Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

TD или JTD

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #76
    Stefan Hadjov написа:
    @itan75След този ти пост нямам нито питане,нито желание за отговор.
    И защо????????? Ти може да ме обиждаш като даваш примери,че 63 литров резервоар можел да побере 65 литра и аз нищо да не разбирам от двигатели,а ти всичко.Виж наистина съжелявам ако съм те обидил с нещо и те моля за ИЗВИНЕНИЕ.Но за 33 -те ми години поне от 20 години се занимавам плътно с двигатели и всеки ден научавам по-нещо ново не е срамно.Моята стихия е обаче дизеловия мотор с директно впръскване.От 15 години съм професионален шофьор,а в първия ден в който си взех книжката кат.’ДЕ ми дадоха ключовете на един автобус Чавдар ...МАН т.е и честно не знаех на кой свят се намирам като се накачулиха 80 гадулки вътре вместо допустимите 42 седящи.Тръгвам натискам спирачки те обаче неубрани и ги няма никакви,ако знаеш там са на тресчотки и трябва да се обират постоянно особенно задните колела,защото за разлика от леките коли камионите и автобусите спират главно със задните кучки.Завъртам волана той ебаси и свободния ход разбираш ли,за светлини и за екстри като вентилатор примерно изобщо не можем да говорим.Постепенно почнах да го стягам от-ДО с много подкупи на началници и механици да ми купят бутала ’КОЛБЕНШМИТ’ вместо Разградските боклуци дето на Икаруса с турбо 250 коньовия мотор повличат(стопяват се ) само след около 10 минутно каране на пълна газ.Някой знам ШЪ съ обади---как ше караш автобус на пълна газ щот и през тоз огън съм минал в някой друг форум,но така винаги съм изсмуквал от това което карам пълните му възможности и някой път в извънредна ситуация примерно на пътя да знам какво може да даде от себе си и айде да кажем да ме предпази от челен удър в този наш хаотичен свят.После като ме учеше да се състезавам тука един наш пилот бургазлия Тодор Тотев мене и Светлозар Петков от него научих,а и от баща ми който не е професионален шофьор,но сигурно има над милион пропътувани километри заради естеството на работата,която работеше навремето.Той ми е казвал така.."Гледай далече напред не гледай колата пред теб" и сега това правило не един път ме е спасявало от изкукали пенсии на пътя.Спазвам си прилична дистанция от колата пред мен,но винаги гледам през 5-6 коли напред дали на някой ще му светнат стоповете и аз вече предвиждам реакциите на предните.Другите приказки бяха..."Винаги си представяй че между педала на СПИРАЧКАТА и крака ти има РОХКО ЯЙЦЕ НАТИСНЕШ ЛИ ГО ПО СИЛНО ПЪТНИК СИ! "Винаги си представяй че между педала на ГАЗТА и крака ти има РОХКО ЯЙЦЕ НАТИСНЕШ ЛИ ГО ПО-СИЛНО ПЪТНИК СИ!.Макар че сега като се върна назад във времето и мислите си това едва ли е било достоверно щото човечеца ме учеше да карам на МОсквич 408 пък той горкия преко сили 50 кончета и те повечето измрели та каква пълна газ кво рохко яйце?? Виж за спирачката беше изключително прав.Натиснеш я по рязко и незнаеш кой барабан ще хване,атой имаше цели 4 Едно на милиард беше да натиснеш спирачката и МАК ЛАРЪНА да запази своята траектория направо.И ей го и резултата при първия паднал дъжд вчера колко катастрофи имаше не ми се говори.Едно момче с един Форд вчера като се връщах от Ямбол с буса не можа да спре навреме и се удари отзаде на един Мерцедес,а той въобще не спря.Форда се завъртя и отиде в нивата,НО ЛОШОТО БЕШЕ ЧЕ НИКОЙ ИЗРОД НЕ СПРЯ МАКАР ЧЕ ПОНЕ 10 ВИДЯХА ЧЕ ФОРДА ОТИДЕ В НИВАТА И ТАМ СЕ УДАРИ В ЕДНО ДЪРВО.Понеже аз бях насреща и подминах дадох аварийни и се върнах и всички УРУДИ само свиреха отзаде вместо да спрат и да помогнат на момчето.За щастие на него и драскотина му нямаше и след безуспешен на няколко пъти с буса да издърпам Форда от нивата се сбогувах ме.Да :P . Много офтопик направих тука,много засрахме темата,но майната му ЖТД-то е ПО-ДОБРИЯ МОТОР И НОСИ МНОГО НА МАП
    EX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ

    Коментар


      #77
      dragostz написа:
      прегледах темата и останах с впечатление че JTD е малко по добрият двигател.Но немога да реша какъв да търся JTD100, 105, или 110 става на въпрос за Браво/а. коло горе долу струва подръжката JTD двигател? JTD това комън рейл ли означава ?Кажете какво по специално да гледам при купуването ?
      Всички JTD двигатели са хубави. JTD 100 е за предпочитане главно заради по-ниския данък , който ще плащаш за колата. Но май този ДВГ е най-малко разпространен и трудно ще го намериш. Важното при колите втора употреба е моментното състояние на автомобила. Вземаш тази , която е в най-добро техническо състояние. Добре е да помолиш някой , който разбира от коли и по-специално дизелови двигатели да ти помогне при избора.
      SEAT Leon Cupra 300
      Triumph Street Triple 765 R

      Коментар


        #78
        VooDoo написа:
        dragostz написа:
        прегледах темата и останах с впечатление че JTD е малко по добрият двигател.Но немога да реша какъв да търся JTD100, 105, или 110 става на въпрос за Браво/а. коло горе долу струва подръжката JTD двигател? JTD това комън рейл ли означава ?Кажете какво по специално да гледам при купуването ?
        Всички JTD двигатели са хубави. JTD 100 е за предпочитане главно заради по-ниския данък , който ще плащаш за колата. Но май този ДВГ е най-малко разпространен и трудно ще го намериш. Важното при колите втора употреба е моментното състояние на автомобила. Вземаш тази , която е в най-добро техническо състояние. Добре е да помолиш някой , който разбира от коли и по-специално дизелови двигатели да ти помогне при избора.
        Така и така днес ми е свободен ден и засрах темата ще си позволя с риск от бан..сефте да копирам някои мои мнения от Ауди форума,в който пишех преди.Ти колега си направи изводите,ако можеш колко много предимства има ЖТД мотора с ДИРЕКТНО ВПРЪСКВАНЕ КОмън Рейл пред неговия дедо с горивна камера Хари Рикардо т.е ТД100 Сега тука пак вадя старите архиви и учебници дето пише flehan.gif ,че много по-важна характеристика за ДВГ е специфичния разход на гориво т.е разхода в грамове за к.с/кW/h.Ta за бензиновия двигател този показател е над 300-310г(кW.h),koето естествено е обусловано от това,че бензинов двигател(работещ по цикъл на Ото) няма КПД(коефициент на полезно действие) по-висок от 26% като значителна част от топлината се изнася с изгорелите газове и поради непълно горене.Но най-големия минус на двигателите работещи с постоянен обем(бензинките) V=const,е че не могат да работят с големи степени на сгъстяване,което е и основното за постигане на висок КПД.По-голяма степен на сгъстяване от Е(епсилон)=12 в бензинките няма,докато при дизелите постига до е=25.Другото АБСОЛЮТНО Важно нещо е че докато на Дизел като прибавиш Турбо може да не намаляш степента на сгъстяване понеже сгъстяваме само въздух и няма опасност от детонация и още повече му се увеличава КПД-то по този начин,защото вкарваш повече въздух(респективно гориво еее аре нафта hilezh.gif ) А Площта на горивната камера остава същата magic.gif .При турбобензина това няма как да стане и се прибягва до драстично намаляне на степента за да не се счупи мотора от детонации,но с това пък още повече пада КПД-то и се получава един омагьосън кръг.При дизеловия двигател особенно този с директно впръскване КПД-то достга до 45%,а специфичния разход на гориво е около 190гр(кW.h) п.п Аре от мен толкова за сега отивам да кадя кат стар дизел(да изпуша една цигара krank.gif ) и СЛУЧАЙНО на някой ако маааалко от мааалко му е станало интересно мога да продължа като се върна,защото още много неща има да се кажат тука.
        EX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ

        Коментар


          #79
          В тази една много дълга тема срещу вечния спор между ДИЗЕЛ-БЕНЗИН аз естествено съм Върл почитател на Рудолф Дизел се изказват доста мнения в полза на бензиновия двигател с ТУРБОКОМПРЕСОР .Аз съм чел обаче ето това....... В сравнение с бензиновия турбодвигател дизеловият е много по-хармоничен и безпроблемен.Това се дължи преди всичко на начина на регулиране на горивната смес.При бензиновия двигател тя е сколичествено регулиране,което се осъществява с дроселовата клапа. В зависимост от необходимата мощност в цилиндрите се допуска различно количество горивовъздушна смес с приблизително еднакъв състав.Дизеловия двигател пък е с качествено регулиране. Дроселова клапа няма и въздухът нахлува в цилиндрите безпрепятствено.Регулирането на мощноста става изключително чрез ВПРЪСНАТОТО ГОРИВО! Докато при бензиновия двигател МОЖЕ да се осъществи РАБОТЕН ХОД само ако засмукания въздух съдържа точно определено количество гориво,благодарение на своето самозапалване дизеловия двигател работи при голям излишък на въздух и МИНИМАЛНО КОЛИЧЕСТВО ВПРЪСНАТО ГОРИВО! Отсъствието на дроселова клапа,която затруднява протичането на въздуха прави удачна работата на ДИЗЕЛОВИЯ двигател с Турбокомпресор.Ако при отнемането на газ при бензиновия двигател дроселовата клапа "хлопва вратата под носа" на нагнетения въздух от компресора при ДИЗЕЛА подобни проблеми липсват.Затова тук не се появява опасното за лопатките на компресора явление "помпаж",което при бензиновия двигател трябва да бъде избегнато чрез свързан накъсо провод.Освен това дизелът с принудително пълнене може да работи при пълно натоварване все още с излишък на въздух,Докато бензиновия се нуждае от ПРЕОБОГАТЯВАНЕ на сместа(неикономичен режим).От една страна това смъква специфичния разход,а от друга отстранява едно лошо качество на дизела-димноста.Турбодизелът практически не е склонен към образуване на сажди.Турбодизелите работят с налягания между 0.6 и 1.0 бара.Комбинацията от висока степен на сгъстяване и високо налягане е без значение за турбодизела,който няма проблеми с детонационното горене,но ГО ПОДПОМАГА ЗА ПО-ДОБЪР КПД и РЕАГИРАНЕ. При обикновения дизел(без турбокомпресор) специфичната мощност е ограничена на около 35 к.с на литър ходов обем.Единствената възможност на дизела за увеличаване на мощноста е УВЕЛИЧАВАНЕ НА РАБОТНОТО НАЛЯГАНЕ. А турбокомпресора е точно за това.Той нагнетява по-голям обем въздух в отделните цилиндри и това заедно с подаденото по-голямо количество гориво дава повече мощност за работен такт.Освен това турбокомпресора икономисва вземаната от полезната мощност помпена работа.По принуда даденият въздух трябва да бъде засмукан от двигателя без усилие.Доброто в турбокомпресора е това,че работата му се извършва с помоща на отпадъчна енергия п.п Засега толкова и ако на някой случайно му е било интересно,ще продължа да творя тук,въпреки някои врагове на топлинния двигател с по-доброто КПД
          EX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ

          Коментар


            #80
            Защо, **** му стара, когато отговаряте, натискате "цитат"? После се отговаря на цитираното, пак с цитат. В един момент се получават 3-4-5 поредни цитата на дълги отговори, и постът става труден за четене, да не казвам и отблъскващ! А в някой от тези няколко цитата може би има нещо полезно като информация. dragostz - търси жтд 100, в браво/а няма да намериш 110. Има само 100 и 105, като 100-цата е по Е3-норми, и като цяло е малко по-добър откъм компютърно управление. Поддръжката си е поддръжка - помпа , турбина, инжектори.... все скъпи неща, дано не се налага. Иначе носач - 55-70 лева, амортисьори според зависи, масло и филтри - около 70-80 лева на смяна, останалото е нафта и високо налягане и удоволствие. Потърси с търсачката за 182B9, и 182B4, и ще ти излязат теми свързани с тези два двигателя.И да - ЖТД е Common Rail Един съвет ще ти дам , който е много важен, и го дочух от един колега: Като пробваш колата, обърни внимание на съединителя, дали тресе като потегляш, особено с климатик. Ако тресе - пропусни я тази кола, защото конкретният ремонт е много скъп - над 1300 лева Няма да влизам в подробности, но само маховика ти е 985 лева.

            Коментар


              #81
              Няма да давам "цитат’ повече обещавам..честно :D .Ето ти една полезна информация от мен за един спор защо дизеловия двигател чука... Сега чукането на дизеловия мотор особенно на по-старите версии,не може да се избегне физически,а както знаем с физиката не може да се борим flehan.gif Да се опитам да го обясня по-просто respekt.gif Значи както бях казал в предните си постове за приготвянето на горивната смес в бензиновия мотор се отделят около 340*-360* от завъртането на коляновия вал на възможни 720*.За дизеловия двигател това време съответства на 50-60*.Приготвянето на КАЧЕСТВЕНА горивовъздушна смес за толкова кратко време 0.04-0.001секунди е много сложна задача flehan.gif Качеството на протичане на процеса на смесообразуване зависи от процеса на впръскване на гориво,енергетичното състояние на въздушния заряд и геометричните параметри на горивната камера.При впръскване на гориво през отворите на разпръсквача в цилиндъра на двигателя горивната струя се раздробява на малки капки.За осигуряване на пълно и своевременно изгаряне размерите на капките трябва да бъдат в границите на 5 до 50 микрона!!!! Много големите капки не могат да се изпарят своевременно,горенето протича неравномерно,отделят се сажди и се влошават показателите на мотора.Много малките капки до 10 микрона получават по-малко кинетична енергия изпаряват се бързо още в зоната на разпръсквача и се влошава използуването на въздуха в обема на горивната камера.Самото пък смесобразуване се разделя условно на три фази.1 фаза от началото на впръскване до затваряне иглата на разпръсквача.2 фаза е свързана със активното размесване и образуване доколкото е възможно на еднородна смес-макар че във отделни случаи това не е желателно,а е по-добре да има зони в горивната камера,в които сместа е по-богата и горенето да започне от там като постепенно обхваща зоните с по-бедна горивна смес. 3-тата фаза е свързана с появата на първите предпламъчни ядра.Така по-по селски да го обясня откъде идва чукането.А ми да си преставим,че държим бутилка с ааайййде бензин bia.gif и изсипем на земята около 100гр и го запалим със клечка кибрит или запалка-нали леко,ще избухне! А ако изсипем 1литър и се опитаме пак да го запалим нали избухването,ще е теоретично 10 пъти по-голямо! А ми ако по-случайност се доближим до цитерна с бензин със запалена клечка hilezh.gif Е представете си сега това количество поставено в сгъстена и свита среда(около 25 пъти от първоначалния и обем) и температура около 700 градуса magic.gif Естествено колкото повече критична маса има натрупана(Разбирай големи неизпарени капки гориво)толкова чукането е повече! При новите горивни уредби от типа Комън Рейл,когато разпръсквачите се командват електронно може да се впръснат до 6 пилотни порции гориво,като всяка следваща подадена порция се пали от предходната и горенето е много меко flehan.gif Ей по този параграф помпа-дюза изостава от Комъна където мисля повече от две порции бе физически невъзможно да се направят,а и е доста по-скъпа като технология(имаме толкова помпи-дюзи колкото цилиндри) За това и Фолксваген от тази година се отказва от Помпа-Дюзата! За любопитните,ако е станало интересно,ще пиша още че сега ме заболяха пръстите да дрънкам по клавиятурата,а за враговете на дизела,ще кажа----дизела може и гадно да чука,но никога няма да чуете и да видите дизел да гърми в ауспуха или да думка през въздушния филтър,не дай си Боже ако се прецака я дебитомер,я ламбдичка и да преобогати сместа
              EX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ

              Коментар


                #82
                А колега Хаджов този мотор би ли понесъл маллллллллкоо МАП :D http://people.bath.ac.uk/ccsshb/12cyl/
                EX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ

                Коментар


                  #83
                  itan75 написа:
                  ........
                  Днес не си ли на работа?
                  SEAT Leon Cupra 300
                  Triumph Street Triple 765 R

                  Коментар


                    #84
                    Не съм на работа то се види :P Утре обаче ще ми се спре тока и трябва да навъртя около 400км като същевременно заредя около 45 магазина..туй и за неделя важи,но ти недей бра грижи щОм един колега каза че подписа от аватара се сменя автоматично от броя на мненията,а туй "КАРА ФИАТЧЕ 126" някък не ми подхожда на МАП-натата МАРЕЙ-ка продължавам да творя :D :P Четете важна информация е особенно за колегата Стефан Хаджов Yellow_Flash_Colorz_PDT_15 поради специфичната си горивна камера със слойно смесообразуване и така наречения М-процес при който основната 4аст от горивото(95%) се подава върху стената на горивната камера,където се разстила на тънък слой с дебелина 0,012-0,020мм. Сега моето естествено тренирано ухо може да улови другите специфични шумове,които се разнасят от тоз дърт Икарусов мотор,като примерно причукващ клапан(и често скъсван поради лежащия тип мотор) чукаща дюза,чукащ основен или биелен лагер и др. но самия процес на горене протича изключително меко.Ако някой случайно се е заслушвал мотор на последен модел автобус Мерцедес 0404 работи по твърдо,но това е естествено заради неговото Обемно -слойно смесообразуване и специфичната си приблизително правоъгълна горивна камера,която поради спецификата й може да се образува само тангенциялен вихър,но отсъства важния тороидален вихър! По принцип дизеловия двигател със директно впръскване на горивото чука много повече от този с индиректно,но те вече не се произвеждат заради своята неикономичност. Дизеловите мотори чукат заради моментното увеличаващото се налягане в цилиндъра което достига до около 120 атмосфери,докато на бензинките това налягане при нормална центровка и работа без детонации е най много 70 атмосфери.Изразено в цифри и факти с които винаги съм обичал да работя изглежда така че при един дизелов мотор със диаметър на цилиндъра 80мм действа сила на основните му лагери приблизително равна на 4450кг,докато на един бензинов със същия диаметър на цилиндъра тази сила е 2650кг,което е близо 2 пъти по-малко! Е няма как дизела да не чука поне аз още не съм измислил такую матор hilezh.gif На въпроса на бат Десо въпреки,че не съм инженер(безмалко да завърша,ма един професор зе да спори с мен за ДВГ hilezh.gif горкия и ма скъса от яд на изпита wall.gif та сега язе със прост камионджия и като такъв ти казвам че ако махнем турбото на 3.0тди той ша стане с мощност не повече от 105к.с по мои сметки,защото ЛИТРОВАТА МОщНОСТ(Мощността отнесена на литър ходов обем на мотора) за дизела открай време е била около 35к.с/литър и това го доказва и последния мотор на ВАГ 2.0 чист дизел със 75к.с wall.gif То просто няма как да е иначе и както не един път тука във форума съм ви казвал,че мощността е работа за единица време.Бензинката прай вече към 20000 об/м докат на дизела повече от 5000об/м му е практически невъзможно пак преди 100 страници бях обяснил що.Единствения начин на дизела да му повишим литровата мощност е да му вдигнем средното ефективно налягане т.е да му подадем повече гориво...респективно въздух и тази повече подадена смес да изгори и да даде повече сила/мощ на коляновия вал. Отдавна чета тук и смея да призная,че съм машинист.) не го крия,но за да сме реалисти дайте да направя един бензинов матор и да му свия фазите на газоразпределение така че той да се изрязва мах до 4000 об/м---еми тогаз и той не били имал мах литрова мощност 35к.с/литър и мах въртящ момент около 2000-те оборота? Пак тука дет се водят митовете за Ф1 ако бадела с дизел.) що тъй, що щяла да стане бавна...на туй незнам честно лично аз как да са изкажа тук във форума,но за мен има тук една последователност във годините! Първо се правиха големи матори с много цилиндри,после като човечеството откри преимуществото на принудителното пълнене,последователно броя на цилиндрите спря да расте и почна да пада обаче колите взеха да стават много бързи и даже си спомням,че бяха наложили ограничение от 3500см без турбо или 1500със турбо.После знаете бяха 12-цилиндрови мотори...станаха 10цилиндрови и сега последно са ВЕ-образни 8-маци. Та мисълта ми е да не се притеснявате,че ако Ф1 стане с дизели,те ще бъдат слабички.) 16цилиндрови,ще ги конструирам с четери турбота.) и пак ше си дигат около 300-350км/ч така че въобще не е там проблема и ако нещо е измислено сега винаги ше се намери кой да го подобри.)
                    EX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ

                    Коментар


                      #85
                      Аз като бивш собственик на JTD, ще ти кажа следното: "Много ще съжаляваш, ако си купиш TD вместо JTD". За мен лично двата двигателя немогат да се сравняват. Ще посоча три предимства на JTD пред TD:-по-тихо и по-меко работи-много много по-пъргав и много повече върви -харчи с около 0.5 литра по-малко. Карал съм JTD 20 000км и TD okolo 2000км.
                      Fiat Bravo GT JTD 2000г. ->!!!Продадено!!!

                      Коментар


                        #86
                        npace написа:
                        Колеги дайте си мнението:TD100 или JTD105?Идеята е малко да се пипне тук и там , да се направи 125-130 кончета , кой от двата двигателя е по добър (разход не ме бърка нафта има).Видях на един колега JTD105 имаше blow off и съскаше уникално , каза че допълнително е слаган (аз знам че blow off на дизел не може да се сложи т.е. няма как да съска щото нямал дросел)
                        Наско,с няколко думи ще ти дам съвет по темата!Ако наистина искаш да сменяш HGT-то го направи с JTD!Напълно съм съгласен с колегата "nanio"!Описал е всички предимства на JTD-то спрямо TD-то,и напълно съм съгласен с неговото мнение,защото човека просто е карал JTD и знае за какво става въпрос!А относно Blow-Off дали става без дросел,ти сам се обеди,че на мойта кола има Blow-Off и работи уникално!И да ти кажа,че по тази тема се навъдиха голями разбирачи и майстори!Също така добре знаеш,че на този двигател става доволен Remap(Чип).Това е от мен,ти си решаваш!Поздрави!
                        ФИАТ ФОРУМ БЪЛГАРИЯ

                        Коментар


                          #87
                          колко разход двта двигателя 1.9 TD i 1.9 JTD при браво и брава. Има ли голяма разлика ?
                          http://www.manutd-bulgaria.com/

                          Коментар


                            #88
                            разликата обикновено е 10-15 % по-нисък разход на ЖТД, но в крайна сметка всичко е относително.

                            Коментар


                              #89
                              Мина ми през акъла една идея да сменя HGT-то за JTD ама за сега ще стоя пас , първо щото трябва да си дам колата за нещо което грам не познавам и както винаги става ще взема да го счупя.Затова ще си седна на гъзът и ще се моля колегата J T D да се смили над мен и да ме повози.

                              Коментар


                                #90
                                npace написа:
                                Мина ми през акъла една идея да сменя HGT-то за JTD ама за сега ще стоя пас , първо щото трябва да си дам колата за нещо което грам не познавам и както винаги става ще взема да го счупя.Затова ще си седна на гъзът и ще се моля колегата J T D да се смили над мен и да ме повози.
                                Наско ще се смеля над теб и ще те повозя,не се притеснявай! :D
                                ФИАТ ФОРУМ БЪЛГАРИЯ

                                Коментар

                                Working...
                                X