Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Питане термостат Брава JTD

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Питане термостат Брава JTD

    Привет на всички.Скоро се сдобих и аз с Fiat Brava JTD.От тогава седя и форума тук.Знам че има доста теми за термостатите но при различните двигатели е различно.При този дизелов агрегат когато показва стрелката на термометъра 12 часа деме е на средата точно тогава ли се отвариа този термостат и пуска антифриза към радиатора и полсе като се вдиген температурата се включва перката.Сори за тъпите въпроси ама при мене седи точно на средата или малко по нагоре но за кратко.И като е на средата двигателия е доста по топъл от маркучите и радятора.Това значили че имам проблем с термостата.Сори за отделната тема ама искам инфо от хора които имат такива коли.после ще питам и за турбото че нещо моито май не бачка.Защото при 2000 оборота тряввало да ме лепи за седалката.Сравнението е спрямо пежо 306 HDI на един френд.Поздрави на всички
    Fiat Brava 1.9 JTD

    #2
    Изненадващо, но максимална сила двиагтелят има още на 1500 оборота, а не на 2000. Не разбрах много какво обясняваш за термостата, но с този двг, при изправна охладителна система, стрелката трябва да седи закована на средата, независимо дали е зима лято есен дъжд мъгла и дали ползваш климатик или парно. (ако полазваш яко парно зимата, и колата стои на мяссто, нормално е стрлката да падне надолу, при всички останали случаи - средата) Проблем имаш ако стрелката не е стигнала средата, а маркучите и радиатора вече загряват.

    Коментар


      #3
      За термостата иавно ще трябва да видя кога нагрява маркучите.А за турбото големиа маркуцх дето влиза в двигателя дето маи се явява след интеркулера или радиатор за охлаждане на въздух е опазан с ласло външно.Маркуча дето идва от турбото към интеркулера е омазан с една по твърда смаска нещо сремо бежду грес и кал.Та идеята мие следна как да разбера дали това турво бачка в норма преди да тръгна към сервиза.Четох че ако има много омазване по тиа маркучи значи охлува не е добре.На запаен дгигател стискам въпросния маркуч доста при 2500-3000 на място се усеща че навлиза въздух в него.Както и горе в горния но пак се стискат.В смисъл не става твърд.казха ми че като се стисне трябва да се получи нещо като вакум ефект.демек при натискане да почне да се свива маркуча и да се чува свистене.
      Fiat Brava 1.9 JTD

      Коментар


        #4
        Ако отидеш на диагностика, едни добри диагностици на ЖТД веднага ще ти кажат дали турбината прави предвиденото налягане в даден диапазон от обороти. Иначе можеш и сам - мериш с мултицет напрежението на МАП-а, и на 4000 оборота мисля че даваше 2.6-2.7 волта.

        Коментар


          #5
          МАП-па кое беше сензора за въздух ли??
          Fiat Brava 1.9 JTD

          Коментар


            #6
            МАП-а е датчика който е навит на смукателния колектор, и измерва налягането в него.

            Коментар


              #7
              Някъде да предложиш читав сервиз за диагностика.Че тука дето ми е на близо нещо не ви вдъхват доверие.Тия коли не веки ги разбира не са като руските на ухо с тел и клещи
              Fiat Brava 1.9 JTD

              Коментар


                #8
                Тази вечер - ОМВ Бояна, търси ни, там сме, виж и темата за срещите. Само си носи един мултицет с теб, и ще ти направя диагностика в полеви условия. Потърси из темите в "Сервизи, магазини" за да видиш от кои сервизи са доволни колегите. Аз за щастие още не съм имал повод да я закачам на компютър колата.

                Коментар


                  #9
                  Ok.Ще потърся.Мерси за насоките.
                  Fiat Brava 1.9 JTD

                  Коментар

                  Working...
                  X