jenshen73 - МАП - това е датчикът на смукателния колектор, който е между втори и трети цилиндър. Няма как да не го видиш, защото по целия колектор няма друго освен МАП-а.chaveto - казвайки че МАП-а споделя нещо с компютъра, противоречиш на сервизните описания. Те ли са грешни, или ти ? Мисля че те са сбъркани. Ами ако двигателят ми работи на празен ход, МАП-а какво ще отчете, освен грънци ? Ще ти обясня каква е логиката, пък ти ако искаш я разбери, ако не искаш недей:Когато работи двигателят, се предполага че дебитомерът ще измери дадено количество въздух Х, при съответната температура и налягане, отчетени от температурния датчик в дебитомера, и датчика за атмосферното налягане в ЕКУ. Когато ЕГР се отвори, се предполага, че дебитомерът ще отчете количеството въздух Х, минус количеството преминало през ЕГР. За всеки работен режим, тези стойности са вкарани в таблица, +/- някакъв процент, и се знае че при дадени обороти, дадено отваряне на ЕГР, даддено налягане, и дадена температура - дебитомерът ще отчете ОКОЛО еди-колко-си. Излизането извън стойностите се възприема като грешка ЕГР. МАП-а има значение, но основният датчик е дебитомерът. Грешка ЕГР може да се запише и на празен ход на двигателя.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Изолиране на EGR-системата - 1.9 JTD 105, и др.
Collapse
Заключена тема
X
X
-
Аз съм изолирал с клингирит, но преди месец и нещо реших да го отпуша за малко, за да направя някои проби и видях, че е имало лек напън върху повърхността му, но нямаше закъсване. Въпреки това, когато изолирах отново, добавих и една ламаринка от капакчка за буркан за всеки случай, така че в момента съм с ламаринка + клингирит (~2 мм).
Коментар
-
Да колега @ogi28b прав си, че сметката може да е от няколко датчика за по голяма точност, но по моята логика най вече зависи от МАП-а защото когато има запушване по генерацията този + ще стане много голям, общо взето всичко е въпрос на сметки и затова точно няма смисъл да спорим:D При вашите ЕГР-и където са с вакум не знам как е движението, но при мен е плавно и не е отворен/затворен на 100% и мога да вкарам двигателя в макс/об и клапана да си остане отворен на 100% При не затапен клапан до 2000об двигателя върви много плавно и до тези обороти трябва да натискам повече педала за да има ускорение. След затапва не с ламаринка до 2000об педала става много чувствителен и е достатъчно да го галиш за да има ускорение. При затапва не с ламаринка ми записва грешка и затова реших да го изключа напълно за да видя какво ще стане и промяната беше, че все едно клапана ми е напълно изряден. Според моята логика при изключване на клапана комп. вижда това нещо и започва да работи в режим все едно няма клапан, когато сме го затапили комп. не може да разбере това и постоянно се опитва да направи нещо за да влезе в някакви заложени стойности, понеже не може да ги докара и затова записва грешка.
Коментар
-
chaveto написа:Да колега @ogi28b прав си, че сметката може да е от няколко датчика за по голяма точност, но по моята логика най вече зависи от МАП-а защото когато има запушване по генерацията този + ще стане много голям, общо взето всичко е въпрос на сметки и затова точно няма смисъл да спорим:D При вашите ЕГР-и където са с вакум не знам как е движението, но при мен е плавно и не е отворен/затворен на 100% и мога да вкарам двигателя в макс/об и клапана да си остане отворен на 100% При не затапен клапан до 2000об двигателя върви много плавно и до тези обороти трябва да натискам повече педала за да има ускорение. След затапва не с ламаринка до 2000об педала става много чувствителен и е достатъчно да го галиш за да има ускорение. При затапва не с ламаринка ми записва грешка и затова реших да го изключа напълно за да видя какво ще стане и промяната беше, че все едно клапана ми е напълно изряден. Според моята логика при изключване на клапана комп. вижда това нещо и започва да работи в режим все едно няма клапан, когато сме го затапили комп. не може да разбере това и постоянно се опитва да направи нещо за да влезе в някакви заложени стойности, понеже не може да ги докара и затова записва грешка.A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Ми когато клапана е само на ток как да го изолирам. Само не ми казвай да изключа куплунга и на мястото на клапана да включа................ ЕДИТ: малко се поразрових из нета и прочетох, че наистина ЕГР-а се управлява от дебитомера, но също така и МАП-а участва защото с помощта на ЕГР-клапана се регулира налягането в колектора и според налягането зависи колко ще е отворен. Като цяло е съвкупност от няколко датчика и всичко е навързано помежду си.
Коментар
-
Jimy написа:Само да питам нещо ,че не разбрах...вие колеги, когато поставяте ламаринКА до всмукателния колектор само на това ли разчитате като "изолиране на ЕГР" или откачате и мъркуча към електроклапанчето ???BO написа:... Аз се чудя защо хем се изолирали пътя на газовете към двигателя, хем сте оставили клапата да отваря и затваря? Какво сте очаквали, или каква е логиката на това действие?Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
http://www.keepfighting.ms
Коментар
-
Jimy написа:Jimy написа:Само да питам нещо ,че не разбрах...вие колеги, когато поставяте ламаринКА до всмукателния колектор само на това ли разчитате като "изолиране на ЕГР" или откачате и мъркуча към електроклапанчето ???BO написа:... Аз се чудя защо хем се изолирали пътя на газовете към двигателя, хем сте оставили клапата да отваря и затваря? Какво сте очаквали, или каква е логиката на това действие?
Коментар
-
Преди време го бях отварял и му правих нова ос от изпускателен клапан, но не затваряше добре и така си го оставих защото нямах време да се занимавам. Днес най накрая реших да го разглобя отново и да го рециклирам до колкото е възможно. Имам прах (абразивна) с която напасвам клапани на глави........... Едра СитнаНа подходящ болт/шпилка хващам самото клапанче и започвам да го напасвам с помощта на бормашина/дрелка............ или нещо което да върти клапанаПрахта се забърква с масло и се нанася по малко и с малки обороти се шлайфа. Самото шлайфане не съм го снимал защото нямаше как да снимам и да шлайфам :D Отне ми около 15мин. да напасна добре двете клапанчета, след сглобяване ефекта беше Нямаше никакво сълзене от клапаните, вярно напълних го с вода но на фона на това, че преди да ги напасна колкото сипех всичко изтичаше си мисля, че е добре :D Утре само ще трябва да купя нови пружини за да ги подменя и тях и да се надявам, че клапана ще работи добре. Като го сглобя и тествам в полеви условия ще споделя дали съм направил нещо от цялата работа.Като цяло ще го рециклирам защото ми казаха, че този клапан ми разтоварва и турбината и затова ми записва постоянно грешка свързана с нея когато е затапен. Не знам къде е истината, но след пускането му в действие, ще си покаже дали е така.
Коментар
-
ogi28b написа:... Утре ще сложа нова ламаринка, ..Renault Clio 1.5 dci / Fiat Brava 105JTD / 1999 год.
http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=43195
Коментар
-
u_bo
chaveto написа:.. и прочетох, ....с помощта на ЕГР-клапана се регулира налягането в колектора и според налягането зависи колко ще е отворен. Като цяло е съвкупност от няколко датчика и всичко е навързано помежду си.chaveto написа:....защото ми казаха, че този клапан ми разтоварва и турбината и затова ми записва постоянно грешка свързана с нея когато е затапен. ..
Коментар
-
Skip_01 написа:...Та направихме нова ламаринка (0.5мм) от капака на CD записвачка от един стар компютър ... За рязането вече си трябва ножица за ламарина или поне флекс ... и бормашина със свредло Ф6Надявам се да изкара повече време, макар че и тая ламаринка ме се вижда тънка ...Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
http://www.keepfighting.ms
Коментар
-
От написаното напоследък в тази тема колеги разбирам, че само ламаринката не е достатъчна да удържи бесния ЕГР Yellow_Flash_Colorz_PDT_06 , а трябва и маркучето да се откачи, само че откаде?! От ЕГР клапана долу или в горния край при ел. клапана и задължително ли е да се затапи с нещо, да речем малък болт това маркуче?Fiat Bravo JTD '99
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар