mitaka_neikov написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Изолиране на EGR-системата - 1.9 JTD 105, и др.
Collapse
Заключена тема
X
X
-
Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
-
Dido_Lyubenov написа:За управлениe на какъвто и да е процес с помощта на някакъв микропроцесорен контролер, а в случая процеса горене с пмощта на ЕCU - на бг елктронен модул за управление - базиран на основата на микропроцесор от съответната фамилия, избрана от завода производител, е необходима програма за управление ( software ). Всяка такава програма представлява алгоритъм написан на машинен език ( assembler ) - поредица от логически единици и нули. Когато искаш да промениш нещо в процеса който управляваш с този микропроцесорен модул, трябва да промениш програмата която е заложена за изпълнение тоест алгоритъма който се изпълнява. А как точно го е изключил клегата emzo неговия си ЕГР софтуерно, нямам представа. Не съм присъствал на промяната в софтуера.http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%90%...82%D1%8A%D0%BCFIAT BRAVO JTD105 - Турбо IHI RHF5 VL18, JTD115 инжектори, генерация на 60мм, къстъм ремап, ХГТ маховик и съединител, маслен радиатор.
Коментар
-
... И други Точно тези "стойности" са част от алгоритъма, също така този РОМ е ЕПРОМ и на всичко отгоре има и РАМ, и ЕПРОМ и РАМ вградени в самия процесор. С две думи - като не разбираш не пипай .Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Когато е затапен ЕГР-а ЕКУ-то разбира това и започва да подава повече гориво заради увеличеният въздух.Когато ЕГР-а прави байпас на дебитомера въздуха ще е толкова колкото при затапен ЕГР, но горивото ще е като за работещ-не затапен.Екологията не я намесвам, при двата варианта отива на кино, но при вторият вариант поне няма да се подава повече гориво и няма да се записва грешка.Според мен колегата Emzo с това което е направил си е чисто затапване. Просто от ЕКУ-то е направил да не работи ЕГР-а. По такъв начин няма да се запише грешка. Това си е мое разсъждение, ако греша ме поправете.
Коментар
-
Dido_Lyubenov написа:... И други Точно тези "стойности" са част от алгоритъма, също така този РОМ е ЕПРОМ и на всичко отгоре има и РАМ, и ЕПРОМ и РАМ вградени в самия процесор. С две думи - като не разбираш не пипай .Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
chaveto написа:Когато е затапен ЕГР-а ЕКУ-то разбира това и започва да подава повече гориво заради увеличеният въздух.Когато ЕГР-а прави байпас на дебитомера въздуха ще е толкова колкото при затапен ЕГР, но горивото ще е като за работещ-не затапен.Екологията не я намесвам, при двата варианта отива на кино, но при вторият вариант поне няма да се подава повече гориво и няма да се записва грешка.Според мен колегата Emzo с това което е направил си е чисто затапване. Просто от ЕКУ-то е направил да не работи ЕГР-а. По такъв начин няма да се запише грешка. Това си е мое разсъждение, ако греша ме поправете.FIAT BRAVO JTD105 - Турбо IHI RHF5 VL18, JTD115 инжектори, генерация на 60мм, къстъм ремап, ХГТ маховик и съединител, маслен радиатор.
Коментар
-
mitaka_neikov написа:Според мен това че въздухът е увеличен неозначава, че количеството впръскано гориво се увеличава. Колко гориво искаме да се пръсне се определя от десният ни крак. Единствено в момента на натискане по-рязко на педала на газта, поради факта че имаме повече измерен въздух, еку-то ще може да пръсне повече гориво, отколкото при работещ ЕГР. И поради тази причина се чувства леко по-добър респонс, но след този момент всичко си е еднакво, защото ЕГР-а ако работи затваря. п.с. Това е моето мнение, неангажирам никого с него.За колегата Dido_Lyubenov: Може и се правиОсновния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
За TD100 може и да е вярно това за пушенето, ама за JTD не съм съгласен. Щом не се е развъртяла турбината не се увеличава и горивото и пушек няма. Нали за това е дебитомера - при TD100 както е коментирано той няма пряко участие в смесообразуването за разлика от JTD. Ефекта да изпуши при рязко подаване на газ съм го видял само при изключена букса на дебитомера. Въпреки, че не съм съгласен, че дизела пуши по принцип, пуши ако му има нещо в това се убедих. Вече втора кола комън рейл карам и това ми са впечатленията. ЕГР-а ми е запушен с дебела ламарина, електрически е и не записва грешка в ЕКУ-то.Благодарение на колегата specialista вече Пунтото е с правилно зацепен ангренажен ремък. Днес постигнах рекорд и в разхода 4,55 л./100км., средна скорост 46 км.ч. Ето и какво съм написал в темата за ремъка:ilko-gd написа:Днес след работа се захванах с Пунтото. За моя радост белезите на ремъка все още личаха къде са. В тази връзка искам да направя едно уточнение, което ми направи впечатление:- белега на ремъка, който е за коляновият вал е между два зъба. На шайбата на самият вал логично е маркиран пък зъб- белега на ремъка за разпределителният вал маркира ЗЪБ, а този на шайбата на вала съответно се намира между два зъбаПравя това уточнение за да е ясно, че има значение къде ще сложите двата белега на ремъка.Резултата от цялата работа е че имаше разминаване от два зъба на коляновият вал или съответно един зъб на разпределителният. Последва зануляване на разходомера и пробно кръгче, резултатите:1) Може би една идея по добро реагиране на подаването на газ2) За изминатите общо 20 км. градско, селско и извънградско разхода ми беше- най-ниският на връщане при влизането в града - 4,76 л./100км.- средният след като паркирах в гаража - 5,05 л./100км.- средна скорост за целият маршрут 46 км./ч., като с повече от 100 км./ч. не съм каралБлагодаря на всички колеги, които се включиха в темата.Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
Dido_Lyubenov написа:Не бъркай бензинов и дизелов ДВГ. При дизела няма дроселова клапа и това колко си натиснал педала и колко рязко се отчита само от ЕКУ при JTD и от ЕКУ и ГНП при TD. В първия момент се увеличава само подаденото гориво, и след като се увеличат изгорелите газове, турбината развъртана от тях увеличава и притока на въздух. Затова всеки турбо-дизел изпушва като го настъпиш рязко.FIAT BRAVO JTD105 - Турбо IHI RHF5 VL18, JTD115 инжектори, генерация на 60мм, къстъм ремап, ХГТ маховик и съединител, маслен радиатор.
Коментар
-
ilko-gd написа:За TD100 може и да е вярно това за пушенето, ама за JTD не съм съгласен. Щом не се е развъртяла турбината не се увеличава и горивото и пушек няма. Нали за това е дебитомера - при TD100 както е коментирано той няма пряко участие в смесообразуването за разлика от JTD. Ефекта да изпуши при рязко подаване на газ съм го видял само при изключена букса на дебитомера. Въпреки, че не съм съгласен, че дизела пуши по принцип, пуши ако му има нещо в това се убедих. Вече втора кола комън рейл карам и това ми са впечатленията. ЕГР-а ми е запушен с дебела ламарина, електрически е и не записва грешка в ЕКУ-то.Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Отговора го е дал колегата mitaka_neikov - стойностите, които дава дебитомера за количеството въздух са ограничаващи за подаването на гориво, независимо от натискането на газта. Дебитомера явно има предимство пред TPS. Така няма пушек и разбира се пак се развърта турбината. Доста съм експериментирал с ЦДИ-то и там както казах като откачиш буксата на дебитомера се появява и изпушването при рязко подаване на газ, защото няма как "обективно" ЕКУ-то да разбере количеството въздух и от там да изчисли максималното количество гориво, което може да подаде без да има пушек. Съответно го прави на "субективен" принцип, предполагам по готова таблица като сравнява подаване на газ, обороти на мотора за да изчисли приблизителното количество въздух, което постъпва.П.С. При дизела няма съотношение гориво-въздух, което да е фиксирано. Той работи с излишък на въздух и има пределно съотношение гориво-въздух след което се получават пушеците, защото остава неизгоряло гориво.Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
Airfan написа:Илко, при първо поколение комън рейл, какъвто се явява JTD 105, който се дискутира тук, при рязко подаване на газ ако нямаш леко ама наистина леко припушване, значи имаш проблем.Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
chaveto написа:Когато е затапен ЕГР-а ЕКУ-то разбира това и започва да подава повече гориво заради увеличеният въздух.Dido_Lyubenov написа:Но дълбоко се съмнявам, че може чрез промяна именно в тях да се изключи пакета за управление на ЕГР и ЕКУ да отчита само преминалия през дебитомера въздух. За последното може и да греша.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар