itan75 написа:
Относно темата лично аз,съм твърдо зад Мареа.Доводите ми са изключително прости и смешни :P т.е "голямото става малко,но малкото НЕ може да стане голямо".Г-н Стефан Хаджов :P за сетен път се убеждавам,че човек каквато кола кара в момента нея Хвали т.е всеки пее от своята си камбанария и винаги е прав за себе си.Аз обаче не мога да се съглася с теб,че АФН мотора на Ауди е по добър от този на Фиат.Само това да му чистиш зацапаната геометрия на турбината сегиз-тогиз,ще ти убие всякакво желание за надежност.Да не говорим пък за клапан Н75,който се сменя почти като консуматив.Верно този двигател остана Последния Мохикан,поради факта,че е с ротационна помпа и де-факто не е капризен към нафтата и само поради факта,че тя се впръсква на около 143-150 атмосфери.Другото,което твърдиш в реални условия,а не на книга за разхода на гориво,че е литър под ЖТД също не мога да се съглася! Карал съм и двата коша доста дълго време и мога да твърдя поне за себе,че по икономичния двигател е Фиатовия,но не със нашата нафта или айде поне от тази бялата,която е само за износ и за съжаление само един път съм се докопвал до нея във времето в което още работех в Лукойл.Всеки за себе си трябва да си даде трезва равносметка и да прецени,на кое ще даде превес-на механиката или електрониката Т.е много инженери твърдят със сигурност,че в днешни времена електрониката многократно изпреварва по надежност Механиката.Верно,че точно в ЖТД електрониката е за щяло и нещяло,но пък за сметка на това ГНП е опростена механично и от нея излиза само една тръбичка за високо налягане,която отива към рампата,а не както при АФН всеки цилиндър са себе си.Баси и довода дето изкарах мале .Уважавам много Ауди и Фолксваген имал съм доста модели от тях и то само дизели,но те винаги изостават от Фиат и други фирми по дизелова гама двигатели и технически характеристики,като мощност(литрова мощност),момент,разход на гориво и прочие.С две думи-на макаронаджиите мотора е по-добър в всяко едно отношение!
Коментар