Когато е затапен ЕГР-а ЕКУ-то разбира това и започва да подава повече гориво заради увеличеният въздух.
Това не е вярно
Защо мислиш така Аз лично си мисля, че грешиш. Когато се затапи, въздуха става по 2 и съответно горивото се коригира според въздуха.Понеже двигателя започва от ниските обороти да работи с 2 пъти повече въздух и затова се увеличава вървенето в ниските обороти, но не се увеличава като цяло. Защото е променен въздуха само в ниските и малко по нагоре обороти.
И така никой не обясни, как ЕКУ разбира че си сложил ламаринка на клапана. Сигурно си има негърчета-роби и ги праща да гледат к’во стаа Айде някой да ми обясни и ако може и за ТД100, защото все пак темата е "...JTD и други" , нали така А и моя ДВГ е ТД100, и с работещ ЕГР съм по-доволен от него. Намаляха вибрациите и дименето, във вървежа разлика не видях, за разхода ще споделя, когато имам впечатления. Кажете ми къде сгреших, като си оправих ЕГР-а ? Приемете, че за пръв път виждам ДВГ, (както вече се изказа някой ) и ми дайте логично обяснение.
Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
И така никой не обясни, как ЕКУ разбира че си сложил ламаринка на клапана. Сигурно си има негърчета-роби и ги праща да гледат к’во стаа Айде някой да ми обясни и ако може и за ТД100, защото все пак темата е "...JTD и други" , нали така А и моя ДВГ е ТД100, и с работещ ЕГР съм по-доволен от него. Намаляха вибрациите и дименето, във вървежа разлика не видях, за разхода ще споделя, когато имам впечатления. Кажете ми къде сгреших, като си оправих ЕГР-а ? Приемете, че за пръв път виждам ДВГ, (както вече се изказа някой ) и ми дайте логично обяснение.
Аз лично незнам как разбира, но след като сложиш ламаринка веднага ти записва грешка EGR. Предполагам електрическата част засича липсата на движение в механичната част на клапана или липсата на промяна на налягането там - не съм запознат, наистина.
И така никой не обясни, как ЕКУ разбира че си сложил ламаринка на клапана. Сигурно си има негърчета-роби и ги праща да гледат к’во стаа Айде някой да ми обясни и ако може и за ТД100, защото все пак темата е "...JTD и други" , нали така А и моя ДВГ е ТД100, и с работещ ЕГР съм по-доволен от него. Намаляха вибрациите и дименето, във вървежа разлика не видях, за разхода ще споделя, когато имам впечатления. Кажете ми къде сгреших, като си оправих ЕГР-а ? Приемете, че за пръв път виждам ДВГ, (както вече се изказа някой ) и ми дайте логично обяснение.
Аз лично незнам как разбира, но след като сложиш ламаринка веднага ти записва грешка EGR. Предполагам електрическата част засича липсата на движение в механичната част на клапана или липсата на промяна на налягането там - не съм запознат, наистина.
Виж, клапна беше затапен с ламаринка м/у самия клапан и смукателния к-р , имаше и две "тапи" в маркуча за вакуум. Махнах първо тапите, защото не забелязах че има и ламаринка. Клапана си движи, ЕКУ си го оправлява - разлика - кръгла нула. Това се случи миналото лято. Тази пролет реших да го проверя тоя клапан и установявам, че вече не мърда изобщо ( преди като дръпна с ръка шайбата под мембраната се движеше). Поръчах си друг клапан от един колега от форума - втора ръка от Браво ТД100, и тръгнах да го сменям. Това се случи миналата неделя. Свалих моя клапан, видях че има съвсем малко нагар, и се зачудих от къв зор е запецнал и то затворен. Чак тогава ми нправи впечатление че няма дупка към колектора, и като поразбутах от гарнитурата се отдели една месингова ламаринка и нещата се изясниха. Както вече казах само като отпуших вакуум-а разлика нямаше.
Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Когато е затапен ЕГР-а ЕКУ-то разбира това и започва да подава повече гориво заради увеличеният въздух.
Това не е вярно
Защо мислиш така Аз лично си мисля, че грешиш. Когато се затапи, въздуха става по 2 и съответно горивото се коригира според въздуха.Понеже двигателя започва от ниските обороти да работи с 2 пъти повече въздух и затова се увеличава вървенето в ниските обороти, но не се увеличава като цяло. Защото е променен въздуха само в ниските и малко по нагоре обороти.
Колко е времето на отваряне на дюзите с отворен ЕГР и с изолиран такъв?Ако направите едно сравнение ще видите кой крив, кой прав.
Колко е времето на отваряне на дюзите с отворен ЕГР и с изолиран такъв?Ако направите едно сравнение ще видите кой крив, кой прав.
Може и така.А на колегата който се чуди как става отчитането на изгорелите газове....... ще му дам един пример който го давах и преди.Имаш един водомер който отчита само студената вода. Знаеш, че през чешмата може да изтече 10л/м (примерно). Когато водомера отчита 4л/м то следователно топлата вода е 6л/м....................Сметката е от този сорт. При теб е същото, но доколкото знам дебитомера участва само в контрола на ЕГР-а.Като цяло при ЕВРО3 е заложено колко въздух трябва да влиза при всеки един режим, с помощта на ЕГР-а този въздух се определя като количество. Трябва и при останалите да е така, но аз съм си играл само с Е3. Не случайно написах по напред, че ако лъжа еку-то, че въздуха е по малко, егр-а започва да намалява притока на изгорели газове и обратното.
Колега Дидо Любенов - в темите, в които е обсъждан ЕГР в този раздел - много пъти е ставало въпрос как точно ЕКУ разбира, че ЕГР не работи. chaveto го описа с водомер и вода. При определени обороти на двигателя, определено налягане на турбината - ЕКУ очаква да получи от дебитомера стойност в някакви граници, това е една заложена таблица в ЕКУ. Когато има разминаване с тези стойности - ЕКУ решава, че ЕГР не работи, поради по-високото количество пресен въздух, което влиза, в сравнение с очакваното. Това го има описано в сервизното ръководство на Браво/а, в частта за ЕГР. Ако например имаш 3 точки по права линия - A, B, C, и знаеш разстоянието от А до Б, и от Б до Ц - не ти трябва да измерваш от А до Ц, защото го знаеш по косвен начин. Както и в двигатела - ако при 1500 оборота и 20 % газ се очакват 750 мг въздух с ЕГР и 900 без, то дебитомерът ако отчете 890 - изводът за ЕКУ какъв е?
Та в крайна сметка кой крив, кой прав, че има доста твърдения на различна основа, ама общо взето едната страна би трябвала в случая да е права Аз бих заложил за намаляване на разхода
Аз също не само залагам,но и потвърждавам за намаляване на разхода и нещо за което никой не може да повярва.Имам познат във сервиз където се извършват ГТП.Мерил съм стойности на изгорелите газове със и без ЕГР и видиш ли след затаване на ЕГР всички стойности-въглероден окис/двуокис,сажди и т.н са с чувствително по ниски .ЕГР мисля работи на нови коли с найлоните на седалките до около 5-тата година.После или колата за скраб или в България.На теб колега с това ТД100 ти се струва,че по-меко работи това тракало,защото вкарва топъл въздух и при студен двигател това е решаващ фактор.Няма обаче да ти падне разхода,защото изгорялото-не гори,а кислорода е катализатора т.е той поддържа горенето.Ако искаш мога да ти подаря моя ЕГР с гъбката,тръбата,клапана и другите карантии,които отдавна ми стоят в мазето.
EX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ
Съжалявам, че не съм изчел цялата тема назад, но да споделя и моите впечатления.Реших само да запуша тръбичката и маркучето с клечки, за да мога лесно да възстановя системата. Това беше в края на април. Не съм съвсем убеден, но като че ли колата ускорява много по-уверено. Отогава изминах около 3000км. Разходът също ми се струва, че е по-нисък - около 5.3л/100км комбиниран.Във всеки случай никак НЕ е по-зле.А дали има грешка - ами не знам, а и не ме интересува. По таблото нищо не свети.
Lancia Thesis 2.4 20V LPG 2003 г.
Peugeot 3008 1.6 HDI 120 2018 г.
И аз запуших егр-то. Вече няколко месеца ,разхода в града от 7.4 падна на 6.6 дори с клима. За динамиката,струва ми се ,че иска да изкопае асфалта на първа .
Коментар