Най-накрая се наканих днес и затапих ЕГР-то.Половин час се дупих над колата и накрая мисля че се получи.1-то което забелязах е звука на мотора,стана по мек и тих,а преди това беше твърд и се чуваше акто металически звук.2-то нещо за първите 5км изминати което установих е,че на ниски обороти между 1200 и 2000 като дам разко газ е изчезнало притрисането и колебаенето(дали да тръгне или да спре).Това е за сега.За напред ще покаже дали е за добро,или за лошо изолирането на клапана.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Изолиране на EGR-системата - 1.9 JTD 105, и др.
Collapse
Заключена тема
X
X
-
Преди няколко дена ми се наложи принудително да изолирам EGR. Това стана понеже имах свободно време и реших да го разглобя и да видя какво е състоянието му, понеже преди няколко месеца един "майстор" уж го чисти. Беше почти запушен, клапата преди колектора и самия колектор с наслоявания няколко милиметра. Захванах се да чистя, но по невнимание скъсах оста на EGR. Така де, накрая събрах всичко, EGR без карантиите му, една заглушка преди него и една след него, като всмукателния колектор остана пълен с мизерии (притесних се да не попаднат парченца върху клапаните). За няколко дена впечатленията ми са, че може би в ниските обороти е малко по-пъргава, като цяло разлика във вървежа не намирам. Този следобед я закачих на ФЕС - грешка Р0404. Първия ми въпрос е, дали тази грешка може да носи негативни последици? И втория е свързан със загряването, т.к. изгорелите газове се охлаждат преди постъпването си в EGR, като същевременно охл. течност загрява по-бързо. Дали това няма да е проблем на зима, особено при минусови температури?Brava 1.9 JTD 100, 2001
Коментар
-
Същото мога да кажа и за ТД-та.Лично моето,трябва да го държа половин час на ~1300обр,на място,за да се вдигне стрелката на 1/4.Да кажа че термостата ми работи!!!И ако може да променя темата за малко - само едно въпросче имам : за да си сложа буустметър,за "байпаса"на wastgate ли трябва да го вържа с Т-ка.Немога да намеря подобна тема в търсачката,а съм сигурен че преди време гледах такава със снимков материал,как се връзва джунджурийката.Fiat Punto`04 1.2 60hp.
Renault Kangoo 1.9 DTI 80hp.
ex: FIAT Marea Weekend 1.8 16v ELX; FIAT Brava TD100 SX.
Коментар
-
Притесненията ми относно грешката е да ни би да влезе в някакъв авариен режим, но пък не намирам разлика преди/сега. А относно загряването имам големи съмнения. Сега колицата си загрява прилично, поне като сравнявам с бензиновата ми Астра.Все пак приятел ми обеща ос за EGR, така че ще имам резервен вариант - да възстановя оригинала. Противник съм на побългаряванията, ама голяма мизерия се беше събрала, и като знам че пак ще стане същото...Brava 1.9 JTD 100, 2001
Коментар
-
Карай смело и безотговорно.Не си единствения с затапен ЕГР,пък и никой не съм видял да се оплаква да имма проблеми със загряването но автомобила.Аз също съм процес на изпитание и за седмица съм доста доволен.Мен друго ме притеснява,дали ще има разлика в така наречената "двигателна спирачка",защото зимата ще ми е доста необходима.Fiat Punto`04 1.2 60hp.
Renault Kangoo 1.9 DTI 80hp.
ex: FIAT Marea Weekend 1.8 16v ELX; FIAT Brava TD100 SX.
Коментар
-
kal0yanch40 написа:Карай смело и безотговорно.Не си единствения с затапен ЕГР,пък и никой не съм видял да се оплаква да имма проблеми със загряването но автомобила.Аз също съм процес на изпитание и за седмица съм доста доволен.Мен друго ме притеснява,дали ще има разлика в така наречената "двигателна спирачка",защото зимата ще ми е доста необходима.
Коментар
-
kal0yanch40 написа:Карай смело и безотговорно.Не си единствения с затапен ЕГР,пък и никой не съм видял да се оплаква да имма проблеми със загряването но автомобила.Аз също съм процес на изпитание и за седмица съм доста доволен.Мен друго ме притеснява,дали ще има разлика в така наречената "двигателна спирачка",защото зимата ще ми е доста необходима.Brava 1.9 JTD 100, 2001
Коментар
-
zim мизерията в колектора ще си се самопочисти от маслото - сега вече ще остане само то, няма да ги има саждите. Ти само си почисти МАР датчика, намира се отзад на колектора. За мотора не се притеснявай - колко сажди с масло е изгорил до сега...За загряването надали ще има разлика при работещ термостат. Такава система за подгряване на антифриза има и при 270 CDI мотора на Мерцедес, Евро 3 варианта. На такъв съм му изолирал също ЕГР и разлика в загряването не намира собственика.За аварийния режим даже Евро 3 моторите на Фиат не влизат в него при запушен ЕГР, за разлика от други марки - например Мерцедес. Записва се само грешка.Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
ilko-gd написа:zim мизерията в колектора ще си се самопочисти от маслото - сега вече ще остане само то, няма да ги има саждите. Ти само си почисти МАР датчика, намира се отзад на колектора. За мотора не се притеснявай - колко сажди с масло е изгорил до сега...За загряването надали ще има разлика при работещ термостат. Такава система за подгряване на антифриза има и при 270 CDI мотора на Мерцедес, Евро 3 варианта. На такъв съм му изолирал също ЕГР и разлика в загряването не намира собственика.За аварийния режим даже Евро 3 моторите на Фиат не влизат в него при запушен ЕГР, за разлика от други марки - например Мерцедес. Записва се само грешка.Brava 1.9 JTD 100, 2001
Коментар
-
Бях се разпушил зловещо тези дни и си викам : пак пръснах някой маркуч на турбо пътищата.Гледахме нищо не се вижда а колата пуши на змей. ( сутринта и на обяд като я тествахме)Вечерта обаче всичко се нормализира. Извода егр-а прави мизерии.Махнах му захранването и о чудо, колата спря да пуши без значение колко я газя...Баси стана като бензинка Тези дни ще го запуша като хората и ще почистя колекторите.Иначе си пише грешка Р0404 ( ако не се бъркам ) с откачен ЕГР, но си върви без проблеми.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар