Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Изолиране на EGR-системата - 1.9 JTD 105, и др.

Collapse
Заключена тема
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #46
    Преди малко и аз сложих две пластинки от каменица на тръбата към колектора. При мен имаше около 3 милиметра гъсто масло по стената на дупката. Изчистих го с парцал. След това покарах колата малко, но засега не усещам разлика. Мисля, че при мен си затваряше добре клапата или пък си е запекла в затворено положение преди доста време. Все пак така съм сигурен че EGR няма
    FIAT Bravo JTD GT '99

    Коментар


      #47
      UP, поради интерес от колега, а и да споделя малко отзиви - както и преди писах - пушилката значително намаля при мен. Дали от ЕГР или от друго - факт че след като го затапих, тогава намаля. Нищо друго не се е променило - разхода със сигурност не се е вдигнал, мощността не е спаднала. За мое щастие, колегата КИМИ се оказа че не е прав, поне за момента.

      Коментар


        #48
        Днес сутринта се събудих от едно приятно слънчице, което ме огряваше през прозореца. Веднага осъзнах, че денят ще предостави прекрасна възможност да направя малко профилактика на трактора и естествено след като хапнах, веднага отидох в гаража с колата, за да проверя какво е положението с моя EGR клапан и мизерията в смукателния колектор. Изключително лесно и без всякакви препарати отвих двата болта на тръбата, свързваща ЕГР-а и колектора, от към колектора. Не мога да ви опиша каква мизерия видях. Някаква черна гадост, подобна на кал, омесена с отработено масло. Веднага свалих маркуча от към турбото и се откри жестока гледка - планини от кал точно срещу входа на EGR системата. Изринах калта с помощта на един дълъг секач-отвертка. Навътре по колектора няма кал, обаче е като омаслен и мазен. Реших да не го пипам, тъй като една тръба ми пречеше да подложа под входа на колектора чашка с коресилин и да прочистя мизерията. До колкото успях, изчистих с парцали и пръсти. Невъобразима гадост... Веднага си помислих, че явно турбото ми е сдало багажа и набива отработено масло в колектора. С чист парцал бръкнах и обърсах тръбата идваща от към интеркулера, обаче за мое учудване, бялото парцалче се изцапа съвсеееем леко. В рамките на нормалното като за стара кола, според мен, обаче като бръкнах в тръбата идваща от EGR-а излезна от същата черна гадост. Автоматично взех решението да изолирам източника на мизерии. Незнам защо идват такива гадости от тоя EGR, обаче нямам намерение да си пълня колектора повече с фъшкии... Направо съм потресен. Направих си щаблонче на фланеца, който прикрепя тръбата идваща от EGR-а към колектора. От тънък клингирит изрязах гарнитура без отвор в средата, за да запуша отвора към колектора. Монтирах си тръбата по обратния път. Мисля, че стана много добре. Направих ревизия и на скобите - смених няколко. По-долу пускам снимки с ниско качество, тъй като забравих фотоапарата и снимах с телефона.
        Прикачени файлове

        Коментар


          #49
          А разлика усети ли в динамиката :D Преди дни затапихме бившата ми Alfa 145 и трябва да отбележа че има огромна разлика(на ниските обороти) Колата се изстрелва...,не се замисля и веднага се набира.Усетих и друго...При 2800 оборота забиваше муцуната и динамиката и частично намаляваше,а сега това вече е история.До 4000 оборота колата си има тяга и то не малка.
          AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
          HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
          Kawasaki ER-6n'2012

          Коментар


            #50
            iakvvu написа:
            А разлика усети ли в динамиката :D Преди дни затапихме бившата ми Alfa 145 и трябва да отбележа че има огромна разлика(на ниските обороти) Колата се изстрелва...,не се замисля и веднага се набира.Усетих и друго...При 2800 оборота забиваше муцуната и динамиката и частично намаляваше,а сега това вече е история.До 4000 оборота колата си има тяга и то не малка.
            Ми... не мога да преценя още. Карах я съвсем малко след това - около 5 км, не беше загряла и не съм я пържил. Съществена разлика не намирам, за сега. За мен е важно, че няма да вкарвам тези мизерии отново в двигателя.

            Коментар


              #51
              Това занятие го играх преди две години. Изчистих идеално клапана, проверих и се уверих в коректната му работа, изчистих идеално смукателния колектор, карах повече от година с изолиран EGR и тая есен възтанових системата. Разлика в поведението на мотора не съм забелязал. И извън темата - днес монтирах наново и обработения катализатор.
              FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V

              Коментар


                #52
                Flow написа:
                И извън темата - днес монтирах наново и обработения катализатор.
                колега как си обработил катализатора....моя е цял... мога ли и аз да го изчистя

                Коментар


                  #53
                  http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...E7%E0%F2%EE%F0 - като определено не е за всеки написаното
                  F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                  Коментар


                    #54
                    Аз катализатора нямам намерение да пипам изобщо. Обаче тая мизерия дето ми я набива в колектора.... айде някой друг път.

                    Коментар


                      #55
                      Абе кво се правите Нали точна тази мизерия иде отвътре - кво толкова ще стане като мине още веднъж от там?

                      Коментар


                        #56
                        ilkor написа:
                        Абе кво се правите Нали точна тази мизерия иде отвътре - кво толкова ще стане като мине още веднъж от там?
                        Проблемът е, че често не само минава, ами остава под формата на гнас. Отделно не стига, че е минало, ми пак да минава.... айде през ауспуха навън викам аз.

                        Коментар


                          #57
                          При мене имаше доста нагар..
                          Прикачени файлове
                          Fiat Bravo 1.9 jtd 105

                          Коментар


                            #58
                            Егаси паяжините имаш.

                            Коментар


                              #59
                              При ТД100 двигателя има ли такава ЕГР система?
                              www.CarProfi-BG.com
                              Самонастройващ се газов инжекцион по OBD II.
                              Зареждане и ремонт на автоклиматици.
                              Най-атрактивните цени в София!

                              Коментар


                                #60
                                crush написа:
                                При ТД100 двигателя има ли такава ЕГР система?
                                До колкото знам има, я виж по-назад в темата нямаше ли пуснати снимки точно за изолиране и на TD100.Иначе малко ъпдейт по темата. Вчера покарах малко извън града, прави ми впечатление, че в ниските обороти се подобри тягата и наистина онова сецване около 2600 оборота не е така осезаемо.

                                Коментар

                                Working...
                                X