Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Изолиране на EGR-системата - 1.9 JTD 105, и др.

Collapse
Заключена тема
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Изолиране на EGR-системата - 1.9 JTD 105, и др.

    Днес с помощта на колегата rosenmvr изолирах ЕГР в колата ми, сега ще ви разкажа как, всъщност не е нещо особено и трудно. Трябват ви само комплект гедоре, кмплект шестограми, маркерче, ножица - канцеларска, акумулаторна пробивна машина, бира в кутийка, от марката която обичате, парцал, може и ножче, ВД40.Накратко за ЕГР - това е една система, която работи в определени режими на двигателя, и работи защото при едно засмукване влиза повече чист въздух, отколкото е необходим за извършване на работния такт. Така системата вкарва част от вече отработения въздух заедно с чистия, като така вкарва по-малко чист въдух, но все пак достатъчно много за дадения режим. Екология. Лошото е че в изгорелите газове има много боклуци, най-обшо казано, и те също се връщат в смукателния колектор, като го задръстват със сажди и боклуци, и в един момент става гадно. Големия минус на системата е както казахме че пълни колектора с боклуци, но има и друго - има един механичен клапан, който пропуска изгорелите газове към колектора, коойто също поема от боклуците и в даден момент може да блокира, и да не може да се затвори. В резултат на това се получава байпас на турбината и вече не можете да получите пълната мощност на колата. Лечението е или много хубаво да прочистите ЕГР-механичния клапан, или изобщо да затворите цялата система да не работи. В първия случай получавате чисто нова ЕГР-система, работеща и продължаваща да вкарва боклуци в смук. колектор. Във втория случай вече няма да имате ЕГР-система, и ще вредите на околната среда повече, но все пак по-малко от Икарус. Аз избрах втория случай.Купувате си една бира в кутийка. Вдигате предния капак , сваляте кората над двигателя, и ще видите ето това ограденото в червено, като конкретно ни интересува частта откъм синята стрелка - Механичния клапан, тръбата, и мястото където тя влиза в смукателния колектор, което в случая вече е разглобено. Пръскате всички гайки посочени със зелена стрелка с ВД 40 и започвате да пиете бира, и да си говорите с rosenmvr :mregreen: При липса на Росен - може с произволен човек. Важно е да се изпие бирата.
    Прикачени файлове

    #2
    Като изпиете бирата, ВД-то вече е разкиснало гайките и можете да развивате. Ето тези болтове не е нужно да се махат, само се разхлабват за да освободят тръбата, а другите горе при смук. колектор се махат, както и този който държи тръбата в средата за двигателя. За достъп до него, се налага сваляне на пластмасата която е хваната за гредата, въздухоотвеждащата пластмаса.
    Прикачени файлове

    Коментар


      #3
      Малко "с пиниз" тръбата се вади от горните болтове, и се отмества в страни:
      Прикачени файлове

      Коментар


        #4
        Ще видите ето тази гняз: (картинка)Не се притеснявайте, всичкия този боклук го има и във смукатления колектор, в механичния егр-клапан, и така С парцала почиствате хубаво.Преди това обаче с помощта на ножчето много внимателно отделяте гарнитурата от мястото от което отместихте тръбата. После вече почиствате всичко от боклука хубаво.
        Прикачени файлове

        Коментар


          #5
          Без екологията- колата ви ще гори с 20- 30 % повече, а ефекта с вървенето ще се заличи и отиде на минус след месец порадисистемно влошаване на пълненето и работа с преобогатена смес.Оценка за интервенцията: цафе.
          Brava 1.2 16V 82 к.с. 2000г.

          Коментар


            #6
            С ножицата отрязвате горната и долната част на ккутийката, и после я прерязвате по височина, за да стане ламаринен правоъгълник. Налагате гарнитурката на него и с маркерчето очертавате формата, после с ножичката режете формата, пробивате 2 дупчици където ще минават болтовете, и готово. Сега трябва да имате едно такова като гарнитурата само че без дупка в средата.
            Прикачени файлове

            Коментар


              #7
              Сглабяте в обратна последователност, а гайките горе и двата болта долу които само са разхлабени, стегнете равномерно, по равно. И готово. Палите и карате! Разбира се по-добре е да се направи основно почистване на целия смукателен тракт, с короселин, с препарати разни и тогава да се изолира ЕГР, защото боклука нали го видяхте? Навсякъде е!
              Прикачени файлове

              Коментар


                #8
                КИМИ има една тема СПАМ ТЕМА , в нея можеш да пишеш глупости и такива недоказани твърдения. Спамът не се толерира в темите извън СПАМ ТЕМАта!Не си ми учител за да ми даваш оценки

                Коментар


                  #9
                  Добре си го решил, но кое те накара да елиминираш системата?ЕGR-а е заложен и софтуерно и както казва КИМИ, как смяташ, че ще реагира на механичната промяна?

                  Коментар


                    #10
                    Вече съм видял как реагира - при диагностика изписва грешка ЕГР. Във вървенето няма разлика, в разхода също, само знам че вече смукателния колектор няма да ми се пълни с тази гадост която се вижда на горната снимка, и със сигурност никога няма да се случи да имам байпас на турбото, какъвто имаше колегата iuly_vn, за което беше писал друга тема.А и да добавя - очевидно че процесът е съвсем обратим, и винаги мога да върна оригиналния изглед на колата, за 10 минути работа е.

                    Коментар


                      #11
                      Ако се сложи обратна клапа в изолирания мъркуч,вместо "запушалка" ... мисля ,че ЕКУ ще се "фане за палците".
                      Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
                      Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
                      http://www.keepfighting.ms

                      Коментар


                        #12
                        КИМИ написа:
                        Без екологията- колата ви ще гори с 20- 30 % повече,
                        Надявам се и колегата vsd да се включи в темата, той също е с изолирана, но по друг начин ситема - изваден е управляващия маркуч който доставя вакуум. Неговата кола харчи 6.1 , както ще видите и в подписа му. Според теб, КИМИ, ако системата му работи, колата му ще харчи 4.7 - 5 / 100 ?

                        Коментар


                          #13
                          ogi28b,след месец пак ще върнеш екологията и тогава няма да си толкова ядосан на цафе- то, което ви писах за тая курсова работа- работя го това нещо и всички си го връщат. ПП. Ако смяташ моето и на хит-ко мнение за спам- моля за извинение от мое и негово име.
                          Brava 1.2 16V 82 к.с. 2000г.

                          Коментар


                            #14
                            не съм ядосан, но когато някой ми казва нещо противно на това което виждам, някак не върви. Вече 6 месеца карам с изваден вакуум-маркуч, т.е. предполагаемо неработеща с-ма, и си залагам колата че разхода не ми се е вдигнал, даже ако проследиш темите - зимата ми беше 9.5, а сега лятото за момент слязох и под 7, софийско

                            Коментар


                              #15
                              Помислете за парадокса: намаляваш температурата на входящия въздух чрез НТЕРКУЛЕР и след това набутваш ГОРЕЩИ газове чрез ЕГР-а...тъпотия. От която печели екологията ,но губи КПД-то на турбодизела!!!
                              Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
                              Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
                              http://www.keepfighting.ms

                              Коментар

                              Working...
                              X