е да се откачи тръбата от долната страна при изходящият колектор и тогава да се измъкне клапана леко нагоре за да се бръкне от долната му страна. Общо взето тегава работа, защото за откачане на тръбата отдолу се маха стойката на акумулатора... Та питанката ми беше няма ли по-лесен начин, но никой не ми отговори...
                        Frontera Sport, X20SE март 1998

                        Коментар


                          Днес,запуших и моя клапан с клингерит а не с ламаринка.Дали ще изгори?Яко мизерия ама 3 вида препарати и водоструйка и светна колектора
                          И да знаете!!!За всичко е виновна твърдата вода

                          Коментар


                            MartoModev написа:
                            Днес,запуших и моя клапан с клингерит а не с ламаринка.Дали ще изгори?Яко мизерия ама 3 вида препарати и водоструйка и светна колектора
                            Ако си сложил обикновен със сигурност няма да издържи дълго. Дано си сложил за висока температура, армиран.
                            Brava 1.9 JTD 100, 2001

                            Коментар


                              Аз съм сложил ламаринка, че даже съм и затапил вакум клапана в долния край с болтче, но явно той продължава да си прави налягате и маркучето там кадето влиза в ел. клапана постоянно се цепи и вади. Има ли колеги с подобен проблем като моя?
                              Fiat Bravo JTD '99

                              Коментар


                                Това ще го пробвам още днес и аз Супер си че си описал цялата процедура и щом нямаш ядове съм готов да пробвам. Евала казвам на всички които описват процедурите, така поне няма да даваме излишни пари на тези хиени майсторите
                                Alfa Romeo 147 2004 mJetd

                                Коментар

                                Working...
                                X