Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Изолиране на EGR-системата - 1.9 JTD 105, и др.

Collapse
Заключена тема
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Аз следобед като се освободя, ще ходя по моргите да търся още един ЕГР, да станат 2.
    F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

    Коментар


      По какъв начин повторното изгаряне на изгорелите газове сваля от разхода?

      Коментар


        chaveto написа:
        И преди съм го казвал, оправете си саждите след вас и картерните газове и няма да има лай..... в смукателният колектор. Обаче забравих, за много хора е нормално като даваш газ да пуши отзад, все пак е дизел.
        Искаш да кажеш, че при максимален товар твоята кола нЕма да изпуши черно, сига бе!
        Fiat Marea JTD 105 09.2000г

        Коментар


          hol1gans написа:
          Колеги извинявам се за малко тъпия въпрос, но можели да ми помогнете каде се намира ЕГР-то. Ето и снимка
          Със жълто съм оградил целият ЕГР, а със зелено там където съм сложил ламарина и то дебела. Колата си дойде от Италия със затапен ЕГР, но с тънка ламаринка от кутия моторно масло и беше взела да прогаря.Като го запушваш свали ЗАДЪЛЖИТЕЛНО и МАР датчика и го почисти хубаво. Моят беше пълен с кал от сажди и масло. Намира се точно зад ЕГР-а на колектора. Буксата му е с три кабела, ще я видиш до тази на ЕГР-а.
          Прикачени файлове
          Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
          Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

          Коментар


            Airfan написа:
            По какъв начин повторното изгаряне на изгорелите газове сваля от разхода?
            Имаше едно книжле с AMS и беше описано, че при ниски обороти и слаб товар, имало намаление на разхода до 15%, да не бяха и повече.При натоварените двигатели качва разхода, това е ясно, позлва се само за екология!Аз тествах поне 5-6 месеца с изолиран EGR(запушен вакуум) и според мен, на градско разхода се повишава, ама и повече върви в ниските, не е голям ефект, но се чувства повече въртящ момент около 2000 об.Може, като върви повече, да ми прави кеф да я настъпвам и така да ми качва разхода - знам ли!
            Fiat Marea JTD 105 09.2000г

            Коментар


              emzo написа:
              u_bo написа:
              а ламаринката от ибей защо ти беше ?!?!
              Пластинката ми трябваше, за да си направя планката с 3 отвора, според изискванията на Бош.В последствие разбрах как се изолира софтуерно, виж другата тема за Стило ЕГР, там съм писал.
              нищо не намирам

              Коментар


                http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...er=asc&start=0
                F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                Коментар


                  Reptile написа:
                  Airfan написа:
                  По какъв начин повторното изгаряне на изгорелите газове сваля от разхода?
                  Имаше едно книжле с AMS и беше описано, че при ниски обороти и слаб товар, имало намаление на разхода до 15%, да не бяха и повече.При натоварените двигатели качва разхода, това е ясно, позлва се само за екология!Аз тествах поне 5-6 месеца с изолиран EGR(запушен вакуум) и според мен, на градско разхода се повишава, ама и повече върви в ниските, не е голям ефект, но се чувства повече въртящ момент около 2000 об.Може, като върви повече, да ми прави кеф да я настъпвам и така да ми качва разхода - знам ли!
                  По време на създаването на тази тема - разходът ми е бил 7.0-7.5. В момента е 6.3-6.5. Значи при мен нещо работи наопаки.

                  Коментар


                    Dido_Lyubenov написа:
                    Естествено е като го нямаш софтуерно, ЕКУ да се съобразява само с това колко въздух е отчел дебитомера. Но когато го имаш софтуерно и ЕКУ влага в алгоритъма данни за работещ ЕГР при изчисляване на нужното количество гориво необходимо за правилно изгаряне, а ти си го блокирал, крайния резултат е ГРЕШЕН. По този начин се прецаква правилното горене в цилиндрите, което от своя страна води до повишаване разхода на гориво и шибаните вредни емисии, които после всички дишаме.
                    Колега, можеш ли да разясниш малко по- конкретно какво имаш в предвид тук, защото правиш едни констатации на фона на никакви доказателства за това, което казваш. Колко да е отворен ЕГР-а се определя от горивото, оборотите и количеството въздух измерено от дебитомера, а не обратното! А това че със затапен ЕГР се вдигал разхода, немисля че който го твърди може да го докаже по някакъв начин!
                    FIAT BRAVO JTD105 - Турбо IHI RHF5 VL18, JTD115 инжектори, генерация на 60мм, къстъм ремап, ХГТ маховик и съединител, маслен радиатор.

                    Коментар


                      emzo написа:
                      Аз следобед като се освободя, ще ходя по моргите да търся още един ЕГР, да станат 2.
                      Успех !
                      Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                      Коментар


                        Airfan написа:
                        По какъв начин повторното изгаряне на изгорелите газове сваля от разхода?
                        Както вече писах, щом в алгоритъма на ЕКУ е злаожено че има ЕГР, то се съобразява с него и опредея точния момент на впръскване и точото количество гориво. Като го елиминираш тоя ЕГР физически, а в алгоритъма данните за него останат, ЕКУ прави корекция като за работещ ЕГР и тази корекция прецаква горенето. Като имаш неправилно изгаряне в цилиндъра, неминуемо необходимото гориво за извършване на дадена работа се увеличава. В неделя си оправих ЕГР системата, и с чиста съвест заявявам, че сега колата ми почти не пуши. Появява се съвсем леко димене само при много рязко подаване на газ. Това означава че има правилно изгаряне в цилиндрите. Повече дим означава неправилно изгаряне и изхвърляне на недоизгоряло гориво - ха сега си направете сметка, е ли възможно като си прецакаш горивния процес, да си смъкнеш разхода на гориво А ЕГР е създаден основно за намалявае на вредните емисии и най вече азотният окис в отработените газове. Използвайки част от изгореите газове повторно, се възползваме и от енергията отделена от не добре изгорелите съставки в тях.
                        Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                        Коментар


                          mitaka_neikov написа:
                          Колега, можеш ли да разясниш малко по- конкретно какво имаш в предвид тук, защото правиш едни констатации на фона на никакви доказателства за това, което казваш. Колко да е отворен ЕГР-а се определя от горивото, оборотите и количеството въздух измерено от дебитомера, а не обратното! А това че със затапен ЕГР се вдигал разхода, немисля че който го твърди може да го докаже по някакъв начин!
                          Не съм я измислил аз тази система, за да ти обяснявам в цифри и химични формули как точно работи. За мен е достатъчно че знам какво е необходимо да се спази за да има правилно горене в една горивна камера, било то цилиндъра на колата или парния котел на ТЕЦ-а. Признаците за неправилно изгаряне ги виждаме всички по пътищата - саждите които излизат от ауспусите. Знам как работи ДВГ, и видях резултатата който търсих. До неделя, от както съм я купил тая кола, карах със затапен ЕГР. При работа на място на празен ход виждах струята изгорели газове която излиза от ауспуха защото съдъраше сажди - малко но ги имаше. При обороти около 2000 - 2500 , пак на място сажди пак си имаше. След като си отпуших клапана на ЕГР, при посочените тестове няма и следа от сажди. Схващам това онова от компютри, щото все пак по цял ден с това се занимавам - асемблиране, инсталиране на софтуер, ремонт и т.н.т. . Сам си оправям колите, когато не ми е нужен стенд или някой екстри с които не разполагам. Та предполагам че мога да схвана какви биха били ефектите от елиминиране дадена система в автомобила. Особено пък като виждам крайния резултат.П.П. Приключвам с тази тема. Правете си гаргара с машинките и си дишайте саждите. Лошто е, че всички сме потърпевши.
                          Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                          Коментар


                            Dido_Lyubenov написа:
                            Както вече писах, щом в алгоритъма на ЕКУ е злаожено че има ЕГР, то се съобразява с него и опредея точния момент на впръскване и точото количество гориво. Като го елиминираш тоя ЕГР физически, а в алгоритъма данните за него останат, ЕКУ прави корекция като за работещ ЕГР и тази корекция прецаква горенето.
                            Eто ти пример от практиката:JTD 115 Stilo, слага се пластинка и ЕКУто не записва грешка и какво става от там нататък ?
                            F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                            Коментар


                              [quote="Dido_Lyubenov"]Алеллел ти вярваш ли си колега? В голяма грешка си.По същата логика пусни си едно малко маркучле от задни.а ,а другия край го дръж до гроб в устата си за да ядеш по-малко. ЕЖР е създаден само за екология,като ползата му не е категорично доказана изобщо даже.Като имаш по-висока температура в цилиндъра естествено е че КПД ще е по-висок.Тази температура е за милионни части от секундата и няма как да окаже влияние на общата температура на двигателя поддържана от охладителната уредба.Ако беше така както казваш по-добре си свали кулера,ще ти влиза още по-топъл въздух и по-беден на кислород.Тъкмо ще си подобриш респонса в ниските обороти и няма да имаш такъв лаг.Виждам,че караш ТД 100 т.е нямаш борд компютър,което е много относително пак де,за да засечеш някакъв разход по-малък.Впрочем как засече по-малкия разход като включи отново извънземната технология наречена ЕЖР? Тази система е бич за двигателя,особенно на наште кошери на по 300-400х.км.На толкова километри тази система е напълнила с тандем със системата за картерните газове всмукателните колектори,портовете на главата,направила е налепи със язвички на фаските на всмукателните клапани за да не могат да се затварят плътно от там по-веригата на буталат нагар,изпускателен клапан,големи лай.а в топлата част на турбината,катализатора(който го има моя беше първото нещо в първия ден от покупката,заедно с ЕГР,който със гъбката и всичките му бобинки,тръби и прочие дивотии отиде на вторични суровини.Сега след близо три години колата ми диша с чисти дробове.Понеже и вентилацията на картера съм я извел в подкалника ,мога сега да сваля маркуча идващ от кулера и да ударя един език(доколкото стигне навътре де :P )във всмукателния колектор така както правя на некои по-така засукани женки примерно и те уверявам,че след интервенцията пак ще си е такъв какъвто съм го вкарал :P .Но все пак колата си е твоя души си я както си искаш-после по-бързо в Надин :D
                              EX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ

                              Коментар


                                Dido_Lyubenov написа:
                                Airfan написа:
                                По какъв начин повторното изгаряне на изгорелите газове сваля от разхода?
                                Както вече писах, щом в алгоритъма на ЕКУ е злаожено че има ЕГР, то се съобразява с него и опредея точния момент на впръскване и точото количество гориво. Като го елиминираш тоя ЕГР физически, а в алгоритъма данните за него останат, ЕКУ прави корекция като за работещ ЕГР и тази корекция прецаква горенето. Като имаш неправилно изгаряне в цилиндъра, неминуемо необходимото гориво за извършване на дадена работа се увеличава. В неделя си оправих ЕГР системата, и с чиста съвест заявявам, че сега колата ми почти не пуши. Появява се съвсем леко димене само при много рязко подаване на газ. Това означава че има правилно изгаряне в цилиндрите. Повече дим означава неправилно изгаряне и изхвърляне на недоизгоряло гориво - ха сега си направете сметка, е ли възможно като си прецакаш горивния процес, да си смъкнеш разхода на гориво А ЕГР е създаден основно за намалявае на вредните емисии и най вече азотният окис в отработените газове. Използвайки част от изгореите газове повторно, се възползваме и от енергията отделена от не добре изгорелите съставки в тях.
                                Значи, след затапване колата определено не пуши и това мога да го демонстрирам на всеки желаещ на живо. Разликата е единствено при рязко подаване на много газ - тогава е съвсем леко завишено продимяването, което дори и с ЕГР е видимо с просто око.

                                Коментар

                                Working...
                                X