Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Изолиране на EGR-системата - 1.9 JTD 105, и др.

Collapse
Заключена тема
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    jenshen73 написа:
    Stefan Hadjov написа:
    Прочети поста след твоя на Dido_Lyubenov и ако го разбереш ще ти стане ясно.Доста добре го е описъл.Аз,родителите ми и техните родители сме раждани в София.Така че доста скъпо ще ти бъде черпенето в най скъпата кръчма.
    От цялото словоблудство на огняря Любенов разбрах, че ако в двигателя влиза по-малко кислород той ще се окислява по-малко, но не прочетох как EGR системата филтрира окисите от саждите/димът. С други думи, поне според Любенов - ако си махна турбината - двигателят ми ще се чувства по-добре, ще изгаря по-добре горивната смес и едва ли не проектантите са направили грешка, като са сложили система за нагнетяване, охлаждане и пречистване на входящият въздух. Допълнително това, което ТИ и Любенов пропускате е, че EGR НЕ работи постоянно, а само в определени режими на двигателя - тъй, че за какво спомага или не EGR освен за "екология" не е меродавно спрямо вашите твърдения.
    Трябва да са ти ясни и други науки, освн щтракането по клавиатурата, за да го проумееш. Но не ти се сърдя :D Никой не се е родил научен, и никой не знае всичко на тоя свят. Явно че силата ти не е в науката за ДВГ :D но поне нещо полезно може да научиш.
    Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

    Коментар


      Дидо бе, тя науката за ДВГ се основава на общо взето други две науки, а те са химия и физика. Ама що трябва да ми е ясно кое и как гори Пак почна да си мериш моженето, пак с неправилния човек.
      Steliyan's Life!
      FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

      Коментар


        jenshen73 написа:
        Дидо бе, тя науката за ДВГ се основава на общо взето други две науки, а те са химия и физика. Ама що трябва да ми е ясно кое и как гори Пак почна да си мериш моженето, пак с неправилния човек.
        Сигурно си прав Но аз не опитвам да се докажа !? Не си меря оная работа с никой !? Ако това ми беше целта, щях да се меря някой който разбира !? - нали ? Опитвам се да обясня това което ми е ясно на мен, а на много хора не е. И въпреки че има и други колеги, които разбират това, и ме подкрепят бих казал на 100% , защо все моите мнения ти пречат ... е па немам идея :D
        Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

        Коментар


          Добре, хайде обясни кое точно в EGR е <> от екологични изисквания. Ще ти цитирам 2 пасажа от любимата на Всички wikipedia:
          By feeding the lower oxygen exhaust gas into the intake, diesel EGR systems lower combustion temperature, reducing emissions of NOx. This makes combustion less efficient, compromising economy and power. Diesel EGR also increases soot production, though this was mitigated in the US by the simultaneous introduction of diesel particulate filters. EGR systems can also add abrasive contaminants and increase engine oil acidity, which in turn can reduce engine longevity
          И другият пасаж, който сам по себе си би трябвало да прекрати творбите по тази тема:
          Most modern engines now require exhaust gas recirculation to meet emissions standards.
          Удебеленият шрифт е да подскаже на разните философи, че все пак не са съвсем прави.Та в превод на по-важните неща: намалява се ефикасността на изгарянето (някой твърдеше обратното), намалява се икономичността и мощността (пак някой твърдеше обратното), намалява се живота на двигателя (някой дори се подигра)... С други думи - освен за екологията EGR системата изобщо не е нужна на двигателя.
          Steliyan's Life!
          FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

          Коментар


            Не знам от къде и как ги изравяш тези неща, но тези два цитата си противоречат взаимно. Има една основна зависимост - добро горене - малко вредни емисий , лошо горене - много вредни емисии. Няма как да стане така, че при по-добро изгаряне на дизела, да се увеличат саждите, при положение че се намаляват вредните емисий. Не виждаш ли че тези све твърдения, които цитираш се изключват взаимно ? На всичко отгоре, ще ти демонстрирам, ако имаш желание, как със работещ ЕГР дименето е много по-малко отколкото със затапен ЕГР. Не ми се занимава, но заради теб ще го направя - имам Full HD камера, ще ще направя клип с нея, замо да не вземеш да ме обвиниш че съм правил някакви монтажи :D
            Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

            Коментар


              Dido_Lyubenov написа:
              Не знам от къде и как ги изравяш тези неща, но тези два цитата си противоречат взаимно. Има една основна зависимост - добро горене - малко вредни емисий , лошо горене - много вредни емисии. Няма как да стане така, че при по-добро изгаряне на дизела, да се увеличат саждите, при положение че се намаляват вредните емисий. Не виждаш ли че тези све твърдения, които цитираш се изключват взаимно ? На всичко отгоре, ще ти демонстрирам, ако имаш желание, как със работещ ЕГР дименето е много по-малко отколкото със затапен ЕГР. Не ми се занимава, но заради теб ще го направя - имам Full HD камера, ще ще направя клип с нея, замо да не вземеш да ме обвиниш че съм правил някакви монтажи :D
              Аз съм навит за теста, но да бъде на обороти над 2800, да видим кво ще излезе отзад от аспуха, при ниски по-принцип не трябва да излиза, защото самия ЕГР e отворен, но над средни обороти се изключва(затваря).Ако ти е вакумен ЕГР-ра, дай директно на вакум помпата да е отворен постоянно, и тогава искам да ми е изпробваш над 2800об. Ако пък е електронен , измисли някакъв начин да го излъжеш в постояно отворен, много ми ще е интересно кво ще бълва отзад
              Fiat palio 1.7td

              Коментар


                аз пък предлагам да пуснем анкета -за или против затапване на егр-а при jtd-тата.аз лично съм за.

                Коментар


                  betuk написа:
                  Dido_Lyubenov написа:
                  Не знам от къде и как ги изравяш тези неща, но тези два цитата си противоречат взаимно. Има една основна зависимост - добро горене - малко вредни емисий , лошо горене - много вредни емисии. Няма как да стане така, че при по-добро изгаряне на дизела, да се увеличат саждите, при положение че се намаляват вредните емисий. Не виждаш ли че тези све твърдения, които цитираш се изключват взаимно ? На всичко отгоре, ще ти демонстрирам, ако имаш желание, как със работещ ЕГР дименето е много по-малко отколкото със затапен ЕГР. Не ми се занимава, но заради теб ще го направя - имам Full HD камера, ще ще направя клип с нея, замо да не вземеш да ме обвиниш че съм правил някакви монтажи :D
                  Аз съм навит за теста, но да бъде на обороти над 2800, да видим кво ще излезе отзад от аспуха, при ниски по-принцип не трябва да излиза, защото самия ЕГР e отворен, но над средни обороти се изключва(затваря).Ако ти е вакумен ЕГР-ра, дай директно на вакум помпата да е отворен постоянно, и тогава искам да ми е изпробваш над 2800об. Ако пък е електронен , измисли някакъв начин да го излъжеш в постояно отворен, много ми ще е интересно кво ще бълва отзад
                  Няма проблем :D Вакуумен е клапана на ЕГР-а и точно по този начин си направих теста. Има обаче нещо важно което пропускаш. Въпрос на натоварване на ДВГ е , дали ще затвори ЕГР или не. При резки натоварвания и при голямо продължително натоварване, принципа на работа на дизеловия ДВГ изисква по-погата горивна смес. Това налага изключването на ЕГР , в противен случай, няма да се получи желаният ефект. Но на празен ход съм задържал около 3500 об/мон , сажди няма. Изпушва леко при рязко изфорсирване, но вече казах защо.
                  Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                  Коментар


                    аз направо ще го махна да олекотя малко колата
                    Punto JTD
                    http://prikachi.com/images/505/4734505h.jpg

                    Коментар


                      Dido_Lyubenov написа:
                      betuk написа:
                      Dido_Lyubenov написа:
                      Не знам от къде и как ги изравяш тези неща, но тези два цитата си противоречат взаимно. Има една основна зависимост - добро горене - малко вредни емисий , лошо горене - много вредни емисии. Няма как да стане така, че при по-добро изгаряне на дизела, да се увеличат саждите, при положение че се намаляват вредните емисий. Не виждаш ли че тези све твърдения, които цитираш се изключват взаимно ? На всичко отгоре, ще ти демонстрирам, ако имаш желание, как със работещ ЕГР дименето е много по-малко отколкото със затапен ЕГР. Не ми се занимава, но заради теб ще го направя - имам Full HD камера, ще ще направя клип с нея, замо да не вземеш да ме обвиниш че съм правил някакви монтажи :D
                      Аз съм навит за теста, но да бъде на обороти над 2800, да видим кво ще излезе отзад от аспуха, при ниски по-принцип не трябва да излиза, защото самия ЕГР e отворен, но над средни обороти се изключва(затваря).Ако ти е вакумен ЕГР-ра, дай директно на вакум помпата да е отворен постоянно, и тогава искам да ми е изпробваш над 2800об. Ако пък е електронен , измисли някакъв начин да го излъжеш в постояно отворен, много ми ще е интересно кво ще бълва отзад
                      Няма проблем :D Вакуумен е клапана на ЕГР-а и точно по този начин си направих теста. Има обаче нещо важно което пропускаш. Въпрос на натоварване на ДВГ е , дали ще затвори ЕГР или не. При резки натоварвания и при голямо продължително натоварване, принципа на работа на дизеловия ДВГ изисква по-погата горивна смес. Това налага изключването на ЕГР , в противен случай, няма да се получи желаният ефект. Но на празен ход съм задържал около 3500 об/мон , сажди няма. Изпушва леко при рязко изфорсирване, но вече казах защо.
                      Оки, а задаваш ли си въпроса защо изпушва първоначално?!- защото при обикновенни помпи(механични с жило) ефекта е че след 2500-2800 об започват да пушат на неизгоряла нафта, и това си го обеснявам заради ЕГР-ра който разрежда кислорода ,като вкарва в цилиндрите отново изгорели газове .при мен така се получи,- при електронните помпи незнам от колко датчика черпи компа за управленито на мотора, имам предвид ,дебитомер, температура,обороти, незнам имате ли ламбди сонди, и положение на педала на газта.При мойти опити, пушенето си бе постоянно, даже имах чувството че се дави(загуба на мощност,обороти), това е при постоянно отворен отворен ЕГР.При електронните помпи е друга песента, там има много фактори от който компа преценява колко нафта да пусне, Но съм сигурен че това първоначално изпушване е с миризма на леко недоизгоряла нафтица, (черносинкав пушек),все пак ЖТД-то мотора се управлява от комп, - и явно от компа се коригира колко да пусне в цилиндъра.....При този ЕГР бачкаше в ущърб при мен от към мощност в ниските обороти, както и с зацапването на сажди в смукателните тръби,оттам и върху целия двигател .Ефекта при мен е отрицателен, и съжалявам че не го направих по-рано!.......
                      Fiat palio 1.7td

                      Коментар


                        Dido_Lyubenov написа:
                        Не знам от къде и как ги изравяш тези неща, но тези два цитата си противоречат взаимно. Има една основна зависимост - добро горене - малко вредни емисий , лошо горене - много вредни емисии. Няма как да стане така, че при по-добро изгаряне на дизела, да се увеличат саждите, при положение че се намаляват вредните емисий. Не виждаш ли че тези све твърдения, които цитираш се изключват взаимно ? На всичко отгоре, ще ти демонстрирам, ако имаш желание, как със работещ ЕГР дименето е много по-малко отколкото със затапен ЕГР. Не ми се занимава, но заради теб ще го направя - имам Full HD камера, ще ще направя клип с нея, замо да не вземеш да ме обвиниш че съм правил някакви монтажи :D
                        Кой е този Емисий???Писал съм ти от къде е цитата - уикипедия. Дори на руски го има написано за тия дето не четат като теб английски. Ама малко трябва да се напъъъънеш. Кое е катализатора на горенето бе умен?Любенов, при богата да кислород горивна смес физиката, че и химията сочат, че НЕ трябва да има пушек. При бедна на кислород, а и обеднена допълнително с изгорели вече газове - би трябвало да пропушва, но тогава се намесва коректора на компютъра и пуска няколко % по-малко гориво. Но нали трябва да спорим и да обясняваме колко и защо.Така и не ми отговори - кое е по-добре - прясно изпечена вкусна пържола или пържола подправена с вече изядена и преработена пържола, та било то и 5% от началното количество? Виж, дори съм толерантен и не ползвам политически некоректни думички.
                        Steliyan's Life!
                        FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                        Коментар


                          jenshen73 написа:
                          Dido_Lyubenov написа:
                          Не знам от къде и как ги изравяш тези неща, но тези два цитата си противоречат взаимно. Има една основна зависимост - добро горене - малко вредни емисий , лошо горене - много вредни емисии. Няма как да стане така, че при по-добро изгаряне на дизела, да се увеличат саждите, при положение че се намаляват вредните емисий. Не виждаш ли че тези све твърдения, които цитираш се изключват взаимно ? На всичко отгоре, ще ти демонстрирам, ако имаш желание, как със работещ ЕГР дименето е много по-малко отколкото със затапен ЕГР. Не ми се занимава, но заради теб ще го направя - имам Full HD камера, ще ще направя клип с нея, замо да не вземеш да ме обвиниш че съм правил някакви монтажи :D
                          Кой е този Емисий???Писал съм ти от къде е цитата - уикипедия. Дори на руски го има написано за тия дето не четат като теб английски. Ама малко трябва да се напъъъънеш. Кое е катализатора на горенето бе умен?Любенов, при богата да кислород горивна смес физиката, че и химията сочат, че НЕ трябва да има пушек. При бедна на кислород, а и обеднена допълнително с изгорели вече газове - би трябвало да пропушва, но тогава се намесва коректора на компютъра и пуска няколко % по-малко гориво. Но нали трябва да спорим и да обясняваме колко и защо.Така и не ми отговори - кое е по-добре - прясно изпечена вкусна пържола или пържола подправена с вече изядена и преработена пържола, та било то и 5% от началното количество? Виж, дори съм толерантен и не ползвам политически некоректни думички.
                          Добре мозък! Живей си в измисления свят и не дрънкай глупости в технически форуми, че явно тхниката за теб е една тъмна материя в която всичко ти е неизвестно ! Аз ти го обяснявам като човек, ти се перчиш като японско петле . Какъв е смисъла да се занивама с теб и да ти отварям очите ?
                          Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                          Коментар


                            Нали си великият технически гений, принизи се до моето ниво и ми ги обясни с разбираеми и разумни доводи. Примерно без да употребяваш византийски имена (Емисий примерно, щото множественото число на емисия е емисии), вкарай някоя технически издържана схема, която гледайки и без много да се напъвам да разбера как става магията хем да режеш кислорода хем да има добро изгаряне и как точно EGR системата филтрира твърдите частици (сажди) от отработените газове. И като ползваш термин като "ламда" или прочие сондажни елементи - да обясниш като как коригират горивната смес - като намаляват притока на свеж въздух или количеството подавано гориво... Примерно.
                            Steliyan's Life!
                            FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                            Коментар


                              Не се ли уморихте?
                              Marea TD100

                              Коментар


                                robs написа:
                                Не се ли уморихте?
                                Аз ДА :D Сори, обаче няма да развивам научен труд на тема ДВГ, за да подкарам обяснения с големи схеми прочие, при положение, че никой няма да се съобрази с тях и сигурно ще ги поглрднат само хората които имат понятие от тия неща. Едва ли ще науча точно тях на нещо ново, така че смисъла се губи. И не мисля че обясненията ми бяха на академично ниво, за да търся начин да се изкажа на по-народен език. Елементарно - правилно горене -> по-малко вредни емисИИ -> по-голямо КПД !? Успех !
                                Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                                Коментар

                                Working...
                                X