janyboy написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Изолиране на EGR-системата - 1.9 JTD 105, и др.
Collapse
Заключена тема
X
X
-
-
И така никой не обясни, как ЕКУ разбира че си сложил ламаринка на клапана. Сигурно си има негърчета-роби и ги праща да гледат к’во стаа Айде някой да ми обясни и ако може и за ТД100, защото все пак темата е "...JTD и други" , нали така А и моя ДВГ е ТД100, и с работещ ЕГР съм по-доволен от него. Намаляха вибрациите и дименето, във вървежа разлика не видях, за разхода ще споделя, когато имам впечатления. Кажете ми къде сгреших, като си оправих ЕГР-а ? Приемете, че за пръв път виждам ДВГ, (както вече се изказа някой ) и ми дайте логично обяснение.Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Dido_Lyubenov написа:И така никой не обясни, как ЕКУ разбира че си сложил ламаринка на клапана. Сигурно си има негърчета-роби и ги праща да гледат к’во стаа Айде някой да ми обясни и ако може и за ТД100, защото все пак темата е "...JTD и други" , нали така А и моя ДВГ е ТД100, и с работещ ЕГР съм по-доволен от него. Намаляха вибрациите и дименето, във вървежа разлика не видях, за разхода ще споделя, когато имам впечатления. Кажете ми къде сгреших, като си оправих ЕГР-а ? Приемете, че за пръв път виждам ДВГ, (както вече се изказа някой ) и ми дайте логично обяснение.
Коментар
-
Airfan написа:Dido_Lyubenov написа:И така никой не обясни, как ЕКУ разбира че си сложил ламаринка на клапана. Сигурно си има негърчета-роби и ги праща да гледат к’во стаа Айде някой да ми обясни и ако може и за ТД100, защото все пак темата е "...JTD и други" , нали така А и моя ДВГ е ТД100, и с работещ ЕГР съм по-доволен от него. Намаляха вибрациите и дименето, във вървежа разлика не видях, за разхода ще споделя, когато имам впечатления. Кажете ми къде сгреших, като си оправих ЕГР-а ? Приемете, че за пръв път виждам ДВГ, (както вече се изказа някой ) и ми дайте логично обяснение.Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
chaveto написа:janyboy написа:chaveto написа:Когато е затапен ЕГР-а ЕКУ-то разбира това и започва да подава повече гориво заради увеличеният въздух.A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
BO написа:Колко е времето на отваряне на дюзите с отворен ЕГР и с изолиран такъв?Ако направите едно сравнение ще видите кой крив, кой прав.
Коментар
-
Колега Дидо Любенов - в темите, в които е обсъждан ЕГР в този раздел - много пъти е ставало въпрос как точно ЕКУ разбира, че ЕГР не работи. chaveto го описа с водомер и вода. При определени обороти на двигателя, определено налягане на турбината - ЕКУ очаква да получи от дебитомера стойност в някакви граници, това е една заложена таблица в ЕКУ. Когато има разминаване с тези стойности - ЕКУ решава, че ЕГР не работи, поради по-високото количество пресен въздух, което влиза, в сравнение с очакваното. Това го има описано в сервизното ръководство на Браво/а, в частта за ЕГР. Ако например имаш 3 точки по права линия - A, B, C, и знаеш разстоянието от А до Б, и от Б до Ц - не ти трябва да измерваш от А до Ц, защото го знаеш по косвен начин. Както и в двигатела - ако при 1500 оборота и 20 % газ се очакват 750 мг въздух с ЕГР и 900 без, то дебитомерът ако отчете 890 - изводът за ЕКУ какъв е?
Коментар
-
Та в крайна сметка кой крив, кой прав, че има доста твърдения на различна основа, ама общо взето едната страна би трябвала в случая да е права Аз бих заложил за намаляване на разходаA20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Аз също не само залагам,но и потвърждавам за намаляване на разхода и нещо за което никой не може да повярва.Имам познат във сервиз където се извършват ГТП.Мерил съм стойности на изгорелите газове със и без ЕГР и видиш ли след затаване на ЕГР всички стойности-въглероден окис/двуокис,сажди и т.н са с чувствително по ниски .ЕГР мисля работи на нови коли с найлоните на седалките до около 5-тата година.После или колата за скраб или в България.На теб колега с това ТД100 ти се струва,че по-меко работи това тракало,защото вкарва топъл въздух и при студен двигател това е решаващ фактор.Няма обаче да ти падне разхода,защото изгорялото-не гори,а кислорода е катализатора т.е той поддържа горенето.Ако искаш мога да ти подаря моя ЕГР с гъбката,тръбата,клапана и другите карантии,които отдавна ми стоят в мазето.EX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ
Коментар
-
Съжалявам, че не съм изчел цялата тема назад, но да споделя и моите впечатления.Реших само да запуша тръбичката и маркучето с клечки, за да мога лесно да възстановя системата. Това беше в края на април. Не съм съвсем убеден, но като че ли колата ускорява много по-уверено. Отогава изминах около 3000км. Разходът също ми се струва, че е по-нисък - около 5.3л/100км комбиниран.Във всеки случай никак НЕ е по-зле.А дали има грешка - ами не знам, а и не ме интересува. По таблото нищо не свети.Lancia Thesis 2.4 20V LPG 2003 г.
Peugeot 3008 1.6 HDI 120 2018 г.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар