Да споделя и аз какво направих, щото моята Брава при натоварване пуши черно, а и няма достататъчно мощ.Махнах дебитомера за да го продухам на компресор. Напълних в едно шише с пръскалка корселин. Опасявах се дали корселина няма да разтвори пластмасовата помпичка на пръскалката, но нямаше проблем.Започнах първо от въздуховода към дебитомера, щото това е пътя по който ще върви мърсотията, а смук.колектори са накрая. А и така през цялото време колекторите ще се омокрят с корселин. Предполагам че в колекторите мъсотията трябва да е по-спечена от жегата и ще и трябва повече време за да се "разкисне" и отмие ...
При загасен двигател пръснах доста обилно в отвора след дебитомера. Изчаках около минута докато корселина разтвори мърсотията. После набутох във въздуховода парцал, леко оморкрен с корселин за да забърша колкото може. Това няколко пъти, кърпата стана на катран. Ползвах кърпи по две причини - ако е скъсан парцал може в отвора да останат конци и най-вече - щото не ме видя жената като ги взех.После залалих, форсирах няколко пъти и почнах да пръскам във въздуховода корселин. После закрепих на около 2000 об/мин и пак пръскане , накрая на 3000-3100 об/мин и пак така. До тук отиде литър корселин.Следва откачане на тръбата от смук.колектор. Пръснах в тръбата и забърсах пак с парцал. Оцапа се черно, но не много.Напръсках в вмук.колектор и оставих да постои намокрено. После пак пръсках и така няколко пъти. Забърсах с парцал колкото може. Май прекалих с количеството и затова десетина пъти давах на контакт колкото за завърти двигателя, но без да запали. Аз съм с JTD и тук не като при "печките" да пали от четвърт оборот. Така ако някъде вътре е останал корселин - да се издуха навън безопасно ...Запалих и пак така - пръскане ... вдигане до около 2000 и пак пръскане .... до 3000-3200 .... и така отиде още половин литър от корселина и помпата на пръскалката се пре@ба. Имах почти пълен флакон със спрей за карбуратори, пръснах и от него.Отидох да духам на дебитомера, че да му стане кеф.
През това време оставих измитото да изветрява ... ако има останало някъде нещо де.Събрах всичко обратно и отивам да пробвам каъв е резултата. На един баир напънах мотора и гледам в огредалото бая черен дим ... но преди при натоварване пак си пушеше де ...И докато се чудя къде ми е проблема - дали дебитомера, дали турбото, или някъде преди турбото да засмуква въздух, или след него някъде се изпуска ???? ... де да знам, не съм разбирач, ама все пак от време на време САМ си вдигам капака на двигателя.Откачам дебитомера и минавам по същия баир - пак пуши, но по-малко. А дебитомера съм го купувал преди няма година от АХМ ... ама евтин Хофер. Горивен и въздушрн филтър са сменени, не е от това. Спохождам ме мрачни мисли, че може да се наложи купуване на нов дебитомер.Все пак решавам да проверя дали не засмуква въздух. Откачам захранването на перката на радиатора, че да не вее в моторния отсек. Паля колата и закрепвам на около 3200 об/мин. Със спрея за карбуратори започвам да пръскам около въздуховодите започвайки от дебитомера и по посока към интеркулера и турбото. И воала ... някъде около тъбите дето влизат и излизат от интеркулера ... като пръсна - и се вдигат оборорите ... До тук добре, знаем какаъв е проблема и къде да търсим за пробив в херметичността. Само дето вече стана тъмно и като има време ще търся от къде точно засмуква ... До тогава ще карам с откачен куплунг на дебитомера.
Иначе не усетих разлика във вървежа на колата, но колкото и да се е почистило, все е от полза. А това че покрай почистването намерих че има проблем с хермеризацията - доволен съм. Има ли типично място където се скапват въздуховодите на JTD-то?



Коментар