Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Чистене на Всм. колектор и кулера на TD, с минимално усилие!

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    Е де, един път и на мене да ми се случи да не догледам... Следващия път ще се подготвя с кашонче шоколадчета да не сте толкова прегладняли да изядете някой... Мерси!
    www.CarProfi-BG.com
    Самонастройващ се газов инжекцион по OBD II.
    Зареждане и ремонт на автоклиматици.
    Най-атрактивните цени в София!

    Коментар


      #32
      Ако някой тества процедурата на JTD - да сподели за ефекта.Интересно е да знаем, след "разкачане" на всички тези маркучи, не се ли натрупват грешки в комютъра. Все пак при 2500об, се очаква да има надув от турбината, дори и на празен ход. Няма ли проблем за дюзите на комънрейл-а?Относно впръзкването чрез пулверизация, предалгам, който реши да го ползва, първо да измери дебита на използваното устройство. Да не недвишава 10-15мл на минута. Трябва да се отчете, че при този метод постъпването в колекторите ще е много по-директно, докато при метода "ракиена чаша", по-големите капки остават по стените на колетора и се всумкват постепенно.Вероятно според оборотите на двигателя може да се определи да ли подаваното количество е ОК!!!Можем да порасъждаваме над въпросът за подаване на смес от нафта и кореселин за намаляване вероятността от детонации, а пък и нафтата е прекрасен разтворител - вианги когато много се оклепа се мия с нафта!ПОЗДРАВИ
      Fiat Marea JTD 105 09.2000г

      Коментар


        #33
        Reptile написа:
        Ако някой тества процедурата на JTD - да сподели за ефекта.Интересно е да знаем, след "разкачане" на всички тези маркучи, не се ли натрупват грешки в комютъра. Все пак при 2500об, се очаква да има надув от турбината, дори и на празен ход. Няма ли проблем за дюзите на комънрейл-а?Относно впръзкването чрез пулверизация, предалгам, който реши да го ползва, първо да измери дебита на използваното устройство. Да не недвишава 10-15мл на минута. Трябва да се отчете, че при този метод постъпването в колекторите ще е много по-директно, докато при метода "ракиена чаша", по-големите капки остават по стените на колетора и се всумкват постепенно.Вероятно според оборотите на двигателя може да се определи да ли подаваното количество е ОК!!!Можем да порасъждаваме над въпросът за подаване на смес от нафта и кореселин за намаляване вероятността от детонации, а пък и нафтата е прекрасен разтворител - вианги когато много се оклепа се мия с нафта!ПОЗДРАВИ
        Не знам от какво толкова се притеснявате. Този процес не влияе на мотора така,като например, го натоварите на магистрала на макс. Мисля че е безобидно. При мен сега всичко е ок. Разхода ми падна чувствително,а мотора си мърка.Никой не искам да агитирам за подобно ,,насилие " но при мен работи това и съм доволен от себе си. Все пак спазвайте препоръките, защото детонацийте са нежелателни,но не са опасни когато се касае за контрол над процеса на изгаряне без натоварване. Четете внимателно това което съм писал за процедурата,че не ми се повтарят едни и същи неща. Относно нафтата,тя е добър разтворител, но по лош относно кореселина. Второ тя по трудно се смесва с въздуха, поради ниската и летливост и допълнителното и подаване в по голямо количество, би било много по неприемливо.Кореселина в тоя случай,има свойства по добри и от на бензина по отношени на летливост и разтворимост, така че в цилиндрите ще постъпва само разтворена смес и няма какво да навреди на мотора. Тая разтворена смес с отлаганията, попадайки в цилиндрите, ще е с намалена скорост на горене и ще се приближи с тая на нафтата. Не мисля наистина,че може да има някъви притеснения в тоя случай! Успех!
        Fiat Marea TD100

        Коментар


          #34
          iuly_vn написа:
          Не знам от какво толкова се притеснявате. Този процес не влияе на мотора така,като например, го натоварите на магистрала на макс. Мисля че е безобидно. При мен сега всичко е ок. Разхода ми падна чувствително,а мотора си мърка.Никой не искам да агитирам за подобно ,,насилие " но при мен работи това и съм доволен от себе си. Все пак спазвайте препоръките, защото детонацийте са нежелателни,но не са опасни когато се касае за контрол над процеса на изгаряне без натоварване. Четете внимателно това което съм писал за процедурата,че не ми се повтарят едни и същи неща. Относно нафтата,тя е добър разтворител, но по лош относно кореселина. Второ тя по трудно се смесва с въздуха, поради ниската и летливост и допълнителното и подаване в по голямо количество, би било много по неприемливо.Кореселина в тоя случай,има свойства по добри и от на бензина по отношени на летливост и разтворимост, така че в цилиндрите ще постъпва само разтворена смес и няма какво да навреди на мотора. Тая разтворена смес с отлаганията, попадайки в цилиндрите, ще е с намалена скорост на горене и ще се приближи с тая на нафтата. Не мисля наистина,че може да има някъви притеснения в тоя случай! Успех!
          Не се притеснявам особено - скоро ще го наливам, нЕма к’во да се мисли толкова! Идеята за летлиовстта е добра, стига да нЕма "Back Fire", ако загрее повечко.
          Fiat Marea JTD 105 09.2000г

          Коментар


            #35
            Не няма обратен огън. Поне при мен нямаше. Пък и аз не допусках по време на манипулацията, да загрее мотора над 60*. Но все пак умната (ако не умната-русата ), макар че това е логично при неизправни всм. клапани! Нека температурата на мотора да не е под околната, за да няма недоизгаряне и не над средната за да няма детонаций. При мен обаче нямаше ненормални неща.Или ползвай ръкавици,ако те притеснява това.
            Fiat Marea TD100

            Коментар


              #36
              iuly_vn написа:
              Не няма обратен огън. Поне при мен нямаше. Пък и аз не допусках по време на манипулацията, да загрее мотора над 60*. Но все пак умната (ако не умната-русата ), макар че това е логично при неизправни всм. клапани! Нека температурата на мотора да не е под околната, за да няма недоизгаряне и не над средната за да няма детонаций. При мен обаче нямаше ненормални неща.Или ползвай ръкавици,ако те притеснява това.
              Виждаш ли - това със загряването е МНОГО важен момент, когато се работи с кореселин! Някой колега, ако реши да пробва да почисти на загрял мотор и лятото, ако се запалят парите - голЕмо гасене ще пада.Това се нарича - "интелигентност на групата"!
              Fiat Marea JTD 105 09.2000г

              Коментар


                #37
                Днес пробвах да направя процедурата по описания начин... Резултатът - или на мен са ми много спекли, или ме е шубе да налея качествено или кореселина нещо не е наред. Абе в общи линии след 7 чашки се изчистиха само началото на колектора и всички ръбове, които стоят с/у отвора така да го кажем. Останаха много, ама много места въобще не почистени. Затова утре ще пробвам пак процедурата. Обаче да си питам пак - колко наливате, защото аз едва ли не го оставям само да си смуче и на 2500 оборота така засмуква, че чашката свършва за има няма минута. И как успяхте да почистите до дъно като то така да се каже преди камерата стига като газ, а не като течно... при мен стана на 30%... Дано утре имам по-голям успех... Мислех си дали да не ги напълня до горе с кореселин да си престояват на загасен двигател и да чакам да се изпари и тогава да запаля и да видя какво ще се случи...
                www.CarProfi-BG.com
                Самонастройващ се газов инжекцион по OBD II.
                Зареждане и ремонт на автоклиматици.
                Най-атрактивните цени в София!

                Коментар


                  #38
                  моля авторът на темата да даде съвети...
                  www.CarProfi-BG.com
                  Самонастройващ се газов инжекцион по OBD II.
                  Зареждане и ремонт на автоклиматици.
                  Най-атрактивните цени в София!

                  Коментар


                    #39
                    crush написа:
                    Мислех си дали да не ги напълня до горе с кореселин да си престояват на загасен двигател и да чакам да се изпари и тогава да запаля и да видя какво ще се случи...
                    Само това НЕ - моля те!Дори да имаш с какво да изпомпаш кореселина от колекторите после, никой не може да гарантира, че клапаните няма да пропуснат в цилиндрите и тогава ВЗРИВА е ГАРАНТИРАН.Вероятно налепите при колегата са били от друг характер и се е получило, нека той да обясни.
                    Fiat Marea JTD 105 09.2000г

                    Коментар


                      #40
                      Виж за това не се бях замислял... Ами ще чакам да сподели авторът какво мисли по въпроса ако се сети да влезне в темата. Инак май ще ги свалям за по-сигурно.
                      www.CarProfi-BG.com
                      Самонастройващ се газов инжекцион по OBD II.
                      Зареждане и ремонт на автоклиматици.
                      Най-атрактивните цени в София!

                      Коментар


                        #41
                        Сега влизам,след кратко служебно отсъствие.Reptile е прав.Клапаните дори и да не пропускат то винаги ще има отворен.Ето какво се прави в случай че не успеете да се справите ако има много нагар.То и при мене имаше но аз постъпвах така: Преди да се е засмукало цялото количество от чашката, угасете мотора(помощника ви!) Така,двигателят в момента на спирането си неизгаря цялата смес и стените на колектора и тия на главата остават мокри!Като изчаквате 10-тина минутки,повтаряте! Така се накисват отлаганията!Все пак четете внимателно поста че си поиграх достатъчно за да обясня,какво направих аз.Ето и още като допълнение но е за опитните само!!!- Завъртвате коляновия вал ,така че разпределителния да не натиска с гърбиците си клапаните на първи и втори цилиндър. Т.Е. клапаните ще останат затворени! Наливате там със спринцовка и закрепено маркуче към нея докато се напълнят отворите на 1 и 2-ри цилиндър,на главата и смукателя със кореселин.Оставете така за около...абе идете и изпийте две бири.Така ще се накиснат отворите.След това превъртете кол.вал. на поне 3-4ри оборота РЪЧНО с помоща на,мисля че беше камък-19, за да се изхвърли течноста от там.Можете да усетите голямо съпротивление,но връщате назад с половин оборот и пак , докато се изхвърли течноста напълно.Повторете това за трети и четвърти цилиндър.Пак превъртете вала на ръка и като се убедите че няма течност в цилиндрите.После завъртете вече със стартера,но така че да не се запали мотора и то на няколко пъти.След това запалете двигателя. Направете вече процедурата с почистването според началния пост и ще достигнете моя резултат! P.P. -Всичко това при студен двигател. Няма опасност от никакви взривове или повреди. Ще се получи нормален горивен процес.Само в началото от ауспуха ще излязат много сажди от мръсотията и това е!
                        Fiat Marea TD100

                        Коментар


                          #42
                          И още нещо.Дори и да излеете кореселин върху загрял двигател,пак няма да се запали. Температурата на запалване на кореселина е много над тая на максималната на загрят мотор. Абе с две думи,аз действах по смело но разумно.
                          Fiat Marea TD100

                          Коментар


                            #43
                            И аз да се похваля...Преди малко завърших с процедурата за почистване на колекторите.....Както беше описал автора първо на 1500 оборота и след това на 2500 3,4 пъти.Не знам обаче как си изхабил 2литра коресилин....на мен ми стигнаха около 700 гр. Може би защото не съм чистил интеркулера и въздуховодите, понеже ги бях чистил чрез демонтиране преди 1000 км и нямаше смисъл да го правя.Резултата....Не мога да преценя дали върви повече...в интерес на истината по моите нямаше толкова много отлгания(само масло...саждите бяха по-малко_....Може би се развървя с една идея повече....Най-интересното е, че почти спря да пуши черно като я настъпвам до долу...обяснявам си го с повечето въздух, с което разполага мотора в момента.
                            Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI

                            Коментар


                              #44
                              Много интерестна тема за кеото благодаря на автора й,но моля те "iuly_vn" ако намериш някоя схема на турбо пътищата и да посочиш местата откъдето наливаш коресилина,че не мога да включа нещо и ще объркам процедурата/отнася се само за почистване на кулера и възд пътища,за всмукателния колектор май го схванах/.Мисля да я опитам тая процедура.

                              Коментар


                                #45
                                Вчера след като изчистих колекторите се реших най0накрая да махна и катализатора....Въпреки всичките убеждения на някои колеги, чиито мнения уважавам....Но си бях наумил да го махна понеже си имах нещо наум.Та сложих на негово място права тръба...Никаква разлика във шума на колата(все пак си има още 3 гърнета). Катализатора беше целият черен и не се вичдаха дупките на мрежичката дори и от задната дупка...Впечетленията са ми, че колата в момента върви доста по-леко....иначе в ускорението няма разлика.Първите метри се уплаших каква чернилка излиза от ауспуха ми, но след всеки изминат километър започва все по-малко да пуши.
                                Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI

                                Коментар

                                Working...
                                X