Преди малко и аз сложих две пластинки от каменица на тръбата към колектора. При мен имаше около 3 милиметра гъсто масло по стената на дупката. Изчистих го с парцал. След това покарах колата малко, но засега не усещам разлика. Мисля, че при мен си затваряше добре клапата или пък си е запекла в затворено положение преди доста време. Все пак така съм сигурен че EGR няма
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Изолиране на EGR-системата - 1.9 JTD 105, и др.
Collapse
Заключена тема
X
X
-
UP, поради интерес от колега, а и да споделя малко отзиви - както и преди писах - пушилката значително намаля при мен. Дали от ЕГР или от друго - факт че след като го затапих, тогава намаля. Нищо друго не се е променило - разхода със сигурност не се е вдигнал, мощността не е спаднала. За мое щастие, колегата КИМИ се оказа че не е прав, поне за момента.
Коментар
-
Днес сутринта се събудих от едно приятно слънчице, което ме огряваше през прозореца. Веднага осъзнах, че денят ще предостави прекрасна възможност да направя малко профилактика на трактора и естествено след като хапнах, веднага отидох в гаража с колата, за да проверя какво е положението с моя EGR клапан и мизерията в смукателния колектор. Изключително лесно и без всякакви препарати отвих двата болта на тръбата, свързваща ЕГР-а и колектора, от към колектора. Не мога да ви опиша каква мизерия видях. Някаква черна гадост, подобна на кал, омесена с отработено масло. Веднага свалих маркуча от към турбото и се откри жестока гледка - планини от кал точно срещу входа на EGR системата. Изринах калта с помощта на един дълъг секач-отвертка. Навътре по колектора няма кал, обаче е като омаслен и мазен. Реших да не го пипам, тъй като една тръба ми пречеше да подложа под входа на колектора чашка с коресилин и да прочистя мизерията. До колкото успях, изчистих с парцали и пръсти. Невъобразима гадост... Веднага си помислих, че явно турбото ми е сдало багажа и набива отработено масло в колектора. С чист парцал бръкнах и обърсах тръбата идваща от към интеркулера, обаче за мое учудване, бялото парцалче се изцапа съвсеееем леко. В рамките на нормалното като за стара кола, според мен, обаче като бръкнах в тръбата идваща от EGR-а излезна от същата черна гадост. Автоматично взех решението да изолирам източника на мизерии. Незнам защо идват такива гадости от тоя EGR, обаче нямам намерение да си пълня колектора повече с фъшкии... Направо съм потресен. Направих си щаблонче на фланеца, който прикрепя тръбата идваща от EGR-а към колектора. От тънък клингирит изрязах гарнитура без отвор в средата, за да запуша отвора към колектора. Монтирах си тръбата по обратния път. Мисля, че стана много добре. Направих ревизия и на скобите - смених няколко. По-долу пускам снимки с ниско качество, тъй като забравих фотоапарата и снимах с телефона.
Коментар
-
А разлика усети ли в динамиката :D Преди дни затапихме бившата ми Alfa 145 и трябва да отбележа че има огромна разлика(на ниските обороти) Колата се изстрелва...,не се замисля и веднага се набира.Усетих и друго...При 2800 оборота забиваше муцуната и динамиката и частично намаляваше,а сега това вече е история.До 4000 оборота колата си има тяга и то не малка.AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
Kawasaki ER-6n'2012
Коментар
-
iakvvu написа:А разлика усети ли в динамиката :D Преди дни затапихме бившата ми Alfa 145 и трябва да отбележа че има огромна разлика(на ниските обороти) Колата се изстрелва...,не се замисля и веднага се набира.Усетих и друго...При 2800 оборота забиваше муцуната и динамиката и частично намаляваше,а сега това вече е история.До 4000 оборота колата си има тяга и то не малка.
Коментар
-
Това занятие го играх преди две години. Изчистих идеално клапана, проверих и се уверих в коректната му работа, изчистих идеално смукателния колектор, карах повече от година с изолиран EGR и тая есен възтанових системата. Разлика в поведението на мотора не съм забелязал. И извън темата - днес монтирах наново и обработения катализатор.FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V
Коментар
-
http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...E7%E0%F2%EE%F0 - като определено не е за всеки написанотоF9Q750 @ 151hp/332.2Nm
Коментар
-
При ТД100 двигателя има ли такава ЕГР система?www.CarProfi-BG.com
Самонастройващ се газов инжекцион по OBD II.
Зареждане и ремонт на автоклиматици.
Най-атрактивните цени в София!
Коментар
-
crush написа:При ТД100 двигателя има ли такава ЕГР система?
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар