Факт е че на всички турбо-дизели се натрупва голяма маслена кал във въздуховодите, интеркулера и най лошото, задръстване и запушване на смукателния колектор. След като тук някъде бях срещнал снимки на задръстен всм. колектор и отвори на главата се изумих колко се бе стеснил прохода за въздух. Отлаганията бяха смалили отворите в главата, почти на половина. Всичко това е от изпускането на масло от турбината(дори и тя да не е износена), което се смесва с прахоляка от въздуха и за 100-200 000 км. се натрупва такава кал че се зачудих как дизелите ни палят даже. Естествено това води и до затруднено пълнене лоша работа на мотора, ниска мощност и голям разход. При огледа на мотора отвън реших че е невъзможно да се свалят тези елементи-особено всмукателния колектор, без да разглобим половината двигател. Ето една идея как постъпих аз без да развия и един болт по мотора (с малки изключения). За качествено почистване са ви необходими само 2лтр. кореселин и един помощник. Демонтирайте въздуховода от смук. колектор и запалете мотора. Налейте в една чашка от 100 грама кореселин( тия от карнобатска ракия са идеални ) Нека помощника ви подържа около 1500 оборота първоначално. Доближете чашата с кореселина до отвора на смукателя така че да започне засмукване на течноста. В никакъв случай не изливайте вътре. Просто малък наклон е достатъчен и въздушната струя сама ще започне да всмуква кореселина и примесвайки го с въздуха ще се образува една хомогенна смес. Двигателят малко ще си повиши оборотите но това да не ви притеснява. След втората чаша угасете мотора без да отделяте чашата и докато кореселина не е привършил! Така ще се засмучи смес която няма да е изгоряла и ще навлажни стените. Ефекта е просто като тоя на почистване с пароструйка! Изчакаите десетина минути и повторете операцията три четери пъти, но вече на 2500 оборота. Не качвайте повече от 2500 об/мин. тъй като може да навлезе повече кореселин и да се получи ефекта на воден удар в горивната камера-не знам но страх лозе пази! Ако сте внимателни няма никаква опасност за мотора. Просто внимавайте да не излеете много кореселин наведнъж,което двигателят няма да може да изгори. При мен нагар и кал с половин сантиметър дебелина вътре в колектора, се почисти до метал. Сега машината няма нищо общо по вървене от преди. Също по тоя начин изчистих и интеркулера заедно с въздуховодите без демонтаж на последните. Това става като се откачи горният въздуховод на кулера за да изтича от там мръсотията и да не влиза по нагоре в мотора! После махнете МАФ сензора и започнете да наливате кореселин във въздуховода който влиза във всмукателния тракт на турбото, при запален двигател. Наливайте много тънка струя при около 1800-2200 оборота докато от свободния горен отвор на кулера започне да излиза почерняла мъгла от кореселин и въздух.После спирате да наливате и увеличаватв оборотите за малко за да излиза калта. Получава се нещо като вътрешна пароструйка което има голям ефект. Ще се изненадате колко ефектно и качествено се изчиства всичко. Това също на два три пъти с интервал около 20 минути. Ако наливате на тънка струя, няма никаква опасност за турбината при тия обороти. Така кореселина се смесва с въздуха от високото подналягане от търбото и той и кулера светват орвътре. Най накрая оставете двигареля да поработи на обороти за да изсъхне кулера. Две -три минути са напълно достатъчни за пълното изсъхване на интеркулера. Направих и малко снимки след почистването, които по късно ще прикача. Сега колата не мога да я позная. Повярвайте, след тия интервенций не ви трябва никакво чипосване на мотора. Аз се изненадах от огромния ефект!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Чистене на Всм. колектор и кулера на TD, с минимално усилие!
Collapse
X
-
Хм..а сигурно ли е,че е абсолютно безвредно за двигателя. Тоя корисилин дали няма да направи някоя поразия?Питам понеже съм готов да направя и аз тая работа, въпреки че чистих кулера.Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI
Коментар
-
u_bo
http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...light=може би за кулера е добра идеята за почистване без разглабяне.но за ДВГ - това е по-агресивно прилагане на парната баня + почистващ ефект в/у колекторите.Торнадо беше обещал да си почисти колекторите с разглабяне , да видим дали няма да реши по твоя начин с коресилина.
Коментар
-
Аз ръчно не бих се наел да ги чистя тия колектори...Вижда ми се доста трудно за изпълнение...Та ако е сигурно, че начина на iuly_vn е безвреден би било доста по-лесно и достъпно за повече хора от форума.Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI
Коментар
-
А може ли комбинирано почистване примерно маркучите и интеркулера с метода без демонтаж а при двигателя с демонтаж.А има следния въпрос ако махна само маркуча дето идва от интеркулера към двигателя той е доста голям там през тази дупка докуде мога да стигна.През отвора може ли да се прави някакво почистване без да се разглабя нещо друго.Fiat Brava 1.9 JTD
Коментар
-
vsd написа:А и този метод трябва да изчисти всичко до всмукателните клапани, не само колекторите.Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
http://www.keepfighting.ms
Коментар
-
vsd написа:Колега, като прочетох това с кореселина и колектора и малко страшно ми стана Шегувам се. Много добра тема и добра идея Имам един въпрос - като разкачиш въздухопровода от всмукателния колектор, надолу ли навеждаш тръбата за да изтече мръсотията или просто я местиш настрани?Fiat Marea TD100
Коментар
-
Jimy написа:"А и този метод трябва да" помогне на индианците, като мене дето не могат да се справят с по-сложното разглобяване и разчовъркване!!! Имам въпрос обаче: какво става с мръсотията от всмукателния колектор...изгаря ли? Всичката ? Ако остане нещо гадно и по-едро няма ли да задръсти и без това дъртия катализатор/за тези ,които имат все още ми е питането/ ?Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
rosenmvr написа:Незнам до колко е безвредно за двигателя , но наитина би било много хубава да се изчисти колектора и кулера без да се сваля .Чакаме снимките с нетърпение.А дали ако сипваме кореселин след маф сензора ,няма ли да почистиме кулера и колекторите е един удар.Fiat Marea TD100
Коментар
-
u_bo написа:http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=31436&postdays=0&postorder=asc&sta rt=10http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=31645&highlight=може би за кулера е добра идеята за почистване без разглабяне.но за ДВГ - това е по-агресивно прилагане на парната баня + почистващ ефект в/у колекторите.Торнадо беше обещал да си почисти колекторите с разглабяне , да видим дали няма да реши по твоя начин с коресилина.Fiat Marea TD100
Коментар
-
Jimy написа:vsd написа:А и този метод трябва да изчисти всичко до всмукателните клапани, не само колекторите.Fiat Marea TD100
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар