Аха ти говориш за слагането на гайките.Ами мислех за свалянето и ми беше интересно как се закрепва вестника върху камъка преди да го намушиш на гайката.А колкото до развиването - въпрос на късмет.Според мен ако не се развива лесно е добре да се вземе хубав върток (един такъв Т-образен подвижен) - които може и от двата края да се напъва - не като тресчотката само от единият за да се избегне евентуалното усукване на свещта в следствие на неравномерното напъване. Но това е само мое мнение.Друго което може дасе напави, ако не се развиват е да се остави да поработи двигателя и да позагрее. Не знам какъв ще е ефекта, но ще е по добре от яко напъване.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
JTD подмяна на свещи - Ръководство с картинки.
Collapse
X
-
BO написа:Airfan написа:А как седи въпросът с развиването на оригинални свещи, да речем?
Коментар
-
Поздравления на автора на темата за усилието да създаде прекрасно ръководство.Airfan: Нещо, което работи не се пипа - аз сменях зимата едната подгревна свещ, защото ми мигаше реотана като запаля... майстора ми счупи един тройник и цял ден бях без кола докато търсеха и накрая ми поправиха моя...Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
Добре свършена работа - поздравления Може би ТУК също ще намерите нещо интересно по тази тема.Има тук-там общи неща... Поне последствията при фал са еднакво неприятни Гледам конструкцията на фиатовите и мерцовите свещи.При ваденето на фиатовите би следвало да има много по-малко грижи.Това заради факта, че в главата се намира много по-малка част от свещта.Точно в тази част се наслагва нагар и ваденето след развиването на резбата става страшно... Две допълнения към колегата - ако на резбата се слага грес, то тя трябва да бъде или специална за тази цел или медна.От медната грес след време остава само медта - именно тя помага за по-лесното и развиване а не самата смазка.В специалната грес нямам никаква идея какво има но нещо много специално ще да е - 10 гр. за 17лв... При развиването няма много какво специално да се направи - дето казаха колегите: отвъртане с молитви да не се скъсат.Според мен единственото с което можем да си помогнем е да ползваме шестостенен накрайник а не хекстостенен.Не, че това ще помогне да не се скъса свещта, де Освен това няма никакъв смисъл да се натягат зверски.Всъщност ползването на динамометричен ключ е добра идея - в спецификациите на свещта ( поне при Beru ) има 2 параметъра - с какво усилие се стяга и при какво усилие вече се очакват невъзвратими деформации в конструкцията.Тоест скъсване Но... това с динамометричния ключ обикновено е само едно добро пожелание...I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...
Коментар
-
Re: JTD подмяна на свещи - Ръководство с картинки.
mr. Nikoi написа:Паднаха температурите и фиатчето почна да пали трудно.................
Коментар
-
До Stefan Hadjov Колега,наистина ли започна да пали трудно в това време каквото е тия дни.Абе то малко ме е срам да кажа, ама проблема маи не беше в свещите. Сега маи пак си пали по същият начин. Като беше застудяването преди седмица и малко, палеше трудничко. След подгряване 3 пъти до изгасяне на свещите и палеше по лесно , и за това заподозрях свещите. И сега като се стопли реших че е точно за мен времето.Но проблема май ще е от акумулатора с който купих колата.Уж необслужваем, обаче набарах под лепенките капачките за наливане на вода. Пое 200 мл водичка, сега ще го заредя профилактично.То закупуването на нов акумулатор зимата няма да ми избяга ако този не го бива. Лятото не е правил проблем.Та сега като си размишлявам при подгряване 3 пъти, и студено време 5 градуса беше някои сутрини и скапаният акумулатор да се е повъзбуждал и да е давал по добро представяне - по голям стартов ток. Ако в това има истина това ме е заблудило.А колкото до греста за смазване на свещите използвах тази на LOCTITE - има графитиено - алуминиево - медни съсътавки. По спецификация е устойчива до 900*С.Bravo JTD 105 '98
Коментар
-
mr. Nikoi написа:До Stefan Hadjov Колега,наистина ли започна да пали трудно в това време каквото е тия дни.Абе то малко ме е срам да кажа, ама проблема маи не беше в свещите. Сега маи пак си пали по същият начин. Като беше застудяването преди седмица и малко, палеше трудничко. След подгряване 3 пъти до изгасяне на свещите и палеше по лесно , и за това заподозрях свещите. И сега като се стопли реших че е точно за мен времето.Но проблема май ще е от акумулатора с който купих колата.Уж необслужваем, обаче набарах под лепенките капачките за наливане на вода. Пое 200 мл водичка, сега ще го заредя профилактично.То закупуването на нов акумулатор зимата няма да ми избяга ако този не го бива. Лятото не е правил проблем.Та сега като си размишлявам при подгряване 3 пъти, и студено време 5 градуса беше някои сутрини и скапаният акумулатор да се е повъзбуждал и да е давал по добро представяне - по голям стартов ток. Ако в това има истина това ме е заблудило.А колкото до греста за смазване на свещите използвах тази на LOCTITE - има графитиено - алуминиево - медни съсътавки. По спецификация е устойчива до 900*С.
Коментар
-
Здравейте! Съжалявам, че повдигам толкова стара тема, но предстоящия уикенд и аз мисля да си подменям свещите, че ми мига лампата на Fiat Punto 1.9 JTD (80 к.с.) 2001г.Искам да попитам принципа същия ли е при Punto, тъй като гледам е записано, че указанията са за Bravo, Brava, Marea?И вторият ми въпрос е какви свещи ми препоръчвате да си купя?
Коментар
-
veskoy написа:Здравейте! Съжалявам, че повдигам толкова стара тема, но предстоящия уикенд и аз мисля да си подменям свещите, че ми мига лампата на Fiat Punto 1.9 JTD (80 к.с.) 2001г.Искам да попитам принципа същия ли е при Punto, тъй като гледам е записано, че указанията са за Bravo, Brava, Marea?И вторият ми въпрос е какви свещи ми препоръчвате да си купя?STILO-2003-115 HP-JTD Power
Преди ФИАТ БРАВА TD 75-98г.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар