Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Турбото се губи от време на време... за малко.. Стило 1.9JTD

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Турбото се губи от време на време... за малко.. Стило 1.9JTD

    Здравейте колеги, Имам следния (надявам се малък) проблем... Случва ми се от време на време, при стартиране на колата (студен двигател) турбото да се губи в първите моменти - или поне не чувам "свистенето" при взимане на въздух от турбината. Някой да му се е случвало... или да предполага от какво може да е това.. ?Малко допълнения : При ниски обороти колата придърпва малко повече от преди.. сякаш не и достига въздух.. и звука на двигателя е малко по различен - като ми сменяха въздушен филтър ми казаха, че малко ми е свито гьрнето (явно съм го одарил на някой бордюр), но си имало достатъчно въздух.Надявам се проблема да е незначителен, но предпочитам, ако има такъв да го хвана от рано Благодаря предварително на всеки, който даде мнение по въпроса!

    #2
    Re: Турбото се губи от време на време... за малко.. Стило 1.

    tod_punto написа:
    Здравейте колеги, Имам следния (надявам се малък) проблем... Случва ми се от време на време, при стартиране на колата (студен двигател) турбото да се губи в първите моменти - или поне не чувам "свистенето" при взимане на въздух от турбината. Някой да му се е случвало... или да предполага от какво може да е това.. ?Малко допълнения : При ниски обороти колата придърпва малко повече от преди.. сякаш не и достига въздух.. и звука на двигателя е малко по различен - като ми сменяха въздушен филтър ми казаха, че малко ми е свито гьрнето (явно съм го одарил на някой бордюр), но си имало достатъчно въздух.Надявам се проблема да е незначителен, но предпочитам, ако има такъв да го хвана от рано Благодаря предварително на всеки, който даде мнение по въпроса!
    Провери входящия и изходящия маркуч на турбото - възможно е да е изваден частичноПровери и въздухопровода от филтъра нататък, може да е позапушен!

    Коментар


      #3
      Здравейте, Днес минах през официалния сервиз на Фиат в Бургас... но мистерията продължава.. не откриха причина за "явлението".Закачиха я на компютър и има разлики в показанията на компютъра за предполагаемите стойности на въздуха и реалните... Дадоха някакво предположение, че може да е от Дебитомера.. но не са сигурни.. и не ми се сменя просто ей така.. за да проверя... Предположения.. моля... отворен съм за идеи...

      Коментар


        #4
        Дали причината за проблема е от дебитомера може да провериш лесно. Откачи куплунга към него и компютъра на колата ще "мисли" че е повреден. Ако сагата с ту има, ту няма турбо продължи, значи не е дебитимер.Сваляне, почистване и ревизия на всичко от въздушния филтър нататък е нещо което и аз се каня да направя от доста време. Тъкмо ще огледаш и за спукан въздуховод и/или кофти връзка. Но не съм го правил още защото не знам как. Малко или много ще е змаърсен, а от това какво се "намери" вътре ще помогне за правилната диагноза. Само дето в сервиза който ми е удобен вечче няма да стъпя ... след като ми смениха предни лагери на главините и от тогава нямам ABS - вероятно са сложили лагери за Brava без ABS ...Почистване/ревизия най-малкото няма да в излишно, дори и проблема да е другаде.
        Renault Clio 1.5 dci / Fiat Brava 105JTD / 1999 год.
        http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=43195

        Коментар


          #5
          Защо не провериш AGR клапана ( този клапан е за екологията в природата ) !До колкото знам той враща изгорелите газове още веднъж в двигателя , след което вече излизат ! Та този клапан когато е здрав Отваря и Затваря , когатое затворен турбото си варти кадето трябва , когато е отворен ( тои се отваря за мн малко време колкото да види компютъра за екологията как е ) , Но ако има проблемв механиката и запецне на отворено турбото не завихря двг ами си вее някаде !Виж провери в сервиз , оправата на клапана ако е развален е : Да се изолира с някаква ламаринка ( нераждавейка за предпочитане ) точно след клапана ! Клапана се намира зад двг , горе по средата ( м/у двг и купето ) ! Трябва да се махнеше кората май !
          Fiat Stilo 1.9 JTD (85 kW - 115 PS) `03

          Коментар


            #6
            Ако беше дебитомера ще излезне на диагностиката като грешка освен ако нети върти номера от време на време което е трудно за улавяне !Клапана за рециркулация е вариант но него изолирай ! Доколкото знам не е толкова просто при ЖТД , но можеш да го свалиш и почистиш ! Успех П.п. Провери буксата към дебитомера дали е чиста да няма хлабава връзка ,да няма протрит или скъсан кабел !
            Fiat Marea / 1.9 TD 100 / Weekend
            Škoda Fabia / 1.9 TDI /

            Коментар


              #7
              rsof написа:
              Клапана за рециркулация е вариант но него изолирай ! Доколкото знам не е толкова просто при ЖТД , но можеш да го свалиш и почистиш ! Успех
              Колега, ако имаш предшид EGR и стилото е 1.9 115 коня, почти съм сигурен че EGR-то се изключва без проблем. Ако проблема е от EGR би трябвало други номера да прави, писано е във форума. tod_punto опитай това, за което е писал hit-ko.
              FIAT Bravo JTD GT '99

              Коментар


                #8
                Аз просто казах вариант !При мен сащо имаше проблем с този клапан и във сервиза го изолираха , защотоимал повреда в механиката ( и по някой път запецне ) . . .Исках да купя нов , само , че ми казаха:1-во: около 600 до 800-1000 $ !2-ро: Не се знае след слагането му колко време ще е здрав !И го изолираха и няма проблем , само двг загрява малко по бавно от обикновено ( даже не се и усеща ) !
                Fiat Stilo 1.9 JTD (85 kW - 115 PS) `03

                Коментар


                  #9
                  rsof написа:
                  Ако беше дебитомера ще излезне на диагностиката като грешка освен ако нети върти номера от време на време което е трудно за улавяне !
                  Когато го гледахме на диагностиката, видях че в някои моменти дебита, който се предполага се различава от време на време с този който е в реалност... и то с доста големи стойности. След като изфорсира двигателя до след 3500 оборота и за известно време съвпаднаха.. И както монтьора ми каза... имай в предвид, че може би ти е за смянна :D :D Ще проверя това, което казахте и ще пиша пак!

                  Коментар


                    #10
                    @ Martin’sСпоко колега, не се заяждам И според мен няма проблем, колегата да си спре работата на EGR, то и без това като гледам в сервиз няма да му помогнат, поне чрез проба и грешка ако може да открие нещо. tod_punto първо може да покараш с изключен дебитомер, както писа Skip_01 и ако продължава да го прави значи не е от него, после спри EGR-то. Дори и да не се оправи, не пречи да се опита.tod_punto с какви данни сравнявахте? Ако имаш някакви проблеми със всмукателните въздушни пътища, дебитомера няма да мери вярно и може да дава грешни данни.
                    FIAT Bravo JTD GT '99

                    Коментар


                      #11
                      vsd написа:
                      tod_punto с какви данни сравнявахте? Ако имаш някакви проблеми със всмукателните въздушни пътища, дебитомера няма да мери вярно и може да дава грешни данни.
                      На компютъра излизаха така да се каже "Supposed to be" и "Actual".. И от там идваха разликите. Все не намирам време да отида до някой сервиз... за да проверя дали е от дебитомера ( не знам къде точно да го намеря в този наблъскан двигател).. Но трябва да го направя в най - скоро време.

                      Коментар


                        #12
                        Колега, виж някъде след кутията за въздушния филтър трябва да е.
                        FIAT Bravo JTD GT '99

                        Коментар

                        Working...
                        X