Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Чистене на Всм. колектор и кулера на TD, с минимално усилие!

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #46
    Geraka написа:
    И аз да се похваля...Преди малко завърших с процедурата за почистване на колекторите.....Както беше описал автора първо на 1500 оборота и след това на 2500 3,4 пъти.Не знам обаче как си изхабил 2литра коресилин....на мен ми стигнаха около 700 гр. Може би защото не съм чистил интеркулера и въздуховодите, понеже ги бях чистил чрез демонтиране преди 1000 км и нямаше смисъл да го правя.Резултата....Не мога да преценя дали върви повече...в интерес на истината по моите нямаше толкова много отлгания(само масло...саждите бяха по-малко_....Може би се развървя с една идея повече....Най-интересното е, че почти спря да пуши черно като я настъпвам до долу...обяснявам си го с повечето въздух, с което разполага мотора в момента.
    Да, това е и целта на занятието - Да се улесни достъпа на въздух, според конструктивното решение на производителя. И моята преди пропушваше черно като я настъпвах на място, а сега е с една идея по добре.
    Fiat Marea TD100

    Коментар


      #47
      willow75bg написа:
      Много интерестна тема за кеото благодаря на автора й,но моля те "iuly_vn" ако намериш някоя схема на турбо пътищата и да посочиш местата откъдето наливаш коресилина,че не мога да включа нещо и ще объркам процедурата/отнася се само за почистване на кулера и възд пътища,за всмукателния колектор май го схванах/.Мисля да я опитам тая процедура.
      Ако някой качи схема на въздуховодите тук, то аз ще маркирам откъде точно се налива за неразбралите. Просто за да го направя сега трябва пак да откачам въздуховодите и да снимам. Проблема не е в това, но днес стана авария с колата (бях на аматьорско рали ,,Галатея" където успях да спукам картера и ми изтече маслото. Добре че се усетих веднага и мисля че нямам поражения на лагерите.) и сега мисля по тоя проблем.
      Fiat Marea TD100

      Коментар


        #48
        колеги, а с една хубава добавка не може ли да се изчисти този нагар, все пак нали добавките са именно за товапп воила ето две схеми на ТД100
        Прикачени файлове
        A big fan of 'Top Gear' and 'Foose design'
        e30 forever!

        Коментар


          #49
          дай пример за добавка която се излива във въздуховодите, и ще я обсъдим дали, или .

          Коментар


            #50
            Нали има някакъв спрей за чистене на карбуратори. Обаче нямам идея какво има вътре и колко флакона ще трябват.
            FIAT Bravo JTD GT '99

            Коментар


              #51
              ne bih probval, takiva eksperimenti mogat da struvat skupo.Писането на кирилица е задължително.Модераторски екип на fiat-bg.org

              Коментар


                #52
                Пуснете ,моля ви и схемичка на JTD105!!! Къде се пуска драгоценната чистителна течност ? И още само едно манинко въпросче: 1. Когато разкачаме дебитомера,за да "излеем" коресилина през отвора на датчика, самия датчик откачаме ли от буксата/демек двигателя да работи без дебитомер/??? Питам това защото ако датчика няма какво да мери или пък мери някакви идиотски стойности,заради това че не се обдухва нормално може ЕКУ да се шашне нещо...незнам дали съм прав,но да питам.2. Когато разкачаме въздухопровода след интеркулера/за да не вкарваме мизерията в двигателя/ мотора работи като атмосферен и съответно това може ли да му навреди??? п.п. от къде ги намирате тези хубави справочници с хубави схемички,аз имам един диск с четири раздела за Марея и Браво,но не са толкова качествени и готски...
                Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
                Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
                http://www.keepfighting.ms

                Коментар


                  #53
                  под 1100-1200 оборота мотора винаги си работи като атмосферен. То тогава няма какво да накара турбината да се врътка.Мисля че трябва дебитомера да се разкчаи от буксата , за да влезе в авариен режим. Иначе ще мери нула въздух, срещу 1500 оборота, което е взаимно-изклчващо се. rosenmvr е наливал короселин веднага след дебитомера, на 2.4 ЖТД. Резултати - той да каже

                  Коментар


                    #54
                    ogi28b написа:
                    под 1100-1200 оборота мотора винаги си работи като атмосферен. То тогава няма какво да накара турбината да се врътка.Мисля че трябва дебитомера да се разкчаи от буксата , за да влезе в авариен режим. Иначе ще мери нула въздух, срещу 1500 оборота, което е взаимно-изклчващо се. rosenmvr е наливал короселин веднага след дебитомера, на 2.4 ЖТД. Резултати - той да каже
                    Ми да споделя и аз тогава откачих маркуча от дебитомера посока турбината , Колегата в колата поддържаше обороти 1500-2000 до колкото е възможно а аз наливах с помощта на тънко маркуче подобно на такова от система.С негова помощ беще много лесно да контролирам количеството което постъпва в турбината респективно в двигателя , както и разпра шаването на течноста. Оборотите на колата бяха сравнително лесно контролируеми .Резултата е на 0.5-0.75 от бутилката колата престана да изхвърля сажди , долях и останалото количество но вече нищо не цапаше чистия ни софийски тротоар .Грешки след процедурата в EKU-то не бяха регистрирани.Видим ефект от процедурата не мога да споделя , защото достъпа до колектора на мареа 2.4 жтд е затруднен от пластмасов въздуховод , това беше и причината да изпълня операцията веднага след дебитомера и преди турбината.Като цяло мога да споделя че след тази процедура и някои други по колата гръцкия ми разход варира около 7.5л/100 при нормално каране.


                    r_osen@yahoo.com

                    Коментар


                      #55
                      ogi28b написа:
                      под 1100-1200 оборота мотора винаги си работи като атмосферен. То тогава няма какво да накара турбината да се врътка.Мисля че трябва дебитомера да се разкчаи от буксата , за да влезе в авариен режим. Иначе ще мери нула въздух, срещу 1500 оборота, което е взаимно-изклчващо се. rosenmvr е наливал короселин веднага след дебитомера, на 2.4 ЖТД. Резултати - той да каже
                      Нали знаеш,че на Фиата турбината не е като на VW и винаги се врътка.Като атмосверен според мене работи при ниските си обороти при празен ход без товар.Това ясно си личи от показанията на МАФ-а ако проведеш изследване на процеса.При ниски обороти турбината прави 1 бар абсол.налягане и за това се врътка.И за това казваме че работи като атмосверен защото атм.наляг. е около 1 бар.За София 0,950 мБара.

                      Коментар


                        #56
                        аа тея на ФВ гоуф две джитиай тедеи са спициялни - имат копче за вклчване. понякога се самовклчват на 2200 оборота. Откъде мога да си купя копче което ми я вклчва на 1426 оборота? моля да ме извините за спама

                        Коментар


                          #57
                          хм, като се замисля наистина не се сещам за такава добавка мислех за тези за чистене на дюзи, но техния път е различен, неподготвено се изаказах по-горе
                          A big fan of 'Top Gear' and 'Foose design'
                          e30 forever!

                          Коментар


                            #58
                            водната баня я ползвам от около 2 години и ефекта е поразителен изчиства нагара дюзите дориза разлика от колегата кулер така не сьм чистил и няма ида чистя при тди нагара е много по-голям и с водна баня може да се прави при подрьжка на колата на всеки 6 месеца но пьрвоначалното чистене трябва да е механично ако нагара не е голям бодна баня е достатьчна
                            тунинговам си колите за удоволствие
                            някои с турбо други с чип

                            Коментар


                              #59
                              Изчетох всичките ви коментари тук и съм впечатлен от едно -две неща. Най вече че някои колеги се интересуват от идеята за лесен и качествен начин за почистване на всмукателния тракт, но нямат и най малките технически познания по отнощение на това - какво би се случило ако пробвам това или онова! Искам само да уточня, че аз изследвах и въведох тая идея САМО за двигател TD100. Описах подробно нещата за добър ефект, но само за тоя двигател. Един съвет от мен. Не правете това в къщи ако не сте наясно как да го направите и нямате достатъчно опит. Не че ще ви навреди но ефекта няма да е тоя който описах и после с коментарите си ще заблудите останалите. Все пак Ви трябват и малко технически познания, за да предприемете дори и смяна на филтър! Метода е добър само за тия които поне си имат някаква техническа представа и различават двигател от скоростна кутия, например. Ами така, защото ако сте прочели внимателно описанието на метода, то нямаше да питате откъде и как да налея. Ясно е че преди Маф сензора не касае тая идея. Като и други безсмислени въпроси, които навеждат на идея, че авторите им не са отваряли и предния капак на колите си. Може би аз съм виновен, че пропуснах да отбележа, че подобна интервенция е за тия от нас, които имат достатъчно технически познания и най вече конструктивен поглед въру нещата. За всичко останало питайте по опитните или четете внимателно постовете им.
                              Fiat Marea TD100

                              Коментар


                                #60
                                ...
                                Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
                                Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
                                http://www.keepfighting.ms

                                Коментар

                                Working...
                                X