Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

JTD подмяна на свещи - Ръководство с картинки.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    За да ги тествам трябва ли да ги сваля както е показано в това видео? Гледах и други видеа, в който тестват като поставят единия край за акумулатора, а другия за върха на свещта, но в коментарите под повечето такива клипове пишат, че това не е правилен метод за проверка на свещи?Ако трябва да ги свалям за да ги тествам то май ще е по-добре да ги сменя дори и да не е в тях проблема. От както я взех колата в началото на септември все ми мига реотанчето на таблото, но никога до сега не ми е правила проблем с паленето.

    Коментар


      #32
      Не трябва да сваляш свещите за да ги премериш дали са здрави.
      Bravo 1.9d 97г

      Коментар


        #33
        nsn написа:
        Не трябва да сваляш свещите за да ги премериш дали са здрави.
        Четох тази тема. Правилно ли съм разбрал как да ги тествам:1. Под кората намирам релето за подгряване на свещите и го откачам2. С мултимера проверявам свещите като докосвам с едната проба съответния пин в кабела на релето, а с другата докосвам двигателя3. Повтарям процедурата докато мина и 4те пина, където:червения отговаря на 1 цилиндързеления отговаря на 2 цилиндърчерния на отговаря на 3 цилиндържълтия на отговаря на 4 цилиндър4. Ако мултимера показва по-малко от 1Ω-1.1Ω значи свеща е OK, ако показва повече значи е за смяна.Извинявам се са глупавите въпроси просто тепърва започвам да навлизам в материята.

        Коментар


          #34
          Днес си проверих свещите - стъпките, които описах по-горе работят. :D При Fiat Punto 1.9 JTD малко се лутах докато открия релето за подгряване на свещите - като отворите капака е точно насреща и се държи на 1 винтче. Кабелът с 4те пина (за 4те свещи на цилиндрите) влиза отдолу в релето и тъй като всичко е много нагъчкано в това пунто трябва да се свали релето, за да се откачи кабела.Та резултатът: първи цилиндър (червеният пин) ми даде съпротивление 30Ω т.е. 100% е за подмяна свещта, а на трети цилиндър (черния пин) ми даде 1,6Ω, което също е извън нормите и май също е за подмяна. Другите 2 свещи ми дадоха 0.6Ω значи са OK.Не знам дали ще е разумно да се пробвам сам да си ги сменя или ще е по-добре да се обърна към сервиз. Четох доста по темата и процедурата за смяна ми стана ясна, но се притеснявам да не скъсам свещ, защото след това не знам дали ще може да се кара колата, за да я закарам пак на сервиз :D. Ако скъсам свещ и просто не я свържа обратно ще мога ли да запаля колата, за да я закарам на сервиз?

          Коментар


            #35
            Е това е супер интересна и полезна тема
            Fiat Marea Weekend
            HLX 1,9 TD 100
            1999

            Някой друг трябва да плати сметката - ние не сме си поръчвали такъв живот.

            Коментар

            Working...
            X