Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Ремап на JTD мотор

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    Stefan Hadjov написа:
    Stefan Hadjov написа:
    Колеги,имам едно питане и моля за помощ.Имам Мареа с двигател 1,9 ЖТД и напоследък нещо се ебава с вървежа.Прочетох в един пост,че дизелите имали ламбда-сонда и се усъмних да не би тя да е причината.Търсих я навсякъде по двигателя,но не можах да я открия.Нека някой от разбиращите да ми помогне къде се намира и какви данни трябва да отчета при измерването и.......................Благодаря предварително.Спрете със заяжданетоНе се отнася само за теб, а за всички пишещи в тематаМодераторски екип на fiat-bg.org
    Колеги от модераторския екип,моля Ви не възприемайте поста ми като заяждане.След като колега твърди ,че дизелите имали ламбда-сонда и аз не мога да я открия на моя двигател моля тези които са нясно с въпроса да ми помогнат.Нито обиждам някой,а още по-малко това е заяждане.
    Просто и сам знаеш, че този двигател няма ламбда сонда. Още не го е заслужил :P Заяждане не мисля, че има, защото това вече наистина не е необходимо, поне от към моя страна.Както казах има и хора, от които все още можеш да научиш нещо ново в този форум. Това се отнася както за мен, така и за повечето потребители тук.Аз лично все по-трудно започвам да пиша тук, защото вече се уморих да обяснявам 100 пъти за еднакви неща, при положение, че е писано 100 пъти за едно и също нещо.Какво би станало, ако отида при един от обсъжданите "добри" "мапери" с новичката ми Алфа 159, с дизелов двигател да речем и се надявам човека да ми свърши добра работа, по чипването на новото ми автомобилче, а той дори не знае за съществуването на ламбда сонда на въпросния двигател. Как въобще ще направи картата като се подразбира, че като не знае за съществуването на един сензор за обратна връзка ще седне и ще пише карта чак. Благодаря!@Хаджов - наистина в една тема съвсем скоро бях в грешка за фазите на газоразпределението, като обясни къде ми е грешката, като наистина бях допуснал много елементарна такава
    A20DTH ЖТД ама не баш
    1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
    Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

    Коментар


      #32
      BO написа:
      Stefan Hadjov написа:
      Stefan Hadjov написа:
      Колеги,имам едно питане и моля за помощ.Имам Мареа с двигател 1,9 ЖТД и напоследък нещо се ебава с вървежа.Прочетох в един пост,че дизелите имали ламбда-сонда и се усъмних да не би тя да е причината.Търсих я навсякъде по двигателя,но не можах да я открия.Нека някой от разбиращите да ми помогне къде се намира и какви данни трябва да отчета при измерването и.......................Благодаря предварително.Спрете със заяжданетоНе се отнася само за теб, а за всички пишещи в тематаМодераторски екип на fiat-bg.org
      Колеги от модераторския екип,моля Ви не възприемайте поста ми като заяждане.След като колега твърди ,че дизелите имали ламбда-сонда и аз не мога да я открия на моя двигател моля тези които са нясно с въпроса да ми помогнат.Нито обиждам някой,а още по-малко това е заяждане.
      Просто и сам знаеш, че този двигател няма ламбда сонда. Още не го е заслужил :P Заяждане не мисля, че има, защото това вече наистина не е необходимо, поне от към моя страна.Както казах има и хора, от които все още можеш да научиш нещо ново в този форум. Това се отнася както за мен, така и за повечето потребители тук.Аз лично все по-трудно започвам да пиша тук, защото вече се уморих да обяснявам 100 пъти за еднакви неща, при положение, че е писано 100 пъти за едно и също нещо.Какво би станало, ако отида при един от обсъжданите "добри" "мапери" с новичката ми Алфа 159, с дизелов двигател да речем и се надявам човека да ми свърши добра работа, по чипването на новото ми автомобилче, а той дори не знае за съществуването на ламбда сонда на въпросния двигател. Как въобще ще направи картата като се подразбира, че като не знае за съществуването на един сензор за обратна връзка ще седне и ще пише карта чак. Благодаря!@Хаджов - наистина в една тема съвсем скоро бях в грешка за фазите на газоразпределението, като обясни къде ми е грешката, като наистина бях допуснал много елементарна такава
      Toва исках да чуя,че 1,9 ЖТД нямя ламбда сонда.Нямат и двигателите на Фиат след 2000 г,които са Евро3.Нямат и двигателите на Стило от 2002 г нататък,а най важното и че най модерните двигатели на Фиат след 2005 год,които са Мultijet 1,3 и 1,9 MJTD също нямат.И те не са дораснали до тази екстра.Върховия двигател на Алфа 156- 937.А5 -150 к.с.-16V също няма. В интерс на истината трябва да се каже,че фирмите усилено работят в тази област за тази мечтана функция,която да бъде въведена в новите поколения дизел.двигатели.И скоро ще бъдем свидетели на това,защото Евро5 го изисква.Това ще бъде една голяма революция за дизелите и ще промени много нещата.Както вече се въведе сензора Knock в някои изпълнения и се реализира обратната възка по предварение на шприца. А какво ще стане когато отидеш при бъдещите "добри мапери "да ти чипват новото автомобилче,което вероятно ще бъде с ламбда -сензор ще ти кажа веднага.Просто няма да могат да ти го чипват,защото каквото и да променят по картите,когато двигателя влезе в режим на "затворен цикъл"/това става щом двигателя достигне 60 градуса работ.температура/и влиза в Ламбда-регулиране ,то ламбда сондата и Кнок сензора ще направят необходимата корекция и ще върнат нещата така както е решила фирмата-производител.Смисъла на тези обратни връзки е също ,това да не може всеки както си е решил да прави промяни по софтуера на двигателя.Освен да ти отстранят функцията на тези обратни връзки в съответните нови карти.Но и на това са му намерили решението.Двигателя веднага влиза в авариен режим,а как се кара при него предполагам знаеш-колкото да се добереш до сервиза.

      Коментар


        #33
        BO написа:
        @Хаджов - наистина в една тема съвсем скоро бях в грешка за фазите на газоразпределението, като обясни къде ми е грешката, като наистина бях допуснал много елементарна такава
        @BOМоите поздравления,че каза збърках.Толкова рядко мога да чуя това от някой нашенец.По принцип българина никога не бърка.Грешката е винаги в опонента му.И това "збърках" е рядко явление.Но всеки може да збърка.Преди години имаше една Партия,която никога не грешеше.......................

        Коментар


          #34
          Stefan Hadjov написа:
          BO написа:
          @Хаджов - наистина в една тема съвсем скоро бях в грешка за фазите на газоразпределението, като обясни къде ми е грешката, като наистина бях допуснал много елементарна такава
          @BOМоите поздравления,че каза збърках.Толкова рядко мога да чуя това от някой нашенец.По принцип българина никога не бърка.Грешката е винаги в опонента му.И това "збърках" е рядко явление.Но всеки може да збърка.Преди години имаше една Партия,която никога не грешеше.......................
          Няма лошо в това да се бърка и съответно да се покаже конкретно къде е грешката.А за ламбда сензора на дизела вече съм свалял такъв и изглежда малко странно. За това ти го казвам и на теб - провери и ще разбереш къде се разминаваш. Новия двигател не е 937, който се слага в 156 (а аз съм споменал 159 с три броя повече ), който си цитирал ти, който също няма ламбда сензор.п.п. За да не кажеш, че нещо крия провери за какво служи парт номера да речем:55189996 или 55202582 като пример просто. Ако държиш може и диаграма да им изрисуваме на делта ламбдата , стига да не се обърне темата като за дебитомера, че наистина няма да взимам участие, защото малко хора, които наистина знаят ще пишат (да не кажа никой), а ще започне всеки друг чул или недочул толкова що е това ламбда сонда п.п. -2 За въпросните автомобили, които си цитирал, че нямат ламбди сензори, като мултиджет джигателите отново леко не си прав.Има някой варианти, произвеждани за някой страни (различен модел на двигателя) при който се слага също ламбда сонда. Най-често в повечето случаи (не не е 100% така), че ако автомобила е екипиран с DPF то почти сигурно, че има и ламбда сонда.п.п. -3 Ето ти и малко по-ясна представа за да набереш малко скорост и да ти почовъркам още по представите ти за дизелови двигатели:- Всичко това го правя, за да не те провокирам и просто да се изпишат 100 безсмислени страници, докато накрая ти покажа това, което имам
          Прикачени файлове
          A20DTH ЖТД ама не баш
          1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
          Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

          Коментар


            #35
            Stefan Hadjov написа:
            BO написа:
            @Хаджов - наистина в една тема съвсем скоро бях в грешка за фазите на газоразпределението, като обясни къде ми е грешката, като наистина бях допуснал много елементарна такава
            @BOМоите поздравления,че каза збърках.Толкова рядко мога да чуя това от някой нашенец.По принцип българина никога не бърка.Грешката е винаги в опонента му.И това "збърках" е рядко явление.Но всеки може да збърка.Преди години имаше една Партия,която никога не грешеше.......................
            Аз мисля,че не е толкова важно как изглежда ламбда сондата а е важното че измерва количеството кислород в изпускателните газове и то с много бърза реакция прави корекцоя на гориво/въздух.На принципа:измерва се изхода за да се коригира входа.За да влезе по-бързо в режим има собствен нагревател и то двустепенен за това има повече изход.проводници.Иначе принципа на работа не е по-различен от този на бензин.двигатели.

            Коментар


              #36
              И като заговорихме за разните му там мапове, имена, легенди митове и реалности...До сега не съм видял работещ мап на доста изтъквани имена в темата, при който направен мап на количка с ДПФ и след мапа да ги кажем 30.000км ДПФ-а да работи с пълни сили!Също мога да кажа имена, които имат доста мапнати автомобилчета и след 100.000 км на конкретен автомобил няма записана още и 1 грешка на ДПФ-а!Но пак в крайна сметка е важното за крайния потребител как ще му върви колата след мапа, с възможно най-малко проблеми и с възможно най-малко дадени пари
              A20DTH ЖТД ама не баш
              1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
              Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

              Коментар


                #37
                BO написа:
                ... важното за крайния потребител как ще му върви колата след мапа ...
                Приятели вчера беше много интересен ден...карах чипнато Браво/JTD105/. Това на Red Storm...мии много голям кеф да ви кажа! Зная ,че има големи скептици по отношение на ремапа,НО разликата е очевадна! Незнам как става фокуса, Stefan Hadjov със сигурност ще изтъкне аргументи против тази интервенция и неговото мнение по тази тема съм го взел предвид. Но въпреки това разликата е налице!Моето мнение е: понеже управлението на двигателя е поверено на компютър/и по-добре/ и именно, като компютър има нужда от ъпдейт на софтуера. Ами да,както стандартния биос има нужда от ъпдейт,защо да не случи това и с компютъра на колата /ECU/.Наблюдението ми върху колата на Red Storm бяха следните: по-голяма тяга при ускорение; по-голям времеви диапазон ,при който колата може да разчита на тази тяга ; "по-твърд" педал на газта/това може и да си го въобразявам/...това мога да кажа,понеже нямахме време за повече тестове. Всичко това аз установих въпреки СПУКАНИЯТ му нагнетателен въздухопровод/някъде по гофретата/. Максимална скорост не съм тествал...нито ме интересува ,нито ми е необходима,т.е. ускорението е това за което се води "бурбътъ"!!!Другото,което споделих и с Red Storm,забелязъл съм че колата ускорява по-добре ако се прави по-плавно.п.п. дразнещият бък при 2700 го няма и когато искаш да ускориш не се чудиш: аве кво стана - в дупка ли попаднах или пак са ме прецакали на бензиностацията,т.е. "хлътването" е изчезнало!!!
                Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
                Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
                http://www.keepfighting.ms

                Коментар


                  #38
                  Да ,колега,колата е по-приятна за каране така.Въздуховода е цепнат около 3-4см.Свързах се със служителка от магазина на Христо,но се оказа,че има само по-скъпия вариант-58.00лв.Другият-27,00лв е свършил.Ще чакам.
                  Octavia RS
                  Evo 10-служебната играчка.

                  Коментар


                    #39
                    Колега Red Storm твоето Браво с коя модификация JTD е? Има мнение,че мотора ти е JTD100,но ти ми каза,че разликата между наще два автомобила е единствено купето,т.е. SX и съответно GT? И още нещо: ако замениш някой от датчиците с нов или от друга марка има ли промяна при работата на двигателя с ремапнато ECU? Питам защото, колегите коментираха, че "качеството" на ремапа зависи от данните на датчиците!п.п. моят двигател е 182B4.000 със сигурност
                    Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
                    Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
                    http://www.keepfighting.ms

                    Коментар


                      #40
                      Измерването на нивото на маслото с помощта на нули и тирета изписвани на дисплейчето, е характерно за двигателя JTD 100, като в този двигател датчика заменен от тип 1/0 с такъв който е с потенциометър, което позволява и по-точното измерване на маслото. Все си мисля че на Red Storm така му мери маслото - с нули и тиренца, а при мен го мери иначе - има масло/няма масло, и контролна лампа.

                      Коментар


                        #41
                        Потвърждавам: точно това се изписва при контакт...нули и тирета!!! А при мене - директно изминатите километри.
                        Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
                        Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
                        http://www.keepfighting.ms

                        Коментар


                          #42
                          Jimy написа:
                          BO написа:
                          ... важното за крайния потребител как ще му върви колата след мапа ...
                          Приятели вчера беше много интересен ден...карах чипнато Браво/JTD105/. Това на Red Storm...мии много голям кеф да ви кажа! Зная ,че има големи скептици по отношение на ремапа,НО разликата е очевадна! Незнам как става фокуса, Stefan Hadjov със сигурност ще изтъкне аргументи против тази интервенция и неговото мнение по тази тема съм го взел предвид. Но въпреки това разликата е налице!Моето мнение е: понеже управлението на двигателя е поверено на компютър/и по-добре/ и именно, като компютър има нужда от ъпдейт на софтуера. Ами да,както стандартния биос има нужда от ъпдейт,защо да не случи това и с компютъра на колата /ECU/.Наблюдението ми върху колата на Red Storm бяха следните: по-голяма тяга при ускорение; по-голям времеви диапазон ,при който колата може да разчита на тази тяга ; "по-твърд" педал на газта/това може и да си го въобразявам/...това мога да кажа,понеже нямахме време за повече тестове. Всичко това аз установих въпреки СПУКАНИЯТ му нагнетателен въздухопровод/някъде по гофретата/. Максимална скорост не съм тествал...нито ме интересува ,нито ми е необходима,т.е. ускорението е това за което се води "бурбътъ"!!!Другото,което споделих и с Red Storm,забелязъл съм че колата ускорява по-добре ако се прави по-плавно.п.п. дразнещият бък при 2700 го няма и когато искаш да ускориш не се чудиш: аве кво стана - в дупка ли попаднах или пак са ме прецакали на бензиностацията,т.е. "хлътването" е изчезнало!!!
                          Абе,че съм против тази интервенция е верно,но специално за двигателя 182.В4 съм ЗА ако се прави с цел премахване на фабричния недостатък в софтуера на управлението на двигателя.Колега Jimi ако си чел прецизно всичко,което съм изписал по този въпрос в различни теми ще си разбрал,че аз не отричам нарастването на върт.момент на двигателя след ремап.Спора е бил с КОЛКО нараства.Твърдеше се за някакви 30-40 %,което за мене е абсолютно невероятно.Казвам го и сега.Твърдял съм ,че при ремап може да се получи до 10% мах нарастване на върт.момент и мощноста специално за този двигател.Защото винаги той се е обсъждал.Ако имаш 200 Нм мах върт момент,то може да стане до 220 Нм.И няма начин да не го усетиш усезаемо при тест.Колата да стане по-приятна за каране.Старта да е значително по-добър.Но е абсурт да стане 140 к.с.Това винаги е бил спора.И за кой ли път трябва да го казвам. Аз не знам на колегата Red Storm kакъв му е двигателя,но ако е 182В9,там нещата стоят малко по ралично.При ремап на този двигател може да се пипне управлението на турбината и резултатите при него могат да бъдат значително по-добри.Но бъди сигурен,че няма да стане 140 к.с.

                          Коментар


                            #43
                            Stefan Hadjov написа:
                            Абе,че съм против тази интервенция е верно,но специално за двигателя 182.В4 съм ЗА ако се прави с цел премахване на фабричния недостатък в софтуера на управлението на двигателя.Колега Jimi ако си чел прецизно всичко,което съм изписал по този въпрос в различни теми ще си разбрал,че аз не отричам нарастването на върт.момент на двигателя след ремап.Спора е бил с КОЛКО нараства.Твърдеше се за някакви 30-40 %,което за мене е абсолютно невероятно.Казвам го и сега.Твърдял съм ,че при ремап може да се получи до 10% мах нарастване на върт.момент и мощноста специално за този двигател.Защото винаги той се е обсъждал.Ако имаш 200 Нм мах върт момент,то може да стане до 220 Нм.И няма начин да не го усетиш усезаемо при тест.Колата да стане по-приятна за каране.Старта да е значително по-добър.Но е абсурт да стане 140 к.с.Това винаги е бил спора.И за кой ли път трябва да го казвам. Аз не знам на колегата Red Storm kакъв му е двигателя,но ако е 182В9,там нещата стоят малко по ралично.При ремап на този двигател може да се пипне управлението на турбината и резултатите при него могат да бъдат значително по-добри.Но бъди сигурен,че няма да стане 140 к.с.
                            То бензинов мотор взема 20% от надув, а какво остава за дизел!
                            Fiat Marea JTD 105 09.2000г

                            Коментар


                              #44
                              Reptile написа:
                              То бензинов мотор взема 20% от надув, а какво остава за дизел!
                              Съвсем прав си,особенно за бензинови двигатели.Наистина ще ти вземе 20% от наличната мощност на двигателя.

                              Коментар


                                #45
                                Stefan Hadjov написа:
                                Reptile написа:
                                То бензинов мотор взема 20% от надув, а какво остава за дизел!
                                Съвсем прав си,особенно за бензинови двигатели.Наистина ще ти вземе 20% от наличната мощност на двигателя.
                                Много си "резерве" към неща, които изглежда не познаваш. Кажи на Келеша, че неговите коли, които "лющат" средни 11-ки с оригинална "карантия"(само "карантия" - да не помислиш, че са изцяло СТОК и да ме "нахраниш") - са на минус 20% от начлните си коне. Мен, няма нужда да ме убеждаваш, очевидно подминаваш мои постове с приложени КОНРЕТНИ изчисления. Коментарите Ти са полвинчати и без научни постановки и изчисления. Дай малко по-сериозно да обсъждаме, че форума заприличва на селска говорилня.Въздържам се от квалификации по твой адрес и се отнасям сериозно, но излизаш от рамката на добрият тон за технически форум.
                                Fiat Marea JTD 105 09.2000г

                                Коментар

                                Working...
                                X