Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Антифриз за TD100 - смяна, загрява - ОПРАВЕНО

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Антифриз за TD100 - смяна, загрява - ОПРАВЕНО

    Здравейте, колеги, ще да сменям телмостата, а и антифриза, че е доста поразреден..та да ви попитам, на TD100 G12 (този червения за по-новите двигатели) ли се слага или обикновен антифризда знам какво да взема Благодаря ви предварително
    A big fan of 'Top Gear' and 'Foose design'
    e30 forever!

    #2
    ParafluНали все пак си глезим машинките.
    Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
    Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

    Коментар


      #3
      колкото течността за чистачки ти е арексон, толкова и антифриза трябва да ти е парафлу. Отиваш на първата бензиностанция, взимаш нейния марков антифриз, задължително го тестваш за замръзване във фризера, с поне 2 различни термометъра, и според показанията им и степента на замръзване, си правиш необходимия концентрат, сипваш и играеш. Ако не те кефи - след 6 месеца наливаш нов, парафлу.

      Коментар


        #4
        е, ще взема най-вероятно Фукс, че имам намаление за него но въпросът ми беше червен (г12) или обикновен има ли разлика, например на полото ми пише г12 - задължително за мервен, а на дон Фичи нищо не пише
        A big fan of 'Top Gear' and 'Foose design'
        e30 forever!

        Коментар


          #5
          ogi28b написа:
          колкото течността за чистачки ти е арексон, толкова и антифриза трябва да ти е парафлу. Отиваш на първата бензиностанция, взимаш нейния марков антифриз, задължително го тестваш за замръзване във фризера, с поне 2 различни термометъра, и според показанията им и степента на замръзване, си правиш необходимия концентрат, сипваш и играеш. Ако не те кефи - след 6 месеца наливаш нов, парафлу.
          Е има малко разлика от течноста за чистачки и антифриза.За чистачките може да наливаш каквото ти дойде защото най-много да пръснеш казанчето ,а при антифриза шега не бива.Все пак той пази системата от корозия,отлагания,замръзвания с последствия разцъфнал двигател.
          Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
          Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

          Коментар


            #6
            Антифризи G12 и G12+ са задължителни за двигатели с алуминиеви части(глава, блок, радиатор и т.н.). Един детайл да е алуминиев и трябва такъв антифриз. Това не означава, че не може да го сипеш в ДВГ, което няма алум. детайли. Но не може(не бива) обратното. Парафлу - ър(Paraflu -up ultra protection) е спецификация G12+ и се сменя на 5 години. Обикновенните антифризи се сменят на 2 години. Цената му в АИ е 12лв на литър концентрат. В Еуратек (представителството на Шкода) има за 9лв техен някакъв. Разрежда се задържитерно 50/50 с дистилирана вода.
            Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

            Коментар


              #7
              Вземи си Парафлу, естествено. Няма място за съмнение. Все пак инвестицията е за поне 4-5 г. Точно тук не е нужно да икономисваш. Всички тези заигравки с проби във фризер, източване след няколко месеца ги забрави. Ако нещо те съмнява, има уреди, които дават достатъчно информация за качеството на антифриза. P.S. Разреди го с дестилирана вода в предписаното съотношение.
              Fiat Marea 1.8i 16V
              Fiat Tipo 1.4i 8V
              Fiat Punto 1.6i 8V
              www.italauto-bg.net/forum/

              Коментар


                #8
                Ами тогава дано никой не вземе предвид това което написах! Не е вярно!

                Коментар


                  #9
                  Danchojn написа:
                  Антифризи G12 и G12+ са задължителни за двигатели с алуминиеви части(глава, блок, радиатор и т.н.). Един детайл да е алуминиев и трябва такъв антифриз. Това не означава, че не може да го сипеш в ДВГ, което няма алум. детайли. Но не може(не бива) обратното. Парафлу - ър(Paraflu -up ultra protection) е спецификация G12+ и се сменя на 5 години. Обикновенните антифризи се сменят на 2 години. Цената му в АИ е 12лв на литър концентрат. В Еуратек (представителството на Шкода) има за 9лв техен някакъв. Разрежда се задържитерно 50/50 с дистилирана вода.
                  А я ми кажи тогава, кой последен модел Фиат е без нещо алуминиево по него, че да продават антифриз, който не може да се слага в автомобил с алуминиеви детайли.
                  A20DTH ЖТД ама не баш
                  1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                  Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                  Коментар


                    #10
                    BO написа:
                    Danchojn написа:
                    Антифризи G12 и G12+ са задължителни за двигатели с алуминиеви части(глава, блок, радиатор и т.н.). Един детайл да е алуминиев и трябва такъв антифриз. Това не означава, че не може да го сипеш в ДВГ, което няма алум. детайли. Но не може(не бива) обратното. Парафлу - ър(Paraflu -up ultra protection) е спецификация G12+ и се сменя на 5 години. Обикновенните антифризи се сменят на 2 години. Цената му в АИ е 12лв на литър концентрат. В Еуратек (представителството на Шкода) има за 9лв техен някакъв. Разрежда се задържитерно 50/50 с дистилирана вода.
                    А я ми кажи тогава, кой последен модел Фиат е без нещо алуминиево по него, че да продават антифриз, който не може да се слага в автомобил с алуминиеви детайли.
                    Никой! Другия антифриз е предназначен за по-стари мотори. Поставянето му в по-нови мотори с алуминиеви детайли води до образуване на някаква "плака" с алуминиевата сплав. Ефекта не се вижда веднага - може след 2-3 години чак да се разбере. Но процеса е необратим. Това, че източвате антифриза чист не значи, че вътре няма проблем по алуминиевите части. Тази плака впоследствие се отделя като люспи и придизвиква запушвания, после пишем във форума колата много загрява, не ми работи водната помпа, спука се главата и т.н. Преди година, като ходих по магазините за фиатови части(може би ~ 20 в София, че събирахме бая неща за един приятел) никой дори не знаеше за червен PARAFLU. Единствено в АИ го имаше. Не знам може и сега да е така, затова съм дал по-горе и цена. Загледай колега в шоурума на ФИАТ, колко от новите коли имат различен от Paraflu-up антифриз. Аз като взимах моята такава не видях. А ако човек не се интересува какво да сипва в колата си, си е негов проблем - става въпрос да е запознат технически. Никога не съм разчитал, че след като нещо се произвежда и продава то става и за моята кола.Сузуки например имат модели с пластмасови радиатори. Изрично им е обяснено в книжката за какво става въпрос.Извод: Който иска да си поглези старата кола с G12 антифриз няма да сгреши - особенно щади перките на водната помпа(не веднъш е ставало въпрос във форума). Но може да си кара и с антифриза написан в книжката. За автомобил с алум. детайли задължително G12, G12+. Който не знае има ли алуминиеви неща по двигателя взима един магнит и разбира!Поздрави!
                    Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                    Коментар


                      #11
                      колеги, свършено е вече взех си термостат Вернет, антифриз, син - Фукс, датчик за уреда, тъй като стрелката ми танцуваше и капачка за казанчето, че имам съмнения, че изпуска парата по-рано от предвиденото в събота ще го направя и ще ви споделя дали работи благодаря ви на всички за напътствията!
                      A big fan of 'Top Gear' and 'Foose design'
                      e30 forever!

                      Коментар


                        #12
                        ogi28b написа:
                        Ами тогава дано никой не вземе предвид това което написах! Не е вярно!
                        Оги, не се нерви. В 21 век сме. Има техника за всичко. Разбирам, ако имаш някакъв антифриз, паднал от някъде да го пробваш във фризера. Но тук става дума за Парафлу. А и ниската точка на замръзване не е единствения важен параметър на антифриза.
                        Fiat Marea 1.8i 16V
                        Fiat Tipo 1.4i 8V
                        Fiat Punto 1.6i 8V
                        www.italauto-bg.net/forum/

                        Коментар


                          #13
                          пичовете от вернет, решили, че не е задължително да сложат уплътнението на термостата в комплекта и за това днес си обикалям цяла софия, да връщам, купувам нови термостати - един де но поне си взех оригинален Бехр - както ми казаха, бил за първично вграждане, та сега би трябвало цялата ми система да е като нова - взех си и другия датчик и някъв маркуч дето беше тръгнал да си оди резултата ще го видя до няколко дена, че колата още е в Бокса - ще споделя впечатления
                          A big fan of 'Top Gear' and 'Foose design'
                          e30 forever!

                          Коментар


                            #14
                            BEX---GT написа:
                            пичовете от вернет, решили, че не е задължително да сложат уплътнението на термостата в комплекта и за това днес си обикалям цяла софия, да връщам, купувам нови термостати - един де но поне си взех оригинален Бехр - както ми казаха, бил за първично вграждане, та сега би трябвало цялата ми система да е като нова - взех си и другия датчик и някъв маркуч дето беше тръгнал да си оди резултата ще го видя до няколко дена, че колата още е в Бокса - ще споделя впечатления
                            ЕЕ, трябваше да сложиш Вернета. Вярно, че Бер е за първоначално вграждане, но на 10 броя 8 са за връщане Дано да излезеш късметлия и да ти изкара повече от година.
                            A20DTH ЖТД ама не баш
                            1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                            Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                            Коментар


                              #15
                              здравейте, отново нещастен, смених термостата и всичко изброено, но температурата си ходи нагоре и не ебава изобщо, като не работеше стоеше под средата, а сега три чертички над и чак на четвъртата над ми включва първа степен на перките, днес смених и двата реостата - 50лв и издържат точно една година...но пак същото, мисля си, дали не ми е грешна информацията на термометъра на таблото, ама не знам как да измера реалната температура, абе вдигнах ръце вече и ми мирише на развод...а пък иначе си върви като слънце и разхода си ми е минимален...не знам какво става...ако имате идеи, споделете пп на кои чертички на таблото се включват съответно двете степени за охлаждане по моите изчисления, първа е на предпоследната бяла, а втора на последната, но според мен това е невъзможно, което ме кара да мисля, че данните на таблото са ми грешни
                              A big fan of 'Top Gear' and 'Foose design'
                              e30 forever!

                              Коментар

                              Working...
                              X