Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Изолиране на EGR-системата - 1.9 JTD 105, и др.

Collapse
Заключена тема
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Dido_Lyubenov написа:
    Не мисля, че имам проблем :D Сигурен съм, че нямам проблем Явно не съм и единствен.
    Не мога да те убедя в нещо, за което си сигурен.Мога да ти помогна да видиш, че грешиш. Но да те убедя, не мога.
    A20DTH ЖТД ама не баш
    1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
    Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

    Коментар


      Dido_Lyubenov написа: Само въпроса с димноста не стои така при мен. Като изключа ЕГР и започва да дими повече. За другите неща съм съгласен. Първото и второто потвърждавам на 100% .[/quote]Батка, като твоята толкоз изправна технически, що не вземеш да опънеш един мъркуч от аспуха до отпред , заври го директно в смукателния колектор па барем няма да гориш кислорода, пък и азотните окиси ще доизгарят по убаво в цилиндъра, щом твоята колца може да върви така.
      Fiat palio 1.7td

      Коментар


        BO написа:
        Истините в крайна сметка са:1. При затапването на ЕГР-а няма реална разлика в работата на двигателя.2. При затапването на ЕГР-а не се увеличава впръскваното количество гориво.3. При затапването на ЕГР-а се намалява димността.4. При затапването на ЕГР-а се увеличава азотния окис - това е и основната причина за въвеждането на ЕГР-а.5. При затапването на ЕГР-а се подобрява термодинамиката на двигателя.
        Тези изводи на колегата BO са напълно верни и не би трябвало да се спори по тях.Само искам да направя едно уточнение по т.3,което е причина за толкова дълги и в не добрия тон спорове.Димноста при затапен ЕГР ще намалее само в случаи когато дюзите на двигателя са старички и поизносени,така че при зададените миулисекунди шприц по карта впръскват по голям обем гориво.Вкарването на повече въздух с изключен ЕГР компенсира този недостатък и димноста наистина намалява.Но при едни нормални и неизносени дюзи няма да има разлика в димноста.Споровете като че ли наистина са излишпни.

        Коментар


          Stefan Hadjov написа:
          Димноста при затапен ЕГР ще намалее само в случаи когато дюзите на двигателя са старички и поизносени,така че при зададените миулисекунди шприц по карта впръскват по голям обем гориво.Вкарването на повече въздух с изключен ЕГР компенсира този недостатък и димноста наистина намалява.Но при едни нормални и неизносени дюзи няма да има разлика в димноста.Споровете като че ли наистина са излишпни.
          Най-после нещо логично което бих приел, НО пак всично зависи от много фактори, и мисля че основният фактор за всички проблеми свързани с правилната работа на един мотор, е качеството на горивото, именно оттам тръгват проблемите.Ако горивата бяха като в Германия или Австрия, със сигурност такова задълбочаване в тази тема няма да се стигне..... :D
          Fiat palio 1.7td

          Коментар


            mitaka_neikov написа:
            Поне при моята кола, когато ЕГР-а е затапен напълно колата работи по твърдо, а с изправен ЕГР просто мърка. Предполагам ако се бутне старта на инжекцията това може и да се коригира.
            emzo написа:
            При здрав мотор, бил той Е2 или Е3 няма промяна в "твърдостта" на работата с и без ЕГР.
            BO написа:
            Истините в крайна сметка са:1. При затапването на ЕГР-а няма реална разлика в работата на двигателя.2. При затапването на ЕГР-а не се увеличава впръскваното количество гориво.3. При затапването на ЕГР-а се намалява димността.4. При затапването на ЕГР-а се увеличава азотния окис - това е и основната причина за въвеждането на ЕГР-а.5. При затапването на ЕГР-а се подобрява термодинамиката на двигателя.
            С 1,3 и 5 не съм съгласен,ама мен кой ме пита ПС:Темата си е вече баш за катанец

            Коментар


              и аз съм напълно съгласен с мнението на хаджов

              Коментар


                Stefan Hadjov написа:
                BO написа:
                Истините в крайна сметка са:1. При затапването на ЕГР-а няма реална разлика в работата на двигателя.2. При затапването на ЕГР-а не се увеличава впръскваното количество гориво.3. При затапването на ЕГР-а се намалява димността.4. При затапването на ЕГР-а се увеличава азотния окис - това е и основната причина за въвеждането на ЕГР-а.5. При затапването на ЕГР-а се подобрява термодинамиката на двигателя.
                Тези изводи на колегата BO са напълно верни и не би трябвало да се спори по тях.Само искам да направя едно уточнение по т.3,което е причина за толкова дълги и в не добрия тон спорове.Димноста при затапен ЕГР ще намалее само в случаи когато дюзите на двигателя са старички и поизносени,така че при зададените миулисекунди шприц по карта впръскват по голям обем гориво.Вкарването на повече въздух с изключен ЕГР компенсира този недостатък и димноста наистина намалява.Но при едни нормални и неизносени дюзи няма да има разлика в димноста.Споровете като че ли наистина са излишпни.
                Хаджов, не си прав. Димността ще намалее във всички случаи. Без никакви условия.При един нормален товар на двигателя, когато имаме около 20% ЕГР газове, димността се увеличава над 2 пъти!Обикновено на празен ход увеличаването на димността е от порядъка на 50-60%. При товар над 50% на двигателя димността се увеличава над 5 пъти.Аз имам тази информация. Ти ако имаш друга, сподели. По разните документи (а повярвай много имам на тази тема) имам десетки графики. Както казах и на Дидо, не мога да те убедя в нещо, което го вярваш. Трябва сам да се убедиш в това
                A20DTH ЖТД ама не баш
                1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                Коментар


                  BO написа:
                  Аз имам тази информация. Ти ако имаш друга, сподели.
                  Моята информация е потвърдена от чисто практически измервания.Имам оптически димомер и правя измервания в реално време.Когато двигателя е нов или на малко клм,разлика в димноста не се отчита или е пренебрежимо малка.При стари дизели с неизвестни клм разликата в димноста намалява значително с изключване на работещ ЕГР.Разбира се наблюденията са ми за режим на празен ход,защото мяма как да закрепя димомера на ауспуха в движение.При рчзко натоварване на двигателя на място изводите са аналогични.При чисто визуално наблюдение без димомер изводите са същите.П.С.Едно уточнение:Новите дизели след Евро 4 вече в повечето случаи имат широколентова ламбда сонда за анализ на изпускателните газове.Това вече е една обратна връзка за контрол,подобна на бензиновите двигатели.В този случай контролера има възможност да си коригира горивоподаването когато отчете стойности извън нормалните.Съвсем скоро имах работа с Фиат Идея 1,9 ЖТД 100 с това изпълнение.

                  Коментар


                    Колега, BO , щом твърдиш, че с работещ ЕГР, колата ми трябва да пуши повече, а то на практика спира да пуши ( и аз говоря за режим на празен ход, защто така мога да наблюдавам ауспуха ), би ли ми дал съвет, как да отстраня проблема ?
                    Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                    Коментар


                      Хаджов, ето една извадка за един чисто нов дизелов двигател.Всички дизелови двигатели при дадено количество на ЕГР-а се движат в тези граници. Не съм аз човека, който го е доказал. Има бая изследвания и може сам да си направиш труда и да прочетеш.жтд без ламбда сонда с ЕДЦ15 (за това имам наблюдение) се движи и той в тези граници. И аз лично съм го тествал това чудо при един приятел с ГТП възникнал от един подобен спор. Общо взето не коментирам неща, които няма да мога да ги защитя, нали знаеш Дай твоя извадка с някаква стойност, защото това, което казваш не е въобще меродавно.@Дидо, не мога да ти дам съвет. Има нещо гнило при теб. Както споменах ти си частен случай, който не коментирам.п.п. Сега ще ви провокирам още малко А знаете ли, че въпреки по-голямата температура в горивната камера, при запечатване на ЕГР-а, температурата на изходящите газове намалява Пак лесно доказуемо, дори пред блока :D
                      A20DTH ЖТД ама не баш
                      1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                      Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                      Коментар


                        BO написа:
                        Хаджов, ето една извадка за един чисто нов дизелов двигател.
                        Ще е добре да кажеш за кой точно двигател се отнася тази графика.И ще е добре да покажеш графиката със елиминиран ЕГР за същия двигател.

                        Коментар


                          абе човек слез на земята -какво искаш да кажеш на всички нови коли,с чисто нов двигател с изправен егр ще димят-пълни глупости.хаджов ти е казал кога ще дими-само с неизправни разпръсквачи.и на мен вече ми се ще да се приключи темата нооооооооооо.аз също съм за затапването,но когато е наложително

                          Коментар


                            Колега ВО, намаляването на температурата на изходящите газове е противопоказно, не само за околната среда. Точно това намаляване на температурата на изгорелите газовае, води образуване на азотна и сярна киселина. Когато изгорелите газове са с висока температура, количеството на тези киселини намалява драстично. А този ефект при затапване на ЕГР, се получава, защото за окисляването на азота е необходима топлина, която се получава при изгаряне на горивото. Дефакто, температурата в горивната камера не се оползотворява напълно, а част от нея бива погълната от този химичен процес. Ефекта с понижаване на температурата на изходящите газове е следствие на един физичен закон, използван и при хладилниците и климатиците - при освобождаване на налягането газовете се охлаждат. При затапен ЕГР, количеството изхвърляни газова е по-голямо, съответно налягането което се образува в изпускателнта система е по-голямо, от там идва понижаването на температурата им на изхода на горивната система от освобождаване на налягането при излизането им в атмосферата. Общо взето се натрупват много фактори, повлияни от едно елементарно въздействие върху горивния процес.
                            Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                            Коментар


                              Airfan написа:
                              Дооообрее, карам най-голямата таратайка във форума. Yellow_Flash_Colorz_PDT_05
                              Не съм казал такова нещо :D Затапен ЕГР зимата няма пара от ауспуха. Ако си работи нормално изкарва пара нон стоп. Това съм наблюдавал до преход от 30км. След това може и да спира парата.Относно количеството на горивото с работещ и затапен ЕГР.След като при работещ клапан въздуха измерен от дебитомера е два пъти по малко на ниските обороти е редно и горивото да е по малко. Стигам до това заключение много лесно. Лъжеш ЕКУ, че въздуха е по малко и пушенето намалява, казваш му обратното и пушека се увеличава. А ЕГР прави точно това да регулира входящият въздух. Не съм гледал с програма дали реално се променя количеството на горивото, но щом при по ниски показания на дебитомера и сажди изчезват е редно да намалява и обратното.

                              Коментар


                                Горивото не намалява, просто изгаря по-качествено. Процеса горене, в цилиндрите не като в нафтовата печка. Условията и изискванията са коренно различни. Когато философите възприемат тази идея, ще осъзнаят грешките които допускат, при затапването на ЕГР.
                                Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                                Коментар

                                Working...
                                X