Днес с помощта на колегата rosenmvr изолирах ЕГР в колата ми, сега ще ви разкажа как, всъщност не е нещо особено и трудно. Трябват ви само комплект гедоре, кмплект шестограми, маркерче, ножица - канцеларска, акумулаторна пробивна машина, бира в кутийка, от марката която обичате, парцал, може и ножче, ВД40.Накратко за ЕГР - това е една система, която работи в определени режими на двигателя, и работи защото при едно засмукване влиза повече чист въздух, отколкото е необходим за извършване на работния такт. Така системата вкарва част от вече отработения въздух заедно с чистия, като така вкарва по-малко чист въдух, но все пак достатъчно много за дадения режим. Екология. Лошото е че в изгорелите газове има много боклуци, най-обшо казано, и те също се връщат в смукателния колектор, като го задръстват със сажди и боклуци, и в един момент става гадно. Големия минус на системата е както казахме че пълни колектора с боклуци, но има и друго - има един механичен клапан, който пропуска изгорелите газове към колектора, коойто също поема от боклуците и в даден момент може да блокира, и да не може да се затвори. В резултат на това се получава байпас на турбината и вече не можете да получите пълната мощност на колата. Лечението е или много хубаво да прочистите ЕГР-механичния клапан, или изобщо да затворите цялата система да не работи. В първия случай получавате чисто нова ЕГР-система, работеща и продължаваща да вкарва боклуци в смук. колектор. Във втория случай вече няма да имате ЕГР-система, и ще вредите на околната среда повече, но все пак по-малко от Икарус. Аз избрах втория случай.Купувате си една бира в кутийка. Вдигате предния капак , сваляте кората над двигателя, и ще видите ето това ограденото в червено, като конкретно ни интересува частта откъм синята стрелка - Механичния клапан, тръбата, и мястото където тя влиза в смукателния колектор, което в случая вече е разглобено. Пръскате всички гайки посочени със зелена стрелка с ВД 40 и започвате да пиете бира, и да си говорите с rosenmvr :mregreen: При липса на Росен - може с произволен човек. Важно е да се изпие бирата.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Изолиране на EGR-системата - 1.9 JTD 105, и др.
Collapse
Заключена тема
X
X
-
Като изпиете бирата, ВД-то вече е разкиснало гайките и можете да развивате. Ето тези болтове не е нужно да се махат, само се разхлабват за да освободят тръбата, а другите горе при смук. колектор се махат, както и този който държи тръбата в средата за двигателя. За достъп до него, се налага сваляне на пластмасата която е хваната за гредата, въздухоотвеждащата пластмаса.
-
Ще видите ето тази гняз: (картинка)Не се притеснявайте, всичкия този боклук го има и във смукатления колектор, в механичния егр-клапан, и така С парцала почиствате хубаво.Преди това обаче с помощта на ножчето много внимателно отделяте гарнитурата от мястото от което отместихте тръбата. После вече почиствате всичко от боклука хубаво.
Коментар
-
С ножицата отрязвате горната и долната част на ккутийката, и после я прерязвате по височина, за да стане ламаринен правоъгълник. Налагате гарнитурката на него и с маркерчето очертавате формата, после с ножичката режете формата, пробивате 2 дупчици където ще минават болтовете, и готово. Сега трябва да имате едно такова като гарнитурата само че без дупка в средата.
Коментар
-
Сглабяте в обратна последователност, а гайките горе и двата болта долу които само са разхлабени, стегнете равномерно, по равно. И готово. Палите и карате! Разбира се по-добре е да се направи основно почистване на целия смукателен тракт, с короселин, с препарати разни и тогава да се изолира ЕГР, защото боклука нали го видяхте? Навсякъде е!
Коментар
-
Вече съм видял как реагира - при диагностика изписва грешка ЕГР. Във вървенето няма разлика, в разхода също, само знам че вече смукателния колектор няма да ми се пълни с тази гадост която се вижда на горната снимка, и със сигурност никога няма да се случи да имам байпас на турбото, какъвто имаше колегата iuly_vn, за което беше писал друга тема.А и да добавя - очевидно че процесът е съвсем обратим, и винаги мога да върна оригиналния изглед на колата, за 10 минути работа е.
Коментар
-
Ако се сложи обратна клапа в изолирания мъркуч,вместо "запушалка" ... мисля ,че ЕКУ ще се "фане за палците".Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
http://www.keepfighting.ms
Коментар
-
КИМИ написа:Без екологията- колата ви ще гори с 20- 30 % повече,
Коментар
-
не съм ядосан, но когато някой ми казва нещо противно на това което виждам, някак не върви. Вече 6 месеца карам с изваден вакуум-маркуч, т.е. предполагаемо неработеща с-ма, и си залагам колата че разхода не ми се е вдигнал, даже ако проследиш темите - зимата ми беше 9.5, а сега лятото за момент слязох и под 7, софийско
Коментар
-
Помислете за парадокса: намаляваш температурата на входящия въздух чрез НТЕРКУЛЕР и след това набутваш ГОРЕЩИ газове чрез ЕГР-а...тъпотия. От която печели екологията ,но губи КПД-то на турбодизела!!!Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
http://www.keepfighting.ms
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар