Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

TD или JTD

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #91
    Моята не е чипната, така че и аз мога да те повозя, за да направиш разлика.

    Коментар


      #92
      Ще кажа, нещо която няма да се хареса на някой хора... Тук имаше едно Браво JTD но доста пипано:-Смяна на софтуера в Германия (момчето показа фактура 400Евро)-Power Box ( ) -Панелен филтър К&N сложен по схема и мерен на дино = 4к.с (190Евро)-Генереация Remus 63mm от край докрай с преправян изпускателен колктор. Момчето млад шофьор, но пък смел. Направи 20 старта и буквално пръснаха турбо пътищата. След още 5 старта след ремонта претропа съединител. Но пък как вървеше...... правеше невероятни ластици на TDi 110 (също с чип и филтър). Та мисълта ми е че трябва да се окачват такива неща при зверска експолатация. Всичко е до шофьора - "пилота".
      Fiat Bravo GT JTD 2000г. ->!!!Продадено!!!

      Коментар


        #93
        itan75 написа:
        ...... че при един дизелов мотор със диаметър на цилиндъра 80мм действа сила на основните му лагери приблизително равна на 4450кг,докато на един бензинов със същия диаметър на цилиндъра тази сила е 2650кг,което е близо 2 пъти по-малко! Е няма как дизела да не чука поне аз още не съм измислил такую матор hilezh.gif
        Тази сметка не ми харесва, нещо!Конкретно за ЖТД-то - въртящият момент е 200 нютона на метър, можем да закръглим на 20кг на метър, ако умножим по 1м/0.094м (ход на буталото=рамо на вала), ще се получи усилието, което буталото оказва за да произведе 200 нютона въртящ момент. Моята крайна сметка е 20*10.6=212кг усилие, което буталото оказва върху лагера на вала - биелният.Това е усилие при прав ъгъл, а той очевидно не е такъв, когато буталото тръгва надолу. Трябва да се дели на синуса на ъгълът, когато е малък ъгълът, синуса клони към нула т.е нужното усилие клони към безкрайност. Очевидно за всеки, ако силата е приложена точно перпендикулиярно, то тя не може да завърти вала независимо от големината си. Валът обаче се върти и буталата само го "дозасилват" - процеса е много сложен, може ли да разберем, как става въпросното изчисление, защото на мен ми изгледа това да са стойности в нютони, а не в килограми.ПОЗАДРВИ
        Fiat Marea JTD 105 09.2000г

        Коментар


          #94
          Reptile написа:
          itan75 написа:
          ...... че при един дизелов мотор със диаметър на цилиндъра 80мм действа сила на основните му лагери приблизително равна на 4450кг,докато на един бензинов със същия диаметър на цилиндъра тази сила е 2650кг,което е близо 2 пъти по-малко! Е няма как дизела да не чука поне аз още не съм измислил такую матор hilezh.gif
          Тази сметка не ми харесва, нещо!Конкретно за ЖТД-то - въртящият момент е 200 нютона на метър, можем да закръглим на 20кг на метър, ако умножим по 1м/0.094м (ход на буталото=рамо на вала), ще се получи усилието, което буталото оказва за да произведе 200 нютона въртящ момент. Моята крайна сметка е 20*10.6=212кг усилие, което буталото оказва върху лагера на вала - биелният.Това е усилие при прав ъгъл, а той очевидно не е такъв, когато буталото тръгва надолу. Трябва да се дели на синуса на ъгълът, когато е малък ъгълът, синуса клони към нула т.е нужното усилие клони към безкрайност. Очевидно за всеки, ако силата е приложена точно перпендикулиярно, то тя не може да завърти вала независимо от големината си. Валът обаче се върти и буталата само го "дозасилват" - процеса е много сложен, може ли да разберем, как става въпросното изчисление, защото на мен ми изгледа това да са стойности в нютони, а не в килограми.ПОЗАДРВИ
          Kолега,може да не ти харесва сметката,но имай в пред вид,че човека не го е измислил,а го е преписъл от някъде.Къде ти допускаш грешка в разсъжденията си: 1.Човека казва-цитирам:действа на ОСНОВНИТЕ му лагери приблизително 4650 кг./в множествено число/.А основните лагери на двигателя са пет.Което значи че този товар се разпределя на пет носещи лагера. 2.Ти в твоите разсъждения разглеждаш случая какво става с биелния лагер на един от цилиндрите при момент 20 кгм.За товара на този лагер той нищо не споменава. 3.Освен това двигателя не е едноцилиндров и въртящия момент от 20кгм се произвежда от 4 цилиндъра а не от един. 4.В твоите разсъждения казваш,че "хода на буталото=рамо на вала".Грешка.Истината е че хода на буталото е=на 2х рамото на вала.От тук получаваш два пъти по ниски стойности за товара върху биелната шиика на коляновия вал. И в заключение ще кажа че сметките са много сложни в тази теория,защото се намесват изключително много фактори в реапно време като температурни,загуби от налягане при работен такт от сегменти, което е неминуемо в някаква степен,от това че от получения въртящ момент се губят около 10% за задвижване на водна помпа,маслена помпа,хидравлика ако има,алтернатор ,предварително налягане в края на такт згъстяване и т.н.Въобще точни цифри трудно се получават,по-скоро ориентировъчни.

          Коментар


            #95
            Stefan Hadjov написа:
            Kолега,може да не ти харесва сметката,но имай в пред вид,че човека не го е измислил,а го е преписъл от някъде.Къде ти допускаш грешка в разсъжденията си: 1.Човека казва-цитирам:действа на ОСНОВНИТЕ му лагери приблизително 4650 кг./в множествено число/.А основните лагери на двигателя са пет.Което значи че този товар се разпределя на пет носещи лагера. 2.Ти в твоите разсъждения разглеждаш случая какво става с биелния лагер на един от цилиндрите при момент 20 кгм.За товара на този лагер той нищо не споменава. 3.Освен това двигателя не е едноцилиндров и въртящия момент от 20кгм се произвежда от 4 цилиндъра а не от един. 4.В твоите разсъждения казваш,че "хода на буталото=рамо на вала".Грешка.Истината е че хода на буталото е=на 2х рамото на вала.От тук получаваш два пъти по ниски стойности за товара върху биелната шиика на коляновия вал. И в заключение ще кажа че сметките са много сложни в тази теория,защото се намесват изключително много фактори в реапно време като температурни,загуби от налягане при работен такт от сегменти, което е неминуемо в някаква степен,от това че от получения въртящ момент се губят около 10% за задвижване на водна помпа,маслена помпа,хидравлика ако има,алтернатор ,предварително налягане в края на такт згъстяване и т.н.Въобще точни цифри трудно се получават,по-скоро ориентировъчни.
            Разбирате добре, че нямам намерение да се заяждам, прсто си обменяме мнения.Аз не твърдя, че колегата го е измислил, нито, че е некомпетентен. Много му благодаря, че събра интересни материрлаи и ги постна тук.Просто считам, че е объркал мерните единици, които според мен са в нютони, а не в килограми. Може да греша, просто по моите сметки не мога да изкарам такива резултати.Отговарям по точки.1. Още по-лошо, че са 5 лагера, защото в един момент пали САМО един цилиндър, при 4-цилиндров мотор., а зз цял оборот - два.2. Постановката, чисто теоретично трябва да е ясна, както за 1 така и за 10 цилиндъра.3. Тук нещата за сложни, ако отчитаме инерционният момент натрупан в маховиците т.е максималният въртящ момент незнам как се измерва, колко време трябва да се поддържа за да се отчете, като достигнат. Опростил съм модела до един цилиндър, всъщност за един пълен оборот палят два цилиндъра, не 4!4. Това, че съм привел въртящият момент към един цилиндър(за по-просто), а те всъщност са два(за един пълен оборот) дава точност на сметката с хода на буталото.Пзоволявам си да предположа за какво "говори" колeгата - най-вероятно става въпрос за сумарните ускуващи моменти, които десйтват във вала - те могат да имат такъв стряскащ порядък, но с уточнението, че моментите на опън, натиск и усукване не настъпват едновременно. Става въпрос за следното - когато първи цлиндър пали той предава ускуващ момент на вала, който от своя страна е "запънат" в противополжна посока от скоростната кутия и цилиндарът в компресиращ такт, тогава услилята във самият вал са много големи, но те зависят от "лоста" върху който работи буталото т.е има значение диаметарът на самите шийки и дължината на вала. Сами можете да разберете, че в случаят това далеч не са силите действащи върху основните лагери - те само държат тази усукваща се ситема.Силите десйтващи при двигател от 65кw/5600tr/min - бензинов са:-Основни шийки - основно натоварване на усукване τус=43,3 МРа; -Мотовилкови шийки - натоварване на усукване τус=39 МРа и огъване σог= 63 МРа. Какво достига до основните лагери, ами вероятно тези 63МРа - момент на огъване, който се рапределя неравномерно върху 5-те лагера. Тъй като тези МРа са на квадратен сантиметър, трябва да се има предвид, контактната повърхност, която се взима предвид(като емпирична величина) при изчисленията, а тя е с ширина 1.5мм(толкова поддава лагера) и дължина около 15мм(ширина на лагерната черупка) т.е 0.225кв/см*642.421kg/cm2=144.5kg - тези килограми са достаъчни да произведат 63 МРа. огъваща сила при контакна повърхност 0.225сm2.Ще потърся точни сметки и методика, няма смисъл да спорим за неща, които някой е сметнал точно.ПОЗДРАВИ
            Fiat Marea JTD 105 09.2000г

            Коментар


              #96
              Reptile написа:
              Stefan Hadjov написа:
              Kолега,може да не ти харесва сметката,но имай в пред вид,че човека не го е измислил,а го е преписъл от някъде.Къде ти допускаш грешка в разсъжденията си: 1.Човека казва-цитирам:действа на ОСНОВНИТЕ му лагери приблизително 4650 кг./в множествено число/.А основните лагери на двигателя са пет.Което значи че този товар се разпределя на пет носещи лагера. 2.Ти в твоите разсъждения разглеждаш случая какво става с биелния лагер на един от цилиндрите при момент 20 кгм.За товара на този лагер той нищо не споменава. 3.Освен това двигателя не е едноцилиндров и въртящия момент от 20кгм се произвежда от 4 цилиндъра а не от един. 4.В твоите разсъждения казваш,че "хода на буталото=рамо на вала".Грешка.Истината е че хода на буталото е=на 2х рамото на вала.От тук получаваш два пъти по ниски стойности за товара върху биелната шиика на коляновия вал. И в заключение ще кажа че сметките са много сложни в тази теория,защото се намесват изключително много фактори в реапно време като температурни,загуби от налягане при работен такт от сегменти, което е неминуемо в някаква степен,от това че от получения въртящ момент се губят около 10% за задвижване на водна помпа,маслена помпа,хидравлика ако има,алтернатор ,предварително налягане в края на такт згъстяване и т.н.Въобще точни цифри трудно се получават,по-скоро ориентировъчни.
              Разбирате добре, че нямам намерение да се заяждам, прсто си обменяме мнения.Аз не твърдя, че колегата го е измислил, нито, че е некомпетентен. Много му благодаря, че събра интересни материрлаи и ги постна тук.Просто считам, че е объркал мерните единици, които според мен са в нютони, а не в килограми. Може да греша, просто по моите сметки не мога да изкарам такива резултати.Отговарям по точки.1. Още по-лошо, че са 5 лагера, защото в един момент пали САМО един цилиндър, при 4-цилиндров мотор., а зз цял оборот - два.2. Постановката, чисто теоретично трябва да е ясна, както за 1 така и за 10 цилиндъра.3. Тук нещата за сложни, ако отчитаме инерционният момент натрупан в маховиците т.е максималният въртящ момент незнам как се измерва, колко време трябва да се поддържа за да се отчете, като достигнат. Опростил съм модела до един цилиндър, всъщност за един пълен оборот палят два цилиндъра, не 4!4. Това, че съм привел въртящият момент към един цилиндър(за по-просто), а те всъщност са два(за един пълен оборот) дава точност на сметката с хода на буталото.Пзоволявам си да предположа за какво "говори" колeгата - най-вероятно става въпрос за сумарните ускуващи моменти, които десйтват във вала - те могат да имат такъв стряскащ порядък, но с уточнението, че моментите на опън, натиск и усукване не настъпват едновременно. Става въпрос за следното - когато първи цлиндър пали той предава ускуващ момент на вала, който от своя страна е "запънат" в противополжна посока от скоростната кутия и цилиндарът в компресиращ такт, тогава услилята във самият вал са много големи, но те зависят от "лоста" върху който работи буталото т.е има значение диаметарът на самите шийки и дължината на вала. Сами можете да разберете, че в случаят това далеч не са силите действащи върху основните лагери - те само държат тази усукваща се ситема.Силите десйтващи при двигател от 65кw/5600tr/min - бензинов са:-Основни шийки - основно натоварване на усукване τус=43,3 МРа; -Мотовилкови шийки - натоварване на усукване τус=39 МРа и огъване σог= 63 МРа. Какво достига до основните лагери, ами вероятно тези 63МРа - момент на огъване, който се рапределя неравномерно върху 5-те лагера. Тъй като тези МРа са на квадратен сантиметър, трябва да се има предвид, контактната повърхност, която се взима предвид(като емпирична величина) при изчисленията, а тя е с ширина 1.5мм(толкова поддава лагера) и дължина около 15мм(ширина на лагерната черупка) т.е 0.225кв/см*642.421kg/cm2=144.5kg - тези килограми са достаъчни да произведат 63 МРа. огъваща сила при контакна повърхност 0.225сm2.Ще потърся точни сметки и методика, няма смисъл да спорим за неща, които някой е сметнал точно.ПОЗДРАВИ
              Ей,колега ти си на път да изконструираш нов ДВГ.Защо не излезеш с предложение към двигателистите да намалят броя на основните лагери като е лошо с 5.Много странни ми се виждат твоите изводи.Не знам дали знаеш,но преди години всички ДВГ-4 цилиндрови бяха на три основни лагери.И когато започнаха да растът върт.моменти и литровите мощности на двигателите, всички вкупом минаха на пет основни лагери.А ти твърдиш,че е зле........Няма нито да споря,нито да те убеждавам в противното.

              Коментар


                #97
                Изчетох темата и имам въпрос с колко коня може да се повиши мощността на Пунто 2 1,9 ЖТД чрез ремап, без тунинга да е прекалено агресивен и да съкрати чувствително живот на двигателя и трансмисията?
                Fiat Grande Punto 1.2 8V 08'
                Suzuki Vitara 2.0TDi 97' (продадена на далече)
                Fiat Punto II 1.2 8V 00'
                ВАЗ 2101 /Жигула/ 78' (в пенсия)

                Коментар


                  #98
                  Plamenf26 написа:
                  Изчетох темата и имам въпрос с колко коня може да се повиши мощността на Пунто 2 1,9 ЖТД чрез ремап, без тунинга да е прекалено агресивен и да съкрати чувствително живот на двигателя и трансмисията?
                  Колега,ако си изчел всичко изписано в този форум по въпроса който задаваш,ще може сам да си отговориш.И в крайна сметка има ли значение толкова с колко нараства мощноста.Всеки ще ти отговори най-различно.Някой може и графика да ти начертае какво си получил,друг и на дино-стенд да те качи за да е по-убедителен.Важното е да почувстваш колата си по-добре отколкото преди ремапа и по възможност да не усещаш недостатъци.

                  Коментар


                    #99
                    Stefan Hadjov написа:
                    Ей,колега ти си на път да изконструираш нов ДВГ.Защо не излезеш с предложение към двигателистите да намалят броя на основните лагери като е лошо с 5.Много странни ми се виждат твоите изводи.Не знам дали знаеш,но преди години всички ДВГ-4 цилиндрови бяха на три основни лагери.И когато започнаха да растът върт.моменти и литровите мощности на двигателите, всички вкупом минаха на пет основни лагери.А ти твърдиш,че е зле........Няма нито да споря,нито да те убеждавам в противното.
                    Такова твърдение пък, къде съзря?!? Дори не съм и споменал за подобно нещо!Да не си се подвел по отговорът на т.1 - имам предвид, че е лошо за самото изчисление(той пише - "натоварването върху лагерите"), което е цитирано, а не за концепцията на двигателя т.е натоварването от над 4000кг би трябвало да се произведе от един цилиндър само, което е тежка задача...Имаш моето уважение, но изглежда не си разбрал написаното от мен.ПОЗДРАВИ
                    Fiat Marea JTD 105 09.2000г

                    Коментар


                      Plamenf26 написа:
                      Изчетох темата и имам въпрос с колко коня може да се повиши мощността на Пунто 2 1,9 ЖТД чрез ремап, без тунинга да е прекалено агресивен и да съкрати чувствително живот на двигателя и трансмисията?
                      Напиши в търсачката "каръшка" и зачети първата тема,която ще ти се изпише...уникална е! Има и още мнооого други ,ама почни от тази!
                      Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
                      Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
                      http://www.keepfighting.ms

                      Коментар


                        @ReptileToва е твой цитат:" Още по-лошо, че са 5 лагера, защото в един момент пали САМО един цилиндър, при 4-цилиндров мотор., а зз цял оборот - два." Но ако смяташ,че смисъла е друг-ОК

                        Коментар


                          Stefan Hadjov написа:
                          @ReptileToва е твой цитат:" Още по-лошо, че са 5 лагера, защото в един момент пали САМО един цилиндър, при 4-цилиндров мотор., а зз цял оборот - два." Но ако смяташ,че смисъла е друг-ОК
                          Именно - лошо е за изчислнието не за мотора - нали поясних подробно, какво не разбираш?
                          Fiat Marea JTD 105 09.2000г

                          Коментар


                            кажете колко излиза смяната на консумативите на TD100 и на JTD105 к.с.TD100 на това колко е данъка ?
                            http://www.manutd-bulgaria.com/

                            Коментар


                              1998 Fiat BravoТип двигател Дизелов (101 конски сили)Пробег 220000 км.Скоростна кутия Ръчна (6 скорости)
                              има ли такава скоросна къия или са я объркали ?
                              http://www.manutd-bulgaria.com/

                              Коментар


                                1 - първа2 - втора3 - трета 4 - четвърта5 - пета6 - заднаСигурно така ги броят

                                Коментар

                                Working...
                                X