Според мене тия двигатели цапат се пак е дизел.Даже и маслото си става черно.Това е нормално.Катализатора си върши работа но след 150000 както каза колегата е доста запусхен сигурно и остава нагар по двигателя.А и всеки знае че едвали предишниа собственик Италианец го е чистил и мислил толкова за колата си колкото ние.Затова като собственици на втора ръка коли е нужно малко да ги позачистим и сменим някой друг консуматив.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Чистене на Всм. колектор и кулера на TD, с минимално усилие!
Collapse
X
-
Искам само да ви помоля да прочетете поста на Tornado...!Tornado написа:цитат: " ... Ако остане нещо гадно и по-едро няма ли да задръсти и без това дъртия катализатор/за тези ,които имат все още ми е питането/ ?... "Точно така ще се получи ако има големи отлагания ,а не ми се мисли какво ще стане ако попаднат по големи парчета в горивната камера.Ще има някое бутало показало се да погледне в очите собственика си.Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
http://www.keepfighting.ms
Коментар
-
Stefan Hadjov написа:iuly_vn написа:vsd написа:Колега, като прочетох това с кореселина и колектора и малко страшно ми станаШегувам се. Много добра тема и добра идея
Имам един въпрос - като разкачиш въздухопровода от всмукателния колектор, надолу ли навеждаш тръбата за да изтече мръсотията или просто я местиш настрани?
Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI
Коментар
-
Прочетох темата подробно.Предложението с тази процедура е оргинална и лесно изпълнима,но смятам че не е панацея за тотално решение на проблема с почистването на всмукат.колектор и всмукат.портове на главата на двигателя.Ще обясня съображенията си защо:при участието на смазочното масло в горивния процес на двигателя се отделят три вида окиси от него в резултат на температурата до която се загрява през работата му.Нискотемпературни-рядка черна кал натрупваща се най често във картера,въздуховодите и интеркулера.Средно температурна-гъста кал /нещо като грес/-в по топлите зони натрупваща се около входа на всмук.колектор,въздуховода на принудителната вентилация на картера и др.някои места.Високотемпературни-твърда шуплеста черна маса натрупваща се в зоните на високи температури- всмукат. портове на главата,около неработещата част на стеблото на всмукат клапан,около водача на клапана,в самата горивна камера.Смятам,че ще е много трудно почистването точно на тези окиси по този предлаган метод,защото той е почти неразтворим и се подава само на механично отстраняване.Освен това тези отлагания може да се видят само след пълно разглобяване на главата,евентоално при извършване на някоя ремонтна процедура по нея.Едно пояснение:тези окиси от маслото са толкова по голями след време колкото с по-лоши масла е карана колата/най- много при базовите масла,и най малко при пълната синтетика-5/30,5/40,0/30,0/40 и т.н./За съжаление не знаеме с какви масла е карана колата ,която сме купили още повече при италианско обслужване.Смятам че метода е успешно приложим по отношение на първите два вида окиси,но за високотемпературните-не. Имам предложение към колегите които са решили да приложат този оргиналем метод за почистване с оглед за по-добра ефективност и по голяма безопасност:Също с коресилин но подаван Не с чашка напълнена с него ,а с електрически пулверизатор/пистолет за пръскане 220 в/ или с бояджииски пистолет и налягане на въздух от компресор.Смятам разпръскването и изпълването на колектора с почистващата смес ще е по добро и резултата в крайна сметка също.Обезателно няколко процедури както го е описъл колегата в неговия пост.Успех за всички които са решили да го приложат.
Коментар
-
Забравих да отговоря на колегата Geraka,дали метода е безопасен.Да не смятам,че има опасност някаква за двигателя.Всичко постепенно изгаря в горивната камера.Освен това двигателя работи и има възможност да се наблюдава неговата реакция.За катализатора също няма проблеми.Там температурата е около 300 градуса и всичко изгаря.Желателно след тази процедура да се изцепи двигателя по магистрала около 3000-3500 об.в разтояние на 50-100 клм за да се изхвърли всичко остатъчни продукти от от камера,катализатор,ауспухни гарнета.Не е верно,че след 100-150000 клм катализатора е аут,както се твърди масово.Той е разчетен за ресурса на двигателя.Никъде няма да прочетете заводска препоръка кога да го смените.Той не е консуматив.Митове и легенди много,особенно когато са комерсиално подплатени.Когато двигателя е каран продължително в нередни режими на експлоатация,тогава може да настъпи излизане от строя му.Но се прави замерване на функцията му преди да се пристъпи към отстраняването му.
Коментар
-
Stefan Hadjov написа:Прочетох темата подробно.Предложението с тази процедура е оргинална и лесно изпълнима,но смятам че не е панацея за тотално решение на проблема с почистването на всмукат.колектор и всмукат.портове на главата на двигателя.Ще обясня съображенията си защо:при участието на смазочното масло в горивния процес на двигателя се отделят три вида окиси от него в резултат на температурата до която се загрява през работата му.Нискотемпературни-рядка черна кал натрупваща се най често във картера,въздуховодите и интеркулера.Средно температурна-гъста кал /нещо като грес/-в по топлите зони натрупваща се около входа на всмук.колектор,въздуховода на принудителната вентилация на картера и др.някои места.Високотемпературни-твърда шуплеста черна маса натрупваща се в зоните на високи температури- всмукат. портове на главата,около неработещата част на стеблото на всмукат клапан,около водача на клапана,в самата горивна камера.Смятам,че ще е много трудно почистването точно на тези окиси по този предлаган метод,защото той е почти неразтворим и се подава само на механично отстраняване.Освен това тези отлагания може да се видят само след пълно разглобяване на главата,евентоално при извършване на някоя ремонтна процедура по нея.Едно пояснение:тези окиси от маслото са толкова по голями след време колкото с по-лоши масла е карана колата/най- много при базовите масла,и най малко при пълната синтетика-5/30,5/40,0/30,0/40 и т.н./За съжаление не знаеме с какви масла е карана колата ,която сме купили още повече при италианско обслужване.Смятам че метода е успешно приложим по отношение на първите два вида окиси,но за високотемпературните-не. Имам предложение към колегите които са решили да приложат този оргиналем метод за почистване с оглед за по-добра ефективност и по голяма безопасност:Също с коресилин но подаван Не с чашка напълнена с него ,а с електрически пулверизатор/пистолет за пръскане 220 в/ или с бояджииски пистолет и налягане на въздух от компресор.Смятам разпръскването и изпълването на колектора с почистващата смес ще е по добро и резултата в крайна сметка също.Обезателно няколко процедури както го е описъл колегата в неговия пост.Успех за всички които са решили да го приложат.) да помисля и за това. Колкото до големи отломки не мисля че е може да се случи при тая операция, защото кореселина първо разтваря, а подналягането го обира. Кореселина не може да откърти големи отломки наведнъж. Всичко става постепенно и на няколко пъти. А и се знае че при различни режими на двигателя,като го товарете продължително например на по високи обороти,например на магистрала или баири, тогава се откъртват отломки нагар от горивната камера но това не ви поврежда мотора,нали! Сега ще кача и снимки, откъдето ясно личи как е изчистино до метал всичко.
Fiat Marea TD100
Коментар
-
Тази тема трябва да е ВАЖНА!!! Има колеги,които правят нещата лесни и за нас ... индианците, благодаря!Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
http://www.keepfighting.ms
Коментар
-
Имам ощше няколко въпроса преди да пристъпя към действие и аз. Всичко за почистването на всмукателния колектор ми се изясни.Обаче...Гледам, че на снимката си дал чак отвора при турбината....Там ли се налива коресилина или през дебитометъра.Втори въпрос....Не видях в описаният от тебе начин кога се почиства тръбата между интеркулера и всмукателния колектор...Не можах да разбера от къде става източването при почистването на интеркулера...През изходящият му отвор или чак през тръбата която влиза във всмукателния колектор. Понеже ако е през дупката на кулера точно тая тръба остава не почистена и от двете процедури. Ако може да ми обясниш, че може би не съм разбрал нещо?Иначе темата определено си плаче за важнаEx: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI
Коментар
-
Geraka написа:Имам ощше няколко въпроса преди да пристъпя към действие и аз. Всичко за почистването на всмукателния колектор ми се изясни.Обаче...Гледам, че на снимката си дал чак отвора при турбината....Там ли се налива коресилина или през дебитометъра.Втори въпрос....Не видях в описаният от тебе начин кога се почиства тръбата между интеркулера и всмукателния колектор...Не можах да разбера от къде става източването при почистването на интеркулера...През изходящият му отвор или чак през тръбата която влиза във всмукателния колектор. Понеже ако е през дупката на кулера точно тая тръба остава не почистена и от двете процедури. Ако може да ми обясниш, че може би не съм разбрал нещо?Иначе темата определено си плаче за важнаFiat Marea TD100
Коментар
-
Доста интересна тема, мисля да изпробвам варианта. Имам един въпрос. Тъй като ми предстои смяна на маслото според вас как ще е по-добре? Да го сменя първо или преди това.? Според мен е желателно преди това, за да се изхвърлят нагарите със старото масло. И няма ли да е добра идея да правим това преди всяка смяна на маслото? Има ли проблем честото изпълнение на тази операция? А от къде да се закупя кореселин? Много ми станаха въпросите, но моля за отговор на всичкитеwww.CarProfi-BG.com
Самонастройващ се газов инжекцион по OBD II.
Зареждане и ремонт на автоклиматици.
Най-атрактивните цени в София!
Коментар
-
Според мен по-добрия вариант е преди смяната на маслото въпреки че не съм много убеден че има начин да влезнат боклуци в маслото през цилиндрите .Корселин можеш да си купиш от всяка железария а това дали тая гнусотия може да се събере толкова много за 8000хил както е сега след около 5-10 години съмнявам се , но нека се изкажат по- компетентните .
Коментар
-
Никой не каза от къде се купува кореселина и става ли със прей за карбуратори... Айде де, живнете малко, защо винаги темите трябва да останат без край ???www.CarProfi-BG.com
Самонастройващ се газов инжекцион по OBD II.
Зареждане и ремонт на автоклиматици.
Най-атрактивните цени в София!
Коментар
-
rosenmvr написа:Според мен по добрия варянт е преди смяната на маслото въпреки че несъм много обеден че има начин да влезнат болуци в маслото през целиндрите .Кореселин можеш да си купиш от всяка железария а това дали тая гнусотия може да се събере толкова много за 8000хил както е сега след около 5-10 години съмнявам се , но нека се изкажат по компетентните .
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар