Свещи Iskra - 37 лв комплекта.Свещи Бош - 4 х 37лв. (бройката) = 148 лв за свещи - за труд ще ти вземат 32лв примерно. Колко са Бош, никои не знае.Аз си взех фиат че им била по евтина подръжката. 180 лв за смяна на свещи на мен не ми се струва евтино. Ти ако може да си го позволиш значи може да си купиш по хубава кола - нова при това. Цена на необходимите инструменти.5 лв за телескопа с магнита.2лв за камъка 10.Камък 7 - и тои да е 2 лв.удължение 1/4 мисля че се води, но да е заоблено в края - в магазина ако го имат ще го познаете - най много да е 5 лв . Една тресчотка на заем от приятел, или върток без треесчотка за 5 лв някъде пак.Грес.Тел и пръчки ще обиколите храстите пред блока и ще намерите перфектните за целта.Цена на необходимите инструменти - 20 лв. + 4 часа труд и си готов. Инструментите си остават за вас след това Със спестените пари + още малко, може да си купиш нов акумулатор и ще си доста по-подготвен за зимата отколкото с най-марковите свещи.Всеки сам решава за себе си.Поздрави.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Смяна на подгряващи свещи-45 лв парчето!!!!!!!!!!!!
Collapse
X
-
Аз да ви кажа честно досега за 2 години сам сменила 2 свещи. Едната я смених още като си взех колата и струваше 10лв от Косера (искра), очаквах че бързо ще изгори, но последно като ги проверявах (беше пролетта) нищо и нямаше. Иначе друга свещ смених миналата зима. Трябва да ги проверя пак преди да е станало студено. А за смяната защо ще даваш пари. Не можеш ли сам. За 5 минути работа. Аз втората сама си я смених. Развиваш там една пластина, после проверяваш коя не дава искра, развиваш и си готов.
Коментар
-
Процедурата по подмяна на свещите при твоя и JTD мотора е доста различна и определено по-тежка при последния.И аз тези на темпрата ги подмених, докато чаках жената да си върне книгите в Британския Съвет.Далеч обаче не при всички мотори и толкова лесно.Точно по тази причина на фиата съм сложил Искра - нямам идея колко време ще издържат ( мисля, че имам вече проблем с поне 1 ) но и не ме интересува особено - сменят се "на крак" както се казва.На мерцедеса обаче цената за свещите нямаше абсолютно никакво значение след цялата подготовка и рискове при свалянето.Там дори е още по-рискова операция, отколкото при JTD моторите поради конструктивна недомислица ( според мен ).То ми беше толкова леко на душата, че не си скъсал свещ в главата и дори съм успял да я извадя след това, та дори и цена от 40лв/брой ( а там са 5 ) не успя да съкруши настроението миI'm not totaly useless! I can be used as a bad example...
Коментар
-
Inessita написа:Аз да ви кажа честно досега за 2 години сам сменила 2 свещи. Едната я смених още като си взех колата и струваше 10лв от Косера (искра), очаквах че бързо ще изгори, но последно като ги проверявах (беше пролетта) нищо и нямаше. Иначе друга свещ смених миналата зима. Трябва да ги проверя пак преди да е станало студено. А за смяната защо ще даваш пари. Не можеш ли сам. За 5 минути работа. Аз втората сама си я смених. Развиваш там една пластина, после проверяваш коя не дава искра, развиваш и си готов.
Коментар
-
Ми първо при някои автомобили за да стигнеш изобщо до тях се налага да се свалят значително количество разни пошибалки.Второ понеже те работят в агресивна среда и търпят значителни температурни разлики е възможно да има проблем с развиването им.Било то поради каруцарско натягане при предишната смяна, било то поради разрушаване на част от резбата по горните причини.И основния проблем е, че в частта от свещта, намираща се в цилиндъра е възможно натрупването на нагар.Този нагар пречи на развитата от главата свещ да бъде изтеглена.При някои автомобили поради конструктивни особености това се наблюдава в много по-малка степен от други.Вземи предвид и, че мястото на което са поставени не е избирано с презунцията да е удобно на монтьора да бачка и ето то го отговора За разлика от ламбда сондата например, тук имаме 4, 5 или 6 броя и освен това са с значително по-малък диаметър.Разгледай по-нагоре двата линка със свещи от нормалните дизелови агрегати на Мерцедес и свещтите, които е сменил колегата - JTD двигател.При Мерцедес почти цялата свещ е в главата.Там натрупването на нагар от резбата към "горещата" част е много активно.Затова и много често ваденето на вече развитите свещи при МБ дизелите е драматично.Използва се много активно злобния и импровизиран тул "рязана гайка 12х1,25мм" именно заради този проблем.При фиатовите малка част от свещта е в главата - по-малко нагар и по-лесно излизат.Те за тетова е драматичноI'm not totaly useless! I can be used as a bad example...
Коментар
-
Inessita написа:Аз да ви кажа честно досега за 2 години сам сменила 2 свещи. Едната я смених още като си взех колата и струваше 10лв от Косера (искра), очаквах че бързо ще изгори, но последно като ги проверявах (беше пролетта) нищо и нямаше. Иначе друга свещ смених миналата зима. Трябва да ги проверя пак преди да е станало студено. А за смяната защо ще даваш пари. Не можеш ли сам. За 5 минути работа. Аз втората сама си я смених. Развиваш там една пластина, после проверяваш коя не дава искра, развиваш и си готов.Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар