Привет на всички! Направо на проблема. След обезвъздушаване колата известно време работи както трябва. Парното духа топло. Термостата отваря(двете тръби на охладителния радиатор са топли) след извеснно време перката се включва , охлажда си и спира. Стрелката за температурата на таблото си стой в средата. След известно време (около 10 мин. след като перката на радиатора веднъж се е включила и изключила) изведнъж температурата се качва рязко почти до червеното на индикатора и водата завира и я изхвърля през капачката, след като я угася и поизтине отвивам капачката на разширителя и тя леко изсъсква, явно държи налягане(тоест капачката работи). В сервиз направих тест за изгорели газове в охладителната система, няма такива. Изключих турбото да неби то да вкарва от някъде въздух, цъ! Проверих водната помпа , ОК е. Продукък всички тръби и термостата, няма запушвания. Симптома точно преди да прегрее е че парното спира да духа топло, а след ката я угася и поизтине, като отвия пробката за обезвъздушаване на охладителния радиатор от там излиза доста въздух при положение че преди това е била обезвъздушена като по учебник. Наистина направо луднах с тая кола, жена ми кара детето на градина с нея и трябва срочно да и надвия, щото идва зима и ... По всичко личи да е глава или гарнитура на главата, ама като няма изгорели газове в охладителната система. Пък да и цепна кратуната и да се окаже че при нея всичко е наред, много не ми се ще. МОЛЯ НАКОЙ ДА ДАДЕ АКЪЛ, че моя вече тая кола ми го пийна!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Brava 1.9 TD100 - Прегрява (Проблема е РЕШЕН)
Collapse
X
-
u_bo
щом НЯМА изгорели газове, не виждам как може да е друго освен водна помпа.проблема ти го прави след като загреее и поработи, нали?верочтно като загрее помпата и спира да върти.ключовия момент е студеното духане от парното,има само две вероятности (при липса на изг. газове)1. термостат - или друго запушване в охладителната система --> решение няква яка добавка за промиване на системата и я оставяш да поработи ПОВЕЧЕ от предписаното - май esper имаше тема по въпроса2. водна помпа = липса на циркулация
Коментар
-
specialista написа:Тази провека е мисия невъзможна за този модел или изключително трудна с оглед на това какъв е термостата.
Коментар
-
Дано да не съм прав,но това лято имах подобна главоблъсканица с една Ланча Зета 2.1 ТД.Ако я караш без да я натискаш всичко е окей,но решиш ли да я смачкаш яко и след минута почва да вдига температура и си хвърля водатанай-странното беше че и без да я гониш ако се включи климатика пак го прави.Накрая след дълги тестове и смени на какво ли не реших да я накарам да го направи пред мен на место и я форсирах на място с развита капачка и задържах така почти 3-4 минути.Вече се бях отказал и на края почнаха да излизат мехури в водата и след още двайсетина секунди си изхвърли водата изведнъж.Заключението за мен поне беше че е налице незначителен пропуск който се активира само при определено натоварване на мотора,и за нещастие запушва някъде пътя на водата в този момент от тамидва лошата циркулация и повишаването на температурата . Лично аз не съм използвал тези индикатори за изгорели газове в охладителната система,но съм чувал че има такива,а колко са добри и след какъв период от време са способни да индикират за подобен проблем не съм запознат. Мисля че е разумно преди да се разглоби да се тества още веднъж с индикатор макар и на друга фирма за по-сигурно, и дано не съм прав,защото на колегата ще му излезе солено. Успех!!!
Коментар
-
u_bo
демек, да се накара да изври , и чак тогава да се пробва с лакмуса за изгорели газове.Има идея да се направи първо това - на мен ми зимат 10 -15 лв. за тест с лакмус.
Коментар
-
Brava 1,9TD100 - Прегрява (ЛУДНАХ)
Здравей колега,имах същия проблем, но на бензинова марея все едно зи писам за моята кола. оказа се че в системата влиза въздух /май през радиаторчето на парното, защото предния прозорец беше мазен от антифриза/ мой съсед занимаващ се с ремонт на радиатори ми препоръча добавка за спиране на течовена фирмата Holts има я в шел и големите бензиностанции. Ефекта е отличен вече 2 години няма проблем. Обезвъздуши я хубаво и слижи една такава довабка и си карай със здраве.Е хайде успех и пиши после какво е станало.AUDI 1.8T 150hp;Fiat BRAVO 1.4 12v 82hp; Fiat 1300 1964 65hp
Коментар
-
Взех я от маистора, била е метнала но не и спукана.Монтирах я и сега всичко е ОК.Изводи и препоръки:Не се доверяваите на индикаторите за наличие на изгорели газове в охладителната система, ако са малко не ги ловят надежно.По добре при студен двигател напълнете разширителното казанче с тепе, запалете и гледаите, ако излизат мехурчета зле, извадете тънкото мъркучле от козанчето, трябва да тече плътна и равномерна струя, ако не сваляте чотурата като мен.Не препоръчвам на новак чотуро цепач до се впуска в това приключение сам. Без приятели ,подходящи инструменти и условия задачата е мико казано сложна.Препоръчвам превантивно поне веднъж годишно да се отвиват пробките отгоре на охладителния радиатор(при студен двигател и отвита капачка на разширителния съд) и да се изпуска евентуално насъбралия се въздух. По тъпо измислена охладителна система от на 1,9ТД100 не съм виждал.Май напролет ще се разделяме с тая Брадва.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар