Прави се на ВАГините с големи турбини по МАП, на ’талянките последно нямаше инфо дали може, сега не съм следил, щото не ме интересува.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Изолиране на EGR-системата - 1.9 JTD 105, и др.
Collapse
Заключена тема
X
X
-
jimi69 написа:Dido_Lyubenov написа:jimi69 написа:Колега , аз пък искам да ти кажа, че колата след затапен ЕГР не само , че стана по тиха ами се подобри динамиката в малките обороти Направо махнах тръбата от ЕГР към колектора и сложих 2 ламарини от ляво и дясно за по сигурно.И искам да ти кажа, че въобще не бих си сменил дебитомера, след, като има варянт да се изключи софтуерно , и по евтино и вечно решение.Не ме питайте как става, знам 100% че става. Всеки който прави РЕМАП трябва да знае как ставаОсновния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Dido_Lyubenov написа:jimi69 написа:Dido_Lyubenov написа:jimi69 написа:Колега , аз пък искам да ти кажа, че колата след затапен ЕГР не само , че стана по тиха ами се подобри динамиката в малките обороти Направо махнах тръбата от ЕГР към колектора и сложих 2 ламарини от ляво и дясно за по сигурно.И искам да ти кажа, че въобще не бих си сменил дебитомера, след, като има варянт да се изключи софтуерно , и по евтино и вечно решение.Не ме питайте как става, знам 100% че става. Всеки който прави РЕМАП трябва да знае как става
Коментар
-
E, не може да си правиш гаргара с ФИАТ ! Въпреки че и на Москвич съм малко фен ... ама той носи. И тухли носи и цемент носи ...Като си махнеш скапания дебитомер, при всички положения колата ще е по-добре, защото ще работи със зададени параметри в ЕКУ, които ще са със сигурност по-близо до реалните, отколкото тези от дефектния дебитомер. Но ако сложиш нов, ще е още по-добре. Това важи и за ламбда сондата при бензинките - със скапана сонда не върви, ама ич биля, като я махнеш литва. Ама като сложиш нова - още по-добре. Само да не си мислиш, че дебитомера може да е единствения виновник за лошата работа на ЕГР-а. Има и други заподозрени.Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Баси от една система за рециклиране на саждите се метнахте на системата за мерене на обема входящ въздух. Общо взето - нямат нищо общо. Всеки, който си маха EGR-а го прави защото е запецнал постоянно отворен и пълни системата постоянно с изгорели газове. Разликите са огромни, а и всеки, включително Emzo ще Ви каже, че едното работи постоянно (дебитомер), а другото работи, когато му укаже контролера, ако електро-вакуумният клапан е изряден и самата "гъба" не е физически спекла. Аз отстраних моят EGR просто защото клапанът не работеше, а самата гъба беше запекла в затворено състояние - т.е. не ми е пълнел пречистеният от филтъра въздух със сажди. В момент в който имам повече време, нерви и пари може да си възстановя системата към заводска такава и да направя надлежни тестове - кога и как е по-добре. За момента не откривам нито подобрение нито влошаване на функциите на двигателя.Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
jenshen73 написа:Баси от една система за рециклиране на саждите се метнахте на системата за мерене на обема входящ въздух. Общо взето - нямат нищо общо..
Коментар
-
Ех ма.. му ! Дадох пример от личен опит, при който проблема беше в дебитомера, и как се отразява затапването на ЕГР в подобни случаи, преди и след смяна в МОЯ случай, на дебитомера. Имат общо, но не е толкова свързано с текущата тема.Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Stefan Hadjov написа:jenshen73 написа:Баси от една система за рециклиране на саждите се метнахте на системата за мерене на обема входящ въздух. Общо взето - нямат нищо общо..Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
Сега гаранция, че ще скочат повечето колеги срещу това което ще кажа, но въпреки всичко ...За най-правилното горене е необходима точна пропорция кислород/въглеводород. Да, дизела гори добре и с голям излишък на кислород - така е ! Но за да има правилно горене, да се образува определена температура в горивната камера и изгорелите газове да излизат от изпускателната система с температура, непозволяваща бързото кондензиране и образуване големи количества киселини, основно азотна и сярана киселина, тази пропорция трябва да е оптимизирана. Сигурно много от Вас си мислят, че ТЕЦ -овете и други съществуващи и вече несъществуващи предприятия, не са задължени от край време да спазват едни такива норми - заблуждавате се ! Работил съм 8 години като огняр на котли с високо налягане, и имам доста понятие относно изискванията за екология, които се налагат. Дори при мдернизирането на цеха, поставиха ламбда сонди на димоходите, за корекция на горивния процес, с цел по-ниски нива на вредните емисии при изгарянето на метан. ЕГР системата прави точно това при дизеловия ДВГ - коригира притока на кислород, спрямо подаваното гориво, с което значиелно се подобрява горивния процес, което води до намаляване на вредните емисии, в това число и саждоотделянето. Саждите, както предполагам повечето знаят - горят. Защо - защото това е въглерод който не е окислен, тоест не е изгорял. Кога се получава - при липса на достатъчно кислород или недостигане на оптималната температура в горивната камера, необходима за пълното изгаряне на въглеводородите - в случая дизеловото гориво. С помоща на датчиците по ДВГ, ЕКУ получава информация за посъпващите гориво и въздух, за натоварването на ДВГ , температурата на ДВГ и на базата на зададени пропорции гориво/въздух за различните режими на работа на ДВГ с помоща на ЕГР клапана коригира притока на свеж въздух към цилиндрите, с цел постигане на пълното изгаряне на горивото. За да се получи това обаче, е необходима и корекция на момента на впръскване (аванса ) за досигане на оптимални параметри на горивния процес и намаляване на голичеството не изгоряло гориво, или преместването на част от горивния процес в изпускателната система. В крайна сметка, ЕГР не е нещо дето просто е уж за екология. Тази система върши много повече работа, но за да работи правилно, трябва ЕКУ да получава вярна информация от датчиците.Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
При активен ЕГР отделянето на сажди е увеличено. Няма как да се намали. А и сам си го написал. Не си самопротиворечи. Реално далаверата от него е намаляването на NO-x. Това май е писано в тази тема. И това е главната идея. Всичко друго са странични ефектиA20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
jenshen73 написа:Stefan Hadjov написа:jenshen73 написа:Баси от една система за рециклиране на саждите се метнахте на системата за мерене на обема входящ въздух. Общо взето - нямат нищо общо..
Коментар
-
Stefan Hadjov написа:Прочети поста след твоя на Dido_Lyubenov и ако го разбереш ще ти стане ясно.Доста добре го е описъл.Аз,родителите ми и техните родители сме раждани в София.Така че доста скъпо ще ти бъде черпенето в най скъпата кръчма.Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар