Stefan Hadjov написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
TD или JTD
Collapse
X
-
EX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ
-
dragostz написа:прегледах темата и останах с впечатление че JTD е малко по добрият двигател.Но немога да реша какъв да търся JTD100, 105, или 110 става на въпрос за Браво/а. коло горе долу струва подръжката JTD двигател? JTD това комън рейл ли означава ?Кажете какво по специално да гледам при купуването ?SEAT Leon Cupra 300
Triumph Street Triple 765 R
Коментар
-
VooDoo написа:dragostz написа:прегледах темата и останах с впечатление че JTD е малко по добрият двигател.Но немога да реша какъв да търся JTD100, 105, или 110 става на въпрос за Браво/а. коло горе долу струва подръжката JTD двигател? JTD това комън рейл ли означава ?Кажете какво по специално да гледам при купуването ?EX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ
Коментар
-
В тази една много дълга тема срещу вечния спор между ДИЗЕЛ-БЕНЗИН аз естествено съм Върл почитател на Рудолф Дизел се изказват доста мнения в полза на бензиновия двигател с ТУРБОКОМПРЕСОР .Аз съм чел обаче ето това....... В сравнение с бензиновия турбодвигател дизеловият е много по-хармоничен и безпроблемен.Това се дължи преди всичко на начина на регулиране на горивната смес.При бензиновия двигател тя е сколичествено регулиране,което се осъществява с дроселовата клапа. В зависимост от необходимата мощност в цилиндрите се допуска различно количество горивовъздушна смес с приблизително еднакъв състав.Дизеловия двигател пък е с качествено регулиране. Дроселова клапа няма и въздухът нахлува в цилиндрите безпрепятствено.Регулирането на мощноста става изключително чрез ВПРЪСНАТОТО ГОРИВО! Докато при бензиновия двигател МОЖЕ да се осъществи РАБОТЕН ХОД само ако засмукания въздух съдържа точно определено количество гориво,благодарение на своето самозапалване дизеловия двигател работи при голям излишък на въздух и МИНИМАЛНО КОЛИЧЕСТВО ВПРЪСНАТО ГОРИВО! Отсъствието на дроселова клапа,която затруднява протичането на въздуха прави удачна работата на ДИЗЕЛОВИЯ двигател с Турбокомпресор.Ако при отнемането на газ при бензиновия двигател дроселовата клапа "хлопва вратата под носа" на нагнетения въздух от компресора при ДИЗЕЛА подобни проблеми липсват.Затова тук не се появява опасното за лопатките на компресора явление "помпаж",което при бензиновия двигател трябва да бъде избегнато чрез свързан накъсо провод.Освен това дизелът с принудително пълнене може да работи при пълно натоварване все още с излишък на въздух,Докато бензиновия се нуждае от ПРЕОБОГАТЯВАНЕ на сместа(неикономичен режим).От една страна това смъква специфичния разход,а от друга отстранява едно лошо качество на дизела-димноста.Турбодизелът практически не е склонен към образуване на сажди.Турбодизелите работят с налягания между 0.6 и 1.0 бара.Комбинацията от висока степен на сгъстяване и високо налягане е без значение за турбодизела,който няма проблеми с детонационното горене,но ГО ПОДПОМАГА ЗА ПО-ДОБЪР КПД и РЕАГИРАНЕ. При обикновения дизел(без турбокомпресор) специфичната мощност е ограничена на около 35 к.с на литър ходов обем.Единствената възможност на дизела за увеличаване на мощноста е УВЕЛИЧАВАНЕ НА РАБОТНОТО НАЛЯГАНЕ. А турбокомпресора е точно за това.Той нагнетява по-голям обем въздух в отделните цилиндри и това заедно с подаденото по-голямо количество гориво дава повече мощност за работен такт.Освен това турбокомпресора икономисва вземаната от полезната мощност помпена работа.По принуда даденият въздух трябва да бъде засмукан от двигателя без усилие.Доброто в турбокомпресора е това,че работата му се извършва с помоща на отпадъчна енергия п.п Засега толкова и ако на някой случайно му е било интересно,ще продължа да творя тук,въпреки някои врагове на топлинния двигател с по-доброто КПДEX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ
Коментар
-
Защо, **** му стара, когато отговаряте, натискате "цитат"? После се отговаря на цитираното, пак с цитат. В един момент се получават 3-4-5 поредни цитата на дълги отговори, и постът става труден за четене, да не казвам и отблъскващ! А в някой от тези няколко цитата може би има нещо полезно като информация. dragostz - търси жтд 100, в браво/а няма да намериш 110. Има само 100 и 105, като 100-цата е по Е3-норми, и като цяло е малко по-добър откъм компютърно управление. Поддръжката си е поддръжка - помпа , турбина, инжектори.... все скъпи неща, дано не се налага. Иначе носач - 55-70 лева, амортисьори според зависи, масло и филтри - около 70-80 лева на смяна, останалото е нафта и високо налягане и удоволствие. Потърси с търсачката за 182B9, и 182B4, и ще ти излязат теми свързани с тези два двигателя.И да - ЖТД е Common Rail Един съвет ще ти дам , който е много важен, и го дочух от един колега: Като пробваш колата, обърни внимание на съединителя, дали тресе като потегляш, особено с климатик. Ако тресе - пропусни я тази кола, защото конкретният ремонт е много скъп - над 1300 лева Няма да влизам в подробности, но само маховика ти е 985 лева.
Коментар
-
Няма да давам "цитат’ повече обещавам..честно :D .Ето ти една полезна информация от мен за един спор защо дизеловия двигател чука... Сега чукането на дизеловия мотор особенно на по-старите версии,не може да се избегне физически,а както знаем с физиката не може да се борим flehan.gif Да се опитам да го обясня по-просто respekt.gif Значи както бях казал в предните си постове за приготвянето на горивната смес в бензиновия мотор се отделят около 340*-360* от завъртането на коляновия вал на възможни 720*.За дизеловия двигател това време съответства на 50-60*.Приготвянето на КАЧЕСТВЕНА горивовъздушна смес за толкова кратко време 0.04-0.001секунди е много сложна задача flehan.gif Качеството на протичане на процеса на смесообразуване зависи от процеса на впръскване на гориво,енергетичното състояние на въздушния заряд и геометричните параметри на горивната камера.При впръскване на гориво през отворите на разпръсквача в цилиндъра на двигателя горивната струя се раздробява на малки капки.За осигуряване на пълно и своевременно изгаряне размерите на капките трябва да бъдат в границите на 5 до 50 микрона!!!! Много големите капки не могат да се изпарят своевременно,горенето протича неравномерно,отделят се сажди и се влошават показателите на мотора.Много малките капки до 10 микрона получават по-малко кинетична енергия изпаряват се бързо още в зоната на разпръсквача и се влошава използуването на въздуха в обема на горивната камера.Самото пък смесобразуване се разделя условно на три фази.1 фаза от началото на впръскване до затваряне иглата на разпръсквача.2 фаза е свързана със активното размесване и образуване доколкото е възможно на еднородна смес-макар че във отделни случаи това не е желателно,а е по-добре да има зони в горивната камера,в които сместа е по-богата и горенето да започне от там като постепенно обхваща зоните с по-бедна горивна смес. 3-тата фаза е свързана с появата на първите предпламъчни ядра.Така по-по селски да го обясня откъде идва чукането.А ми да си преставим,че държим бутилка с ааайййде бензин bia.gif и изсипем на земята около 100гр и го запалим със клечка кибрит или запалка-нали леко,ще избухне! А ако изсипем 1литър и се опитаме пак да го запалим нали избухването,ще е теоретично 10 пъти по-голямо! А ми ако по-случайност се доближим до цитерна с бензин със запалена клечка hilezh.gif Е представете си сега това количество поставено в сгъстена и свита среда(около 25 пъти от първоначалния и обем) и температура около 700 градуса magic.gif Естествено колкото повече критична маса има натрупана(Разбирай големи неизпарени капки гориво)толкова чукането е повече! При новите горивни уредби от типа Комън Рейл,когато разпръсквачите се командват електронно може да се впръснат до 6 пилотни порции гориво,като всяка следваща подадена порция се пали от предходната и горенето е много меко flehan.gif Ей по този параграф помпа-дюза изостава от Комъна където мисля повече от две порции бе физически невъзможно да се направят,а и е доста по-скъпа като технология(имаме толкова помпи-дюзи колкото цилиндри) За това и Фолксваген от тази година се отказва от Помпа-Дюзата! За любопитните,ако е станало интересно,ще пиша още че сега ме заболяха пръстите да дрънкам по клавиятурата,а за враговете на дизела,ще кажа----дизела може и гадно да чука,но никога няма да чуете и да видите дизел да гърми в ауспуха или да думка през въздушния филтър,не дай си Боже ако се прецака я дебитомер,я ламбдичка и да преобогати сместаEX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ
Коментар
-
А колега Хаджов този мотор би ли понесъл маллллллллкоо МАП :D http://people.bath.ac.uk/ccsshb/12cyl/EX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ
Коментар
-
Не съм на работа то се види :P Утре обаче ще ми се спре тока и трябва да навъртя около 400км като същевременно заредя около 45 магазина..туй и за неделя важи,но ти недей бра грижи щОм един колега каза че подписа от аватара се сменя автоматично от броя на мненията,а туй "КАРА ФИАТЧЕ 126" някък не ми подхожда на МАП-натата МАРЕЙ-ка продължавам да творя :D :P Четете важна информация е особенно за колегата Стефан Хаджов Yellow_Flash_Colorz_PDT_15 поради специфичната си горивна камера със слойно смесообразуване и така наречения М-процес при който основната 4аст от горивото(95%) се подава върху стената на горивната камера,където се разстила на тънък слой с дебелина 0,012-0,020мм. Сега моето естествено тренирано ухо може да улови другите специфични шумове,които се разнасят от тоз дърт Икарусов мотор,като примерно причукващ клапан(и често скъсван поради лежащия тип мотор) чукаща дюза,чукащ основен или биелен лагер и др. но самия процес на горене протича изключително меко.Ако някой случайно се е заслушвал мотор на последен модел автобус Мерцедес 0404 работи по твърдо,но това е естествено заради неговото Обемно -слойно смесообразуване и специфичната си приблизително правоъгълна горивна камера,която поради спецификата й може да се образува само тангенциялен вихър,но отсъства важния тороидален вихър! По принцип дизеловия двигател със директно впръскване на горивото чука много повече от този с индиректно,но те вече не се произвеждат заради своята неикономичност. Дизеловите мотори чукат заради моментното увеличаващото се налягане в цилиндъра което достига до около 120 атмосфери,докато на бензинките това налягане при нормална центровка и работа без детонации е най много 70 атмосфери.Изразено в цифри и факти с които винаги съм обичал да работя изглежда така че при един дизелов мотор със диаметър на цилиндъра 80мм действа сила на основните му лагери приблизително равна на 4450кг,докато на един бензинов със същия диаметър на цилиндъра тази сила е 2650кг,което е близо 2 пъти по-малко! Е няма как дизела да не чука поне аз още не съм измислил такую матор hilezh.gif На въпроса на бат Десо въпреки,че не съм инженер(безмалко да завърша,ма един професор зе да спори с мен за ДВГ hilezh.gif горкия и ма скъса от яд на изпита wall.gif та сега язе със прост камионджия и като такъв ти казвам че ако махнем турбото на 3.0тди той ша стане с мощност не повече от 105к.с по мои сметки,защото ЛИТРОВАТА МОщНОСТ(Мощността отнесена на литър ходов обем на мотора) за дизела открай време е била около 35к.с/литър и това го доказва и последния мотор на ВАГ 2.0 чист дизел със 75к.с wall.gif То просто няма как да е иначе и както не един път тука във форума съм ви казвал,че мощността е работа за единица време.Бензинката прай вече към 20000 об/м докат на дизела повече от 5000об/м му е практически невъзможно пак преди 100 страници бях обяснил що.Единствения начин на дизела да му повишим литровата мощност е да му вдигнем средното ефективно налягане т.е да му подадем повече гориво...респективно въздух и тази повече подадена смес да изгори и да даде повече сила/мощ на коляновия вал. Отдавна чета тук и смея да призная,че съм машинист.) не го крия,но за да сме реалисти дайте да направя един бензинов матор и да му свия фазите на газоразпределение така че той да се изрязва мах до 4000 об/м---еми тогаз и той не били имал мах литрова мощност 35к.с/литър и мах въртящ момент около 2000-те оборота? Пак тука дет се водят митовете за Ф1 ако бадела с дизел.) що тъй, що щяла да стане бавна...на туй незнам честно лично аз как да са изкажа тук във форума,но за мен има тук една последователност във годините! Първо се правиха големи матори с много цилиндри,после като човечеството откри преимуществото на принудителното пълнене,последователно броя на цилиндрите спря да расте и почна да пада обаче колите взеха да стават много бързи и даже си спомням,че бяха наложили ограничение от 3500см без турбо или 1500със турбо.После знаете бяха 12-цилиндрови мотори...станаха 10цилиндрови и сега последно са ВЕ-образни 8-маци. Та мисълта ми е да не се притеснявате,че ако Ф1 стане с дизели,те ще бъдат слабички.) 16цилиндрови,ще ги конструирам с четери турбота.) и пак ше си дигат около 300-350км/ч така че въобще не е там проблема и ако нещо е измислено сега винаги ше се намери кой да го подобри.)EX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ
Коментар
-
Аз като бивш собственик на JTD, ще ти кажа следното: "Много ще съжаляваш, ако си купиш TD вместо JTD". За мен лично двата двигателя немогат да се сравняват. Ще посоча три предимства на JTD пред TD:-по-тихо и по-меко работи-много много по-пъргав и много повече върви -харчи с около 0.5 литра по-малко. Карал съм JTD 20 000км и TD okolo 2000км.Fiat Bravo GT JTD 2000г. ->!!!Продадено!!!
Коментар
-
npace написа:Колеги дайте си мнението:TD100 или JTD105?Идеята е малко да се пипне тук и там , да се направи 125-130 кончета , кой от двата двигателя е по добър (разход не ме бърка нафта има).Видях на един колега JTD105 имаше blow off и съскаше уникално , каза че допълнително е слаган (аз знам че blow off на дизел не може да се сложи т.е. няма как да съска щото нямал дросел)ФИАТ ФОРУМ БЪЛГАРИЯ
Коментар
-
npace написа:Мина ми през акъла една идея да сменя HGT-то за JTD ама за сега ще стоя пас , първо щото трябва да си дам колата за нещо което грам не познавам и както винаги става ще взема да го счупя.Затова ще си седна на гъзът и ще се моля колегата J T D да се смили над мен и да ме повози.ФИАТ ФОРУМ БЪЛГАРИЯ
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар