u_bo написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Изолиране на EGR-системата - 1.9 JTD 105, и др.
Collapse
Заключена тема
X
X
-
-
Нищо няма да и стане на колата от елиминиран ЕГР.Нека някой, който твърди, че ще харчи повече или ще се запуши катализатора от това, да каже с довод директно защо става това. Не просто от рода - виждал съм запушени ЕГР-и и след 1000км катализатора не става на нищо.А случайно да сте виждали запушен катализатор от кола с работещ ЕГР?Просто при диагностиката ще се вижда постоянна грешка в ЕГР и това е, както тази грешка няма как просто да се елиминира с разни трикове, както беше предположено. Единствено с много усилия може да се премахне софтуерно, но отново няма смисъл, като си знаеш, че не ти дреме за ЕГР-а в този случай.A20DTHЖТД ама не баш
1NZ−FXE; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
u_bo написа:от това следва ли , че като се изключи системата ЕЖР , ще се отрази зле на двигатея- работейки при по-високи температури в горивната камера.Помня че имаше нещо по системата (ЕЖК -една жена ми каза) - на колега в сервиз му бяха казале че изключвайки така ЕГР-то - повишава температурата в горивната камера --> зле е за ДВГ-то ??u_bo, това с по-високата температура, си е един от поредните митове на "майсторите", според мен. Самия факт че EGR-то е изключено в по-голямото време при карането на колата, показва че на двг му е добре да няма EGR, а не да има EGR. При нормална работа на двг, тези температурни пикове си ги има и това е нормалното. Ненормалното е да си намалите съдържанието на кислород в сместа и то нарочно. Е да ще пострада екологията, НО като гледам и на нови коли след 100000 км EGR системата почва да не работи и да се запушва и пак не си изпълнява задълженията и екологията пак страда. По-добре да си я спреш, за да не си пълниш колектора със сажди, вместо да чакаш да се запуши сама.@КИМИКими при мен EGR-то е спряно преди 12000км. Толкова съм изминъл от ремапа досега. Разлика в разхода няма, но ако има е в рамките на грешката на измерването и не може да се каже със сигурност. Цъкни ми на подписа и ще видиш как е харчила преди и след ремап/егр. Имам си катализатор. Не е запушен все още. Това със саждите няма много логика според мен, защото като върнеш изгорелите газове в горивната камера, не можеш да чакаш саждите да доизгорят. Пак ще си ги има и пак ще ти задръстят катализатора, само дето към него ще прибавиш и колекторите. EGR-то намалява единствено азотните окиси, не и нивото на саждите. Когата EGR-то отвори, сместа става по-бедна от нормалното, а когато е затворено, сместа е нормална, а не е богата.При мен, още като взех колата си имаше грешка за EGR, и изглежда клапата е заяла и системата не работи. Не знам от кога е така, но тези налепи, които се виждат на снимката на Оги на входа на колекторите при мен ги няма (или поне не се напипват с пръст), също така стените на колекторите са мръсни, но няма налепи повече от 0,5 - 1mm. Не твърдя, че това се дължи на изключеното EGR, а просто споделям.
Коментар
-
ОК- който иска да си го изолира ЕЖР-а ако е с вакуумно управление- ефекта ще е да е спокоен, че му е чистичко отвътре на всмукателния колектор... :D На студено сутрин при запалване в цялата генерация има конденз- като вкараме с 30% примерно повече серен и азотен окис- какво се получава - сярна и азотна киселина се получава, които пък са враг на ламарината и т.н.Brava 1.2 16V 82 к.с. 2000г.
Коментар
-
То на дизеляка по стените на метала си има достатъчно отлагания, които да го пазят от киселинитеОтделно химическите процеси са достатъчно сложни за да се каже че се получава еди какво си, и то ще има еди какъв си ефект. Кими, не подценявай колектори пълни със сажди. Ефекта ще е доста негативен. И освен това, нали се уточни че EGR не работи при студен двигател, така че все тая дали има егр или не при палене на колата.
Коментар
-
re
И аз да напиша нещо.Когато си купих колата се оказа ,че още в Италия е бил изолиран ЕГР-а.Тогава колата беше на 103 000 км. (по километраж)Сега е на 168 000 км. Повярвайте ми вече две години нищо не се е променило по колата.Освен това вече почти годинасъм с ремап на Фиятката. :D :DFiat Bravo 1.9 JTD
Коментар
-
Tornado написа:Днес изолирах и моята система.Всичко е едно и също както пти JTD с единствената разлика ,че при ТД е по завряно.Имам снимки и по късно ще ги пусна.Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI
Коментар
-
Още малко инфо.http://bravo.forumactif.com/entretie...d-75-t5839.htmFiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
Маркучето мъничкото просто го вадиш от клапана, който е снимал Торнадо, и го затапваш с каквото намериш за добре. Обаче ако изолираш системата по начина , коментиран в темата,няма нужда да правиш това с малкото маркучле. Това ми беше и идеята - без да махам тръбата, и оставяйки системата максимално в оригиналния си изглед, все пак да не работи.При мен нещата в тази тръба, съответно и в целия колектор, и вероятно в клапана, който отваря, бяха трагични откъм мръсотия. Откакто системата е изолирана, съм изминал около 100-120 км, като отзивите ми са (специално за моята кола
)- двигателят работи все по-меко от онзи ден. Сега още с паленето ми се струва че му е доста по-лесно да тегли колата. - пушилката при пълна газ е по-малко- имам малко повече мощност, при едно и също натискане на газта, в сравнение с преди. Това ми направи впечатление тази сутрин, когато с не-голямо натискане на газта, колата се изстреля още от 1300 оборота на 3 предавка, без да видя чернилка в огледалото, както друг път. Преди за такова изстрелване се налагаше доста повече да натисна педала. Разбира се всичко това са някакви косвени наблюдения, може и нещо да си въобразявам и всичко да си е като преди.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар