Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Изолиране на EGR-системата - 1.9 JTD 105, и др.

Collapse
Заключена тема
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #61
    Airfan написа:
    Егаси паяжините имаш.
    Като си варви колата гледам данея бъзикам много...
    Fiat Bravo 1.9 jtd 105

    Коментар


      #62
      Дам, Торнадо го е обяснил на 3-та страница със снимки... ( за ТД100 )
      www.CarProfi-BG.com
      Самонастройващ се газов инжекцион по OBD II.
      Зареждане и ремонт на автоклиматици.
      Най-атрактивните цени в София!

      Коментар


        #63
        Колеги много странно се получи. Моето JTD 105 не пушеше грам нито при палене от студен мотор нито при форсиране. Днес изолирах и аз EGR-а (имаше адски много натрупване на боклуци), та изолирах го и вече се забелязва че карам дизел при форсиране има лекичко пропушване а преди нямаше незнам дали е добре или е зле така ще покарам пък ще видя

        Коментар


          #64
          От колеги , които знаят повече за дизеловия двигател, отколкото мога да сипредставя, знам че нормалното е това - да изпуши леко по-тъмен пушек, което е момента на обогатяването на сместа за ускорението.

          Коментар


            #65
            ogi28b написа:
            От колеги , които знаят повече за дизеловия двигател, отколкото мога да сипредставя, знам че нормалното е това - да изпуши леко по-тъмен пушек, което е момента на обогатяването на сместа за ускорението.
            Да точно така е, аз преди се чудех защото НИКОГА не пушеше нито при форсиране нито при палене та си виках ба* го и фиатчето не пуши, а сега си има леко пушене но само при форсиране и то лекичко мисля е нормално...

            Коментар


              #66
              ogi28b написа:
              От колеги , които знаят повече за дизеловия двигател, отколкото мога да сипредставя, знам че нормалното е това - да изпуши леко по-тъмен пушек, което е момента на обогатяването на сместа за ускорението.
              Като изолираш EGR-а не може да разтоварва налягане при отпускане на педала на газта и затова понякога се получава пушене. EGR има двойна роля, отваря да пуска газове в колектора, но и испуска излишното налягане от колекторите, когато отпуснеш газта т.е подаването на гориво пада, но в колекторите има все още високо налягане от което няма нужда!
              Fiat Marea JTD 105 09.2000г

              Коментар


                #67
                Сигурен ли си за двойната роля. Да не го бъркаш с blow off-а. При дизела няма нужда да се разтоварва колектора като отпуснеш педала, защото нямаш дроселова клапа и въдуха си минава през двигателя.
                FIAT Bravo JTD GT '99

                Коментар


                  #68
                  Reptile написа:
                  Като изолираш EGR-а не може да разтоварва налягане при отпускане на педала на газта и затова понякога се получава пушене. EGR има двойна роля, отваря да пуска газове в колектора, но и испуска излишното налягане от колекторите, когато отпуснеш газта т.е подаването на гориво пада, но в колекторите има все още високо налягане от което няма нужда!
                  Koлега,нещо бъркаш в обясненията на тези процеси на турбината.Как ще се получава пушене след отпускане педала на газта,като в този момент се прекратява веднага горивоподаването в резултат на принудителния празен ход.От къде ще се вземе това гориво за да се получи пушене.От засмукан въздух не може да пуши.Двигателите ЖТД до 2000 год нямат принудително разтоварване на турбината преди постигане на макс.налягане.ЕЖР-системата не може да изпълнява тази функция.ЖТД двигателите след 2000 год имат въведени допълнителни системи за изпълнението на това разтоварване за което твърдиш.

                  Коментар


                    #69
                    А защо въобще трябва да се разтоварва системата?
                    A20DTH ЖТД ама не баш
                    1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                    Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                    Коментар


                      #70
                      BO написа:
                      А защо въобще трябва да се разтоварва системата?
                      Към мен ли отправяш въпроса или към колегата Reptile.

                      Коментар


                        #71
                        Stefan Hadjov написа:
                        BO написа:
                        А защо въобще трябва да се разтоварва системата?
                        Към мен ли отправяш въпроса или към колегата Reptile.
                        Все тая.Ако някой иска да разтоварва системата, нека даде довод защо трябва да я разтоварва.Все пак пръв за това е писал Reptile така, че въпроса би трябвало да е към него
                        A20DTH ЖТД ама не баш
                        1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                        Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                        Коментар


                          #72
                          BO написа:
                          Все тая.Ако някой иска да разтоварва системата, нека даде довод защо трябва да я разтоварва.Все пак пръв за това е писал Reptile така, че въпроса би трябвало да е към него
                          Виж започвам да се съмнявам в твърденията си, но говрих с уж компетентни хора от ЗНАКОВ сервиз на Фиат, това го знам и от първият пич, който ми пипа по колата едно дребно нещо, но е компетентен според мен. Обяснението им ми се стори логично. Защо трябва да се разтоварва?!?Това става когато, си във високи обороти и рязко отпуснеш педала на газта - тогава ще видиш, че изпушва леко. Причината е проста - има повишено налягане в колекторите(във високи обороти си) - отпускаш педала на газта и след това натискаш отново - и няма начин да се разбере колко е налягнаето в колекторите, защото има "остатъчно налягане" а турбината припомпва отново....и не е ясно колко гориво трябва да се подаде. Именно в такава ситуация EGR-а разтоварва за кратко и по този начин при последващо подаване на газ не се получава бедна смес т.е ясно е колко гориво трябва да се впръсква.Относно казаното по-горе, че налягането си минава през двигателя на празен ход - налягането минава, но не е мигновен процес и турбината и тя не спира мигновенно. Наистина се появява един къс период от време, в който не е ясно, колко гориво трябва да се впръсква, защото педала на газта е отпуснат т.е горивото е орязано, но въздух идва в повече.
                          Fiat Marea JTD 105 09.2000г

                          Коментар


                            #73
                            Колега, бъркаш се много ми се струва. Кой е този знаков сервиз. Като отпуснеш разко газта, спира да се подава гориво и това е. Както каза Hadjov няма как да изпуши, щото няма нафта. Изобщо не е вярно че няма как да се разбере какво е налягането. Имаш си мап сензор, има си и маф и винаги се знае колко нафта да се пръска. Вес е тая дали си натиснал, пуснал и пак натиснал и т.н. Инфото от сензорите не прекъсва само защото си пуснал педала на газта. Това че педала е отпуснат и влиза много въздух, не пречи по никакъв начин да се подава или да не се подава изобщо гориво.И как точно се разтоварва през егр-то, един вид се прави байпас на двигателя ли? Сега се замислих какво е налягането в изпускателния колектор и дали изобщо на теория е възможно при отворено егр да мине въздуха директно към него.
                            FIAT Bravo JTD GT '99

                            Коментар


                              #74
                              "РАЗТОВАРВАНЕ" на турбината: Преди да се изяснят някои процеси в управлението на турбината,е редно да се каже че този термин "разтоварвне" на турбината,който е придобил ползване доста масово не е точното опредление.При турбините имаме един единствен случай на истинско разтоварване когато се задейства turbocharger wastegate regulating valve/TC/,koгато се достигне максималното определено от фирмата манометрично налягане в студената част,като регулирането се извършва от горещата част.Аналогично е и при турбини с променлива геометрия,само че там не се задвижва клапан,а се променя ъгъла под който се атакува турбинното колело от изпуск.газове.С въвеждането на Евро 3 изискванията към управлението на турбините стана по строго с оглед екологията и се въведе понятието Intake manifold air control-управление на входящия въздух.Преди това този процес се пренебрегваше от двигателопроизводителите и го оставяха неуправляем защото просто никой не го изискваше и контролираше.При бенз.двигатели,където има др.клапа се ползва blowoff valve.Но в случая ни интеисува как се решава този процес при дизелите.Н а входа на всмукателния колектор е поставена една клапа по подобие на дроселовата,която се управлява от контролера вакумно най често по подобие на wastegate valve.Всички дизел. двигатели след 2000 год имат това нещо,а някои като ВАГ го въведоха доста по рано.В това време другите се правеха,че може и без него.Колегата Reptile загатна в неговите обяснения нещо по въпроса.Ще се опитам и аз да обясня дано стане.Първо да кажа,че чрез ЕЖР системата това не става.На високи обороти и натоварвания тя се изключва софтуерно/бях го обяснил в един пост/.Коато сме на високи обороти и товар но все още не е задеистван wastegate valve и речем да превключим на низходяща.Връщаме естествено педала на газта,горивото се спира турбината се върти по инерция на високи обороти,МАФ-а отчита висок дебит,въпреки че педала на газта е върнат,превключваме на низходяща и двигателя влиза в нов режим на работа.Турбината е изненадана от новия режим,а двигателя вече не се нуждае от това количество въздух,нито от количеството гориво което би определил в този момент МАФ-а.В този приложен пример се притваря тази клапа,намалява в някаква степен вход.въздух/софтуера определя колко/,естествено МАФ-а си намалява стойностите и процеса на управление на входящия поток е реализиран.В новия си режим двигателя поема с толкова въздух и гориво колкото е необходимо според приложения софтуер разбира се.Има и още по-сложен процес на управление.При Ситроен С5 имаме две такива клапи.Едната изцяло спира преминаването на въздуха през интерколера на студен режим на двигателя.Докъто двигателя подгрява работи без интерколер-по бързо загрява,влиза в температурен режим по бързо,по малка консумация и по добра екология.И т.н.Има и други режими в които тази клапа се задейства според приложения софтуер на управление.Въобще дава голями възможности за управление на входящия въздушен поток.

                              Коментар


                                #75
                                Stefan Hadjov написа:
                                "РАЗТОВАРВАНЕ" на турбината: .......Има и други режими в които тази клапа се задейства според приложения софтуер на управление.Въобще дава голями възможности за управление на входящия въздушен поток.
                                Добре, де при нас очевидно няма софтуерно управление за тази клапа....или аз не съм го видял?!? В "Александър Ауто" един от разбирачите каза, че разтоварва, ако се отпусне рязко педала на газта и това го чувам от втори "разбирач".Аз ако подам газ на празен ход и рязко пусна педала леко изпушва, обянението на тия беше - да нормално е, разтоварва се и EGR-a отваря....пуска газове и затова изпушва леко!Виждате, че не се напъвам да споря за неща, които не съм 100% сигурен, просто писах, че ми се струва логично. Пък и от дизели много не разбирам.Сега ще се поровя да видя, к’во има из нета....ПОЗДРАВИ
                                Fiat Marea JTD 105 09.2000г

                                Коментар

                                Working...
                                X