Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Изолиране на EGR-системата - 1.9 JTD 105, и др.

Collapse
Заключена тема
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Нека и аз споделя моят тест! Блокирах EGR-а за тест! Прави си вакуум клапнчето цъка, като го смукнеш и пуснеш.Да, при вървеж на максимална газ, НЕ оказва влияние и ако така се тества, никой не може да забележи разлика!Разлика във вървенето има и разлика в разхода има, е то разхода е следствие от вървенето....Разхода спада, според досегашните ми тестове, съвсем малко на извънградско и повечко на градско, колко точно не съм измерил, ама нещо от сорта на 0.1-0.2 извън града и 0.2-0.3 в града...Да обясня защо и как отчитам по-доброто вървене!Със EGR-а на 5-та предавка, на ниска скорост, при средно подаване на газ т.е без да я мъча, на един и същи участък от пътя, преди мотора поемаше след 1700-1800об, сега го прави 150-200об по ниско т’ва е цялата разлика. Ходя за риба и по едни и същи места минава много пъти, няма много движение и си тествам, тествал съм го многократно преди и поне 10 пъти след блокирането.Още веднъж, хората, които карат с повече "ръчка", разлика няма да усетят!За мен е много по приятно така, защото на градско караме до 2500 нормално и 150-200об са си 5-8% т.е колата си поема по-рано, без нужда да се сваля предавка или да се подава повече газ.Други положителни/отрицателни ефекти, които се забелязват!1. Мотора работи по-твърдо при по-бързо натискане на педала на газта, т’ва не знам как да го дефинирам(абе когато ЕГР-а трябва да работи), вероятно ЕКУ-то "знае", че в този момент трябва да има подтискане от страна на EGR-а и подава по-малко гориво. Моят съвет за изолиране на ефекта, или по-плавно ускорение или пълна газ!2. В летните жеги и качване на Витиня със 150, не загрява толкова, колкото преди т.е спада термичният товар при по-екстремни упражнения!3. От по-малко жега се влиаят още две мнооо важни неща - ефикасността на интеркулера и термичният товар върху турбината.....осбено лятото!!! Не е малко!4. Поради т.3 - не съм блокирал с ламаринка за да мога зимата, ако загрява бавно да го разблокирам.5. Ако искате ЕГР-а да Ви работи, трябва да се чисти, иначе или не отваря добре или НЕзатваря добре.....което е по-лошо. Ако не затваря, започва да изпуска налягане от колекторите и ЛОШО!6. Мизерията от нашата нафта е СТРАШНА и се полепва по клапаните и колектора т.е след известно време, на загрял мотор без ЕГР, би трябвало да работи по-добре. Аз не отчитам разлика, но не се и заслушвам много.Т’ва са ми наблюденията общо взето!!!
    Fiat Marea JTD 105 09.2000г

    Коментар


      Airfan написа:
      Без ремап разлика почти не се усеща, обаче след ремап разликата със и без EGR е осезаема поне при мен.
      Бе тебе кой и кога те чипна бе @reptile - впечатленията от мапнато или стоково Браво/а/Мареа са ?Понеже, докато търсих лек на високия разход и придърпването, проведох много тестове и ЕГР не оказваше никакво влияние на разхода и вървежа.Но пък моя ЕГР е изряден.ЕГР с подаване на газ затваря.Вижда се това с Унидиаг и Виса.
      F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

      Коментар


        emzo написа:
        Airfan написа:
        Без ремап разлика почти не се усеща, обаче след ремап разликата със и без EGR е осезаема поне при мен.
        Бе тебе кой и кога те чипна бе @reptile - впечатленията от мапнато или стоково Браво/а/Мареа са ?Понеже, докато търсих лек на високия разход и придърпването, проведох много тестове и ЕГР не оказваше никакво влияние на разхода и вървежа.Но пък моя ЕГР е изряден.ЕГР с подаване на газ затваря.Вижда се това с Унидиаг и Виса.
        1. Неволята ме чипна 2. ЕГР може би се затваря с различен процент при различно подаване на газ, но мисля по-рано в темата коментирахме, че напълно затваряне има при пълна газ или при обороти над 2600 или 2700 (не помня точно). Това са двете условия за затворен EGR клапан, които са ми познати на мен.

        Коментар


          emzo написа:
          Airfan написа:
          Без ремап разлика почти не се усеща, обаче след ремап разликата със и без EGR е осезаема поне при мен.
          Бе тебе кой и кога те чипна бе @reptile - впечатленията от мапнато или стоково Браво/а/Мареа са ?Понеже, докато търсих лек на високия разход и придърпването, проведох много тестове и ЕГР не оказваше никакво влияние на разхода и вървежа.Но пък моя ЕГР е изряден.ЕГР с подаване на газ затваря.Вижда се това с Унидиаг и Виса.
          1. Абсолютно стандартен мотор.2. Както обясних "ефекта" с проявява в точно определн режим.3. Какво имаш предвид с "ЕГР с подаване на газ затваря" - познавам кривата на функциониране. Като поразсъждаваш над нея, ще разбереш и в какви режими можеш да очакваш подобрение."Няма начин да няма начин" - както се казва! Няма как да е същото със и без ЕГР, най малкото високата темперетура на постъпващите газове, плюс високите нива на въглероден двуокис, влошават горенето, същото количество гориво впръскано във свеж и хладн възух гори по-добре.....т’ва е очевидно!Най-просто казано ефекта с рециркулацията е двоен, високата темперетура подтиска горенето, като предотвратява образуването не някои вредни емисии и рециркулира газове.Т’ва че ЕКУ-то орязва горивото, да така е, но ЕКУ-то не може да контролира процеса толкова прецизно, най малкото не може да прецени ТОЧНО колко газове влизат в колектора, ТОЧНО с каква темперетура, ТЧОНО при какъв товар и ТОЧНО как ще се размесят с останалият въздух постъпващ от турбото.Функционирането на процеса е по усреднена крива, най-малкото, при определени обороти, но различен товар се подава различно количество гориво, а вакуума към клапана - почти същият. Ето в такива моменти се добива предимство, а в други губиш.Всеки ЕГР, товари термично мотор и турбо, само за т’ва си заслужава да го махнеш, ако я ръчкаш повечко!По същата логика със и без интеркулер - НЯМА разлика, е очевидно не е така!
          Fiat Marea JTD 105 09.2000г

          Коментар


            [quote="Airfan"]
            emzo написа:
            .......2. ЕГР може би се затваря с различен процент при различно подаване на газ, но мисля по-рано в темата коментирахме, че напълно затваряне има при пълна газ или при обороти над 2600 или 2700 (не помня точно). Това са двете условия за затворен EGR клапан, които са ми познати на мен.
            Нещо такова, през всичкото останало време вкарва топли газове в колектора, е на кое му е по добре от т’ва особено в жегите, на турбото или на мотора?!?
            Fiat Marea JTD 105 09.2000г

            Коментар


              До скоро смятахме, че зимата с работещ ЕГР ДВГ загрява по-бързо, но след малко инфо в уикипедиа си промених мнението.
              F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

              Коментар


                emzo написа:
                До скоро смятахме, че зимата с работещ ЕГР ДВГ загрява по-бързо, но след малко инфо в уикипедиа си промених мнението.
                Хм, трябва да прочета и аз!!! Зимата не съм тествал за т’ва не шибнах ламаринка, не че е проблем да се махне, ама така е по-лесно!Ами има просто правило - дизела "грее" от богата смес, а бензина - от бедна! Ако допуснем, че ЕГР-а поддтиска процесите на горене и изваждайки въглеродният двуокис от сместта, тя започва да гори при по-високи темперетури, то бихме могли да считаме, че ще загрява по-бързо....поне на празен ход. При товар - съмнявам се!За мен е ФАКт, че без ЕГР и при високи натоварвания, темперетурата е по-ниска.
                Fiat Marea JTD 105 09.2000г

                Коментар


                  Aaa aз съм го постнал в таз тема линка:http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?p=500882#500882
                  F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                  Коментар


                    emzo написа:
                    До скоро смятахме, че зимата с работещ ЕГР ДВГ загрява по-бързо, но след малко инфо в уикипедиа си промених мнението.
                    Именно.Точно и в това се крие разликата, като колегата в горните постове си мисли, че турбината се товарила термично по-малко.А точно термичното натоварване на турбината в дъти цикъл на ЕГР-а е направо охлаждане на турбото, въобще дори и не може да се спомене за "термично натоварване", че от горе на всичко да си мислиш, че му "помагаш".
                    A20DTH ЖТД ама не баш
                    1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                    Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                    Коментар


                      BO написа:
                      emzo написа:
                      До скоро смятахме, че зимата с работещ ЕГР ДВГ загрява по-бързо, но след малко инфо в уикипедиа си промених мнението.
                      Именно.Точно и в това се крие разликата, като колегата в горните постове си мисли, че турбината се товарила термично по-малко.А точно термичното натоварване на турбината в дъти цикъл на ЕГР-а е направо охлаждане на турбото, въобще дори и не може да се спомене за "термично натоварване", че от горе на всичко да си мислиш, че му "помагаш".
                      Това май се случва на празен ход, тогава се подава най-висок процент за рециркуалция или се бъркам. После процентът спада, защото дизела работи с излишък на въздух! Незнам колко е орязано горивото, ако е много и излишният кислород в ниски до средни се подменя с изгорели газове, то е възможно да излиза по-ниска темперетура.....ама ако т’ва е така означава доста по-ниска мощност в тези обороти!Добре ще се съглася - има термичен товар, но наблюденията ми за по-висока мощност в средни обороти са правилни!И още нещо да споделя за "еколозите" - твърдите частици въглерод, които ДОКАЗАНО предизвикват рак, се образуват при горене в ниски темперетури....при по-висока изгарят....тогава се появяват азотни окиси и други вредни емисии....но за сега основен и най-опасен враг са твърдите въглеродни частици.Премахвайки EGR-a, генерирате по-малко твърди части, които са пряко опасни за хората, именно заради това се налагат и филтрите за твърди частици.....без ЕГР, верятно няма да има нужда и от тях.Сега остава въпорсът, без ЕГР - харчи ли по-малко или не?!? Или е въпрос на стил на шофиране и няма еднозначен отговор?!?За вредата вурху мотора от генерираните в излишък сажди, няма нужда да спорим....т’ва скапва директно и маслото, защото то мие и цялата "помия"!
                      Fiat Marea JTD 105 09.2000г

                      Коментар


                        ЕГР

                        Моите впечатления са, че колата след махането направо литна. Не можех да изкача Витиня с 80 на 4-та, задминаваха ме камиони а сега направо като влезне в турбо убороти те лепи за седалката. Все едно не е ТД100, ами 200 коня в сравнение с преди.
                        Fiat Marea Weekend TD100

                        Коментар


                          Хмм, при мене пък трябва да тръгвам от 2ра направо.Премахването на ЕГР си е по-добре и от ремап направо.
                          F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                          Коментар


                            Еееее, уляхте се колеги. И това на ръчна, нали?

                            Коментар


                              Re: ЕГР

                              vankata83 написа:
                              Моите впечатления са, че колата след махането направо литна. Не можех да изкача Витиня с 80 на 4-та, задминаваха ме камиони а сега направо като влезне в турбо убороти те лепи за седалката. Все едно не е ТД100, ами 200 коня в сравнение с преди.
                              Това е ефект по скоро на повреден EGR, отколкото на това че си го изолирал. Явно клапана не е затварял плътно (може и на моменти да заяжда) и е пречил на турбото. И затова сега без EGR да си усетил разлика, в поведението на мотора.
                              Fiat Marea TD100

                              Коментар


                                emzo написа:
                                Хмм, при мене пък трябва да тръгвам от 2ра направо.Премахването на ЕГР си е по-добре и от ремап направо.
                                Аз ти разправям ама ти не та неееееееее!
                                ФИАТ ФОРУМ БЪЛГАРИЯ

                                Коментар

                                Working...
                                X