Провокиран от тази тема :http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=26645 реших да тествам моят дебитомер и да запиша данните които ми отчети мултицета за да мога да ги сравня със данните на друг желаещ колега ,който иска да пробва да ги измери ! Става въпрос за двигател 1.9 ТD100 Какво направих : 1.Преместих акумулатора за да може да се бръкне под него-там е дебитомера при този мотор ! Акумулатора е вързан за да можем да дадем на контакт и после и да запалим колата !2.Издърпах маншона на буксата на дебитомера назад за да се видят кабелите ! На буксата има четири кабела :черен(-):жълт (на контакт показва 0,3V) ( като запалим колата 12,99V):жълто и червено (на контакт показва 12,ХХ V колкото ви е акумолатора ):зелено и синьо ( който показва само когато е запалена колата 7,79V и като дам газ на колата до 4000 об. се променя до 7,80V )Сензора за температурата на въздуха който се намира преди дебитомера ми показа 1,70 омаНе гарантирам ,че стойностите са точни и дали дебитомера ми работи коректно ! Просто пробвах дали може да се замери и какво ще покаже уреда !Ако има някои мераклия със същия двигател 1.9 TD100 може да пробва да мери и после да сравняваме данните !
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Диагностика ма МAF-sensora/дебитомера/ на 1.9 TD100
Collapse
X
-
Re: Диагностика ма МAF-sensora/дебитомера/ на 1.9 TD100
rsof написа:Провокиран от тази тема :http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=26645 реших да тествам моят дебитомер и да запиша данните които ми отчети мултицета за да мога да ги сравня със данните на друг желаещ колега ,който иска да пробва да ги измери ! Става въпрос за двигател 1.9 ТD100 Какво направих : 1.Преместих акумулатора за да може да се бръкне под него-там е дебитомера при този мотор ! Акумулатора е вързан за да можем да дадем на контакт и после и да запалим колата !2.Издърпах маншона на буксата на дебитомера назад за да се видят кабелите ! На буксата има четири кабела :черен(-):жълт (на контакт показва 0,3V) ( като запалим колата 12,99V):жълто и червено (на контакт показва 12,ХХ V колкото ви е акумолатора ):зелено и синьо ( който показва само когато е запалена колата 7,79V и като дам газ на колата до 4000 об. се променя до 7,80V )Сензора за температурата на въздуха който се намира преди дебитомера ми показа 1,70 омаНе гарантирам ,че стойностите са точни и дали дебитомера ми работи коректно ! Просто пробвах дали може да се замери и какво ще покаже уреда !Ако има някои мераклия със същия двигател 1.9 TD100 може да пробва да мери и после да сравняваме данните !
-
Ще замеря отново и ще пиша !По принцип преди време имах записана грешка на дебитомера и ми предлагаха да го сменя но го оставих същия понеже колата си върви добре и с него !П.п. Под сигналния проводник имаш предвид същия този зелено синия кабел ?Fiat Marea / 1.9 TD 100 / Weekend
Škoda Fabia / 1.9 TDI /
Коментар
-
rsof написа:Новото замерване показа:На контакт ------------- 6.57 V.Работа на празен ход ---- 7.69 V.На 4000 об. ------------- 7.74 V.
Коментар
-
rsof написа:Всичко друго ми е ясно само това немога да го разбера , какво искаш да кажеш ?Stefan Hadjov написа:предварението на шприца във функция от натоварването
Коментар
-
Ето как е при мен, на Мареа ТД100. 1. Първия черен пин е нула. ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 2. Втори жълт пин, kaтo (+) -сът на уреда е на него, а другия към маса - +0.3V. на контакт. При запален мотор съответно- 0.00V. При (-) -сът на уреда на пин 2, а другата щека на уреда към (+) на акумулатора, ми отчете +14.0V до +14.25V.на празен ход и на обороти. Може би стабилизирано!?!------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ 3. Tрети пин -жълто и червено е със захранващо напрежение равно на акумулаторното.------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ 4. На четвъртия пин -син-зелен кабел, на контакт има от +0.16 до +0.18V. На загрял мотор и празен ход +1.85 до +1.87V. На 2000об/мин. - +2.70V. На 3000об/мин. съответно +3.30V. И на 4000 об/мин. - +4.02V до +4.5V на 4500 оборота.------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ Явно 4-ти пин е даващ информация на ECU- то и ще помоля по опитните за коментар дали са нормални стойностите, които ми отчете! Интересното при тоя модел е втория пин (жълтия кабел) който съблюдавайки темата на колегата Hadjov, би отговарял на 4-ти пин при JTD мотора. Тук обаче няма стабилизирано напрежение +5v., а 0.00 както го описах по горе или +14V. при (+) от акумулатора и минуса на уреда на пин 2 в случая. Сега пак ще помоля за коментар, дали и това е нормално. Всички стойности на напреженията (при контакт), са свалени при 12.5V. напрежение на акумулатора и с китайски мултицет, но калибриран с точност до +/- 0.05V. Ще предложа на модераторите да направят и тая тема важна тъй като тя касае МАФ сензора на ТД100 като подобната тема на колегата Хadjov за JTD мотор. Нека и други колеги да споделят как е при тях, с тоя не евтин датчик за дебит, та да ни е ясно дали да го сменяме или не.Fiat Marea TD100
Коментар
-
4. На четвъртия пин -син-зелен кабел, на контакт има от +0.16 до +0.18V. На загрял мотор и празен ход +1.85 до +1.87V. На 2000об/мин. - +2.70V. На 3000об/мин. съответно +3.30V. И на 4000 об/мин. - +4.02V до +4.5V на 4500 оборота.Fiat Marea / 1.9 TD 100 / Weekend
Škoda Fabia / 1.9 TDI /
Коментар
-
iuly_vn написа:Ето как е при мен, на Мареа ТД100. 1. Първия черен пин е нула. ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 2. Втори жълт пин, kaтo (+) -сът на уреда е на него, а другия към маса - +0.3V. на контакт. При запален мотор съответно- 0.00V. При (-) -сът на уреда на пин 2, а другата щека на уреда към (+) на акумулатора, ми отчете +14.0V до +14.25V.на празен ход и на обороти. Може би стабилизирано!?!------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ 3. Tрети пин -жълто и червено е със захранващо напрежение равно на акумулаторното.------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ 4. На четвъртия пин -син-зелен кабел, на контакт има от +0.16 до +0.18V. На загрял мотор и празен ход +1.85 до +1.87V. На 2000об/мин. - +2.70V. На 3000об/мин. съответно +3.30V. И на 4000 об/мин. - +4.02V до +4.5V на 4500 оборота.------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ Явно 4-ти пин е даващ информация на ECU- то и ще помоля по опитните за коментар дали са нормални стойностите, които ми отчете! Интересното при тоя модел е втория пин (жълтия кабел) който съблюдавайки темата на колегата Hadjov, би отговарял на 4-ти пин при JTD мотора. Тук обаче няма стабилизирано напрежение +5v., а 0.00 както го описах по горе или +14V. при (+) от акумулатора и минуса на уреда на пин 2 в случая. Сега пак ще помоля за коментар, дали и това е нормално. Всички стойности на напреженията (при контакт), са свалени при 12.5V. напрежение на акумулатора и с китайски мултицет, но калибриран с точност до +/- 0.05V. Ще предложа на модераторите да направят и тая тема важна тъй като тя касае МАФ сензора на ТД100 като подобната тема на колегата Хadjov за JTD мотор. Нека и други колеги да споделят как е при тях, с тоя не евтин датчик за дебит, та да ни е ясно дали да го сменяме или не.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар