Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Диагностика ма МAF-sensora/дебитомера/ на 1.9 TD100

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Диагностика ма МAF-sensora/дебитомера/ на 1.9 TD100

    Провокиран от тази тема :http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=26645 реших да тествам моят дебитомер и да запиша данните които ми отчети мултицета за да мога да ги сравня със данните на друг желаещ колега ,който иска да пробва да ги измери ! Става въпрос за двигател 1.9 ТD100 Какво направих : 1.Преместих акумулатора за да може да се бръкне под него-там е дебитомера при този мотор ! Акумулатора е вързан за да можем да дадем на контакт и после и да запалим колата !2.Издърпах маншона на буксата на дебитомера назад за да се видят кабелите ! На буксата има четири кабела :черен(-):жълт (на контакт показва 0,3V) ( като запалим колата 12,99V):жълто и червено (на контакт показва 12,ХХ V колкото ви е акумолатора ):зелено и синьо ( който показва само когато е запалена колата 7,79V и като дам газ на колата до 4000 об. се променя до 7,80V )Сензора за температурата на въздуха който се намира преди дебитомера ми показа 1,70 омаНе гарантирам ,че стойностите са точни и дали дебитомера ми работи коректно ! Просто пробвах дали може да се замери и какво ще покаже уреда !Ако има някои мераклия със същия двигател 1.9 TD100 може да пробва да мери и после да сравняваме данните !
    Fiat Marea / 1.9 TD 100 / Weekend
    Škoda Fabia / 1.9 TDI /

    #2
    Re: Диагностика ма МAF-sensora/дебитомера/ на 1.9 TD100

    rsof написа:
    Провокиран от тази тема :http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=26645 реших да тествам моят дебитомер и да запиша данните които ми отчети мултицета за да мога да ги сравня със данните на друг желаещ колега ,който иска да пробва да ги измери ! Става въпрос за двигател 1.9 ТD100 Какво направих : 1.Преместих акумулатора за да може да се бръкне под него-там е дебитомера при този мотор ! Акумулатора е вързан за да можем да дадем на контакт и после и да запалим колата !2.Издърпах маншона на буксата на дебитомера назад за да се видят кабелите ! На буксата има четири кабела :черен(-):жълт (на контакт показва 0,3V) ( като запалим колата 12,99V):жълто и червено (на контакт показва 12,ХХ V колкото ви е акумолатора ):зелено и синьо ( който показва само когато е запалена колата 7,79V и като дам газ на колата до 4000 об. се променя до 7,80V )Сензора за температурата на въздуха който се намира преди дебитомера ми показа 1,70 омаНе гарантирам ,че стойностите са точни и дали дебитомера ми работи коректно ! Просто пробвах дали може да се замери и какво ще покаже уреда !Ако има някои мераклия със същия двигател 1.9 TD100 може да пробва да мери и после да сравняваме данните !
    Колега,да не би на четвъртия/зелено-син/ проводник да имаш 1,79 В,а не 7,79 В както е в поста ти.Ако наистина е така,просто си смени дебитомера.Ако на сигналния проводник нямаш промяна на стойноста която отчиташ при натоварване на двигателя,то нямаш дебитомер. Освен това на температурния датчик трябва да имаш не 1,7 Ома,а поне 1,7 КОм.Абе, я си смени измерителния уред,да не би нещо да те заблуждава.

    Коментар


      #3
      Ще замеря отново и ще пиша !По принцип преди време имах записана грешка на дебитомера и ми предлагаха да го сменя но го оставих същия понеже колата си върви добре и с него !П.п. Под сигналния проводник имаш предвид същия този зелено синия кабел ?
      Fiat Marea / 1.9 TD 100 / Weekend
      Škoda Fabia / 1.9 TDI /

      Коментар


        #4
        Новото замерване показа:На контакт ------------- 6.57 V.Работа на празен ход ---- 7.69 V.На 4000 об. ------------- 7.74 V.
        Fiat Marea / 1.9 TD 100 / Weekend
        Škoda Fabia / 1.9 TDI /

        Коментар


          #5
          rsof написа:
          Новото замерване показа:На контакт ------------- 6.57 V.Работа на празен ход ---- 7.69 V.На 4000 об. ------------- 7.74 V.
          Ако това наистина е верно и ако уреда с който измерваш не е с голяма инертност в отчитането на реалните стойности/най добре е да се следи с осцилоскоп/то дебитомера ти вероятно е за смяна.При този двигател дебитомера няма такава функция както при двигателите ЖТД и излизането му от строя не указва такава голяма разлика в поведението на колата.Той в някаква степен влияе на ЕЖР-системата и в някаква степен на предварението на шприца във функция от натоварването,а не от оборотите на двигателя.Докъто при ЖТД направо е решаваш за дозирането на горивото.

          Коментар


            #6
            Всичко друго ми е ясно само това немога да го разбера , какво искаш да кажеш ?
            Stefan Hadjov написа:
            предварението на шприца във функция от натоварването
            Fiat Marea / 1.9 TD 100 / Weekend
            Škoda Fabia / 1.9 TDI /

            Коментар


              #7
              rsof написа:
              Всичко друго ми е ясно само това немога да го разбера , какво искаш да кажеш ?
              Stefan Hadjov написа:
              предварението на шприца във функция от натоварването
              Вкарваш ме в теоретични обяснения.Накратко:когато караш на 1000 об. на двигателя и натиснеш педала на газта до край-товара е много голям.Малко натиснат-малък товар.Когато си на 4000 об.на двигателя,при малко съпротивление/по нанадолнище и попътен вятър/ се налага да караш с малко натиснат педал на газта-сравнително малък товар.Когато караш на 4000 об. с натиснат педал до край по нанагорнище-голям товар.Във всички различни гореописани случай турбината набива различно количество въздух.И това се отчита от дебитомера.От тук следва един много важен извод който много често се пропуска от авто-феновете.Разхода в много малка степен зависи от оборотите на двигателя и в много голяма степен зависи от товара/степента на натискане на газта/.Предполагам,че съм го обяснил рабираемо. П.С.За това трябва стремежа е да се кара с колкото може по-малко натиснат педал на газта без много-много да се съобразяваме с оборотите на двигателя.Отклонихме се от темата.

              Коментар


                #8
                Мерси много ! Разбрах всичко . Все пак ако има желаещи да си премерят дебитомерите ще е добре да разбирем и стойностите на работещ дебитомер!
                Fiat Marea / 1.9 TD 100 / Weekend
                Škoda Fabia / 1.9 TDI /

                Коментар


                  #9
                  Ето как е при мен, на Мареа ТД100. 1. Първия черен пин е нула. ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 2. Втори жълт пин, kaтo (+) -сът на уреда е на него, а другия към маса - +0.3V. на контакт. При запален мотор съответно- 0.00V. При (-) -сът на уреда на пин 2, а другата щека на уреда към (+) на акумулатора, ми отчете +14.0V до +14.25V.на празен ход и на обороти. Може би стабилизирано!?!------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ 3. Tрети пин -жълто и червено е със захранващо напрежение равно на акумулаторното.------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ 4. На четвъртия пин -син-зелен кабел, на контакт има от +0.16 до +0.18V. На загрял мотор и празен ход +1.85 до +1.87V. На 2000об/мин. - +2.70V. На 3000об/мин. съответно +3.30V. И на 4000 об/мин. - +4.02V до +4.5V на 4500 оборота.------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ Явно 4-ти пин е даващ информация на ECU- то и ще помоля по опитните за коментар дали са нормални стойностите, които ми отчете! Интересното при тоя модел е втория пин (жълтия кабел) който съблюдавайки темата на колегата Hadjov, би отговарял на 4-ти пин при JTD мотора. Тук обаче няма стабилизирано напрежение +5v., а 0.00 както го описах по горе или +14V. при (+) от акумулатора и минуса на уреда на пин 2 в случая. Сега пак ще помоля за коментар, дали и това е нормално. Всички стойности на напреженията (при контакт), са свалени при 12.5V. напрежение на акумулатора и с китайски мултицет, но калибриран с точност до +/- 0.05V. Ще предложа на модераторите да направят и тая тема важна тъй като тя касае МАФ сензора на ТД100 като подобната тема на колегата Хadjov за JTD мотор. Нека и други колеги да споделят как е при тях, с тоя не евтин датчик за дебит, та да ни е ясно дали да го сменяме или не.
                  Fiat Marea TD100

                  Коментар


                    #10
                    4. На четвъртия пин -син-зелен кабел, на контакт има от +0.16 до +0.18V. На загрял мотор и празен ход +1.85 до +1.87V. На 2000об/мин. - +2.70V. На 3000об/мин. съответно +3.30V. И на 4000 об/мин. - +4.02V до +4.5V на 4500 оборота.
                    След смяна на моя дебитомер с чисто нов , затвърждавам написаното !
                    Fiat Marea / 1.9 TD 100 / Weekend
                    Škoda Fabia / 1.9 TDI /

                    Коментар


                      #11
                      И при новия ли са такива напреженията, колега? А и какво измери на втория пин със жълтия кабел. Че за там ми е интересно дали е нормално?
                      Fiat Marea TD100

                      Коментар


                        #12
                        Всичко съм написал в началото на темата ! Без разлика са показателите с разлика само на четвъртия пин (синьо-зелен кабел) който отчита (+4,5V) при работещ дебитомер !
                        Fiat Marea / 1.9 TD 100 / Weekend
                        Škoda Fabia / 1.9 TDI /

                        Коментар


                          #13
                          След като се разбра от диагностиката ,че имам грешка от дебитомера скоро и аз ще меря тези стойности.
                          Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                          Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                          Коментар


                            #14
                            iuly_vn написа:
                            Ето как е при мен, на Мареа ТД100. 1. Първия черен пин е нула. ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 2. Втори жълт пин, kaтo (+) -сът на уреда е на него, а другия към маса - +0.3V. на контакт. При запален мотор съответно- 0.00V. При (-) -сът на уреда на пин 2, а другата щека на уреда към (+) на акумулатора, ми отчете +14.0V до +14.25V.на празен ход и на обороти. Може би стабилизирано!?!------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ 3. Tрети пин -жълто и червено е със захранващо напрежение равно на акумулаторното.------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ 4. На четвъртия пин -син-зелен кабел, на контакт има от +0.16 до +0.18V. На загрял мотор и празен ход +1.85 до +1.87V. На 2000об/мин. - +2.70V. На 3000об/мин. съответно +3.30V. И на 4000 об/мин. - +4.02V до +4.5V на 4500 оборота.------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ Явно 4-ти пин е даващ информация на ECU- то и ще помоля по опитните за коментар дали са нормални стойностите, които ми отчете! Интересното при тоя модел е втория пин (жълтия кабел) който съблюдавайки темата на колегата Hadjov, би отговарял на 4-ти пин при JTD мотора. Тук обаче няма стабилизирано напрежение +5v., а 0.00 както го описах по горе или +14V. при (+) от акумулатора и минуса на уреда на пин 2 в случая. Сега пак ще помоля за коментар, дали и това е нормално. Всички стойности на напреженията (при контакт), са свалени при 12.5V. напрежение на акумулатора и с китайски мултицет, но калибриран с точност до +/- 0.05V. Ще предложа на модераторите да направят и тая тема важна тъй като тя касае МАФ сензора на ТД100 като подобната тема на колегата Хadjov за JTD мотор. Нека и други колеги да споделят как е при тях, с тоя не евтин датчик за дебит, та да ни е ясно дали да го сменяме или не.
                            Колега,много късно попаднах на тази тема.Наистина това са стойностите при измерване дебитмера на ТД 100.Няма 5 В стабилизирано напрежение,защото в дебитомера няма датчик за температурата на засмукания въздух както е в ЖТД.От 4-ти пин излиза сигналната стойност от дебитомера и отива на 22 пин на куплунга на контролера.

                            Коментар


                              #15
                              Досетих се тогава. Датчика за темп на въздуха е отделен. На Виза-та го гледах оня ден и работи.
                              Fiat Marea TD100

                              Коментар

                              Working...
                              X