Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Почистване на интеркулера?...Мисията изпълнена + СНИМКИ

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #46
    Колеги,като прочетох тази лекция изнесена от наш itan-чо на тема как се форсира и дефорсира двигателя на Жигули,незнайно защо вкарана в темата как се почиства интерколера/но очевидно той не се съобразява никога с такива подробности/стигнах до следния изненадващ за мене извод:в интерес на истината всичко в нея от първата буква до последната точка/става въпрос само за описанието за как се форсира.....,а не за коментариите му/ е абсолютно верно, включително цифровите му данни изнесени в нея.Сравнявайки я с други негови творби,обикновено пълни с неверни твърдения стигам до извода,че това е прилежно преписан текст от някоя книжка който му е направил силно впечатление.Реших да направя една бърза проверка на цифровите му данни изнесени в нея: 1.5600 об/мин 2.232 градуса отворен всмук.клапан 3.0,0069 сек време за същия клапан5600 оборота са 2016000 градуса за 1 мин или 60 сек.Следователно по просто тройно правило:232х60 делено на 2016000 е равно на 0,00690476сек или 6,9 мсек.Абсолютно верно.Верно е и това,че изнесеното в текста важи за всички видове двигатели независимо дизели или бензин. Ей,да не си помислите,че се явявам като адвокат на тази личност,но ми направи силно впечатление това/в контраст на другите му писания/ и реших да го споделя.

    Коментар


      #47
      Наистина човека казва, че цитира а не, че разсъждава Но при 5600 оборота, разпределителния вал прави 1/2 от оборотите на коляновия вал, съответно и тогава се явяват 1008000 градуса за минута, защото се гледа неговата характеристика на фазите и съответно неговата скорост
      A20DTH ЖТД ама не баш
      1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
      Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

      Коментар


        #48
        BO написа:
        Наистина човека казва, че цитира а не, че разсъждава Но при 5600 оборота, разпределителния вал прави 1/2 от оборотите на коляновия вал, съответно и тогава се явяват 1008000 градуса за минута, защото се гледа неговата характеристика на фазите и съответно неговата скорост
        Шшшшшттт!!! Тихо, човекът поне три месеца няма да ни "отваря" на ладови трикове. Дайде да се съсредоточим към темата все пак!
        Frontera Sport, X20SE март 1998

        Коментар


          #49
          BO написа:
          Наистина човека казва, че цитира а не, че разсъждава Но при 5600 оборота, разпределителния вал прави 1/2 от оборотите на коляновия вал, съответно и тогава се явяват 1008000 градуса за минута, защото се гледа неговата характеристика на фазите и съответно неговата скорост
          E,точно тука е допуснатата грешка в разсъжденията ти.Когато се говори за кръгова диаграма на двигателя,то тя винаги се разглежда спрямо оборотите на коляновия вал.Не може да взимаш оборотите на кол.вал /5600/и да разглеждаш отварянето на клапана спрямо разпред.вал,които се движи с 1/2 обор.на кол.вал.Щом се цитират оборотите на кол.вал трябва да се разглежда какво става с клапана спряно него.Ако разгледаш гърбицата на разпред.вал ще разбереш че е невъзможно да отвори клапан на 232 градуса физически,камо ли на 300.Може само спрямо нещо,което се върти два пъти по-бързо-кол.вал.Гърбицата на разпред.вал е винаги под 180 град.Останалите 180 град.са цилиндър и той не натиска клапана.Направи справка с теорията.Предполагам имаш такива книжки. А наистина човека пище че цитира.Това съм пропуснал замисляйки се към основното написано от него.Е, то това ако бях забелязъл нямаше да съм изненадан че всичко е верно.Извинявам се за отклонението от основната тема,но смятам че е в интерес нещата да се уточняват до край след като се е започнало отклонение един път от някой колега.

          Коментар


            #50
            А сега по основната тема. Позволих си тая вечер, да направя нова тема по почистването на кулера, защото там описах и как качествено да се почисти вмукателния колектор, отворите на самата глава и самият интеркулер, без да демонтираме нищо! Може би трябваше да го споделя тук, но реших че ще е по нагледно за новите юзери, да направя нова тема, след като днес извърших тая интервенция, повтарям пак-Без никакъв демонтаж на третираните елементи и то с огромен ефект! Темата е: Чистене на всм. колектор и интеркулера на TD, с минимално усилие! http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=32176
            Fiat Marea TD100

            Коментар


              #51
              Дойде време да подкарам колата след 1 месец почивка.Първите ми впечетления след почистването на кулера са:Колата осезаемо тръгна....Някак си по-плавно върви.Пъврвите 20-30 километра пушеше много....Сега се понормализираха нещата.Сега следва чистене на колектора по предписания от колегата начин
              Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI

              Коментар


                #52
                iuly_vn написа:
                Всеки един сериен автомобил е изчислен и комплектован с необходимите му агрегати така че да осигоряват най сполучливо неговата надежна работа, в продължение на експлоатационният му пробег! Това касае и изпускателната му уредба както и каталитичното устройство, което е необходимо във връзка с екологичните норми.
                Искаш да кажеш, че екологията струва - НУЛА конски сили, така ли да разбирам? Според мен, като по просто момче си задавам и по-прости въпроси - к’во става със закона за запазване на енергията, започва да ми намирисва на "перпето мобиле".Много съм съгласен с теб, че изчислението на изпусктелният тракт е много сложна работа - няма спор. Когато е поставено ограничение, газовете да преминат през катализатор, който струва 100 евро(например) производствена цена и да излязат пречистени, не мислиш ли, че инжинерите са някак си в невъзможност да разгърнат пълният потенциал на машината?!?Проста справка можеш да направиш с един автомобил, който съм притежавал си с който съм експериментирал - Toyоta Corolla GTI 16 - 120hp - 1989.Този модел се е продавал в различни страни и странно защо, версиите му с катализатор са обявени от 5 до 10к.с по-малко, вероятно са били различни екипи инжинери или има някаква друга причина, какво мислиш? Без заяждане!И за финал:Има един прост факт, който няма как да се "прескочи" - за да има пречистване на газовете трябва темперетура и малко налягане, а те са постигат със " задължително спъване" на изходящият поток т.е колкото и гениално да го сметнеш, трябва да е "спънат" - т’ва е! Ако някой си махне катализатора на атмосферен мотор и почувства колата - по-спъната на ниски обороти - мога да се съглася, но във високите и като крайна мощност, ще е по-добре.Относно агрегатите с принудително пълнене - трябва да отчетем фактът, че развъртането на турбината се влияе от разликите в темперетурите на газовете преди и след перката, ако след перката силно охладиш газовете - развъртането ще се подобри значително, ако обаче ги държиш топли и ги забавяш с катализатора - губиш!Аз усетих осезаемо махането на катализатора!Съвременните катализатори не се запушват много(не задържат сажди, като по-старите), но отврите на "решетката" намаляват и това спъва допълнително, освен ако инжинерите не са предвидили намалявенето на сечението на изпускателнитя тракт с течение на времето и да променят газо-разпределителните фази през компютъра.
                Fiat Marea JTD 105 09.2000г

                Коментар


                  #53
                  кво общо има интеркулера с двигател на жигула хахахахахахахахаха?????????? или някой си е сложил интеркулер на форсираната или дефорсираната жигулка ??????
                  Chrysler Voyager 2.5TD/ 2000г.
                  ex. Fiat Tempra /`91 / 1.9TDS

                  Коментар


                    #54
                    Колеги, може ли да се инмие интеркулера с препарат за безконтактно миене - мафра... има ли опастност от разяждане и т.н...
                    I drift not because it is a quicker way around a corner, but it is the most exciting way......

                    Коментар


                      #55
                      Този препарат има друго предназначение, ползвай си обезмаслител.

                      Коментар


                        #56
                        [quote="Stefan Hadjov"]
                        BO написа:
                        .......Ако разгледаш гърбицата на разпред.вал ще разбереш че е невъзможно да отвори клапан на 232 градуса физически,камо ли на 300.Може само спрямо нещо,което се върти два пъти по-бързо-кол.вал.Гърбицата на разпред.вал е винаги под 180 град.Останалите 180 град.са цилиндър и той не натиска клапана.Направи справка с теорията.Предполагам имаш такива книжки......
                        Хмм, струва ми се, че е възможно подобно нещо, когато става въпрос за цялата фаза на отвореност на клапана...може да има и над 300 градуса!
                        Fiat Marea JTD 105 09.2000г

                        Коментар


                          #57
                          Утре най-вероятно ще се заема да си сменя турбото най-накрая и се чудя дали би било добре да изчистя отново кулера, понеже отново се е наблъскал с масло заради заминаващото си старо турбо?
                          iuly_vn написа:
                          Много е важно да се почисти и малкия щуцер на всмукателния колетор който подава налягане-информация, посредством гумено маркуче към помпата за да се подаде повече гориво при по голяма компресия от турбото!(TD100)! Надявам се да съм бил полезен, защото после ще се радвате на изкривените физиономий на изоставащите зад вас колеги!
                          Колеги я обясни кое точно е този щуцер на всмукателният колектор.
                          Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI

                          Коментар


                            #58
                            Разположен е в отвор на всмукателния колектор, най отгоре и в края му. Развива се с ключе, май 8мм. Мъркуча към него отива в помпата, към регулатора за обогатяване при натоварване на двигателя. Взима налягане от колектора в съотвтствие на налягането на турбината и помпата коригира с повече или по-малко гориво сместа. Моето беше доста позадръстено.
                            Fiat Marea TD100

                            Коментар


                              #59
                              Колеги днеска се пробвах да си почистя интеркулера, но неможах. Неможах да сваля тъпата броня. 4-те болчета завряни под калниците ме провалиха. Частта, която играе ролята на гайка е скъсана и на 4-те болчета. от 9ч до 15ч си играя и нестава и нестава. Вие как процедирахте.... Исках да го почистя защото при долната част на интеркулера има масло. Както и при уребреният маркуч по нагоре от интеркулера.... Но нищо не направих.
                              I drift not because it is a quicker way around a corner, but it is the most exciting way......

                              Коментар


                                #60
                                Колегата J T D го е свалил без да сваля бронята.

                                Коментар

                                Working...
                                X