Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Изолиране на EGR-системата - 1.9 JTD 105, и др.

Collapse
Заключена тема
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    mitaka_neikov написа:
    Dido_Lyubenov написа:
    Съгласен с теб, но като казвам софтуерно изключване, имам предвид и промяна в алгоритъма. Иначе си е равносилно на ламаринката.
    Промяна на кой алгоритъм? Питай колегата емзо например, сменял ли е този алгоритъм за който ти говотиш. Аз си мисля че и ти точно незнаеш за какъв алгоритъм говориш, но ще го видим това по-нататък. Неискам да се заяждам, просто ти направи едни констатации по- нагоре в темата за ЕГР-а, които много хора ще прочетат и може да ги приемат за вярни, а според мен не са.
    За управлениe на какъвто и да е процес с помощта на някакъв микропроцесорен контролер, а в случая процеса горене с пмощта на ЕCU - на бг елктронен модул за управление - базиран на основата на микропроцесор от съответната фамилия, избрана от завода производител, е необходима програма за управление ( software ). Всяка такава програма представлява алгоритъм написан на машинен език ( assembler ) - поредица от логически единици и нули. Когато искаш да промениш нещо в процеса който управляваш с този микропроцесорен модул, трябва да промениш програмата която е заложена за изпълнение тоест алгоритъма който се изпълнява. А как точно го е изключил клегата emzo неговия си ЕГР софтуерно, нямам представа. Не съм присъствал на промяната в софтуера.http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%90%...82%D1%8A%D0%BC
    Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

    Коментар


      Dido_Lyubenov написа:
      За управлениe на какъвто и да е процес с помощта на някакъв микропроцесорен контролер, а в случая процеса горене с пмощта на ЕCU - на бг елктронен модул за управление - базиран на основата на микропроцесор от съответната фамилия, избрана от завода производител, е необходима програма за управление ( software ). Всяка такава програма представлява алгоритъм написан на машинен език ( assembler ) - поредица от логически единици и нули. Когато искаш да промениш нещо в процеса който управляваш с този микропроцесорен модул, трябва да промениш програмата която е заложена за изпълнение тоест алгоритъма който се изпълнява. А как точно го е изключил клегата emzo неговия си ЕГР софтуерно, нямам представа. Не съм присъствал на промяната в софтуера.http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%90%...82%D1%8A%D0%BC
      Колега никакъв алгоритъм неможеш да промениш! В случая можеш само да променяш стойности. Предполагам че това, за което ти ми говориш, в случая се явява РОМ памет. Единствената памет, която можеш да промениш, представлява стойности които се използват при работата. Аз спирам до тук, защото вече прекалено оспамихме темата на колегата, която е за ИЗОЛИРАНЕ НА ЕГР ПРИ ЖТД105!
      FIAT BRAVO JTD105 - Турбо IHI RHF5 VL18, JTD115 инжектори, генерация на 60мм, къстъм ремап, ХГТ маховик и съединител, маслен радиатор.

      Коментар


        ... И други Точно тези "стойности" са част от алгоритъма, също така този РОМ е ЕПРОМ и на всичко отгоре има и РАМ, и ЕПРОМ и РАМ вградени в самия процесор. С две думи - като не разбираш не пипай .
        Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

        Коментар


          Когато е затапен ЕГР-а ЕКУ-то разбира това и започва да подава повече гориво заради увеличеният въздух.Когато ЕГР-а прави байпас на дебитомера въздуха ще е толкова колкото при затапен ЕГР, но горивото ще е като за работещ-не затапен.Екологията не я намесвам, при двата варианта отива на кино, но при вторият вариант поне няма да се подава повече гориво и няма да се записва грешка.Според мен колегата Emzo с това което е направил си е чисто затапване. Просто от ЕКУ-то е направил да не работи ЕГР-а. По такъв начин няма да се запише грешка. Това си е мое разсъждение, ако греша ме поправете.

          Коментар


            Dido_Lyubenov написа:
            ... И други Точно тези "стойности" са част от алгоритъма, също така този РОМ е ЕПРОМ и на всичко отгоре има и РАМ, и ЕПРОМ и РАМ вградени в самия процесор. С две думи - като не разбираш не пипай .
            Тук съм допснал малка но съществена грешка и искам да се коригирам. Алгоритъма е записан в ЕПРОМ - а който е вграден в микропроцесора, и е заключен с парола. А "тези стойности" той чете за да внесе корекция за конкретня двигател. Затова в сервизите имат достъп до тях и могат да ги променят. Но дълбоко се съмнявам, че може чрез промяна именно в тях да се изключи пакета за управление на ЕГР и ЕКУ да отчита само преминалия през дебитомера въздух. За последното може и да греша.
            Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

            Коментар


              chaveto написа:
              Когато е затапен ЕГР-а ЕКУ-то разбира това и започва да подава повече гориво заради увеличеният въздух.Когато ЕГР-а прави байпас на дебитомера въздуха ще е толкова колкото при затапен ЕГР, но горивото ще е като за работещ-не затапен.Екологията не я намесвам, при двата варианта отива на кино, но при вторият вариант поне няма да се подава повече гориво и няма да се записва грешка.Според мен колегата Emzo с това което е направил си е чисто затапване. Просто от ЕКУ-то е направил да не работи ЕГР-а. По такъв начин няма да се запише грешка. Това си е мое разсъждение, ако греша ме поправете.
              Според мен това че въздухът е увеличен неозначава, че количеството впръскано гориво се увеличава. Колко гориво искаме да се пръсне се определя от десният ни крак. Единствено в момента на натискане по-рязко на педала на газта, поради факта че имаме повече измерен въздух, еку-то ще може да пръсне повече гориво, отколкото при работещ ЕГР. И поради тази причина се чувства леко по-добър респонс, но след този момент всичко си е еднакво, защото ЕГР-а ако работи затваря. п.с. Това е моето мнение, неангажирам никого с него.За колегата Dido_Lyubenov: Може и се прави
              FIAT BRAVO JTD105 - Турбо IHI RHF5 VL18, JTD115 инжектори, генерация на 60мм, къстъм ремап, ХГТ маховик и съединител, маслен радиатор.

              Коментар


                mitaka_neikov написа:
                Според мен това че въздухът е увеличен неозначава, че количеството впръскано гориво се увеличава. Колко гориво искаме да се пръсне се определя от десният ни крак. Единствено в момента на натискане по-рязко на педала на газта, поради факта че имаме повече измерен въздух, еку-то ще може да пръсне повече гориво, отколкото при работещ ЕГР. И поради тази причина се чувства леко по-добър респонс, но след този момент всичко си е еднакво, защото ЕГР-а ако работи затваря. п.с. Това е моето мнение, неангажирам никого с него.За колегата Dido_Lyubenov: Може и се прави
                Не бъркай бензинов и дизелов ДВГ. При дизела няма дроселова клапа и това колко си натиснал педала и колко рязко се отчита само от ЕКУ при JTD и от ЕКУ и ГНП при TD. В първия момент се увеличава само подаденото гориво, и след като се увеличат изгорелите газове, турбината развъртана от тях увеличава и притока на въздух. Затова всеки турбо-дизел изпушва като го настъпиш рязко.
                Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                Коментар


                  За TD100 може и да е вярно това за пушенето, ама за JTD не съм съгласен. Щом не се е развъртяла турбината не се увеличава и горивото и пушек няма. Нали за това е дебитомера - при TD100 както е коментирано той няма пряко участие в смесообразуването за разлика от JTD. Ефекта да изпуши при рязко подаване на газ съм го видял само при изключена букса на дебитомера. Въпреки, че не съм съгласен, че дизела пуши по принцип, пуши ако му има нещо в това се убедих. Вече втора кола комън рейл карам и това ми са впечатленията. ЕГР-а ми е запушен с дебела ламарина, електрически е и не записва грешка в ЕКУ-то.Благодарение на колегата specialista вече Пунтото е с правилно зацепен ангренажен ремък. Днес постигнах рекорд и в разхода 4,55 л./100км., средна скорост 46 км.ч. Ето и какво съм написал в темата за ремъка:
                  ilko-gd написа:
                  Днес след работа се захванах с Пунтото. За моя радост белезите на ремъка все още личаха къде са. В тази връзка искам да направя едно уточнение, което ми направи впечатление:- белега на ремъка, който е за коляновият вал е между два зъба. На шайбата на самият вал логично е маркиран пък зъб- белега на ремъка за разпределителният вал маркира ЗЪБ, а този на шайбата на вала съответно се намира между два зъбаПравя това уточнение за да е ясно, че има значение къде ще сложите двата белега на ремъка.Резултата от цялата работа е че имаше разминаване от два зъба на коляновият вал или съответно един зъб на разпределителният. Последва зануляване на разходомера и пробно кръгче, резултатите:1) Може би една идея по добро реагиране на подаването на газ2) За изминатите общо 20 км. градско, селско и извънградско разхода ми беше- най-ниският на връщане при влизането в града - 4,76 л./100км.- средният след като паркирах в гаража - 5,05 л./100км.- средна скорост за целият маршрут 46 км./ч., като с повече от 100 км./ч. не съм каралБлагодаря на всички колеги, които се включиха в темата.
                  Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                  Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                  Коментар


                    Dido_Lyubenov написа:
                    Не бъркай бензинов и дизелов ДВГ. При дизела няма дроселова клапа и това колко си натиснал педала и колко рязко се отчита само от ЕКУ при JTD и от ЕКУ и ГНП при TD. В първия момент се увеличава само подаденото гориво, и след като се увеличат изгорелите газове, турбината развъртана от тях увеличава и притока на въздух. Затова всеки турбо-дизел изпушва като го настъпиш рязко.
                    1 въобще небъркам бензинов с дизелов двигател. 2 следващото поколение ЖТД мотор има дросел, но той е с друго действие. 3 в първия момент се увеличава горивото, но докато стигне стойността на смок лимитъра. Т.е. колкото количеството въздух измерено от дебитомера е по- голямо, толкова стойността на горивото може да е по-голяма. След този момент, дали имаш ЕГР или нямаш няма никакво значение.
                    FIAT BRAVO JTD105 - Турбо IHI RHF5 VL18, JTD115 инжектори, генерация на 60мм, къстъм ремап, ХГТ маховик и съединител, маслен радиатор.

                    Коментар


                      ilko-gd написа:
                      За TD100 може и да е вярно това за пушенето, ама за JTD не съм съгласен. Щом не се е развъртяла турбината не се увеличава и горивото и пушек няма. Нали за това е дебитомера - при TD100 както е коментирано той няма пряко участие в смесообразуването за разлика от JTD. Ефекта да изпуши при рязко подаване на газ съм го видял само при изключена букса на дебитомера. Въпреки, че не съм съгласен, че дизела пуши по принцип, пуши ако му има нещо в това се убедих. Вече втора кола комън рейл карам и това ми са впечатленията. ЕГР-а ми е запушен с дебела ламарина, електрически е и не записва грешка в ЕКУ-то.
                      За специалиста -ясно, много е печен няма спор. А ти ми обясни как се развърта по-бързо турбината при JTD, без да увеличааш подаването на гориво? Те т’ва е принципа на увелчаване на оборотите на всеки дизел от който и да е тип и без значение със или без турбина - подаваш по-обогатена смес до достигане на желаните обороти, и след като ги постигнеш, горивната смес отново се възстановява в норманлно съотношение гориво-въздух.
                      Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                      Коментар


                        Великата инженерна мисъл на българина реши : Ония тъпаци в Италия, кога пък са чували за автомобили
                        Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                        Коментар


                          Отговора го е дал колегата mitaka_neikov - стойностите, които дава дебитомера за количеството въздух са ограничаващи за подаването на гориво, независимо от натискането на газта. Дебитомера явно има предимство пред TPS. Така няма пушек и разбира се пак се развърта турбината. Доста съм експериментирал с ЦДИ-то и там както казах като откачиш буксата на дебитомера се появява и изпушването при рязко подаване на газ, защото няма как "обективно" ЕКУ-то да разбере количеството въздух и от там да изчисли максималното количество гориво, което може да подаде без да има пушек. Съответно го прави на "субективен" принцип, предполагам по готова таблица като сравнява подаване на газ, обороти на мотора за да изчисли приблизителното количество въздух, което постъпва.П.С. При дизела няма съотношение гориво-въздух, което да е фиксирано. Той работи с излишък на въздух и има пределно съотношение гориво-въздух след което се получават пушеците, защото остава неизгоряло гориво.
                          Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                          Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                          Коментар


                            Илко, при първо поколение комън рейл, какъвто се явява JTD 105, който се дискутира тук, при рязко подаване на газ ако нямаш леко ама наистина леко припушване, значи имаш проблем.

                            Коментар


                              Airfan написа:
                              Илко, при първо поколение комън рейл, какъвто се явява JTD 105, който се дискутира тук, при рязко подаване на газ ако нямаш леко ама наистина леко припушване, значи имаш проблем.
                              Ми не знам Пунтото кое поколение ще е, но поне на външен вид единствената разлика с вашите мотори е електрическият ЕГР. Това което съм забелязал, че това едвам забележимо изпушване го имам само ако дам газ до 3000 оборота да речем, пусна я за момент и пак я припомпя 3000-4000 оборота. Колегата chaveto беше качил преди време клип на неговата Либра и съответно как пуши /по-скоро не пуши/ при форсиране. Пунтото се държи по същият начин, разбира се вече със зацепен правилно ангренажен ремък, почистени и работещи MAP и MAF и затапен ЕГР.
                              Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                              Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                              Коментар


                                chaveto написа:
                                Когато е затапен ЕГР-а ЕКУ-то разбира това и започва да подава повече гориво заради увеличеният въздух.
                                Това не е вярно
                                Dido_Lyubenov написа:
                                Но дълбоко се съмнявам, че може чрез промяна именно в тях да се изключи пакета за управление на ЕГР и ЕКУ да отчита само преминалия през дебитомера въздух. За последното може и да греша.
                                Мда,грешиш тук Само да поясня че смоук лимитъра на повечето дизелови коли е направен за АФР=15(стохиометричното АФР=14.55-14.65 за дизел).Сток която и кола да е, е много далеч от тази стойност. Най-нискто АФР на стоково jtd105 е някъде 23-22.Вече при мапната кола съм виждал да се прави АФР-то и под 14,до около 13,но лично за мен под 14 няма смисъл да се пада.Съвсем нормално е ако мотора е под товар примерно 10% и бързо го натоварим на 100% в първия момент да изпуши.Нарочно говоря за товар а не за обороти. Пушенето/припушването/изпушването не зависи само от количеството гориво и количеството въздух Не ангажирам никой с тези твърдения.

                                Коментар

                                Working...
                                X