Ами май не е точно така, мисля че в режимите в които имаш нужда от охладения в кулера въздух, тогава ЕГР е затворен от софтуера, така си е програмиран, и не вкарваш горещия газ. ОСВЕН ако клапата не е запецнала леко отворена, в каквото се съмнявам аз,и нищо чудно като видях боклука, и което ме накара да изолирам системата. Сега знам че като искам макс. мощност, ще я имам без спънки от ЕГР.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Изолиране на EGR-системата - 1.9 JTD 105, и др.
Collapse
Заключена тема
X
X
-
Jimy написа:Помислете за парадокса: намаляваш температурата на входящия въздух чрез НТЕРКУЛЕР и след това набутваш ГОРЕЩИ газове чрез ЕГР-а...тъпотия. От която печели екологията ,но губи КПД-то на турбодизела!!!Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
Ще има по- висока мощност и преобогатена горивна смес в цилиндъра- излишно гориво, което не изгаря напълно и се изхвърля като сажди и др, газове, които пък запушват катализатора и всички гърнета, както и повишаване топлинния режим на двигателя съ други последици и ефекта на йо- йо се връща след 1-2 месеца като спъване на вървежа, а не обратното.Brava 1.2 16V 82 к.с. 2000г.
Коментар
-
Jimy написа:Помислете за парадокса: намаляваш температурата на входящия въздух чрез НТЕРКУЛЕР и след това набутваш ГОРЕЩИ газове чрез ЕГР-а...тъпотия. От която печели екологията ,но губи КПД-то на турбодизела!!!
Коментар
-
Stefan Hadjov - имам лепенка която започва с E3. Това значи ли че моторът ми има нещо общо с Евро3, или просто си имам лепенка? В допълнение - нямам нито едно от посочените допълнителни неща за Е3 - потенциометър.По-точно въпросът ми е : защо имам лепенка Е3. Днес видях същата лепенка в Мареа ЖТД 130. пак е 99-та година мареата.ред.2: после ще я снимам, и утре ще я кача. Не снимах и мареата, но и в нея видях лепенката, едва ли някой джамбазин си е лепил лепенки Е3 ей така за цвят.А също сега се сещам че металната табела която е на гредата и тя започва с Е3
Коментар
-
КИМИ написа:Ще има по- висока мощност и преобогатена горивна смес в цилиндъра- излишно гориво, което не изгаря напълно и се изхвърля като сажди и др, газове, които пък запушват катализатора и всички гърнета, както и повишаване топлинния режим на двигателя съ други последици и ефекта на йо- йо се връща след 1-2 месеца като спъване на вървежа, а не обратното.
Коментар
-
ogi28b написа:Stefan Hadjov - имам лепенка която започва с E3. Това значи ли че моторът ми има нещо общо с Евро3, или просто си имам лепенка? В допълнение - нямам нито едно от посочените допълнителни неща за Е3 - потенциометър.
Коментар
-
Stefan Hadjov написа:...системата ЕЖР се изключжа софтуерно.Системата е чисто екологична и целта е да се намали съдържанието на азотен окис в изпуск.газове,който при дизелите е в по-голямо количество.Brava 1.2 16V 82 к.с. 2000г.
Коментар
-
КИМИ написа:Stefan Hadjov написа:...системата ЕЖР се изключжа софтуерно.Системата е чисто екологична и целта е да се намали съдържанието на азотен окис в изпуск.газове,който при дизелите е в по-голямо количество.
Коментар
-
Stefan Hadjov написа:ЕЖР-системата е основно заради азотния окис.
Коментар
-
EGR- a отнема част от саждите да не попадат в решетката на катализатора и гърнетата точно при незагрял двигател на студено- тогава по нея има и доста конденз и по- добри условия за налепи по нея- такива са моите наблюдения. ефекта евентуално да се добавят 3-4 коня към мощността впоследствие може да бъде погасен от недоброто продухване в изпускателната система.Нека обобщим: - за ЕЖР, управляван от вакуум е допустима тапата на тръбичката, ако не можете да спите от мисълта, че е мръсничко вътре в тръбопровода...- за ЕЖР клапан, управляван по електронен път е недопустима изолацията му, заради натрупване на грешки в компютъра и влизане в авариен режим(светване на лампата и т.н.)- при електронните клапани вече ефекта е строго отрицателен.Brava 1.2 16V 82 к.с. 2000г.
Коментар
-
В крайна сметка, от постовете на Стефан Хаджов и тия на КИМИ, стигам ди извода че наличието на EGR-а,(при изправен такъв) не подобрява работата на двигателя,неговата икономичност и в часност неговата мощност, а само намалява съдържанието на отровните вещества изхвърлени в атмосферата. Както и не обърква компютъра ако е игноиран, в смисъл такъв че последния да корегира липсата му с подаването на повече гориво. ???Fiat Marea TD100
Коментар
-
КИМИ написа:EGR- a отнема част от саждите да не попадат в решетката на катализатора и гърнетата точно при незагрял двигател на студено- тогава по нея има и доста конденз и по- добри условия за налепи по нея- такива са моите наблюдения. ефекта евентуално да се добавят 3-4 коня към мощността впоследствие може да бъде погасен от недоброто продухване в изпускателната система.Нека обобщим: - за ЕЖР, управляван от вакуум е допустима тапата на тръбичката, ако не можете да спите от мисълта, че е мръсничко вътре в тръбопровода...- за ЕЖР клапан, управляван по електронен път е недопустима изолацията му, заради натрупване на грешки в компютъра и влизане в авариен режим(светване на лампата и т.н.)- при електронните клапани вече ефекта е строго отрицателен.
Коментар
-
u_bo
ogi28b написа:... с цитат от service manual-аEXHAUST GAS RECIRCULATION CIRCUIT (EGR)This system sends a proportion of exhaust gases to the intake under certain engine service conditions.This dilutes the fuel mixture with inert gsaes to lower peak temperature in the combustion chamber;Thishelps limit the formation of nitrogen oxides (NOx) and reduces exhaust levels by 30-50%.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар