Според мене тия двигатели цапат се пак е дизел.Даже и маслото си става черно.Това е нормално.Катализатора си върши работа но след 150000 както каза колегата е доста запусхен сигурно и остава нагар по двигателя.А и всеки знае че едвали предишниа собственик Италианец го е чистил и мислил толкова за колата си колкото ние.Затова като собственици на втора ръка коли е нужно малко да ги позачистим и сменим някой друг консуматив.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Чистене на Всм. колектор и кулера на TD, с минимално усилие!
Collapse
X
-
Искам само да ви помоля да прочетете поста на Tornado...!Tornado написа:цитат: " ... Ако остане нещо гадно и по-едро няма ли да задръсти и без това дъртия катализатор/за тези ,които имат все още ми е питането/ ?... "Точно така ще се получи ако има големи отлагания ,а не ми се мисли какво ще стане ако попаднат по големи парчета в горивната камера.Ще има някое бутало показало се да погледне в очите собственика си.Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
http://www.keepfighting.ms
Коментар
-
Stefan Hadjov написа:iuly_vn написа:vsd написа:Колега, като прочетох това с кореселина и колектора и малко страшно ми стана Шегувам се. Много добра тема и добра идея Имам един въпрос - като разкачиш въздухопровода от всмукателния колектор, надолу ли навеждаш тръбата за да изтече мръсотията или просто я местиш настрани?Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI
Коментар
-
Прочетох темата подробно.Предложението с тази процедура е оргинална и лесно изпълнима,но смятам че не е панацея за тотално решение на проблема с почистването на всмукат.колектор и всмукат.портове на главата на двигателя.Ще обясня съображенията си защо:при участието на смазочното масло в горивния процес на двигателя се отделят три вида окиси от него в резултат на температурата до която се загрява през работата му.Нискотемпературни-рядка черна кал натрупваща се най често във картера,въздуховодите и интеркулера.Средно температурна-гъста кал /нещо като грес/-в по топлите зони натрупваща се около входа на всмук.колектор,въздуховода на принудителната вентилация на картера и др.някои места.Високотемпературни-твърда шуплеста черна маса натрупваща се в зоните на високи температури- всмукат. портове на главата,около неработещата част на стеблото на всмукат клапан,около водача на клапана,в самата горивна камера.Смятам,че ще е много трудно почистването точно на тези окиси по този предлаган метод,защото той е почти неразтворим и се подава само на механично отстраняване.Освен това тези отлагания може да се видят само след пълно разглобяване на главата,евентоално при извършване на някоя ремонтна процедура по нея.Едно пояснение:тези окиси от маслото са толкова по голями след време колкото с по-лоши масла е карана колата/най- много при базовите масла,и най малко при пълната синтетика-5/30,5/40,0/30,0/40 и т.н./За съжаление не знаеме с какви масла е карана колата ,която сме купили още повече при италианско обслужване.Смятам че метода е успешно приложим по отношение на първите два вида окиси,но за високотемпературните-не. Имам предложение към колегите които са решили да приложат този оргиналем метод за почистване с оглед за по-добра ефективност и по голяма безопасност:Също с коресилин но подаван Не с чашка напълнена с него ,а с електрически пулверизатор/пистолет за пръскане 220 в/ или с бояджииски пистолет и налягане на въздух от компресор.Смятам разпръскването и изпълването на колектора с почистващата смес ще е по добро и резултата в крайна сметка също.Обезателно няколко процедури както го е описъл колегата в неговия пост.Успех за всички които са решили да го приложат.
Коментар
-
Забравих да отговоря на колегата Geraka,дали метода е безопасен.Да не смятам,че има опасност някаква за двигателя.Всичко постепенно изгаря в горивната камера.Освен това двигателя работи и има възможност да се наблюдава неговата реакция.За катализатора също няма проблеми.Там температурата е около 300 градуса и всичко изгаря.Желателно след тази процедура да се изцепи двигателя по магистрала около 3000-3500 об.в разтояние на 50-100 клм за да се изхвърли всичко остатъчни продукти от от камера,катализатор,ауспухни гарнета.Не е верно,че след 100-150000 клм катализатора е аут,както се твърди масово.Той е разчетен за ресурса на двигателя.Никъде няма да прочетете заводска препоръка кога да го смените.Той не е консуматив.Митове и легенди много,особенно когато са комерсиално подплатени.Когато двигателя е каран продължително в нередни режими на експлоатация,тогава може да настъпи излизане от строя му.Но се прави замерване на функцията му преди да се пристъпи към отстраняването му.
Коментар
-
Stefan Hadjov написа:Прочетох темата подробно.Предложението с тази процедура е оргинална и лесно изпълнима,но смятам че не е панацея за тотално решение на проблема с почистването на всмукат.колектор и всмукат.портове на главата на двигателя.Ще обясня съображенията си защо:при участието на смазочното масло в горивния процес на двигателя се отделят три вида окиси от него в резултат на температурата до която се загрява през работата му.Нискотемпературни-рядка черна кал натрупваща се най често във картера,въздуховодите и интеркулера.Средно температурна-гъста кал /нещо като грес/-в по топлите зони натрупваща се около входа на всмук.колектор,въздуховода на принудителната вентилация на картера и др.някои места.Високотемпературни-твърда шуплеста черна маса натрупваща се в зоните на високи температури- всмукат. портове на главата,около неработещата част на стеблото на всмукат клапан,около водача на клапана,в самата горивна камера.Смятам,че ще е много трудно почистването точно на тези окиси по този предлаган метод,защото той е почти неразтворим и се подава само на механично отстраняване.Освен това тези отлагания може да се видят само след пълно разглобяване на главата,евентоално при извършване на някоя ремонтна процедура по нея.Едно пояснение:тези окиси от маслото са толкова по голями след време колкото с по-лоши масла е карана колата/най- много при базовите масла,и най малко при пълната синтетика-5/30,5/40,0/30,0/40 и т.н./За съжаление не знаеме с какви масла е карана колата ,която сме купили още повече при италианско обслужване.Смятам че метода е успешно приложим по отношение на първите два вида окиси,но за високотемпературните-не. Имам предложение към колегите които са решили да приложат този оргиналем метод за почистване с оглед за по-добра ефективност и по голяма безопасност:Също с коресилин но подаван Не с чашка напълнена с него ,а с електрически пулверизатор/пистолет за пръскане 220 в/ или с бояджииски пистолет и налягане на въздух от компресор.Смятам разпръскването и изпълването на колектора с почистващата смес ще е по добро и резултата в крайна сметка също.Обезателно няколко процедури както го е описъл колегата в неговия пост.Успех за всички които са решили да го приложат.Fiat Marea TD100
Коментар
-
Тази тема трябва да е ВАЖНА!!! Има колеги,които правят нещата лесни и за нас ... индианците, благодаря!Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
http://www.keepfighting.ms
Коментар
-
Имам ощше няколко въпроса преди да пристъпя към действие и аз. Всичко за почистването на всмукателния колектор ми се изясни.Обаче...Гледам, че на снимката си дал чак отвора при турбината....Там ли се налива коресилина или през дебитометъра.Втори въпрос....Не видях в описаният от тебе начин кога се почиства тръбата между интеркулера и всмукателния колектор...Не можах да разбера от къде става източването при почистването на интеркулера...През изходящият му отвор или чак през тръбата която влиза във всмукателния колектор. Понеже ако е през дупката на кулера точно тая тръба остава не почистена и от двете процедури. Ако може да ми обясниш, че може би не съм разбрал нещо?Иначе темата определено си плаче за важнаEx: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI
Коментар
-
Geraka написа:Имам ощше няколко въпроса преди да пристъпя към действие и аз. Всичко за почистването на всмукателния колектор ми се изясни.Обаче...Гледам, че на снимката си дал чак отвора при турбината....Там ли се налива коресилина или през дебитометъра.Втори въпрос....Не видях в описаният от тебе начин кога се почиства тръбата между интеркулера и всмукателния колектор...Не можах да разбера от къде става източването при почистването на интеркулера...През изходящият му отвор или чак през тръбата която влиза във всмукателния колектор. Понеже ако е през дупката на кулера точно тая тръба остава не почистена и от двете процедури. Ако може да ми обясниш, че може би не съм разбрал нещо?Иначе темата определено си плаче за важнаFiat Marea TD100
Коментар
-
Доста интересна тема, мисля да изпробвам варианта. Имам един въпрос. Тъй като ми предстои смяна на маслото според вас как ще е по-добре? Да го сменя първо или преди това.? Според мен е желателно преди това, за да се изхвърлят нагарите със старото масло. И няма ли да е добра идея да правим това преди всяка смяна на маслото? Има ли проблем честото изпълнение на тази операция? А от къде да се закупя кореселин? Много ми станаха въпросите, но моля за отговор на всичкитеwww.CarProfi-BG.com
Самонастройващ се газов инжекцион по OBD II.
Зареждане и ремонт на автоклиматици.
Най-атрактивните цени в София!
Коментар
-
Според мен по-добрия вариант е преди смяната на маслото въпреки че не съм много убеден че има начин да влезнат боклуци в маслото през цилиндрите .Корселин можеш да си купиш от всяка железария а това дали тая гнусотия може да се събере толкова много за 8000хил както е сега след около 5-10 години съмнявам се , но нека се изкажат по- компетентните .
Коментар
-
Никой не каза от къде се купува кореселина и става ли със прей за карбуратори... Айде де, живнете малко, защо винаги темите трябва да останат без край ???www.CarProfi-BG.com
Самонастройващ се газов инжекцион по OBD II.
Зареждане и ремонт на автоклиматици.
Най-атрактивните цени в София!
Коментар
-
rosenmvr написа:Според мен по добрия варянт е преди смяната на маслото въпреки че несъм много обеден че има начин да влезнат болуци в маслото през целиндрите .Кореселин можеш да си купиш от всяка железария а това дали тая гнусотия може да се събере толкова много за 8000хил както е сега след около 5-10 години съмнявам се , но нека се изкажат по компетентните .
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар