Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Почукване в двигателя на Брава 1.9 JTD 100 2001г.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Почукване в двигателя на Брава 1.9 JTD 100 2001г.

    От близо месец съм собственик на Фиат Брава 1.9 JTD 100. Писах за това във форума, но не мога да се нарадвам на колата още. Изминал съм 800 км. с нея, но след първите си 100 км. се появи едно леко почукване. Всичките консумативи смених веднага след покупката. Не е демпферна шайба, защото и без нея се долавя това почукване. Звука не се влияе и от положението на съединителя. Иначе колата работи равномерно и стабилно без вибрации, не пуши, пали лесно, има страхотна динамика. На 2000 об. подържа 100 км/ч., на 2800 об. 120 км/ч и т.н. На 4 и 5 предавка този звук почти е недоловим в купето-да не кажа, че изчезва...Като за капак вчера ми светна лампата на алтернатора-не зарежда и утре ще го правя и за да бъде радостта ми от новата придобивка затъпена напълно, ми запремига и индикацията за подгряващите свещи, но това не са нещата, които ме плашат. Плаши ме това почукване.
    A17DTС/S
    Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !

    #2
    Кога го има това почукване,на малки или какви обороти,на празен ход ли?Опиши по подробно.

    Коментар


      #3
      Това почукване е осезателно на 1,2,3 предавка при малки обороти - до 2000 оборота. След това не съм сигурен дали изчезва или се замазва със шума на двигателя. Когато съм в движение на 4 и 5 та предавка не се чува в купето. По принцип трудно може да се опише, но това почукване е ритмично ( не ми казвайте, че е бутален болт ) и съществува, когато колата е на празен ход.
      A17DTС/S
      Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !

      Коментар


        #4
        Ами пробваи,дръпни ръчната и помъчи да тръгнеш на първа.Усилва ли се чукането?Провери си тампоните на двигателя или нещо да не поклопва по купето.

        Коментар


          #5
          ntodorov написа:
          Това почукване е осезателно на 1,2,3 предавка при малки обороти - до 2000 оборота. След това не съм сигурен дали изчезва или се замазва със шума на двигателя. Когато съм в движение на 4 и 5 та предавка не се чува в купето. По принцип трудно може да се опише, но това почукване е ритмично ( не ми казвайте, че е бутален болт ) и съществува, когато колата е на празен ход.
          Аз го имам същото-равномерно,на ниски обороти и се усилва при потегляне с ниски обороти.При по-високи обороти изчезва.Според мен е бутален болт,за съжаление.И така вече 15000км.Не ми пречи особено.
          FIAT PUNTO GT1 Kyron 2000xdi nisan serena 1.6

          Коментар


            #6
            Ще ходя при Христо в Ямбол да чуе двигателя. Ще го диагностират и тогава ще се решава на място. За да ми бъде по-гадно ми се прецака и алтернатора. Утре ще пътувам от Бургас за Ямбол със зареден акумулатор и с друг в багажника ( за всеки случай). Там ще оправяме алтернатор, ще сменяме свещи, ще диагностираме потракването и ще стискам палците на ръцете...за да не се хвана за тези на краката. Късмет, а на колицата не съм се нарадвал още.
            A17DTС/S
            Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !

            Коментар


              #7
              Колега , а преди смяната на ролките и ремъците имаше ли го това почукване ?!?!? Аз вчера ходих да обслужват колата на един приятел и след смяната на полките и ремъците се появи гореописаното чукане ..... съответно накарах майстора да направи нещо по въпроса (въпреки че на него май не му се занимаваше особенно и каза че чука от друго място) след свалянето на новите ролки и ремъци и поставянето им отново чукането изчезна (майстора каза , че преди това е бил попренатегнал ремъка , и сега като го слагал наново го е натягал по - малко)П.С.В моя случай чукането се чуваше най-силно като си доближиш главата до дясната гума (от страна са ремъците) , просто се усещаше че е от там някъде .
              '99 Fiat Bravo GT 1.9 JTD 105 h.p.



              Коментар


                #8
                ако е от картера са биелни лагери
                fiat bravo 16_16v 103hp

                Коментар


                  #9
                  Ами вече не се чудя. Ходих до Ямбол при Христо - всичко клони към биели. Между другото за първи път отидох в този сервиз и останах много доволен от професионализма и човешкото отношение на хората там.
                  A17DTС/S
                  Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !

                  Коментар


                    #10
                    nikolov-1.6_v16 написа:
                    ако е от картера са биелни лагери
                    ЪЪЪ и колко км.мислите ,че ще потрака докато някоя биела излезе през картера за да се запознае със собственика на превозново средство.
                    Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                    Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                    Коментар


                      #11
                      Tornado написа:
                      nikolov-1.6_v16 написа:
                      ако е от картера са биелни лагери
                      ЪЪЪ и колко км.мислите ,че ще потрака докато някоя биела излезе през картера за да се запознае със собственика на превозново средство.
                      това как да го разбирам като смешка или подиграфка
                      fiat bravo 16_16v 103hp

                      Коментар


                        #12
                        Аз също залагам на чукане на износени биелни лагери според описаните симптоми.
                        Brava 1.2 16V 82 к.с. 2000г.

                        Коментар


                          #13
                          nikolov-1.6_v16 написа:
                          Tornado написа:
                          nikolov-1.6_v16 написа:
                          ако е от картера са биелни лагери
                          ЪЪЪ и колко км.мислите ,че ще потрака докато някоя биела излезе през картера за да се запознае със собственика на превозново средство.
                          това как да го разбирам като смешка или подиграфка
                          Абсолютно нямам намерение да се подигравам ,но едно такова предполагаемо чукане откъм биелни лагери е невъзможно поради това ,че там хлабина е недопустима защото се губи да не казвам голяма дума ама почти цялото налягане на смазочната система и всеки един такъв удар предполага към още повече разбиване което според мен няма да трае повече от 1000 км.до сериозната авария на ДВГ.
                          Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                          Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                          Коментар


                            #14
                            :D
                            fiat bravo 16_16v 103hp

                            Коментар


                              #15
                              смазочната система няма нищо общо проблема става ако се счупи парче от лагера и тръгне се разхожда из двг не се абаваи ако са те смени ги те са ефтини а смяната бърза но така като се замисля ти говориш за това чукане като се натовари двг-топ.п. не се сърди помислих че се еба...ш
                              fiat bravo 16_16v 103hp

                              Коментар

                              Working...
                              X