Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Изолиране на EGR-системата - 1.9 JTD 105, и др.

Collapse
Заключена тема
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Airfan написа:
    Dido_Lyubenov написа:
    Airfan написа:
    По какъв начин повторното изгаряне на изгорелите газове сваля от разхода?
    Както вече писах, щом в алгоритъма на ЕКУ е злаожено че има ЕГР, то се съобразява с него и опредея точния момент на впръскване и точото количество гориво. Като го елиминираш тоя ЕГР физически, а в алгоритъма данните за него останат, ЕКУ прави корекция като за работещ ЕГР и тази корекция прецаква горенето. Като имаш неправилно изгаряне в цилиндъра, неминуемо необходимото гориво за извършване на дадена работа се увеличава. В неделя си оправих ЕГР системата, и с чиста съвест заявявам, че сега колата ми почти не пуши. Появява се съвсем леко димене само при много рязко подаване на газ. Това означава че има правилно изгаряне в цилиндрите. Повече дим означава неправилно изгаряне и изхвърляне на недоизгоряло гориво - ха сега си направете сметка, е ли възможно като си прецакаш горивния процес, да си смъкнеш разхода на гориво А ЕГР е създаден основно за намалявае на вредните емисии и най вече азотният окис в отработените газове. Използвайки част от изгореите газове повторно, се възползваме и от енергията отделена от не добре изгорелите съставки в тях.
    Значи, след затапване колата определено не пуши и това мога да го демонстрирам на всеки желаещ на живо. Разликата е единствено при рязко подаване на много газ - тогава е съвсем леко завишено продимяването, което дори и с ЕГР е видимо с просто око.
    Моята кола никога не е пушила. С работещ ЕГР съм. Есента ходихме с един колега на сватба в Балчик. 500 км. настъпвах колата както трябва. Колегата с голфа се учуди как дори един път не изпуши.След 42 000 км каране на колата (+ ??? от предишния собственик) се наложи смяна гарнитура на главата. С любопитство исках да видя всмукателния колектор. Нищо друго освен много тънък филм масло не видях. Тези бъркочи, които са снимани ги нямаше.
    04/2000 Fiat Brava 1.9 JTD 105+

    Коментар


      emzo написа:
      Жорка, пушиш макар и леко, щото имаш повече гориво.Върни я в заводско състояние и съм сигурен, че няма да пушиш.
      Много добре знам какво имам предвид. Когато казвам "пуши", нямам предвид да избълва облак черен дим. Можете да опитате на вашите автомобили от празен ход рязко да изфорсирате с пълна газ и ако съвсем лекичко не пусне сивичко значи имате проблем с колата. Това важи и за Стило 115 коня.Това го направете на място или накарайте някой да изфорсира, а вие вижте, защото в движение това "изпушване" не се вижда, тъй като се разнася моментално от въздуха.Припомнете си колегата Хаджов и обясненията му как работи дизелът, как обогатява и защо е ненормално да не изпушите съвсем леко. Ама наистина съвсем леко!

      Коментар


        Лично аз си мисля, че когато се затапва ЕГР-а се увеличава количеството на горивото. Точно заради това и се усеща в ниските обороти повече сила.Усеща се само в ниските защото на ниските е около 300мг След затапване става около 600мг въздуха.Сигурен съм на 100% че ЕКУ-то увеличава горивото. Понеже съм сложил потенциометър последователно на дебитомера и съм забелязал, че когато намаля показанията от дебитомера и двигателя започва да пуши по малко. Това означава, че подава по малко гориво.Като цяло затапването на ЕГР-а би завишило разхода само ако се кара на по ниски обороти.Някъде по напред се питаше как съм спрял картерните газове. Спрял съм ги като съм си почистил капака на клапаните (сепаратора) преди да го почистя направо капеше масло от маркучите. Също така трябва да се ползват и по качествени масла. След като се намали и пушенето от ауспуха и смукателният колектор е чист.Също така както каза и колегата Emzo махате маркуча някъде под калника и няма масло, ще останат само сажди

        Коментар


          Някой ще ми отговори ли какво не ми е наред? Разходът ми е по-нисък и колата ми не пуши на място. В предния пост съм излъгал, съжалявам. Разходът ми в момента е по-голям - 6.6 е.

          Коментар


            За разхода не можеш да си сигурен, защото клапана не ти е бил изправен........ щом си го затапил.А аз също се опитвам от известно време да се преборя с това, че е съвсем нормално когато един автомобил е изправен да не пуши.

            Коментар


              chaveto написа:
              Лично аз си мисля, че когато се затапва ЕГР-а се увеличава количеството на горивото. Точно заради това и се усеща в ниските обороти повече сила.Усеща се само в ниските защото на ниските е около 300мг След затапване става около 600мг въздуха.Сигурен съм на 100% че ЕКУ-то увеличава горивото. Понеже съм сложил потенциометър последователно на дебитомера и съм забелязал, че когато намаля показанията от дебитомера и двигателя започва да пуши по малко. Това означава, че подава по малко гориво.Като цяло затапването на ЕГР-а би завишило разхода само ако се кара на по ниски обороти.Някъде по напред се питаше как съм спрял картерните газове. Спрял съм ги като съм си почистил капака на клапаните (сепаратора) преди да го почистя направо капеше масло от маркучите. Също така трябва да се ползват и по качествени масла. След като се намали и пушенето от ауспуха и смукателният колектор е чист.Също така както каза и колегата Emzo махате маркуча някъде под калника и няма масло, ще останат само сажди
              Колега, количеството гориво, което се пръска се определя от десния ти крак! След което ако има нужда, то се поорязва млако от някой от лимитърите. Когато намалиш стойностите на МАФ-а си с потенциометъра ти лъжеш ЕКУ-то, то прочита занижените стойности и ти урязва горивото по тези стойности на въздуха, които е отчело. Но в действителност въздуха е много повече и колата непуши заради завишения АФР. Погледни моля те някой път, като си правиш тези експерименти, когато намалиш показанията на МАФ-а, как се отразява това на стойностите на ЕГР-а?
              FIAT BRAVO JTD105 - Турбо IHI RHF5 VL18, JTD115 инжектори, генерация на 60мм, къстъм ремап, ХГТ маховик и съединител, маслен радиатор.

              Коментар


                Аз мисля, че казах същото. А ЕГР-а се опитва да компенсира, но идва един момент когато няма на къде.На ниските обороти стои около 60% отворен и като почна да намалявам количеството на въздуха той започва да затваря и обратното. Като цяло той се опитва винаги да нагласи въздуха който иска ЕКУ-то. Ако въздуха е повече се замества с изгорели газове.Точно затова имам идея ЕГР-а да се сложи като байпас на дебитомера. Всичко ще си е както трябва, но вместо изгорели газове ще има чист въздух на тяхно място. На този етап обаче нямам време да се занимавам с това.

                Коментар


                  chaveto написа:
                  Аз мисля, че казах същото. А ЕГР-а се опитва да компенсира, но идва един момент когато няма на къде.На ниските обороти стои около 60% отворен и като почна да намалявам количеството на въздуха той започва да затваря и обратното. Като цяло той се опитва винаги да нагласи въздуха който иска ЕКУ-то. Ако въздуха е повече се замества с изгорели газове.Точно затова имам идея ЕГР-а да се сложи като байпас на дебитомера. Всичко ще си е както трябва, но вместо изгорели газове ще има чист въздух на тяхно място. На този етап обаче нямам време да се занимавам с това.
                  А каква точно ще е разликата между това което предлагаш и да премахнеш ЕГР-а ? И при двата начина спираш подаването на изгорелите газове и вдигаш АФР-а.
                  FIAT BRAVO JTD105 - Турбо IHI RHF5 VL18, JTD115 инжектори, генерация на 60мм, къстъм ремап, ХГТ маховик и съединител, маслен радиатор.

                  Коментар


                    chaveto написа:
                    Аз мисля, че казах същото. А ЕГР-а се опитва да компенсира, но идва един момент когато няма на къде.На ниските обороти стои около 60% отворен и като почна да намалявам количеството на въздуха той започва да затваря и обратното. Като цяло той се опитва винаги да нагласи въздуха който иска ЕКУ-то. Ако въздуха е повече се замества с изгорели газове.Точно затова имам идея ЕГР-а да се сложи като байпас на дебитомера. Всичко ще си е както трябва, но вместо изгорели газове ще има чист въздух на тяхно място. На този етап обаче нямам време да се занимавам с това.
                    Извинявай обаче ми се струва че това е мисия невъзможна. Дебитомера е преди турбината, и ако включиш входа на ЕГР преди дебитомера ... сещаш се. От друга страна ще вкараш чист въздух вместо отработени газове- вдигаш съдържанието на кислород и получаваш бедна горивна смес. Ще трябва да промениш алгоритъма на ЕКУ. По-добре направи като колегата emzo , изключи го софтуерно, и ЕКУ ще съобразява горивото само с постъпилия през дебитомера въздух. Но по този начин ще намалиш саждите при изключен ЕГР, но някои други вредни емисии ще са повече отколкото с работещ ЕГР. Доколкото разбирам от изказванията ти, с теб сме на едно мнение относно мизерийте които излизат от ауспуха.
                    Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                    Коментар


                      В другия случай има записана грешка EGR и компютъра отново знае, че е неизправен и компенсира липсата му.

                      Коментар


                        Airfan написа:
                        В другия случай има записана грешка EGR и компютъра отново знае, че е неизправен и компенсира липсата му.
                        И по к’во аджеба ше разбере, като му сложиш ламаринка ?
                        Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                        Коментар


                          Dido_Lyubenov написа:
                          Извинявай обаче ми се струва че това е мисия невъзможна. Дебитомера е преди турбината, и ако включиш входа на ЕГР преди дебитомера ... сещаш се. От друга страна ще вкараш чист въздух вместо отработени газове- вдигаш съдържанието на кислород и получаваш бедна горивна смес. Ще трябва да промениш алгоритъма на ЕКУ. По-добре направи като колегата emzo , изключи го софтуерно, и ЕКУ ще съобразява горивото само с постъпилия през дебитомера въздух. Но по този начин ще намалиш саждите при изключен ЕГР, но някои други вредни емисии ще са повече отколкото с работещ ЕГР. Доколкото разбирам от изказванията ти, с теб сме на едно мнение относно мизерийте които излизат от ауспуха.
                          Колега единственият начин, за да се контролира количеството на кислород при ниски обороти е чрез ЕГР-а! Разликата в изключването му софтуерно и хардуерно е в това, че не се записва грешка в компютъра! Никакъв алгоритъм не се променя. Повечето хора търсят точно това обедняване на сместа в ниските, защото дизела си работи добре при бедна смес и изгаря по хубаво = намаляване на разхода при каране на ниски обороти. Саждите със сигурност ще намалеят, но ще се увеличат едни други вредни емисии, които нямат нищо общо със саждите. Аз ще ти кажа че моята кола дори и с изключен ЕГР и премахнат катализатор пак ще отчете по-малки вредни емисии от 50% от колите в БГ, за което пък плащам 180 лева данък! А за колегата който иска да си прави байпас - човек страшно си изобретателен, чел съм много твои постове, които са били много полезни за много хора! Но в случая пренебрегваш една много голяма екстра в твоята кола, това е нейния компютър.
                          FIAT BRAVO JTD105 - Турбо IHI RHF5 VL18, JTD115 инжектори, генерация на 60мм, къстъм ремап, ХГТ маховик и съединител, маслен радиатор.

                          Коментар


                            Dido_Lyubenov написа:
                            Airfan написа:
                            В другия случай има записана грешка EGR и компютъра отново знае, че е неизправен и компенсира липсата му.
                            И по к’во аджеба ше разбере, като му сложиш ламаринка ?
                            Колега, щом неможеш да си отговориш на този въпрос, как въобще правиш констатациите по-нагоре в темата?
                            FIAT BRAVO JTD105 - Турбо IHI RHF5 VL18, JTD115 инжектори, генерация на 60мм, къстъм ремап, ХГТ маховик и съединител, маслен радиатор.

                            Коментар


                              mitaka_neikov написа:
                              Dido_Lyubenov написа:
                              Извинявай обаче ми се струва че това е мисия невъзможна. Дебитомера е преди турбината, и ако включиш входа на ЕГР преди дебитомера ... сещаш се. От друга страна ще вкараш чист въздух вместо отработени газове- вдигаш съдържанието на кислород и получаваш бедна горивна смес. Ще трябва да промениш алгоритъма на ЕКУ. По-добре направи като колегата emzo , изключи го софтуерно, и ЕКУ ще съобразява горивото само с постъпилия през дебитомера въздух. Но по този начин ще намалиш саждите при изключен ЕГР, но някои други вредни емисии ще са повече отколкото с работещ ЕГР. Доколкото разбирам от изказванията ти, с теб сме на едно мнение относно мизерийте които излизат от ауспуха.
                              Колега единственият начин, за да се контролира количеството на кислород при ниски обороти е чрез ЕГР-а! Разликата в изключването му софтуерно и хардуерно е в това, че не се записва грешка в компютъра! Никакъв алгоритъм не се променя. Повечето хора търсят точно това обедняване на сместа в ниските, защото дизела си работи добре при бедна смес и изгаря по хубаво = намаляване на разхода при каране на ниски обороти. Саждите със сигурност ще намалеят, но ще се увеличат едни други вредни емисии, които нямат нищо общо със саждите. Аз ще ти кажа че моята кола дори и с изключен ЕГР и премахнат катализатор пак ще отчете по-малки вредни емисии от 50% от колите в БГ, за което пък плащам 180 лева данък! А за колегата който иска да си прави байпас - човек страшно си изобретателен, чел съм много твои постове, които са били много полезни за много хора! Но в случая пренебрегваш една много голяма екстра в твоята кола, това е нейния компютър.
                              Съгласен с теб, но като казвам софтуерно изключване, имам предвид и промяна в алгоритъма. Иначе си е равносилно на ламаринката.
                              Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                              Коментар


                                Dido_Lyubenov написа:
                                Съгласен с теб, но като казвам софтуерно изключване, имам предвид и промяна в алгоритъма. Иначе си е равносилно на ламаринката.
                                Промяна на кой алгоритъм? Питай колегата емзо например, сменял ли е този алгоритъм за който ти говотиш. Аз си мисля че и ти точно незнаеш за какъв алгоритъм говориш, но ще го видим това по-нататък. Неискам да се заяждам, просто ти направи едни констатации по- нагоре в темата за ЕГР-а, които много хора ще прочетат и може да ги приемат за вярни, а според мен не са.
                                FIAT BRAVO JTD105 - Турбо IHI RHF5 VL18, JTD115 инжектори, генерация на 60мм, къстъм ремап, ХГТ маховик и съединител, маслен радиатор.

                                Коментар

                                Working...
                                X