Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Изолиране на EGR-системата - 1.9 JTD 105, и др.

Collapse
Заключена тема
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    emzo написа:
    Kaк го усещаш вървежа, с колко коня отгоре ?
    Ебаваш ли се или сериозно?!? Разликата е малка и за мен не си заслужава повишеният разход. По тази причина си включих системата отново!Всъщност, разликата се усеща повече в жегите, но и турбото се товари доста без EGR-а. Усещам, усещам 5-7 коня, не повече!
    Fiat Marea JTD 105 09.2000г

    Коментар


      Reptile написа:
      Доста времае не съм писал.....то се натрупали материали. Проведох тестове с изключен EGR и то доста време, резултатите са основно два - върви повече, харчи повече, работи по-шумно на празен ход.ПОЗДРАВИ
      Да, така е и пуши доста повече. Аз си възстанових моя и съм доволен. За вървенето засега не намирам разлика. Успех на верующите, че с изключване на ЕГР си правят як "тунинг" Хората разработват технологии за намаляване на вредните емисии, а ние тук се правим на големи специалисти и зорлям си тровим въздуха. Стрнно мислене
      Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

      Коментар


        Aз имам ЕГР физически, но софтуерно го няма EGR оказва влияние ако е прецакан, на здрав клапан, все тая дали има или няма ламаринка.Нито пуши повече, нито нищо.Пушилката зависи от други неща.Подчертавам - при здрав клапан.
        F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

        Коментар


          emzo написа:
          Aз имам ЕГР физически, но софтуерно го няма EGR оказва влияние ако е прецакан, на здрав клапан, все тая дали има или няма ламаринка.Нито пуши повече, нито нищо.Пушилката зависи от други неща.Подчертавам - при здрав клапан.
          а ламаринката от ибей защо ти беше ?!?!

          Коментар


            Dido_Lyubenov написа:
            Ето едно полезно четиво по темата : http://www.diesel-club.com/forum/vie...6&t=14След като го прочетете внимателно, ще разберете защо предпочитам да си почистя клапана и той да си работи нормално вместо да го затапвам.
            За пресмятане на количеството гориво което трябва да се впръска , дебитомера използва цялото количество въздух нявлизащо към мотора (тоест също и изгубеният вече свеж въздух в изпускателната система)Тогава се получава ситуация в която ЕКУто пресмята голямо количество гориво а въздуха стигнал до цилиндрите е малко (заради загубите в незатворилия ЕГР) . Въздуха не стига за доброто изгаряне на горивото и се получава пад на мощността придружен с много пушеци.
            Това НЕ е вярно. Дебитомера се намира преди турбото (веднага след филтъра) и мери количеството преминал през НЕГО въздух.ЕГР-а е свързан с всмукателните колектори. С две думи, няма как дебитомера да измери количеството рециркулиращи газове.Ще се шприцне максимум толкова нафта, колкото измереният въздух може да окисли при горенето.
            04/2000 Fiat Brava 1.9 JTD 105+

            Коментар


              u_bo написа:
              а ламаринката от ибей защо ти беше ?!?!
              Пластинката ми трябваше, за да си направя планката с 3 отвора, според изискванията на Бош.В последствие разбрах как се изолира софтуерно, виж другата тема за Стило ЕГР, там съм писал.
              F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

              Коментар


                Това НЕ е вярно.Дебитомера се намира преди турбото (веднага след филтъра) и мери количеството преминал през НЕГО въздух.ЕГР-а е свързан с всмукателните колектори.С две думи, няма как дебитомера да измери количеството рециркулиращи газове.
                С две думи, от дебитомера се разбира какво е количеството на изгорелите газове

                Коментар


                  emzo написа:
                  u_bo написа:
                  а ламаринката от ибей защо ти беше ?!?!
                  Пластинката ми трябваше, за да си направя планката с 3 отвора, според изискванията на Бош.В последствие разбрах как се изолира софтуерно, виж другата тема за Стило ЕГР, там съм писал.
                  Моя софтуерно дали е изключен!
                  Fiat Uno 1000 Fire- Fiat Tipo 1.4- Tempra 1.4 i.e. -Bravo-1.6 16v-Мареа-1.9JTD-.Lybra 1.9JTD-Старата любав Мареа-1.9 JTD Fiat Stilo 1.9 jtd MW-powered by Emzo

                  Коментар


                    emzo написа:
                    Aз имам ЕГР физически, но софтуерно го няма EGR оказва влияние ако е прецакан, на здрав клапан, все тая дали има или няма ламаринка.Нито пуши повече, нито нищо.Пушилката зависи от други неща.Подчертавам - при здрав клапан.
                    Естествено е като го нямаш софтуерно, ЕКУ да се съобразява само с това колко въздух е отчел дебитомера. Но когато го имаш софтуерно и ЕКУ влага в алгоритъма данни за работещ ЕГР при изчисляване на нужното количество гориво необходимо за правилно изгаряне, а ти си го блокирал, крайния резултат е ГРЕШЕН. По този начин се прецаква правилното горене в цилиндрите, което от своя страна води до повишаване разхода на гориво и шибаните вредни емисии, които после всички дишаме.
                    Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                    Коментар


                      Dido_Lyubenov написа:
                      Ето едно полезно четиво по темата : http://www.diesel-club.com/forum/vie...6&t=14След като го прочетете внимателно, ще разберете защо предпочитам да си почистя клапана и той да си работи нормално вместо да го затапвам.
                      Колега прочетох "полезното четиво" и пак не разбрах, защо ТО те е накарало да не си затапваш ЕГР-а... като очевидно +совете са на лице:"колата става малко по нервна в ниските обороти" което пък от своя страна води до по-добра реакция на мотора и "При затапен клапан има по-високи температури в горивната камера и от това може съвсем малко да се подобри разхода на гориво."Колкото до минусите то такива неможах да намеря, може би температурите, но: "Тези температури обаче НЕ са опасни за мотора или турбината защото все още лежат под температурите при максимално натоварване на мотора." т.е. дали човек ще си затапи ЕГР-а или не си зависи от него и това не влияе по никакъв или по-точно отрицателен начин на мотора, освен ако изсключим следното "Вкараните обратно неизгорели газове се смесват с част от картерните газове и се получава черна лепкава маса която се отлага по стените на смукателните тръби (често и под формата на сажди). При много сажди диаметъра на смукателната тръба се намалява (стеснява) и може да се стигне до недостиг на въздух а от там и на пад в мощността."Което пак ни навежда на мисълта, че затапването му е по-скоро "+" отколкото "-". Не пиша за да се заяждам, а просто ми стана чудно, какво в това "полезно четиво" те накара да пишеш коментара си???Поздрави!
                      Fiat Brava TD100

                      Коментар


                        И преди съм го казвал, оправете си саждите след вас и картерните газове и няма да има лай..... в смукателният колектор. Обаче забравих, за много хора е нормално като даваш газ да пуши отзад, все пак е дизел.

                        Коментар


                          chaveto написа:
                          И преди съм го казвал, оправете си саждите след вас и картерните газове и няма да има лай..... в смукателният колектор. Обаче забравих, за много хора е нормално като даваш газ да пуши отзад, все пак е дизел.
                          ти картерните с допълнителен ’oil catch tank’ ли ги оправи?

                          Коментар


                            Един колега си направи такъв, извел е маркуча директно зад подкалника Чаве , не всеки е склонен да сваля капака, аз също не съм склонен.
                            F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                            Коментар


                              spooni написа:
                              .....Което пак ни навежда на мисълта, че затапването му е по-скоро "+" отколкото "-". Не пиша за да се заяждам, а просто ми стана чудно, какво в това "полезно четиво" те накара да пишеш коментара си???Поздрави!
                              EGR-а намалява разхода, особено на градско каране, това е факт! Една от причините за "плясването" на EGR на дизелите е именно намаляване на разхода.Без EGR крайната мощност едва ли се покачва, но въртящият момент около 2000об, определено се чувства, че е по-висок!
                              Fiat Marea JTD 105 09.2000г

                              Коментар


                                Dido_Lyubenov написа:
                                ...Естествено е като го нямаш софтуерно, ЕКУ да се съобразява само с това колко въздух е отчел дебитомера. Но когато го имаш софтуерно и ЕКУ влага в алгоритъма данни за работещ ЕГР при изчисляване на нужното количество гориво необходимо за правилно изгаряне, а ти си го блокирал, крайния резултат е ГРЕШЕН....
                                Естествено, впръскването трябва да отчита всички елемнти имащи отношение към постъпилият в мотора въздух. EGR-а е част от "системата" и е заложен, като елемент в изчислението на количеството гориво.
                                Fiat Marea JTD 105 09.2000г

                                Коментар

                                Working...
                                X