vin_d написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Чистене на Всм. колектор и кулера на TD, с минимално усилие!
Collapse
X
-
като чистил на ръка всмукателен колектор, с препарати, кореселини, разредители, мога да ви кажа, че това, описаното в темата би почистило много малко, ако не и нищо.. а за чистене има много, уникално много гняс, лепкава и гъста има в колектора, всмукателния на места беше около 3-4мм, на места се вижда метала.. просто на някои места явно се събира. - смесица между масло и сажди... не знам, май заради някакви еко норми е това връщане на изгорелите газове, но правят много мазалоточно след завоя от голямата тръба има много гняс.., ако не го свалите не може да се изчисти, поне според менA big fan of 'Top Gear' and 'Foose design'
e30 forever!
Коментар
-
Това че ти не си го направил както трябва, не значи че не се чисти. При мен беше същото, че и по зле и сега виж снимките в началото. Оня ден извадих маркуча пак и като бръкнах вътре , не можах да си изцапам и пръста. Идеално чисто е. Е изолирал съм EGR-a. Пък и си е твоя работа. Като искаш сваляй си колектора и си го чисти.Fiat Marea TD100
Коментар
-
хехе, аз го свалях по принуда, заедно с главата, буталата и тъй нататък не съм искал да те обидя, аз просто се изплаших от тази гнусотия и ми се струва, че трудно се чисти само с пари...пп като изолира ЕГР, как го направи? на мен ми казаха, че ако го направя ще ми се вдигне разхода, но колата щяла уж да върви повече, вярно ли е пп сега видях снимките, при мен от тази гледна точка се виждаше точно така и си рекох, ето моята количка е читава, нама налепи но уви колко много гняс имаше там, където съм цъкнал стрелките, там е истинската мръсотия...там по извивките имаше точно около 3-4, може би 5мм наслоеноA big fan of 'Top Gear' and 'Foose design'
e30 forever!
Коментар
-
днес направих процедурата с едно комшииче с голфче и той с ТД ,та мислих върху предложенито му за подаване на кораселина направо след въздушния филтар и така и направих парво на мойта по-начина както го описахте,обаче с помпичка кат от шишенце за стакла,да сам изпряскал кам 400гр.,увеличаваха се оборотите,нямаше пушилка от мойта след изчкаванията да попие,ма от неговата бая си изпушваше направо сажди дет се вика след кат я припали и почнем наново.Друго незнам обаче работата на мотора ми се стува мн.добре,и така си варви,сефте да я ръчкам така след като го напраихме.Какво ще кажете на тва,че подаваме кораселина след въздушния филтар ще има ли некакво подобрение.
Коментар
-
Днес направихме тази галимация с колегата на мойта (jtd 130),а той преди това на неговата (td 125) с друг колега.И при двете няма черни пушеци от ауспуха.По-скоро сиво-сини.Това означава ли,че системата не е била толкова мръсна?На неговата (td 125) при пръскане през дупката за дебилометъра :D изкарва черни пръски (течност) от маркуча към колектора,а при мойта (jtd 130) изкара само пушек.Мигар толкова бързо да се е изпарил корселина?Или е по-задръстена и трябва да сме по-упорити с него?Малко я карах на връщане,но съм очарован от резултата.Не си въобразявам,много по-жива е колицата.Моята я действахме на загрял двигател.Беше към 65-70,но бързо си качи градусите.Нямаше време да изтине.А колегата се е докопал до една jtd 130 кат мойта и на нея пробвахме.На 2-рата чашка :D и изкара течност от маркуча отгоре.Питам се защо моята(която е същата )изкара само дим в началото,а на последната чашка почти нямаше и дим вече,а само много силна миризма(нали е корселин все пак).Marea Weekend
2,4 JTD 130 '99
Коментар
-
Той синият пушек не идва от кореселина ами от маслото което е измито с кореселина. Спряла е да пуши защото е изчистено маслото или просто вече не е можело да се отмива нагара. Самият кулер и маркучите поне при мен няма нужда да се чистят, маслото което минава през тях си ги почиства (ако е читав въздушният филтър) и си бяха лъскави като нови. Обаче след входа на ЕГР-клапана вече става мазалото от сажди и масло. Ако е на каша из целият колектор гняста, процедурата с кореселина ще има ефект. Обаче ако е започнало да става твърдо едва ли кореселина ще го отмие. Аз ще покарам още малко след запушването на ЕГР-ра и ще видя самото масло дали няма да си отмие и колектора и да не се налага разглобяване.Аз лично не бих си сипал каквото и да било и да разчитам, че ще стане, дори и да стане нямам никакво желание всички твърди частици да преминат през двигателя.
Коментар
-
При мен нещо не се получи... Или аз не го правя както трябва или няма толкова нагар в колекторите, което силно ме съмнява, предвид факта, че колата е на 15год и 250хил.км. по килиметраж(а по - вероятно да е на двойно повече)...Изпръсках два литра корселин и не извади нито една малка, миниатюрна саждичка от ауспуха... Действах точно по описанието от първия пост на темата... първо на 1500об/м, гасиш, докато пръскаш корселин, после на 2500об/м, после на 3000об/м и т.н. и т.н. и нищичко...Къде бъркам бе, хора ПС: Експеримента го правих днес, по първия сняг Yellow_Flash_Colorz_PDT_07 Yellow_Flash_Colorz_PDT_07 Yellow_Flash_Colorz_PDT_07M-Benz E 250 TD 150hp
M-Benz 200d 75 hp
Peugeot Bipper 1,3 HDI много малко конски сили
Коментар
-
Ако ти е добро изгарянето в цилиндрите и имаш ,,здрав" двигател, то едва ли ще видиш черен пушек, а пък и каквото и да е. Искам да кажа, че ако в цилиндрите се получава добро изгарянв на сместа, то и разтворената мръсотия изгаря по-пълно и нама да се забележи нещо по особено в изгорелите газове. Виж динамиката на колата и по икономичното горене, как са?Fiat Marea TD100
Коментар
-
Зравейте колеги.Доста прочетох от темата и искам да споделя моя опит. Аз направих същата процедура описана в първият пост с разликата,че не ползвах кореселин а една течност на ПРО ТЕК дизел апликатор флуид. Не знам дали някой е ползвал това,но има много добри почистващи свойства и което е по-важно в случая не вреди на мотора. Привпръскване във въздуховода след въздушния филтър леко се повишават оборотите и се усеща миризма подобна на етер. След мен го пробва един приятел автомонтиор, като след почистването е разглобил тръбите и беше очарован от резултата. Така, че го препоръчвам на тези, които искат да извършат описаната процедура.FIAT Stilo 1.9 Jtd
Коментар
-
така ... сега малко пояснние за поредния инди...махам тръбата от смукателя , на около 1500оборота започвам да наливам кореселин (така 2 пъти, като м/у тях има интервал на гасене) след това повтарам процедурата няколко пъти на 2500 об. (като пак м/у всеки път има интерва на гасене на двигателя)и в двата случая не махам чашката докато помошника не изгаси колатаслед това откачам маркуча от горния край на кулера и при работещ двигател започвам да наливам тънка струйка след дебитомера (или преди дебитомера )след всяка чашка изчаквам да поработи двигателя малко и изфорсирвам за да излезне от горния край на интеркулера каквото има да изиза ....и така няколко пътиабе да ви кажа доста се позавъртях какво трябва да правя Yellow_Flash_Colorz_PDT_05ПСП: само да кайа че съм с jtd105 и да попитам ...кво става с тая цялата гняс и няма ли опасност да запуши дюзите
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар