Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Изолиране на EGR-системата - 1.9 JTD 105, и др.

Collapse
Заключена тема
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Dido_Lyubenov написа:
    Горивото не намалява, просто изгаря по-качествено.
    Аз говоря когато клапана е затапен и тогава манипулирам показанията на дебитомера.Ако клапана работи е малко по трудно да лъжеш ЕКУ. Защото ако го излъжа, че въздуха е повече от 300мг то тогава и ЕГР отваря повече. Ако му кажа, че е под 300 клапана се затваря до такъв % за да стане 300. Вие си направете сметката ако дебитомера не мери вярно какво става със съотношението въздух- изгорели газове.

    Коментар


      Stefan Hadjov написа:
      Ще е добре да кажеш за кой точно двигател се отнася тази графика.И ще е добре да покажеш графиката със елиминиран ЕГР за същия двигател.
      Графиката е направена за изследването на ЕГР-а върху всички (по-важни) фактори на горивния процес.Двигателя е нов, с директно впръскване с обем 2.5 литра.А на графиката при експеримента сам може да видиш - първия бар е с изолиран ЕГР - демек 0% връщане на отработените газове.Но както казах при всички дизелови двигатели се наблюдава точно това съотношение на димност към %ЕГР. Ако не си забелязал и едно жтд работи средно на около 40% ЕГР на празен ход, колкото е точно и в теста.
      A20DTH ЖТД ама не баш
      1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
      Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

      Коментар


        Dido_Lyubenov написа:
        Горивото не намалява, просто изгаря по-качествено. Процеса горене, в цилиндрите не като в нафтовата печка. Условията и изискванията са коренно различни. Когато философите възприемат тази идея, ще осъзнаят грешките които допускат, при затапването на ЕГР.
        Нави ме, че съм в грешка. Сега очаквам да ми подариш и един електромеханичен клапан. А понеже не мога да си намеря комплект гарнитурки за турбината - очаквам и него да ми подариш и ще си възставновя екологичното безумие само за да спиш спокойно.
        Steliyan's Life!
        FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

        Коментар


          Не само в италиянските и немските коли го правят, дори японските си имат проблеми с този ЕГР.http://www.chipit.com.au/support/sup...lanking_plate/P.S- и обърнете внимание на факта, че и двете коли са под 100 000км А това е превода на статията от Гугъл преводача:Показани са някои често задавани въпроси и някои снимки на някои всмукателните колектори, които показват, сажди и въглероден изгради от EGR система. Има повече от една причина да се заличи EGR тръба 1) производителност, 2) Намаляването на темповете на въздухопроводите, но можете да видите, че дори само за да се спре натрупването на въглероден в колектор, той е страхотен мод да се направи. В снимки по-долу можете да видите прекаленото натрупване на сажди. И двете превозни средства са имали по-малко от 90000 км. Първата снимка е от Triton ML. Втората снимка е от 200 Series Land Cruiser. Често задавани въпроси Въпрос: Какво е рециркулиране на изпуснатите газове (EGR) клапан? А. EGR клапан контролира коридор между прием и изпускателни колектори. Когато EGR клапан се отваря, изпускателната поток газове от изпускателния колектор през вентила и в смукателния колектор, поддържане на емисиите на азотни окиси в рамките на държавните граници. Въпрос: Защо блокира пристанището захранване, EGR? А. Тези горещи, кислород, изгорели газове измести (разрежда) охладител входяща богата на кислород въздух и има закаляване ефект върху изгаряне и горенето температури. Това намалява на двигателя и повишава температурата на входящия въздух драматично. Въпрос: Какви са ползите от блокиране на порт EGR / тръба? А. Много. 1) охладител темповете на входящия въздух. 2) по-висока производителност. 3) По-малко замърсяване на маслото в двигателя. 4) масло от двигателя чист означава увеличаване на живота на двигателя. 5) хладните отработените темповете. 6) Не сажди в прием, който поддържа вакуум / тласък линии чисти Въпрос: Какви са негативите за блокиране на EGR коридор? А. Той е против закона, за да променят начина за контрол на емисиите на превозното средство, системите функционират. Въпреки това, нагоре ... няма път тестване страна дизел за разлика от бензинови превозни средства. Изпитване на емисиите, се случва по време на оригиналния двигател сертифициране. Но както обикновено, ние го остави на клиента, за да реши дали те са удобни с този мод.
          Fiat palio 1.7td

          Коментар


            betuk написа:
            Не само в италиянските и немските коли го правят, дори японските си имат проблеми с този ЕГР.http://www.chipit.com.au/support/sup...lanking_plate/P.S- и обърнете внимание на факта, че и двете коли са под 100 000км А това е превода на статията от Гугъл преводача:Показани са някои често задавани въпроси и някои снимки на някои всмукателните колектори, които показват, сажди и въглероден изгради от EGR система. Има повече от една причина да се заличи EGR тръба 1) производителност, 2) Намаляването на темповете на въздухопроводите, но можете да видите, че дори само за да се спре натрупването на въглероден в колектор, той е страхотен мод да се направи. В снимки по-долу можете да видите прекаленото натрупване на сажди. И двете превозни средства са имали по-малко от 90000 км. Първата снимка е от Triton ML. Втората снимка е от 200 Series Land Cruiser. Често задавани въпроси Въпрос: Какво е рециркулиране на изпуснатите газове (EGR) клапан? А. EGR клапан контролира коридор между прием и изпускателни колектори. Когато EGR клапан се отваря, изпускателната поток газове от изпускателния колектор през вентила и в смукателния колектор, поддържане на емисиите на азотни окиси в рамките на държавните граници. Въпрос: Защо блокира пристанището захранване, EGR? А. Тези горещи, кислород, изгорели газове измести (разрежда) охладител входяща богата на кислород въздух и има закаляване ефект върху изгаряне и горенето температури. Това намалява на двигателя и повишава температурата на входящия въздух драматично. Въпрос: Какви са ползите от блокиране на порт EGR / тръба? А. Много. 1) охладител темповете на входящия въздух. 2) по-висока производителност. 3) По-малко замърсяване на маслото в двигателя. 4) масло от двигателя чист означава увеличаване на живота на двигателя. 5) хладните отработените темповете. 6) Не сажди в прием, който поддържа вакуум / тласък линии чисти Въпрос: Какви са негативите за блокиране на EGR коридор? А. Той е против закона, за да променят начина за контрол на емисиите на превозното средство, системите функционират. Въпреки това, нагоре ... няма път тестване страна дизел за разлика от бензинови превозни средства. Изпитване на емисиите, се случва по време на оригиналния двигател сертифициране. Но както обикновено, ние го остави на клиента, за да реши дали те са удобни с този мод.
            Докажи ми тезата си, не ми копирай извадки от гугъл :D Аз мога да ти докажа че ЕГР намалява саждите. Ела и се убеди, щом не вярваш. п.п. Забравих, че съм частен случай и само примен се получава така :D
            Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

            Коментар


              Щом хората са коментирали, значи има известна доза истина Yellow_Flash_Colorz_PDT_05 -А истината е налице, то се вижда от снимковия материал, САЖДИТЕ които се натрупват в тръбата откъм ЕГР-ра и смукателния колектор.Друг е въпроса защо самите производители не смеят да си признаят, а именно че трябва да има някакъв процент на дефекти, иначе в противен случай ще гладуват. Yellow_Flash_Colorz_PDT_04При теб незнам какво е положениего, явно с по-модерния мотор нямаш проблеми, но при мен с мотор проектиран преди повече от 25 години ги има , досущ като тези на снимките.Освен саждите, колата се промени и в набирането при ниски обороти, за димност да не говоря, мисля че няма смисъл да коментирам, мисля че и в разхода има подобрение, това го дължа на по-малкото подаване на газ .И пак повтарям, колцата ми е с обикновенна ГНП,при новите ел. помпи там химията е друга, а химията е по-високи налягания и по-точно дозирване на количеството гориво.
              Fiat palio 1.7td

              Коментар


                @betuk: Дидо Любенов е с TD100 (1.9TD) и не му е особено по-модерен от твоя. Темата е за JTD105 и дори не го виждам той какво прави в нея, че да ми обяснява колко му е зле на двигателя ми. Аз съм с JTD105 и съм го махнал изцяло - не само е затапен, но и липсва. Миналата година като ми мериха изгорелите газове - пак беше затапен, но си беше в колата - не отчетоха сажди над допуска, нито изгорели газове над допуска.
                Steliyan's Life!
                FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                Коментар


                  betuk написа:
                  Щом хората са коментирали, значи има известна доза истина Yellow_Flash_Colorz_PDT_05 -А истината е налице, то се вижда от снимковия материал, САЖДИТЕ които се натрупват в тръбата откъм ЕГР-ра и смукателния колектор.Друг е въпроса защо самите производители не смеят да си признаят, а именно че трябва да има някакъв процент на дефекти, иначе в противен случай ще гладуват. Yellow_Flash_Colorz_PDT_04При теб незнам какво е положениего, явно с по-модерния мотор нямаш проблеми, но при мен с мотор проектиран преди повече от 25 години ги има , досущ като тези на снимките.Освен саждите, колата се промени и в набирането при ниски обороти, за димност да не говоря, мисля че няма смисъл да коментирам, мисля че и в разхода има подобрение, това го дължа на по-малкото подаване на газ .И пак повтарям, колцата ми е с обикновенна ГНП,при новите ел. помпи там химията е друга, а химията е по-високи налягания и по-точно дозирване на количеството гориво.
                  С теб ще се съглася, че в твоя случай с обикновена изцяло механично управлявана помпа, е почти невъзможно ЕГР да направи нещо положително за ДВГ. Но когато електрониката се намеси и в гориво-подаването, нещата малко се променят. Ти дори нямаш дебитомер, който да следи притока на въздух за да се ориентира ЕГР-контролера, какво се случва. Да за такива случаи както при теб съм съласен че ЕГР пречи на работата на ДВГ. Това и по-напред някъде го казах, предполагам си го прочел.
                  jenshen73 написа:
                  @betuk: Дидо Любенов е с TD100 (1.9TD) и не му е особено по-модерен от твоя. Темата е за JTD105 и дори не го виждам той какво прави в нея, че да ми обяснява колко му е зле на двигателя ми. Аз съм с JTD105 и съм го махнал изцяло - не само е затапен, но и липсва. Миналата година като ми мериха изгорелите газове - пак беше затапен, но си беше в колата - не отчетоха сажди над допуска, нито изгорели газове над допуска.
                  Колега, пак се изказваш неподготвен :D Слез от облаците, на караш Боинг Да не си мислиш, че на JTD, ЕКУ-то знае колко гориво вкарва ? Това че мениш налягането в помпата с потенциометър, нищо такова не означава. Научи принципа на управление на дизеловия ДВГ и много неща ще ти се изяснят
                  Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                  Коментар


                    Dido_Lyubenov написа:
                    betuk написа:
                    Щом хората са коментирали, значи има известна доза истина Yellow_Flash_Colorz_PDT_05 -А истината е налице, то се вижда от снимковия материал, САЖДИТЕ които се натрупват в тръбата откъм ЕГР-ра и смукателния колектор.Друг е въпроса защо самите производители не смеят да си признаят, а именно че трябва да има някакъв процент на дефекти, иначе в противен случай ще гладуват. Yellow_Flash_Colorz_PDT_04При теб незнам какво е положениего, явно с по-модерния мотор нямаш проблеми, но при мен с мотор проектиран преди повече от 25 години ги има , досущ като тези на снимките.Освен саждите, колата се промени и в набирането при ниски обороти, за димност да не говоря, мисля че няма смисъл да коментирам, мисля че и в разхода има подобрение, това го дължа на по-малкото подаване на газ .И пак повтарям, колцата ми е с обикновенна ГНП,при новите ел. помпи там химията е друга, а химията е по-високи налягания и по-точно дозирване на количеството гориво.
                    С теб ще се съглася, че в твоя случай с обикновена изцяло механично управлявана помпа, е почти невъзможно ЕГР да направи нещо положително за ДВГ. Но когато електрониката се намеси и в гориво-подаването, нещата малко се променят. Ти дори нямаш дебитомер, който да следи притока на въздух за да се ориентира ЕГР-контролера, какво се случва. Да за такива случаи както при теб съм съласен че ЕГР пречи на работата на ДВГ. Това и по-напред някъде го казах, предполагам си го прочел.
                    jenshen73 написа:
                    @betuk: Дидо Любенов е с TD100 (1.9TD) и не му е особено по-модерен от твоя. Темата е за JTD105 и дори не го виждам той какво прави в нея, че да ми обяснява колко му е зле на двигателя ми. Аз съм с JTD105 и съм го махнал изцяло - не само е затапен, но и липсва. Миналата година като ми мериха изгорелите газове - пак беше затапен, но си беше в колата - не отчетоха сажди над допуска, нито изгорели газове над допуска.
                    Колега, пак се изказваш неподготвен :D Слез от облаците, на караш Боинг Да не си мислиш, че на JTD, ЕКУ-то знае колко гориво вкарва ? Това че мениш налягането в помпата с потенциометър, нищо такова не означава. Научи принципа на управление на дизеловия ДВГ и много неща ще ти се изяснят
                    На авиационния двигател ЕГР не му трябва. Темата е за ЖТД , а ЕГР-а е недоразумение на този вид двигатели. Моя също е затапен. Никой не те кара да си го затапваш, карай си с работещ ЕГР и си свиркай. Блаженни са вярващите.
                    Fiat Marea Weekend 1.9 jtd 110 SX- еmzo power

                    Коментар


                      Добре , де Lyubenov, какъв е тоя двигател, че да не се влияе от ЕГР-ра ако го отвориш постоянно, и го изфорсираш и задържиш на 2800об .Дори и други сайтове се споменава че във високи обороти ЕГР-ра спъва (отнема) от мощността, точно заради разреждането на сместа с кислород, и даже над тези обороти електронно се изключва.Значи при мен нямаше пушене когато бях снего, единственно ми изпушваше като дам рязко газ, но в града много рядко съм я виждал да изпуши.Все пак двигателя не ми се вярва да е на много километри щом още ми седи пломбата на BOSH помпата за горивото.Освен да ми е нова помпата, което ме съмнява много, и за 5000км не е мръднало въобще маслото.А тази зима палеше при минус 15-16 градуса от четвърт оборот с едно подгряване, единствено при минус 20 видя зор, но това си го обеснявам че нафтата може да е станала гъста като боза, щом добавка ТДА-кастрол бе замръзнала наполовина от общата течност.И накрая само да спомена, че и при новите коли проблема не е решен напълно, и при тях се наблюдава повишено съдържание на сажди в ЕГР-ри и смукателни колектори,дори и съвети за почистването им.
                      Fiat palio 1.7td

                      Коментар


                        dobrujanetza написа:
                        Dido_Lyubenov написа:
                        betuk написа:
                        Щом хората са коментирали, значи има известна доза истина Yellow_Flash_Colorz_PDT_05 -А истината е налице, то се вижда от снимковия материал, САЖДИТЕ които се натрупват в тръбата откъм ЕГР-ра и смукателния колектор.Друг е въпроса защо самите производители не смеят да си признаят, а именно че трябва да има някакъв процент на дефекти, иначе в противен случай ще гладуват. Yellow_Flash_Colorz_PDT_04При теб незнам какво е положениего, явно с по-модерния мотор нямаш проблеми, но при мен с мотор проектиран преди повече от 25 години ги има , досущ като тези на снимките.Освен саждите, колата се промени и в набирането при ниски обороти, за димност да не говоря, мисля че няма смисъл да коментирам, мисля че и в разхода има подобрение, това го дължа на по-малкото подаване на газ .И пак повтарям, колцата ми е с обикновенна ГНП,при новите ел. помпи там химията е друга, а химията е по-високи налягания и по-точно дозирване на количеството гориво.
                        С теб ще се съглася, че в твоя случай с обикновена изцяло механично управлявана помпа, е почти невъзможно ЕГР да направи нещо положително за ДВГ. Но когато електрониката се намеси и в гориво-подаването, нещата малко се променят. Ти дори нямаш дебитомер, който да следи притока на въздух за да се ориентира ЕГР-контролера, какво се случва. Да за такива случаи както при теб съм съласен че ЕГР пречи на работата на ДВГ. Това и по-напред някъде го казах, предполагам си го прочел.
                        jenshen73 написа:
                        @betuk: Дидо Любенов е с TD100 (1.9TD) и не му е особено по-модерен от твоя. Темата е за JTD105 и дори не го виждам той какво прави в нея, че да ми обяснява колко му е зле на двигателя ми. Аз съм с JTD105 и съм го махнал изцяло - не само е затапен, но и липсва. Миналата година като ми мериха изгорелите газове - пак беше затапен, но си беше в колата - не отчетоха сажди над допуска, нито изгорели газове над допуска.
                        Колега, пак се изказваш неподготвен :D Слез от облаците, на караш Боинг Да не си мислиш, че на JTD, ЕКУ-то знае колко гориво вкарва ? Това че мениш налягането в помпата с потенциометър, нищо такова не означава. Научи принципа на управление на дизеловия ДВГ и много неща ще ти се изяснят
                        На авиационния двигател ЕГР не му трябва. Темата е за ЖТД , а ЕГР-а е недоразумение на този вид двигатели. Моя също е затапен. Никой не те кара да си го затапваш, карай си с работещ ЕГР и си свиркай. Блаженни са вярващите.
                        Не знам за кой двигател ЕГР-ра ще пасва, но този от OPEL двулитров дизел с 195 коня си е направо извънземен http://www.24chasa.bg/Article.asp?ArticleId=1309838
                        Fiat palio 1.7td

                        Коментар


                          betuk написа:
                          Добре , де Lyubenov, какъв е тоя двигател, че да не се влияе от ЕГР-ра ако го отвориш постоянно, и го изфорсираш и задържиш на 2800об .Дори и други сайтове се споменава че във високи обороти ЕГР-ра спъва (отнема) от мощността, точно заради разреждането на сместа с кислород, и даже над тези обороти електронно се изключва.Значи при мен нямаше пушене когато бях снего, единственно ми изпушваше като дам рязко газ, но в града много рядко съм я виждал да изпуши.Все пак двигателя не ми се вярва да е на много километри щом още ми седи пломбата на BOSH помпата за горивото.Освен да ми е нова помпата, което ме съмнява много, и за 5000км не е мръднало въобще маслото.А тази зима палеше при минус 15-16 градуса от четвърт оборот с едно подгряване, единствено при минус 20 видя зор, но това си го обеснявам че нафтата може да е станала гъста като боза, щом добавка ТДА-кастрол бе замръзнала наполовина от общата течност.И накрая само да спомена, че и при новите коли проблема не е решен напълно, и при тях се наблюдава повишено съдържание на сажди в ЕГР-ри и смукателни колектори,дори и съвети за почистването им.
                          Не си разбрал нещо. Първо, ЕГР не стои постоянно и напълно отворен, а ЕКУ го управлява кога и колко да отвори и кога да затвори. Като има скапан датчик, който заблуждава ЕКУ, е нормално нещо да не работи правилно. При дизеловите ДВГ няма контрол на горивото, както при бензиновите. При дизеловите ДВГ, които нямат ламбда сонда ( защото някой каза че вече и с ламбда сонда има ), подаваното гориво го определя положението на педала на газта. При ТД100 жилото на помпата отваря и затваря един шибър, а авансаторния клапан управлява момента на впръскване, като в същото време нанася и една малка корекция в дозата, шунтирайки зоната с ниско налягане в помпата към излишното гориво. При ТД125 има малко по-сложен механизъм, който се управлява от ЕКУ, но в крайна сметка ефекта е същия. При тези два модела, както и при твоя, се определя механично към кой цилиндър да се подаде горивото. При ЖТД, нещата са усложнени още, като управлението на горивоподаването се определя от това кога коя дюза отваря ЕКУ, и какво налягане поддържа регулатора в помпата, пак управляван от ЕКУ. За сметка на това, горивоподаването е по-прецизно и ефективно. При изброените модели, за да повишиш оборотите, трябва да подадеш повече гориво. Това става, като натиснеш педала на газта. При ТД100 и ТД125, има един датчик на първа дюза ( бубина която следи движението на иглата, а не пиезо-кристал, както твърдят някои колеги ), който подава информация за момента на впръскване на горивото - начало и край. Така в ЕКУ постъпва информация за количеството подавано от помпата гориво към дюзите и точния момент в който това се случва. На база на тази информация, по предварително зададени стойности, се изчислява приблизително колко гориво постъпва. То би било точно изчислено, ако горивото отговаря на зададените по стандарт спецификации - най-вече плътността, зависеща до голяма степен от примесите. При ЖТД тази информация не е необходима, там се изчислява порцията на база налягане в рейла + времето за впръскване, което би трябвало да е винаги еднакво, а се променя само налягането, като по този начин се променя и дебита през дюзите. Това се случва, защото, дизеловото гориво трябва да се впръска в точно опредлен момент, за максималкно кратко време. При така изчислената порция гориво, ЕКУ изчислява какво количество кислород е необходим, за пълно изгаряне на горивото. От показанията на дебитомера, получава данни за постъпващия към цилиндрите въздух. В режимите, в които въздуха е с излишък, отваря клапана на ЕГР, толкова, че излишния въздух да е стойност близка до нула, но и по-голяма от нула. По този начин намалява възможноста от свързване на азота с излишния кислород, който химичен процес отнема топлина. Тоест, за да се свърже един атом кислород с един атом азот и да се получи азотен окис, се отнема част от получената топлина в горивната камера, в следствие на изгарянето на въглеводородите, които са основната част от горивото. Другите съставки са вредни примеси, които не могат да бъдат отстранени напълно при стандартното рафиниране. Избягвайки това охлаждане в горивната камера, гоивото изгаря по-пълноценно и въглерода успява да се окисли ( изгори ) напълно, без да се тделя под формата на твърди частици - сажди. Но факта, че горивния процес не се следи напълно, а се изчислява необходимото количество кислород на базата на зададени стойности, дизеловите ДВГ продължават да отделят сажди. Целта на ЕГР е да намали получаването на азотен окис, като по този начин намаляват и отделяните сажди. Избягването на химичния процес отнемащ топлина, компенсира загубата от вкарването на на горещи гзове вместо студен въздух. Когато е необходимо повишаване на оборите на ДВГ, принципа на работа на дизеловия ДВГ изисква пдавне на повече гориво, което от своя страна води след себе си нуждата от повече кислород. Тогава изправната ЕГР система затвря клапана и спира подаването на изгорели газове към смукателния колектор. Натрупването на сажди в смукателната система, не веднъж съм казвал, е резултат от употребата на неподходящо двигателно масло, чиито изпарения постъпващи в смукателната система, чрез картерната вентилация, предразполагат полепването на сажди по смукателния колектор. Защо до сега един ауспух не се запуши от сажди, въпреки че е с по-малък диаметър от смукателния колектор ? Отговора е - защото няма маслени изпарения в ауспуха. Но това не означава, че ако пуснем картерната вентилация в атмосферата, и ще си решим проблемите. Когато се използват масла, предписани от производитела, или поне масла, подходящи за дизелови ДВГ с ЕГР, което е описано на етикета, сажди не се натрупват, защото тези маслени изпарения съдържат съставки, които го предотвратяват. Конкретно при ТД75, няма информация за посъпващия въздух, електронна корекция на аванса и каквото и да е следене на горивния процес. За да работи ЕГР задоволително, е монтиран един ТПС на помпата, да следи на колко процента е натиснат педала и на базата на обороти, температура на ДВГ и процентно съотношение на подаваното гориво (според ТПС) , се изчислява колко да е отворен ЕГР. Тези данни също се използват и при горепосочените ДВГ, но там се събира и друга информация, за която ТД75 няма датчици, които да я отчетат. Така ЕГР пи този двигател се превръща сериозен недостатък, при най-малката промяна на механично настроените параметри на горивната система.
                          Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                          Коментар


                            Dido_Lyubenov написа:
                            betuk написа:
                            Добре , де Lyubenov, какъв е тоя двигател, че да не се влияе от ЕГР-ра ако го отвориш постоянно, и го изфорсираш и задържиш на 2800об .Дори и други сайтове се споменава че във високи обороти ЕГР-ра спъва (отнема) от мощността, точно заради разреждането на сместа с кислород, и даже над тези обороти електронно се изключва.Значи при мен нямаше пушене когато бях снего, единственно ми изпушваше като дам рязко газ, но в града много рядко съм я виждал да изпуши.Все пак двигателя не ми се вярва да е на много километри щом още ми седи пломбата на BOSH помпата за горивото.Освен да ми е нова помпата, което ме съмнява много, и за 5000км не е мръднало въобще маслото.А тази зима палеше при минус 15-16 градуса от четвърт оборот с едно подгряване, единствено при минус 20 видя зор, но това си го обеснявам че нафтата може да е станала гъста като боза, щом добавка ТДА-кастрол бе замръзнала наполовина от общата течност.И накрая само да спомена, че и при новите коли проблема не е решен напълно, и при тях се наблюдава повишено съдържание на сажди в ЕГР-ри и смукателни колектори,дори и съвети за почистването им.
                            Не си разбрал нещо. Първо, ЕГР не стои постоянно и напълно отворен, а ЕКУ го управлява кога и колко да отвори и кога да затвори. Като има скапан датчик, който заблуждава ЕКУ, е нормално нещо да не работи правилно. При дизеловите ДВГ няма контрол на горивото, както при бензиновите. При дизеловите ДВГ, които нямат ламбда сонда ( защото някой каза че вече и с ламбда сонда има ), подаваното гориво го определя положението на педала на газта. При ТД100 жилото на помпата отваря и затваря един шибър, а авансаторния клапан управлява момента на впръскване, като в същото време нанася и една малка корекция в дозата, шунтирайки зоната с ниско налягане в помпата към излишното гориво. При ТД125 има малко по-сложен механизъм, който се управлява от ЕКУ, но в крайна сметка ефекта е същия. При тези два модела, както и при твоя, се определя механично към кой цилиндър да се подаде горивото. При ЖТД, нещата са усложнени още, като управлението на горивоподаването се определя от това кога коя дюза отваря ЕКУ, и какво налягане поддържа регулатора в помпата, пак управляван от ЕКУ. За сметка на това, горивоподаването е по-прецизно и ефективно. При изброените модели, за да повишиш оборотите, трябва да подадеш повече гориво. Това става, като натиснеш педала на газта. При ТД100 и ТД125, има един датчик на първа дюза ( бубина която следи движението на иглата, а не пиезо-кристал, както твърдят някои колеги ), който подава информация за момента на впръскване на горивото - начало и край. Така в ЕКУ постъпва информация за количеството подавано от помпата гориво към дюзите и точния момент в който това се случва. На база на тази информация, по предварително зададени стойности, се изчислява приблизително колко гориво постъпва. То би било точно изчислено, ако горивото отговаря на зададените по стандарт спецификации - най-вече плътността, зависеща до голяма степен от примесите. При ЖТД тази информация не е необходима, там се изчислява порцията на база налягане в рейла + времето за впръскване, което би трябвало да е винаги еднакво, а се променя само налягането, като по този начин се променя и дебита през дюзите. Това се случва, защото, дизеловото гориво трябва да се впръска в точно опредлен момент, за максималкно кратко време. При така изчислената порция гориво, ЕКУ изчислява какво количество кислород е необходим, за пълно изгаряне на горивото. От показанията на дебитомера, получава данни за постъпващия към цилиндрите въздух. В режимите, в които въздуха е с излишък, отваря клапана на ЕГР, толкова, че излишния въздух да е стойност близка до нула, но и по-голяма от нула. По този начин намалява възможноста от свързване на азота с излишния кислород, който химичен процес отнема топлина. Тоест, за да се свърже един атом кислород с един атом азот и да се получи азотен окис, се отнема част от получената топлина в горивната камера, в следствие на изгарянето на въглеводородите, които са основната част от горивото. Другите съставки са вредни примеси, които не могат да бъдат отстранени напълно при стандартното рафиниране. Избягвайки това охлаждане в горивната камера, гоивото изгаря по-пълноценно и въглерода успява да се окисли ( изгори ) напълно, без да се тделя под формата на твърди частици - сажди. Но факта, че горивния процес не се следи напълно, а се изчислява необходимото количество кислород на базата на зададени стойности, дизеловите ДВГ продължават да отделят сажди. Целта на ЕГР е да намали получаването на азотен окис, като по този начин намаляват и отделяните сажди. Избягването на химичния процес отнемащ топлина, компенсира загубата от вкарването на на горещи гзове вместо студен въздух. Когато е необходимо повишаване на оборите на ДВГ, принципа на работа на дизеловия ДВГ изисква пдавне на повече гориво, което от своя страна води след себе си нуждата от повече кислород. Тогава изправната ЕГР система затвря клапана и спира подаването на изгорели газове към смукателния колектор. Натрупването на сажди в смукателната система, не веднъж съм казвал, е резултат от употребата на неподходящо двигателно масло, чиито изпарения постъпващи в смукателната система, чрез картерната вентилация, предразполагат полепването на сажди по смукателния колектор. Защо до сега един ауспух не се запуши от сажди, въпреки че е с по-малък диаметър от смукателния колектор ? Отговора е - защото няма маслени изпарения в ауспуха. Но това не означава, че ако пуснем картерната вентилация в атмосферата, и ще си решим проблемите. Когато се използват масла, предписани от производитела, или поне масла, подходящи за дизелови ДВГ с ЕГР, което е описано на етикета, сажди не се натрупват, защото тези маслени изпарения съдържат съставки, които го предотвратяват. Конкретно при ТД75, няма информация за посъпващия въздух, електронна корекция на аванса и каквото и да е следене на горивния процес. За да работи ЕГР задоволително, е монтиран един ТПС на помпата, да следи на колко процента е натиснат педала и на базата на обороти, температура на ДВГ и процентно съотношение на подаваното гориво (според ТПС) , се изчислява колко да е отворен ЕГР. Тези данни също се използват и при горепосочените ДВГ, но там се събира и друга информация, за която ТД75 няма датчици, които да я отчетат. Така ЕГР пи този двигател се превръща сериозен недостатък, при най-малката промяна на механично настроените параметри на горивната система.
                            Благодаря за изчерпателния отговор, :D значи при моя двигател това е излишно, но италианците са сложили заради протокола пред ЕКО -представителите които да узаконят за тогавашнната еко норма (евро2) така пише в оргиналния талон.И още нещо да спомена, знам че не е тук мястото в тази тема но от три седмици карам двутактово масло в нафтата, и освен по-меката работа забелязах че отзад аспуха се изчисти от сажди, имаше на самата тръба като гердан острани на ръба, ако ме разбираш за какво говоря.Незнам от маслото ли е или от изолирването на ЕГР -още не мога да си го обесня но определено си заслужава да се слага по-малко както е казал един германец, за лоша нафта си е препоръчително
                            Fiat palio 1.7td

                            Коментар


                              Не бъркай маслото в навтата с маслото в ДВГ :D Хубаво е че наливаш двутактово в нафтата, казвали са ми го хора на които вярвам и знам че наистина са спциалисти в тази област. Това масло просто смазва помпата и намалява до някъде износването и. Другото е относително. Зависи от нафтата.
                              Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                              Коментар


                                Dido_Lyubenov написа:
                                Колега, пак се изказваш неподготвен :D Слез от облаците, на караш Боинг Да не си мислиш, че на JTD, ЕКУ-то знае колко гориво вкарва ? Това че мениш налягането в помпата с потенциометър, нищо такова не означава. Научи принципа на управление на дизеловия ДВГ и много неща ще ти се изяснят
                                Майсторе, тука се оправи сам. На JTD ЕКУ-то много добре знае колко гориво казва на дюзите да впръскат. Друга тема е дали дюзите наистина впръскват толкова, но както вече нееднократно казвам - плямпаш глупости постоянно и си противоречиш. Дано поне няма много пострадали покрай теб, че заради един такъв самозван майстор от съседно село хората без малко нов лаптоп да си купят..., че и нов домашен компютър. Казах ти - от компютри - не разбираш, сега видях, че и от двигатели не разбираш, а се оказа, че и от горивни процеси - също не разбираш. Стига си скачал, кротни се и се успокой. Дори и да сме по-прости от теб - няма да го осъзнаем. Виж се в огледалото и се радвай на това което виждаш.
                                Steliyan's Life!
                                FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                                Коментар

                                Working...
                                X