Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Ремап на JTD мотор

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    BO написа:
    Щом две напълно еднакви коли нямат еднакви карти, представяш ли си в завода докато изкарат да речем 100.000 екземпляра какво програмиране пада
    Колега не казвам че нямат еднакви карти а че софтуера на две коли с един и същи двигател не е идентичен и при едни и същи настройки не се държат еднакво.А ако искаш мога да ти дам оригинален софт на две коли с двигател 1.9ЖТД 105коня и сам да прецениш дали са еднакви и дори нагледно да ти покажа как с еднакви настройки няма да се получи идентичен резултат не забравяй че не всичко е идеално в колите ни една с една еднакви няма.


    r_osen@yahoo.com

    Коментар


      #17
      Логично е мнението на Росен! Во, знаеш, че различно се износват двигателите във времето.
      www.CarProfi-BG.com
      Самонастройващ се газов инжекцион по OBD II.
      Зареждане и ремонт на автоклиматици.
      Най-атрактивните цени в София!

      Коментар


        #18
        И да допълня че освен механичното състоянието на двигателя от голямо значение и състоянието на различните датчици.


        r_osen@yahoo.com

        Коментар


          #19
          crush написа:
          Логично е мнението на Росен! Во, знаеш, че различно се износват двигателите във времето.
          Точно в тази тема няма да се намесвам общо взето, но като два двигателя се износват различно, то ще се направят две различни карти, за да вървят еднакво ли :P Както спомена Росен (да не бъркам името), два двигателя няма еднакви, но в крайна сметка показанието на датчиците влиза в определени спецификации.Естествено, че ако да речем потенциометъра на педала на газта в единия случай показва да речем 100% а на другата кола да речем в максимално натиснато положение показва 90% и има проблем, то естествено, че с различни карти ще може да се направи да вървят еднакво колите, като с една и съща карта ще вървят различно, но тук не говорим за разни частни случаи.Аз ще попитам само да се обясни един физичен закон.Да речем една карта - имаме налягане на гориво имаме еднаква турбина правеща еднакво налягане имаме еднакви инжектори и що годе еднакво износване да реем на два идентични двигателя. Всички датчици си показват стойностите по спецификация от производителя им. Кой физичен закон ще накара единия двигател да работи по различен начин спрямо другия с една и съща карта?Всичко останало е замазване очите на хората, които не могат да разберат как работи двигателя и какви стойности пускат сензорите.Естествено, че ако натовариш двигателя и човека, който прави картата види да речем, че дебитомера не подава коректен сигнал а се различава да речем с 20% от стойностите, които трябва да покаже при точно пределен режим, а всичко останало е коректно, ще поправи картата така, че както вижда и РАЗБИРА данните и да знае, че не може двигателя в този режим да "гълта" да речем толкова малко количество въздух, коригира картата спрямо засмукания въздух и всички доволни и човека си получава парите.След това въпросния потребител във времето си сменя дебитомера и виж какво става - колата с "чипа" умира. И се започва псуване на дебитомери, майстори и т.н. - Казвам реален случай от практиката.Както аз лично съм записвал "чипнат" софтуер на алтернативен автомобил, и човека както и да ме убеждаваше, че ако този чип на тази кола го запиша на друга, то другата най-вероятно ще "умре", е не се получи така. Получи се просто едно спестяване на поредните 500лв, които трябваше да отидат, защото както и очаквах автомобила си литна така, както и да беше дал поредните 500лв на човека, който прави чипа.Естествено, че всеки си пази хляба и абсолютно никой, който си изкарва хляба с "чипване" да речем няма да каже, че чипа му ще работи и на друг абсолютно същия автомобил.
          A20DTH ЖТД ама не баш
          1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
          Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

          Коментар


            #20
            Просто нямам какво да кажа за този пост думите да Бо са изключително вярни това се опитах да обясня и аз при приблизителни показания на двата двигателя е просто повече от логично че ще стане , но това не значи че е така всеки път ти дори сам го казваш ужасно си прав и за примера с дебитомера и ако човека срещу теб е коректен ще ти го каже и дори ще ти предложи като го смениш след х време да ти корегира софта. Относно това че си успял с друга кола е супер не случайно можеш да си купиш готови чипове .Но имай в предвид че има разлика в имобилайзерите на нашите коли и на някоя друга може въобще да не ти запали, предполагам че си го сложил на същия модел кола я пробвай да го сложиш на някоя друга ако е от браво на мареа или либра и ни дранси някой ред после какво е станало.


            r_osen@yahoo.com

            Коментар


              #21
              rosenmvr написа:
              ......................И още нещо което искам да споделя не е задължително колата ви да пуши като локолотив за да върви много всичко си има златната среда, но за да я постигнеш нестава от първия път на всеки автомобил още повече ако искаш и да огодиш на всичките капризи на клиента повечето хора незнаят какво точно искат от колата когато доидат и то се дължи на това че никой не им е обеснил че ремапа не се прави само за да ти стане 100 и коня колата.От ремап до ремап можеш да имаш до 1 литът разлика в разхода в зависимост от карането.Е това е от мен за сега излях си душата.С удоволствие ще отговоря на въпроси който неизбежно ще изникнат сега.
              Kолега,много добре направи като се включи в темата и даде необходимите разяснения което спомага за изясняване на нещата.Най вече да разбереме кой е този Росен,така прехвален от Итан,който се занимава с ремап.Лично за мен това бешеголяма изненада да го разбера,особенно като си отворих личните съобщения и видях колко дълга кореспонденция сме водили с теб на лични.Споделям това което даваш в обясненията си особенно което съм цитирал по горе в изказването ти.Напълно споделям твърдението ти,че две коли с еднакви двигатели и еднакви карти в софтуера имат различно поведение-вървят различно.Това особенно е верно при дизел изпълненията където липсват обратни връзки за отчитане на режимите на работа на двигателите.При бензиновите двигатели в това отношение те са превилигировани-имат ламбда-сонда,имат кнок-сензор и правят във всеки момент корекция за да е ламбда =1 и предварението да е оптимално.При дизелите нямаме тези обратни връзки за контрол и всичко се движи по твърда програма заложена от завода производител през целия живот на двигателя.Има допуски при изработка както в механиката на двигателя така и в сензорите.Така,че няма кой да вкара двигателя в оптимален режим на работа.Движи се по заложената фабрична програма и за това има различие в поведението на един и същ вид двигател с едни и същи софтуерни карти.За това при правене на ремап с едни и същи карти при различни двигатели имаме различни резултати.Наистина при производство на двигателите няма кой да прави индивидуална доводка на софтуера му.Това практически е невъзможно.За това много фенове на по-високите постижения пристъпват към ремап.Но също няма никакви гаранции,че направения ремап ще доведе нещата до най-доброто.Много ми хареса препоръката ти за придържане към златната среда.Защото винаги високите постижения на дадени параметри води до развалянето на други.Предполагам добре си го разбрал.Споделям изказването ти.

              Коментар


                #22
                BO написа:
                Щом две напълно еднакви коли нямат еднакви карти, представяш ли си в завода докато изкарат да речем 100.000 екземпляра какво програмиране пада
                Bo, тук се изказа много не на място. Зааводски колите излизат еднакви. Но после ЕКСПЛОАТАЦИЯТА им не е еднаква. Мислех те за по-умен, а не за толкова заядлив...
                Steliyan's Life!
                FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                Коментар


                  #23
                  jenshen73 написа:
                  BO написа:
                  Щом две напълно еднакви коли нямат еднакви карти, представяш ли си в завода докато изкарат да речем 100.000 екземпляра какво програмиране пада
                  Bo, тук се изказа много не на място. Зааводски колите излизат еднакви. Но после ЕКСПЛОАТАЦИЯТА им не е еднаква. Мислех те за по-умен, а не за толкова заядлив...
                  Явно не съм толкова умен.Ще питам в понеделник Ауто Италия като им обясня моята експлоатация на автомобила и искам да знам кой парт номер на картата ще ми предложат, за новото ЕКУ, което ще си купя А от хората, които са много в час, като теб, може ли да дадеш конкретно пример какво точно би направил да се различава в една карта, ако ти докарам два еднакви автомобила. Точен и ясен пример - директно!Винаги можем всички да научим нещо повече.п.п. Проблема е както вече отдавна се спомена, че именно разбиращите хора почти напълно спряха да пишат във форума, защото винаги има някой, който много ги разбира нещата и го твърди навсякъде как бил едва ли не "гуру", и примерно ще твърди, че дизелов мотор няма ламбда сензор и ще ти каже колко си тъп чрез прости буквички, а не вземе просто да продължи да се образова, и не да знае това което му е казал дядо Гошко, защото аджеба той цял живот правил дизелови двигатели, и по-добър от него няма!
                  A20DTH ЖТД ама не баш
                  1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                  Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                  Коментар


                    #24
                    rosenmvr написа:
                    И да допълня че освен механичното състоянието на двигателя от голямо значение и състоянието на различните датчици.
                    Абсолютно съм съгласен с това мнение на колегата.За това именно два двигателя с еднакви карти вървят различно в практиката.Ако два двигателя са различно износени в период на своя изминал пробег и трябва да им се прави ремап то наистина той би бил различен за всеки от тях.Ще повторя пак:няма за съжаление обратни връзки при дизел двигателите които да отчитат механичното състояние на двигателя и неговите сензори за да извършват донастройки в реално време.Това може да се прави чрез ремап,но резултата е в зависимост от субективните качества от личноста която го извършва и неговите възможности за оценка на всичко по двигателя,което трябва да се вземе в пред вид.

                    Коментар


                      #25
                      Колеги,имам едно питане и моля за помощ.Имам Мареа с двигател 1,9 ЖТД и напоследък нещо се ебава с вървежа.Прочетох в един пост,че дизелите имали ламбда-сонда и се усъмних да не би тя да е причината.Търсих я навсякъде по двигателя,но не можах да я открия.Нека някой от разбиращите да ми помогне къде се намира и какви данни трябва да отчета при измерването и.......................Благодаря предварително.Спрете със заяжданетоНе се отнася само за теб, а за всички пишещи в тематаМодераторски екип на fiat-bg.org

                      Коментар


                        #26
                        Stefan Hadjov написа:
                        Колеги,имам едно питане и моля за помощ.Имам Мареа с двигател 1,9 ЖТД и напоследък нещо се ебава с вървежа.Прочетох в един пост,че дизелите имали ламбда-сонда и се усъмних да не би тя да е причината.Търсих я навсякъде по двигателя,но не можах да я открия.Нека някой от разбиращите да ми помогне къде се намира и какви данни трябва да отчета при измерването и.......................Благодаря предварително.
                        Би трябвало да е преди катализатора На Евро 4 слагат и след него, за да гледа какво излиза назад, но при Евро 3 мисля, че няма такова животно.Сега като каза ламбда и се замислих дали съм виждал на моето Пунто, но ... не съм, поне доколкото се сещам.Може и да няма на нашите JTD
                        http://free.bol.bg/dodo155/AlfaRomeo/Punto_JTD_all.JPG
                        Alfa Romeo 147 07' 1.9 JTDm Q2
                        FIAT Punto 02' 1.9 JTD
                        FIAT Punto 99' 1.7 TD

                        Коментар


                          #27
                          Dodo 155 написа:
                          Stefan Hadjov написа:
                          Колеги,имам едно питане и моля за помощ.Имам Мареа с двигател 1,9 ЖТД и напоследък нещо се ебава с вървежа.Прочетох в един пост,че дизелите имали ламбда-сонда и се усъмних да не би тя да е причината.Търсих я навсякъде по двигателя,но не можах да я открия.Нека някой от разбиращите да ми помогне къде се намира и какви данни трябва да отчета при измерването и.......................Благодаря предварително.
                          Би трябвало да е преди катализатора На Евро 4 слагат и след него, за да гледа какво излиза назад, но при Евро 3 мисля, че няма такова животно.Сега като каза ламбда и се замислих дали съм виждал на моето Пунто, но ... не съм, поне доколкото се сещам.Може и да няма на нашите JTD
                          Благодаря за отговора колега.Преди и след катализатора наистина слагат на бензиновите коли които са даже Евро3,да не говорим за Евро4.Но аз имам дизелова кола 19 ЖТД.Вчера се загледах на двигателя на едно Стило 1,9 ЖТД-2005 година с Евро3,140 к.с. двувалка 16 клапана и там не намерих ламбда сонда.Викнах един приятел със Ситроен С5 2006 год.Евро 4 даже с катализатор за твърди частици ,също двувалка 16 клапана и там не намерих.Та за това се обръщам към разбиращите да помогнат къде ми е ламбда сондата на моя мотор.

                          Коментар


                            #28
                            Колега аз скоро махнах катализатора и имах възможноста да прегледам колата отдолу, смело мога да кажа че на 2.4ЖТД невидях никъде по генерацията ламба сонда.


                            r_osen@yahoo.com

                            Коментар


                              #29
                              BO написа:
                              jenshen73 написа:
                              BO написа:
                              Щом две напълно еднакви коли нямат еднакви карти, представяш ли си в завода докато изкарат да речем 100.000 екземпляра какво програмиране пада
                              Bo, тук се изказа много не на място. Зааводски колите излизат еднакви. Но после ЕКСПЛОАТАЦИЯТА им не е еднаква. Мислех те за по-умен, а не за толкова заядлив...
                              Явно не съм толкова умен.Ще питам в понеделник Ауто Италия като им обясня моята експлоатация на автомобила и искам да знам кой парт номер на картата ще ми предложат, за новото ЕКУ, което ще си купя А от хората, които са много в час, като теб, може ли да дадеш конкретно пример какво точно би направил да се различава в една карта, ако ти докарам два еднакви автомобила. Точен и ясен пример - директно!Винаги можем всички да научим нещо повече.п.п. Проблема е както вече отдавна се спомена, че именно разбиращите хора почти напълно спряха да пишат във форума, защото винаги има някой, който много ги разбира нещата и го твърди навсякъде как бил едва ли не "гуру", и примерно ще твърди, че дизелов мотор няма ламбда сензор и ще ти каже колко си тъп чрез прости буквички, а не вземе просто да продължи да се образова, и не да знае това което му е казал дядо Гошко, защото аджеба той цял живот правил дизелови двигатели, и по-добър от него няма!
                              БО, не ме четеш правилно или аз просто не искам да пиша дълго колкото теб. Малко след твоето мнение ти бяха обяснили защо картите няма как да са 100% еднакви при всички коли с еднакви двигатели. Съгласен съм, че заводски излизат 1/1 всичките. Но след карането на 2 еднакви автомобила примерно 6 години, единият каран спортно, обслужван когато дойде и с издухан двигател, датчици и Комън рейл агрегати, а вторият каран нормално, като семейна кола, поддържан в препоръчителните срокове и със следени параметрите на всички датчици, дали няма да има разлика при качването на картите и единият да е недоволен? Това имах предвид. Знам, че си запознат с двигателят по-добре от мен, но не можеш да твърдиш, че няма да настъпят промени при експлоатацията. Компютъра който ще си купиш ще ползва картата писана за твоят двигател, но дали ще работи двигателя така както ще работи чисто новият излязъл от завода с всичко ново по него?
                              Steliyan's Life!
                              FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                              Коментар


                                #30
                                Stefan Hadjov написа:
                                Колеги,имам едно питане и моля за помощ.Имам Мареа с двигател 1,9 ЖТД и напоследък нещо се ебава с вървежа.Прочетох в един пост,че дизелите имали ламбда-сонда и се усъмних да не би тя да е причината.Търсих я навсякъде по двигателя,но не можах да я открия.Нека някой от разбиращите да ми помогне къде се намира и какви данни трябва да отчета при измерването и.......................Благодаря предварително.Спрете със заяжданетоНе се отнася само за теб, а за всички пишещи в тематаМодераторски екип на fiat-bg.org
                                Колеги от модераторския екип,моля Ви не възприемайте поста ми като заяждане.След като колега твърди ,че дизелите имали ламбда-сонда и аз не мога да я открия на моя двигател моля тези които са нясно с въпроса да ми помогнат.Нито обиждам някой,а още по-малко това е заяждане.

                                Коментар

                                Working...
                                X