Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Изолиране на EGR-системата - 1.9 JTD 105, и др.

Collapse
Заключена тема
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Аз преди малко го изолирах. Не съм никак доволен, струва ми се, че повечето мнения, където пишете, че едва ли не всичко става по добре /по безшумна, липса или по малко дим, много по-бърза/ са излишни, поне аз не видях нещо подобно. Моето решение, от днес насетне е, събирам кинти за ЕГР /тъй като на моето електрическата част е повредена/.

    Коментар


      fiat_stilo213 написа:
      Аз преди малко го изолирах. Не съм никак доволен, струва ми се, че повечето мнения, където пишете, че едва ли не всичко става по добре /по безшумна, липса или по малко дим, много по-бърза/ са излишни, поне аз не видях нещо подобно. Моето решение, от днес насетне е, събирам кинти за ЕГР /тъй като на моето електрическата част е повредена/.
      Хехе, а ти като я затапи да не стана по зле? EGR (рециркулация на изгорелите газове) системата е с екологична насоченост в голямата си част. В програмата на горивоподаването е взета в предвид, но вярвам, че някой по-грамотен тунер може да изключи тази част. Самата идея не е лоша, но за нов автомобил в който всички останали компоненти са изрядни. Многократно е писано за EGR и режимите му на работа, предвид, че не е постоянно работеща по програма и отваря на различни % при нужда - явно няма как да се усети разликата при отстраняването на изряден EGR. При отстраняването на неизряден, както е в повечето случаи (постоянно отворен, вкарващ изгорели газове) разлика се усеща и то веднага. Моят EGR беше отразен като неработещ и вярвам, че е в електровакумният клапан, а не в самият механичен (гъбата). След отстраняването му не съм забелязал съществена промяна към по-зле.
      Steliyan's Life!
      FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

      Коментар


        Като имаш излишни пари - давай ги за глупости, на запад вече софтуерно го изтриват.Слагай ламаринка и ако имаш някакъв дерт - търси го, той няма да е в ЕГР-а вече.За к’во ли ви отрекхваме изобщо.
        F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

        Коментар


          emzo написа:
          За к’во ли ви отрекхваме изобщо.
          И аз се чудя....Аз не отричам някой да не си слага тенекия, просто написах аз както видях и какво мисля над това.п.п.Какви могат да са причините да дими, една кола /дизелова/, ако не е в ЕГР клапана?

          Коментар


            fiat_stilo213 написа:
            emzo написа:
            За к’во ли ви отрекхваме изобщо.
            И аз се чудя....Аз не отричам някой да не си слага тенекия, просто написах аз както видях и какво мисля над това.
            Когато усетиш подобрение в работата на двигателя след изключване на ЕЖР,това значи че не е работил коректно и е имало проблем с него.Ако не усещаш разлика след изключването му,значи че е работил както трябва и изключването му е излишно.При правилна работа, ЕЖР не влошава добрата работа на двигателя.

            Коментар


              Stefan Hadjov написа:
              fiat_stilo213 написа:
              emzo написа:
              За к’во ли ви отрекхваме изобщо.
              И аз се чудя....Аз не отричам някой да не си слага тенекия, просто написах аз както видях и какво мисля над това.
              Когато усетиш подобрение в работата на двигателя след изключване на ЕЖР,това значи че не е работил коректно и е имало проблем с него.Ако не усещаш разлика след изключването му,значи че е работил както трябва и изключването му е излишно.При правилна работа, ЕЖР не влошава добрата работа на двигателя.
              Абсолютно точно казано ! Но, за да работи ЕГР правилно, трябва да са в изправност някои датчици. Ако не са, те ще пречат на правилната работа на ДВГ и при затапен ЕГР. С две думи, щом колата се оправя със затапен ЕГР, значи има сериозен проблем. Като отсраните проблема, ще видите, че ДВГ се държи по-добре с работещ ЕГР - от личен опит.
              Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

              Коментар


                просто трябва да избереш между екологията и безумното зацапване на смукателните колектори и смукателните клапани със сажди,което пък от своя страна води и до по-бързото износване на мотора,тъй като в цилиндрите постъпват и фини абразивни частици.иначе разлика във вървенето при изправен и затапен егр няма.то си е измислено още от завода

                Коментар


                  Dido_Lyubenov написа:
                  Stefan Hadjov написа:
                  fiat_stilo213 написа:
                  emzo написа:
                  За к’во ли ви отрекхваме изобщо.
                  И аз се чудя....Аз не отричам някой да не си слага тенекия, просто написах аз както видях и какво мисля над това.
                  Когато усетиш подобрение в работата на двигателя след изключване на ЕЖР,това значи че не е работил коректно и е имало проблем с него.Ако не усещаш разлика след изключването му,значи че е работил както трябва и изключването му е излишно.При правилна работа, ЕЖР не влошава добрата работа на двигателя.
                  Абсолютно точно казано ! Но, за да работи ЕГР правилно, трябва да са в изправност някои датчици. Ако не са, те ще пречат на правилната работа на ДВГ и при затапен ЕГР. С две думи, щом колата се оправя със затапен ЕГР, значи има сериозен проблем. Като отсраните проблема, ще видите, че ДВГ се държи по-добре с работещ ЕГР - от личен опит.
                  Стига бе? Значи ако ядем пържола -добре, ако ядем пържола намазана с преработена пържола - още по-добре? Ти ме закопа с логика...
                  Steliyan's Life!
                  FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                  Коментар


                    Dido_Lyubenov написа:
                    Абсолютно точно казано ! Но, за да работи ЕГР правилно, трябва да са в изправност някои датчици. Ако не са, те ще пречат на правилната работа на ДВГ и при затапен ЕГР. С две думи, щом колата се оправя със затапен ЕГР, значи има сериозен проблем. Като отсраните проблема, ще видите, че ДВГ се държи по-добре с работещ ЕГР - от личен опит.
                    Искаш да кажеш, че днес като изолирах ЕГР клапана, и след това като карах известно време с изолиран клапан и колата си набираше нормално и т.н, значи имам сериозен проблем?... или не разбрах правилно

                    Коментар


                      Нищо не иска да каже !28 страници тема, не си я чел , нали ?Ако беше тази или другата, специално за стило, която съм пуснал, надали щеше да питаш.
                      F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                      Коментар


                        fiat_stilo213 написа:
                        Искаш да кажеш, че днес като изолирах ЕГР клапана, и след това като карах известно време с изолиран клапан и колата си набираше нормално и т.н, значи имам сериозен проблем?... или не разбрах правилно
                        Колегите искат да ти кажат, че причината да не ти върви колата и да пуши не е в това че си изолирал ЕГР-а, даже напротив добре си направил.Като жокер за пушек и не вървене на първо място залагам на неправилно зацепен ангренажен ремък - особено ако е правен без инструмент или от човек дето хал хабер си няма от тази работа (майстор).
                        Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                        Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                        Коментар


                          Иска мда кажа, че се начетох на глупости по въпросите с ЕГР системата ! Колата ми пушеше като за световно, дори твърдях че е нормално, щото е турбо-дизеларка . Добре, че един ден реших да си проверя състоянието на ЕГР -а. Беше затапен - защо ? Скапал се дебитомера, и естествено някой "умник" също като повечето тук, е решил че затапването на ЕГР-а решава всички проблеми. Да, ама не ! С риск да се набутам за тоя дето духа, си поръчах нов дебитомер и сега нещата са съвсем различни. Опитах със затапен ЕГР и новия дебитомер, с работещ ЕГР иновия дебитомер, и сравних с поведението преди смяната на дебитомера. Хо-хо-хо Колата се роди отново. Затапването на ЕГР-а беше свършло няква работа, но неизправнния дебитомер, продължаваше да влошава значително работата на ДВГ. Сега с ЕГР не пуши и все още няма следи от опити за задънване на смукателния колектор, а без ЕГР си увеличава дименето, дори на празен ход. Разлика във вървене и т.н.т. няма със и без ЕГР. И какво да си мисля ? Дай да затапя ЕГР-а, щото да не ми се смеят, нищо че пълня търбината, катализатора и гърнетата със сажди, или да си го оставя да си върши работаа и да нямам грижи ? Продължавайте с "тунинга", аз пък ще си карам колата с кеф
                          Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                          Коментар


                            Колега , аз пък искам да ти кажа, че колата след затапен ЕГР не само , че стана по тиха ами се подобри динамиката в малките обороти Направо махнах тръбата от ЕГР към колектора и сложих 2 ламарини от ляво и дясно за по сигурно.И искам да ти кажа, че въобще не бих си сменил дебитомера, след, като има варянт да се изключи софтуерно , и по евтино и вечно решение.Не ме питайте как става, знам 100% че става. Всеки който прави РЕМАП трябва да знае как става
                            Punto JTD
                            http://prikachi.com/images/505/4734505h.jpg

                            Коментар


                              jimi69 написа:
                              Колега , аз пък искам да ти кажа, че колата след затапен ЕГР не само , че стана по тиха ами се подобри динамиката в малките обороти Направо махнах тръбата от ЕГР към колектора и сложих 2 ламарини от ляво и дясно за по сигурно.И искам да ти кажа, че въобще не бих си сменил дебитомера, след, като има варянт да се изключи софтуерно , и по евтино и вечно решение.Не ме питайте как става, знам 100% че става. Всеки който прави РЕМАП трябва да знае как става
                              Дебитомера играе роля и за горивоподаването, така че ако имаш проблем с дебитомера, затапването на ЕГР не го решава. Особено при JTD моторите. В моя случай беше проблемен дебитомера, но той не е единсвения датчик определящ работата на ЕГР, така че сам си решавай, как да постъпиш, само не ми трови въздуха.
                              Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                              Коментар


                                Dido_Lyubenov написа:
                                jimi69 написа:
                                Колега , аз пък искам да ти кажа, че колата след затапен ЕГР не само , че стана по тиха ами се подобри динамиката в малките обороти Направо махнах тръбата от ЕГР към колектора и сложих 2 ламарини от ляво и дясно за по сигурно.И искам да ти кажа, че въобще не бих си сменил дебитомера, след, като има варянт да се изключи софтуерно , и по евтино и вечно решение.Не ме питайте как става, знам 100% че става. Всеки който прави РЕМАП трябва да знае как става
                                Дебитомера играе роля и за горивоподаването, така че ако имаш проблем с дебитомера, затапването на ЕГР не го решава. Особено при JTD моторите. В моя случай беше проблемен дебитомера, но той не е единсвения датчик определящ работата на ЕГР, така че сам си решавай, как да постъпиш, само не ми трови въздуха.
                                когато махна дебитомера, ще ти направя видео клип закачена на компа , за да ти покажа , че може без промяна в режима на мотора и разхода, вече много хора са без дебитомери (софтуерно). Просто няма да е скоро щото все още си бачка.Прави се да мери налягането на въздуха, не дебит, така,че ще си спестя 250 кинта за дебитомер ако спре.Не затапих ЕГР поради няква причина, просто ей така реших да го запуша, то се оказа, че колата е по добре в тва състояние.Интересува ме, колата ми да върви, не ме интересува вредни емисии, глобално затопляне и такива, щото аз света няма да го променя, като си хвърля картерните газове на земята.
                                Punto JTD
                                http://prikachi.com/images/505/4734505h.jpg

                                Коментар

                                Working...
                                X