Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Чистене на Всм. колектор и кулера на TD, с минимално усилие!

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Чистене на Всм. колектор и кулера на TD, с минимално усилие!

    Факт е че на всички турбо-дизели се натрупва голяма маслена кал във въздуховодите, интеркулера и най лошото, задръстване и запушване на смукателния колектор. След като тук някъде бях срещнал снимки на задръстен всм. колектор и отвори на главата се изумих колко се бе стеснил прохода за въздух. Отлаганията бяха смалили отворите в главата, почти на половина. Всичко това е от изпускането на масло от турбината(дори и тя да не е износена), което се смесва с прахоляка от въздуха и за 100-200 000 км. се натрупва такава кал че се зачудих как дизелите ни палят даже. Естествено това води и до затруднено пълнене лоша работа на мотора, ниска мощност и голям разход. При огледа на мотора отвън реших че е невъзможно да се свалят тези елементи-особено всмукателния колектор, без да разглобим половината двигател. Ето една идея как постъпих аз без да развия и един болт по мотора (с малки изключения). За качествено почистване са ви необходими само 2лтр. кореселин и един помощник. Демонтирайте въздуховода от смук. колектор и запалете мотора. Налейте в една чашка от 100 грама кореселин( тия от карнобатска ракия са идеални ) Нека помощника ви подържа около 1500 оборота първоначално. Доближете чашата с кореселина до отвора на смукателя така че да започне засмукване на течноста. В никакъв случай не изливайте вътре. Просто малък наклон е достатъчен и въздушната струя сама ще започне да всмуква кореселина и примесвайки го с въздуха ще се образува една хомогенна смес. Двигателят малко ще си повиши оборотите но това да не ви притеснява. След втората чаша угасете мотора без да отделяте чашата и докато кореселина не е привършил! Така ще се засмучи смес която няма да е изгоряла и ще навлажни стените. Ефекта е просто като тоя на почистване с пароструйка! Изчакаите десетина минути и повторете операцията три четери пъти, но вече на 2500 оборота. Не качвайте повече от 2500 об/мин. тъй като може да навлезе повече кореселин и да се получи ефекта на воден удар в горивната камера-не знам но страх лозе пази! Ако сте внимателни няма никаква опасност за мотора. Просто внимавайте да не излеете много кореселин наведнъж,което двигателят няма да може да изгори. При мен нагар и кал с половин сантиметър дебелина вътре в колектора, се почисти до метал. Сега машината няма нищо общо по вървене от преди. Също по тоя начин изчистих и интеркулера заедно с въздуховодите без демонтаж на последните. Това става като се откачи горният въздуховод на кулера за да изтича от там мръсотията и да не влиза по нагоре в мотора! После махнете МАФ сензора и започнете да наливате кореселин във въздуховода който влиза във всмукателния тракт на турбото, при запален двигател. Наливайте много тънка струя при около 1800-2200 оборота докато от свободния горен отвор на кулера започне да излиза почерняла мъгла от кореселин и въздух.После спирате да наливате и увеличаватв оборотите за малко за да излиза калта. Получава се нещо като вътрешна пароструйка което има голям ефект. Ще се изненадате колко ефектно и качествено се изчиства всичко. Това също на два три пъти с интервал около 20 минути. Ако наливате на тънка струя, няма никаква опасност за турбината при тия обороти. Така кореселина се смесва с въздуха от високото подналягане от търбото и той и кулера светват орвътре. Най накрая оставете двигареля да поработи на обороти за да изсъхне кулера. Две -три минути са напълно достатъчни за пълното изсъхване на интеркулера. Направих и малко снимки след почистването, които по късно ще прикача. Сега колата не мога да я позная. Повярвайте, след тия интервенций не ви трябва никакво чипосване на мотора. Аз се изненадах от огромния ефект!
    Fiat Marea TD100

    #2
    FIAT Bravo JTD GT '99

    Коментар


      #3
      Незнам до колко е безвредно за двигателя , но наитина би било много хубава да се изчисти колектора и кулера без да се сваля .Чакаме снимките с нетърпение.А дали ако сипваме кореселин след маф сензора ,няма ли да почистиме кулера и колекторите е един удар.


      r_osen@yahoo.com

      Коментар


        #4
        Хм..а сигурно ли е,че е абсолютно безвредно за двигателя. Тоя корисилин дали няма да направи някоя поразия?Питам понеже съм готов да направя и аз тая работа, въпреки че чистих кулера.
        Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI

        Коментар


          #5
          http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...light=може би за кулера е добра идеята за почистване без разглабяне.но за ДВГ - това е по-агресивно прилагане на парната баня + почистващ ефект в/у колекторите.Торнадо беше обещал да си почисти колекторите с разглабяне , да видим дали няма да реши по твоя начин с коресилина.

          Коментар


            #6
            Аз ръчно не бих се наел да ги чистя тия колектори...Вижда ми се доста трудно за изпълнение...Та ако е сигурно, че начина на iuly_vn е безвреден би било доста по-лесно и достъпно за повече хора от форума.
            Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI

            Коментар


              #7
              А и този метод трябва да изчисти всичко до всмукателните клапани, не само колекторите.
              FIAT Bravo JTD GT '99

              Коментар


                #8
                А може ли комбинирано почистване примерно маркучите и интеркулера с метода без демонтаж а при двигателя с демонтаж.А има следния въпрос ако махна само маркуча дето идва от интеркулера към двигателя той е доста голям там през тази дупка докуде мога да стигна.През отвора може ли да се прави някакво почистване без да се разглабя нещо друго.
                Fiat Brava 1.9 JTD

                Коментар


                  #9
                  vsd написа:
                  А и този метод трябва да изчисти всичко до всмукателните клапани, не само колекторите.
                  "А и този метод трябва да" помогне на индианците, като мене дето не могат да се справят с по-сложното разглобяване и разчовъркване!!! Имам въпрос обаче: какво става с мръсотията от всмукателния колектор...изгаря ли? Всичката ? Ако остане нещо гадно и по-едро няма ли да задръсти и без това дъртия катализатор/за тези ,които имат все още ми е питането/ ?
                  Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
                  Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
                  http://www.keepfighting.ms

                  Коментар


                    #10
                    А да това е интерсно питане.Аз като гелдам тази мърсотия колко е суха и се рони на големи парчета.Маи най-добре е при двигателя ръчно и финно пипане.
                    Fiat Brava 1.9 JTD

                    Коментар


                      #11
                      vsd написа:
                      Колега, като прочетох това с кореселина и колектора и малко страшно ми стана Шегувам се. Много добра тема и добра идея Имам един въпрос - като разкачиш въздухопровода от всмукателния колектор, надолу ли навеждаш тръбата за да изтече мръсотията или просто я местиш настрани?
                      Прочети поста внимателно колега.Не си ме разбрал,мисля!
                      Fiat Marea TD100

                      Коментар


                        #12
                        Jimy написа:
                        "А и този метод трябва да" помогне на индианците, като мене дето не могат да се справят с по-сложното разглобяване и разчовъркване!!! Имам въпрос обаче: какво става с мръсотията от всмукателния колектор...изгаря ли? Всичката ? Ако остане нещо гадно и по-едро няма ли да задръсти и без това дъртия катализатор/за тези ,които имат все още ми е питането/ ?
                        Точно така ще се получи ако има големи отлагания ,а не ми се мисли какво ще стане ако попаднат по големи парчета в горивната камера.Ще има някое бутало показало се да погледне в очите собственика си.
                        Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                        Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                        Коментар


                          #13
                          rosenmvr написа:
                          Незнам до колко е безвредно за двигателя , но наитина би било много хубава да се изчисти колектора и кулера без да се сваля .Чакаме снимките с нетърпение.А дали ако сипваме кореселин след маф сензора ,няма ли да почистиме кулера и колекторите е един удар.
                          Да но така ще е по трудно контрулируем процеса,заради турбото. Предполагам че така вече ще е опасно за мотора от турбонадува. Незнам защото кореселина е силно гориво,скороста му на горене е по голяма от тая на нафтата и заедно с турбото, може да направи беля. По описания метод,гарантирам че няма проблеми.
                          Fiat Marea TD100

                          Коментар


                            #14
                            u_bo написа:
                            http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=31436&postdays=0&postorder=asc&sta rt=10http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=31645&highlight=може би за кулера е добра идеята за почистване без разглабяне.но за ДВГ - това е по-агресивно прилагане на парната баня + почистващ ефект в/у колекторите.Торнадо беше обещал да си почисти колекторите с разглабяне , да видим дали няма да реши по твоя начин с коресилина.
                            Да ето ги тия снимки в линка които си дал колега и за които говорех в поста.С кореселина няма проблем нито за колектора нито за двигателя.тъй като се сипва съвсем по малко колкото да се размеси въздуха. Получава се нещо като пароструйка но с кореселин вместо с вода. А ако решиш да сваляш колектор,трябва да свалиш и помпата и много други неща покрай нея. Всеки както иска.Аз съм доволен от ефекта. Снимките довечера че трябва да ги намаля като размер малко. Снимал съм колектора отвътре и ще видите как е почистено до метал.
                            Fiat Marea TD100

                            Коментар


                              #15
                              Jimy написа:
                              vsd написа:
                              А и този метод трябва да изчисти всичко до всмукателните клапани, не само колекторите.
                              "А и този метод трябва да" помогне на индианците, като мене дето не могат да се справят с по-сложното разглобяване и разчовъркване!!! Имам въпрос обаче: какво става с мръсотията от всмукателния колектор...изгаря ли? Всичката ? Ако остане нещо гадно и по-едро няма ли да задръсти и без това дъртия катализатор/за тези ,които имат все още ми е питането/ ?
                              Едва ли колега. Но добър въпрос! При моите наблюдения мръсотията се мие по малко и се разтваря добре от кореселина. А и това са само сажди все пак. Същите тия сажди които би трявало да са минали през катализатора, но са полепнали пео стените на колектора. Но нека все пак специалистите да коментират. А и какъв катализатор след 150 000 км.
                              Fiat Marea TD100

                              Коментар

                              Working...
                              X